Clubmatch
Re: Clubmatch
Ja, dat had zomaar gekund. Toen hij aan het wisselen was had hij een gezellig centenbakje, maar met de grote-honden-boventanden is de boel denk ik weer gelijkgetrokken zodat het nu netjes aansluit.
Gelukkig hoef ik me niet het hoofd te breken over zo'n "fok-probleem".
Gelukkig hoef ik me niet het hoofd te breken over zo'n "fok-probleem".
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Loes als je de foto's buiten neemt, zonder flits uiteraard, en niet met al te zonnig weer dan worden de kleuren wel mooier.
Wubke schitterend keurverslag van Siem. Leuk als je beide honden voor gaat brengen volgend jaar, dan komt Siem ook in de open klasse.
Lisa heeft een heel mooi keurig sluitend gebit, alleen sluiten de ondertanden over de boventanden heen. Bij Elza staan de tanden ook nog schots en scheef jammer genoeg. Ik vind het koppie van Elza wel wat weghebben van het koppie van Jutte. Alleen de kleur is totaal anders.
Toch jammer dat je je telefoon kwijt bent Loes, moet door iemand zijn meegenomen anders hadden ze hem wel gevonden na afloop. Of zou hij in de dozen van het winkeltje terecht zijn gekomen bij het inpakken van de spullen. En dat je zak hondenbrokken weg is, zo'n zak heeft geen pootjes.
Groetjes, Erna.
Wubke schitterend keurverslag van Siem. Leuk als je beide honden voor gaat brengen volgend jaar, dan komt Siem ook in de open klasse.
Lisa heeft een heel mooi keurig sluitend gebit, alleen sluiten de ondertanden over de boventanden heen. Bij Elza staan de tanden ook nog schots en scheef jammer genoeg. Ik vind het koppie van Elza wel wat weghebben van het koppie van Jutte. Alleen de kleur is totaal anders.
Toch jammer dat je je telefoon kwijt bent Loes, moet door iemand zijn meegenomen anders hadden ze hem wel gevonden na afloop. Of zou hij in de dozen van het winkeltje terecht zijn gekomen bij het inpakken van de spullen. En dat je zak hondenbrokken weg is, zo'n zak heeft geen pootjes.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ook het publiek keek aandachtig toe.
Van L. naar R. Charlotte, Peter, Anja en Jan Hein.
Van L. naar R. Charlotte, Peter, Anja en Jan Hein.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 okt 2008, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Kreeg via via de tekst van Adahs keurrapport, dus alsnog:
Goed type en maat. Goede bouw. Goede substantie. Goede verhouding hoogte-lengte. Opvallend goede bespiering. Harmonische hoekingen voor-en achterhand. Fraai hoofd en expressie. Prachtige vacht. Vlotte gangen met goede verzameling
1 Uitmuntend Beste Teef
Goed type en maat. Goede bouw. Goede substantie. Goede verhouding hoogte-lengte. Opvallend goede bespiering. Harmonische hoekingen voor-en achterhand. Fraai hoofd en expressie. Prachtige vacht. Vlotte gangen met goede verzameling
1 Uitmuntend Beste Teef
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Desi
Fijn Loes z'n rapport. Leuk dat je zo snel een kopie kon krijgen. we vinden het leuk dat Adah de opvolger is van Desi. 
Kijk, dat heb ik nou ook !!!loes schreef:Ik had van Fija ook graag wat van die foto's gehad, want als ik haar zelf fotografeer, heeft ze altijd zo'n wit spookgezichtje
Stapper heeft altijd zo'n raar lang gezicht
Nu zag ik die mooie foto's van Wobke en zag dat ze sprekend op Stapper lijkt, behalve de stand van haar, ook iets kale
Prachtig koppie. Zo krijg ik het kereltje er nooit op.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Misschien kunnen we haar nog wel eens vragen. Dit keer had ze zelf bij ons geïnformeerd. Met wat extra reclame (ze was te laat voor het clubblad) is er vast nog meer klandisie
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Loes wat een mooi keurverslag van Adah. Leuk dat je het nu toch van haar hebt.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Welk programma gebruik jij Mary?Mary schreef:Fotobewerkingsprogramma?loes schreef: Ik had van Fija ook graag wat van die foto's gehad, want als ik haar zelf fotografeer, heeft ze altijd zo'n wit spookgezichtje
Ik heb geen photoshop of zoiets (meer) er op, alleen bewerkingsprogramma's van Microsoft Office Picture en vergelijkbare, wat op zich best goed is voor standaardbewerkingen, maar je kunt er geen foefjes mee uithalen
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb Adobe Photo de Luxe Busines.
Dat zat op de installatie-cd van een scanner.
Ik heb verder nooit gekeken wat dergelijke programma's
kunnen, deze heeft al heel veel mogelijkheden.
Dat zat op de installatie-cd van een scanner.
Ik heb verder nooit gekeken wat dergelijke programma's
kunnen, deze heeft al heel veel mogelijkheden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het keurmeestersverslag van Finny;
Teef 10 jaar.
Flinke uit de kluite gewassen dame, met een goede bouw. Goed gehoekte voor- en achterhand. Krachtige benen. Voeten moeten sterker. Hoofd is wat licht t.o.v. het lichaam, en in onderlinge verhouding schedel-voorsnuit niet geheel typisch. De schedel is te smal t.o.v. het lichaam. Linkeroor staat te veel af. Goed oog. Prima gebit. Uitstekende vacht. Staartaanzet moet iets hoger. Vlotte gang.
ZEER GOED.
Peter was ontzettend onder de indruk van de vriendelijke en eerlijke keurmeester.
De opmerking dat hij Finny een hele mooie hond vond, en dat ze zeker veel beweging kreeg, omdat ze zo gespierd was, streelde Peters ziel. Alleen was onze dame TE groot, en de volgende keer zal ik bij het plukken haar staart weer op de goede plek terugzetten.
Dan Guusje.
Typisch teefje met goede verhoudingen hoogte-lengte, waarvan het lichaam iets beter ontwikkeld moest zijn. Passend hoofd met goede expressie. Goed gedragen oren. Goede boven en onderlijn. Goede hoeking voor en achterhand. Knipt erg in de ellebogen. Staart wat laag aangezet.
Goede vacht.
Gangen voor en achter niet correct.
Achterhand licht koehakkig.
Goed temperament.
ZEER GOED.
Ben met allebei de uitslagen zeer tevreden.
De allereerste keuring in '99 haalde Finny een GOED, en nu dus ZG!
Guusje had de eerste keer in '05 de eerste plaats in de Jeugdklas met een ZG!
Vorig jaar een U! en eindigde op de tweede plaats. Nu dus weer een ZG en niet geplaatst.
Maakt ons niets uit, weten hoe het een beetje in elkaar zit, en zijn helemaal niet teleurgesteld of wat dan ook. Wij hebben een hele gezellige dag gehad en weer veel bekende gezien.
Wat ik zo leuk vond is dat Peter samen met Marian (met Pienter) samen in de ring stond. Een klein hondje met een klein baasje, en een lange vent met een (te) grote hond.
Teef 10 jaar.
Flinke uit de kluite gewassen dame, met een goede bouw. Goed gehoekte voor- en achterhand. Krachtige benen. Voeten moeten sterker. Hoofd is wat licht t.o.v. het lichaam, en in onderlinge verhouding schedel-voorsnuit niet geheel typisch. De schedel is te smal t.o.v. het lichaam. Linkeroor staat te veel af. Goed oog. Prima gebit. Uitstekende vacht. Staartaanzet moet iets hoger. Vlotte gang.
ZEER GOED.
Peter was ontzettend onder de indruk van de vriendelijke en eerlijke keurmeester.
De opmerking dat hij Finny een hele mooie hond vond, en dat ze zeker veel beweging kreeg, omdat ze zo gespierd was, streelde Peters ziel. Alleen was onze dame TE groot, en de volgende keer zal ik bij het plukken haar staart weer op de goede plek terugzetten.
Dan Guusje.
Typisch teefje met goede verhoudingen hoogte-lengte, waarvan het lichaam iets beter ontwikkeld moest zijn. Passend hoofd met goede expressie. Goed gedragen oren. Goede boven en onderlijn. Goede hoeking voor en achterhand. Knipt erg in de ellebogen. Staart wat laag aangezet.
Goede vacht.
Gangen voor en achter niet correct.
Achterhand licht koehakkig.
Goed temperament.
ZEER GOED.
Ben met allebei de uitslagen zeer tevreden.
De allereerste keuring in '99 haalde Finny een GOED, en nu dus ZG!
Guusje had de eerste keer in '05 de eerste plaats in de Jeugdklas met een ZG!
Vorig jaar een U! en eindigde op de tweede plaats. Nu dus weer een ZG en niet geplaatst.
Maakt ons niets uit, weten hoe het een beetje in elkaar zit, en zijn helemaal niet teleurgesteld of wat dan ook. Wij hebben een hele gezellige dag gehad en weer veel bekende gezien.
Wat ik zo leuk vond is dat Peter samen met Marian (met Pienter) samen in de ring stond. Een klein hondje met een klein baasje, en een lange vent met een (te) grote hond.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Trots ben ik op Guusjes zoon Pieke van de fam. van Oort. De kerel haalde de tweede plaats in de open klas reuen!
Loes, hartstikke leuk voor jullie dat Adah de mooiste (honde)dame was!
En Wubke natuurlijk niet te vergeten met de eerste plek voor Siem!
Gefeliciteerd allebei.
Vorig jaar stond "onze" Leike op die plek, dus ik weet hoe het voelt Erna als de kinders van jouw hond het goed gedaan hebben!
Loes, hartstikke leuk voor jullie dat Adah de mooiste (honde)dame was!
En Wubke natuurlijk niet te vergeten met de eerste plek voor Siem!
Gefeliciteerd allebei.
Vorig jaar stond "onze" Leike op die plek, dus ik weet hoe het voelt Erna als de kinders van jouw hond het goed gedaan hebben!
Charlotte
Ha, Charlotte je bent er weer. Mooie keurverslagen van jouw dames.
En Pieke op een mooie tweede plaats.
Ik vind het natuurlijk heel erg leuk dat Siem zo mooi op de eerste plaats is geëindigd. Het meest leuke vind ik, nu ik alle vier de pups heb teruggezien dat het van die leuke sociale jonge honden zijn geworden.
Groetjes, Erna.
En Pieke op een mooie tweede plaats.
Ik vind het natuurlijk heel erg leuk dat Siem zo mooi op de eerste plaats is geëindigd. Het meest leuke vind ik, nu ik alle vier de pups heb teruggezien dat het van die leuke sociale jonge honden zijn geworden.
Groetjes, Erna.
Ha Charlotte, fijn dat je er weer bent. Niet slecht getroffen zo met het weer!
Wij waren ook zeer tevreden met de rapporten en net als Peter verguld met het feit, dat de keurmeester Adahs bespiering prees, want een gezonde stevige smous is toch waarnaar gestreefd wordt. En die tandjes van Fija, nu ja, die zijn nu eenmaal zo, verder heeft ze een prachtig gebit.
Wij waren ook zeer tevreden met de rapporten en net als Peter verguld met het feit, dat de keurmeester Adahs bespiering prees, want een gezonde stevige smous is toch waarnaar gestreefd wordt. En die tandjes van Fija, nu ja, die zijn nu eenmaal zo, verder heeft ze een prachtig gebit.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Jajo
Fijne keuringsrapportjes. Gefeliciteerd.
Leuk dat je weer terug bent. Je hebt het vast heel fijn gehad!
Groetjes, Jozé
Leuk dat je weer terug bent. Je hebt het vast heel fijn gehad!
Groetjes, Jozé
Hoi Charlotte
Leuk gehad? Prachtig weer.
Mooie rapporten hoor.
Voor allebei !! Leuk inderdaad, die bespiering, mocht ze vast een extra rondje achter een ree aan.
Hoe groot is Finny eigenlijk??
Het lijkt mij dat de smousjes juist steeds kleiner worden
of ligt dat aan onze reus
Leuk gehad? Prachtig weer.
Mooie rapporten hoor.
Voor allebei !! Leuk inderdaad, die bespiering, mocht ze vast een extra rondje achter een ree aan.
Hoe groot is Finny eigenlijk??
Het lijkt mij dat de smousjes juist steeds kleiner worden
of ligt dat aan onze reus
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Finny is 44/45 cm groot.
Er zijn mensen bij die haar prachtig vinden, maar anderen vinden haar 3x niks.
Kan ons niks bommen hoor. Wij zijn blij met haar, net zoals de meeste anderen met hun "misbaksels"

Reeën
Je slaat de spijker op zijn kop Jeanette.
Daarover ergens anders (later) meer!
Er zijn mensen bij die haar prachtig vinden, maar anderen vinden haar 3x niks.
Kan ons niks bommen hoor. Wij zijn blij met haar, net zoals de meeste anderen met hun "misbaksels"
Reeën
Daarover ergens anders (later) meer!
Charlotte
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb Loes, fijn dat het keurrapport van Adah boven water is. Het is toch leuk om het originele rapport te hebben.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Hier volgt Bobbies keurverslag:
Reu 23 maand.
Hondje met goede verhouding hoogte en lengte maar lichaam onvoldoende breed en diep.
Voor- en achterhand prima gehoekt met prima staartaanzet én dracht.
Passend hoofd met goede expressie. Goede schedel-voorsnuit verhouding.
Goed gedragen oren. Goede vacht.
Het geheel is wat weinig manlijk.
Gangwerk moet stabieler en krachtiger.
4-ZG (zeer goed)
Kortom: een lekker verwijfd reutje, precies zoals ik het hebben wil! hahaha
Eigenlijk moet hij dus aan de krachttraining... :steppen:
:disco:
groet, Martine
Reu 23 maand.
Hondje met goede verhouding hoogte en lengte maar lichaam onvoldoende breed en diep.
Voor- en achterhand prima gehoekt met prima staartaanzet én dracht.
Passend hoofd met goede expressie. Goede schedel-voorsnuit verhouding.
Goed gedragen oren. Goede vacht.
Het geheel is wat weinig manlijk.
Gangwerk moet stabieler en krachtiger.
4-ZG (zeer goed)
Kortom: een lekker verwijfd reutje, precies zoals ik het hebben wil! hahaha
Eigenlijk moet hij dus aan de krachttraining... :steppen:
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Bobbie is een mooie hond, en hij doet zelf al aan krachttraining.
Rennen
Groetjes, Erna.