Kerst
Re: Kerst
Ik geef het wel aan onze vroegere basisschool. Die zijn daar altijd erg blij mee. 

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Gisteren leek hier ook wel of er een bom ontplofd was hier maar nu staat de kerstboom en het dorpje weer en het ziet er leuk uit, nu maar weer naar zolder daar lijkt het steeds minder of er een bom ontplofd is na 3 weekenden sjouwen en naar de gemeente werf rijden
.

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Toen we vanmiddag thuiskwamen en ik de stekker van de raamkerstengel in het stopcontact deed knalde de hele boel eruit. Had Ramses een draadje doorgebeten. 

Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Hij heeft vast verschroeide haren rond zijn bek. 

Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
De engel hebben we maar weggegooid. Gelukkig had ik 'm niet laten branden. Doe ik in principe toch niet als we de deur uitgaan, maar ik had 'm dit keer voor het slaapkamerraam staan, dus het had makkelijk gekund dat ik hem vergeten was. De deur was ik in ieder geval vergeten dicht te doen.
Nee Mary, geen naam, maar ik ken die boosdoener, ze hebben allebei hun eigen streken. Shaffy gooit alles wat hij ziet liggen op de grond of sjouwt een appel aan het steeltje de fruitschaal uit om hem dan op de grond te dumpen. Ramses is de draadjeseter (ook veters, koordjes, lintjes etc) en de brillensteler, vooral Berts bril met tamelijk dunne pootjes is niet veilig. Geen doorsnee HTK-katten dus.
Nee Mary, geen naam, maar ik ken die boosdoener, ze hebben allebei hun eigen streken. Shaffy gooit alles wat hij ziet liggen op de grond of sjouwt een appel aan het steeltje de fruitschaal uit om hem dan op de grond te dumpen. Ramses is de draadjeseter (ook veters, koordjes, lintjes etc) en de brillensteler, vooral Berts bril met tamelijk dunne pootjes is niet veilig. Geen doorsnee HTK-katten dus.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Nou Loes, dat is gelukkig goed afgelopen...
Hier raken we aardig "over-de-top" in kerstsfeer.
Zo leuk; Coen genoot van het versieren en is de hele dag (lekker in pyjama) bezig geweest terwijl ik ondertussen diverse schalen lasagne stond te bereiden. (hoe huiselijk wil je het hebben?) Ik heb nu 2(!) stallen in mijn vensterbank -verlicht met vlam-verlichting-; een overvolle boom; de openhaard is versierd met een grote guirlande-met-lampjes rond de spiegel daarboven en de mantel staat vol met kerstspul; zelfs de kerstsokken zijn niet vergeten.
De gouden engel op babyformaat hangt weer aan het plafond en zelfs de gang is versierd. Er staan nog 5 Curver-dozen met ballen; ik zal morgen eens kijken of ik die heel grote glazen vaas nog in de schuur heb staan; dan vul ik die gezellig met al die ballen.
Morgen komt (hopelijk; vorige week was hij ziek) de hulp; dat wordt lastig stof-afnemen zo, maar dat moet dan maar...
Hier raken we aardig "over-de-top" in kerstsfeer.

Zo leuk; Coen genoot van het versieren en is de hele dag (lekker in pyjama) bezig geweest terwijl ik ondertussen diverse schalen lasagne stond te bereiden. (hoe huiselijk wil je het hebben?) Ik heb nu 2(!) stallen in mijn vensterbank -verlicht met vlam-verlichting-; een overvolle boom; de openhaard is versierd met een grote guirlande-met-lampjes rond de spiegel daarboven en de mantel staat vol met kerstspul; zelfs de kerstsokken zijn niet vergeten.

Morgen komt (hopelijk; vorige week was hij ziek) de hulp; dat wordt lastig stof-afnemen zo, maar dat moet dan maar...

Klinkt allemaal heel gezellig Martine. Bij ons is het ook altijd behoorlijk 'overdetop', kerstkleden, plaids, veel kussentjes, stoelen met kersthoezen, wandversieringen, kerststal en heeeel veel engeltjes, een volle kerstboomin rood en goud met flink wat lichtjes en gouden slingers. De rode, groene en witte lichtslangen en het lichtgordijn hangen op het balkon, zijn er sinds vorig jaar niet meer af geweest, dus we zullen nog wel wat extra verlichting voor binnen kopen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hier is de kerststemming ook geland. De dochter van de oudste broer van Gerrit kwam een weekend logeren, dus eerst het huis maar eens gezellig maken...
Het is weer als vanouds, de kat zit weer telkens in de kerstboom. Die is hier trouwens rood met zilver en de enkele gekleurde bal (van toen de kinderen er af en toe één mochten uitzoeken) hangt achter in de boom, tegen de kast aan.
Alles was in ieder geval in orde voordat Jessica kwam, met dank aan Sterre. Een harde werker...
Het is weer als vanouds, de kat zit weer telkens in de kerstboom. Die is hier trouwens rood met zilver en de enkele gekleurde bal (van toen de kinderen er af en toe één mochten uitzoeken) hangt achter in de boom, tegen de kast aan.
Alles was in ieder geval in orde voordat Jessica kwam, met dank aan Sterre. Een harde werker...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Heerlijk toch; je helemaal uitleven in de donkere dagen!
Ik heb nog een enorm lichtgordijn voor buiten; die zat tot nu toe in de boom, maar heb ik dit jaar vervangen voor een paar strengen clusterverlichting. Ik denk erover die nu aan de schuur te bevestigen; dan doet de achtertuin dit jaar ook gezellig mee; dat is normaal een donker gat voorbij het terras...

Ik heb nog een enorm lichtgordijn voor buiten; die zat tot nu toe in de boom, maar heb ik dit jaar vervangen voor een paar strengen clusterverlichting. Ik denk erover die nu aan de schuur te bevestigen; dan doet de achtertuin dit jaar ook gezellig mee; dat is normaal een donker gat voorbij het terras...
Ik kan me voorstellen dat ze dat vreemd vindt! Hier staat ook een kerstboompje op de grond en dat heeft ook totaal geen interresse. Senna komt nergens aan.
Maar één van mijn uitlaathonden is bang voor lampjes in heggen. Sommige mensen hebben hier hun hele omheining met lampjes en dat is te veel en te dichtbij, denk ik.
Ik schrok trouwens zelf wel van de week van zo'n grote kerstman-pop, die ineens begon met een luid Ho-ho-ho, toen ik er vlak langs liep. Engerd.
Maar één van mijn uitlaathonden is bang voor lampjes in heggen. Sommige mensen hebben hier hun hele omheining met lampjes en dat is te veel en te dichtbij, denk ik.
Ik schrok trouwens zelf wel van de week van zo'n grote kerstman-pop, die ineens begon met een luid Ho-ho-ho, toen ik er vlak langs liep. Engerd.