Een jongen van 9 pond! (Komt me bekend voor - dat gewicht dan.)Mary schreef:Was dat kindje zo zwaar?
Klets-topic
Re: Klets-topic

Ik vind het deze zomer nog erg stil, maar een loslopende hond kun je zomaar tegenkomen.... Maar ik denk dat Roosje nog niet helemaal zover is. Vandaag ongeveer de 10e dag. Dus wel bijna! Ze is wel wat onrustig soms - het lellebelletje!Erna schreef:Jullie dochters zijn zeker nog jong. Voor de toekomst wordt het afwachten, ze hebben nog alle tijd.Ariënne schreef: Het zal toch niks met loopse Roosje te maken hebben? Gisteren was ze zichzelf even aan het uitlaten geweest.
Roosje op zoek naar een lover??Kijk maar uit, of worden er niet zo vaak honden los bij jullie in de buurt uitgelaten.
Groetjes, Erna.

Begreep uit een opmerking in een email van Maria, dat Woezel inmiddels ook loops is/was, want ze was gisteren al op het eind...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Toch ook al! Ik had Maria gemaild toen Roosje loops werd en toen leek Woezel nog niet zover.
De kans is nu dus groot, begrijp ik, dat deze dametjes vrij klein blijven.
Woezel haast wel zeker, lijkt mij. Of zou er alsnog een groeispurt kunnen komen?
De kans is nu dus groot, begrijp ik, dat deze dametjes vrij klein blijven.

Ha ha...die ken ik 'Mijn dochter doet zoiets niet hoor, nog veel te jong !!!'Ariënne schreef:Maar ik denk dat Roosje nog niet helemaal zover is. Vandaag ongeveer de 10e dag. Dus wel bijna! Ze is wel wat onrustig soms - het lellebelletje!![]()
Pas maar op. Sam dekte Ayla voor de gezelligheid zonder tegenstribbelen op de zevende dag !! En dat zaad blijft nog een poosje actief, dus............
Voor je het weet heb je een pup met puppies
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat is best heftig !!! En alle drie !!! Ik hoop dat ze er niet zo heel veel last van hebben. Hopelijk dat tegen de tijd dat één van hen een kinderwens heeft de medische wetenschap weer wat meer te bieden heeft !!Ariënne schreef:Ja,
Alle drie hebben ze dat PCOSyndroom, wat zwanger worden wat zou kunnen bemoeilijken. Dus we wachten maar heel rustig af of het er ooit van gaat komen.
We hopen er maar het beste van, Jeanette! Het loopt altijd weer anders dan je denkt - zeg ik dan maar tegen mezelf.

Jeanette schreef:Ha ha...die ken ik 'Mijn dochter doet zoiets niet hoor, nog veel te jong !!!'Ariënne schreef:Maar ik denk dat Roosje nog niet helemaal zover is. Vandaag ongeveer de 10e dag. Dus wel bijna! Ze is wel wat onrustig soms - het lellebelletje!![]()
![]()
Pas maar op. Sam dekte Ayla voor de gezelligheid zonder tegenstribbelen op de zevende dag !! En dat zaad blijft nog een poosje actief, dus............
Voor je het weet heb je een pup met puppies
En Ayla vond het best???!

Nog even wat anders... Jozé zal hier wel verstand van hebben....
Net om 21.30 uur valt hier een schot, op 100 meter afstand! We schrokken ons een rotje! (Hondjes in de tuin!) Het leek wel of er een olifant gedood moest worden.
Ik heb even wat 'geroepen' èn heb de politie gebeld. Ik weet wel, dat er weinig aan gedaan kan worden, maar goed ik wilde het melden.
Ik er op m'n fiets naartoe. Bert was inmiddels via de bosrand richting de plaats des onheils gelopen. Hij zag iemand fietsen en dacht dat het een handlanger van de jager was!
Was het z'n eigen vrouw!
Afijn (weer) met de jager gesproken. Hij heeft het een en ander uitgelegd en we zullen het niet eens worden. Ik vroeg hem waarom deze ree nou eigenlijk gedood moest worden. Tja deze was zwart, een mutatie eigenlijk.... Nou, nou wat een goede reden, denk ik dan. Maar ik heb er geen verstand van, voel me wel onveilig op deze manier. Ik heb de jachtakte gezien en een visitekaartje gekregen. Ze kunnen me wel van alles wijsmaken, maar hoop in ieder geval dat er geen stropers bezig zijn. (Die zijn er trouwens wel volgens de jager.)
Er kwam nog een buurman van een eind verderop bij, die in de gaten houdt of er geen fouten gemaakt worden, want 'dan hang je' zei hij tegen de jager.
Het is me weer wat in 'paradijselijk' Drenthe!
Net om 21.30 uur valt hier een schot, op 100 meter afstand! We schrokken ons een rotje! (Hondjes in de tuin!) Het leek wel of er een olifant gedood moest worden.
Ik heb even wat 'geroepen' èn heb de politie gebeld. Ik weet wel, dat er weinig aan gedaan kan worden, maar goed ik wilde het melden.
Ik er op m'n fiets naartoe. Bert was inmiddels via de bosrand richting de plaats des onheils gelopen. Hij zag iemand fietsen en dacht dat het een handlanger van de jager was!
Afijn (weer) met de jager gesproken. Hij heeft het een en ander uitgelegd en we zullen het niet eens worden. Ik vroeg hem waarom deze ree nou eigenlijk gedood moest worden. Tja deze was zwart, een mutatie eigenlijk.... Nou, nou wat een goede reden, denk ik dan. Maar ik heb er geen verstand van, voel me wel onveilig op deze manier. Ik heb de jachtakte gezien en een visitekaartje gekregen. Ze kunnen me wel van alles wijsmaken, maar hoop in ieder geval dat er geen stropers bezig zijn. (Die zijn er trouwens wel volgens de jager.)
Er kwam nog een buurman van een eind verderop bij, die in de gaten houdt of er geen fouten gemaakt worden, want 'dan hang je' zei hij tegen de jager.
Het is me weer wat in 'paradijselijk' Drenthe!

Ayla ging gezellig 'staan' voor haar beste vriend
Wat een ellende dat gejaag om de hoek van je deur. Omdat ze zwart was...nou ja...
Goed dat je hem naar zijn akte hebt gevraagd !
Misschien dat er toch op redelijk termijn een verbod komt en dan alleen via goede jachtopzieners echt beheer wordt uitgevoerd.
Die Bert, had hij bijna zijn eigen vrouw willen bespringen.......????

Wat een ellende dat gejaag om de hoek van je deur. Omdat ze zwart was...nou ja...
Goed dat je hem naar zijn akte hebt gevraagd !
Misschien dat er toch op redelijk termijn een verbod komt en dan alleen via goede jachtopzieners echt beheer wordt uitgevoerd.
Die Bert, had hij bijna zijn eigen vrouw willen bespringen.......????
Helemaal duidelijk, mochten we ooit toekomen aan wonen in Drenthe,Ariënne schreef: Het is me weer wat in 'paradijselijk' Drenthe!
dan toch echt niet in het bos.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dat lijkt me ook niks, zo vlak naast de deur. Als het wel een stroper was geweest is het toch niet zo prettig dat je daar in je eentje op af stapt.
En Bert denken dat hij de vrouw van de jager in zijn vizier heeft.
Er zullen wel te veel herten bij jullie in de buurt zitten. Dan moeten de miskleuren het ontgelden. Voor mij hoeft er helemaal niet gejaagd te worden, maar dat zal niet altijd kunnen denk ik.
Groetjes, Erna.
Er zullen wel te veel herten bij jullie in de buurt zitten. Dan moeten de miskleuren het ontgelden. Voor mij hoeft er helemaal niet gejaagd te worden, maar dat zal niet altijd kunnen denk ik.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Als toch wel redelijk stadsmens had ik hier nog nooit van gehoord.Ariënne schreef:Tja deze was zwart, een mutatie eigenlijk....
Kennelijk net zoiets als de konijntjes hier, die zijn tegenwoordig wit of
zwart. Al komt daar toch echt geen mutatie aan te pas
Dat is meer : we gaan op vakantie, zorg goed voor jezelf stampertje.
Komt deze ree misschien uit Suriname?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
De jager vertelde zelf, dat er bij ons in de bosrand een koppeltje van 5 reeën zit.
Er is helemaal geen overlast. Wij zijn blij als we eens een ree zien! Hij schiet dan op een 1 tot 2 jarige.
En had nu daarbij dat zwarte als reden (om z'n vriezer te kunnen vullen!).
Mary, deze jager schiet dus vanuit de bosrand in de richting van de open es, dus misschien kun je dan toch beter in het bos wonen.
Er is helemaal geen overlast. Wij zijn blij als we eens een ree zien! Hij schiet dan op een 1 tot 2 jarige.
Mary, deze jager schiet dus vanuit de bosrand in de richting van de open es, dus misschien kun je dan toch beter in het bos wonen.

-
Renate
Haha, ik ben blij dat ze bij jullie zitten, die ooievaars. Ik hou mooi mijn ramen dicht! Hier op de hoek hebben ze zo'n 'binnen gevlogen' ooievaar op de raam als geboorte-aankondiging.
Dana vindt hem verbijsterend interessant. We komen er meerdere keren per dag langs en het roept tientallen vragen bij haar op.
Die is niet echt hè, mama?
Een ooievaar komt geen kindjes brengen hè?
Die groeien in de buik hè?
Bij roze slingers is het een meisje hè mama?
Bij blauwe slingers is het een jongetje hè mama?
Dombo is ook door de ooievaar gebracht hè? En die was heel zwaar!
enz enz enz
Onvermoeibaar!
Dana vindt hem verbijsterend interessant. We komen er meerdere keren per dag langs en het roept tientallen vragen bij haar op.
Die is niet echt hè, mama?
Een ooievaar komt geen kindjes brengen hè?
Die groeien in de buik hè?
Bij roze slingers is het een meisje hè mama?
Bij blauwe slingers is het een jongetje hè mama?
Dombo is ook door de ooievaar gebracht hè? En die was heel zwaar!
enz enz enz
Onvermoeibaar!
Pas maar op Renate! Ze vliegen zo naar binnen...
Ik zag pas voor het eerst zo'n ding. Zal best indruk maken op de meiden!
Gelukkig dat Dana weer lekker onvermoeibaar bezig is!
Ik zag pas voor het eerst zo'n ding. Zal best indruk maken op de meiden!
Gelukkig dat Dana weer lekker onvermoeibaar bezig is!

Heerlijk al die vragen. Ik kan me voorstellen dat zo'n ooievaar in de ruit een heel raar gezicht is voor een kind. 
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
-
Renate
Ik vind ze wel erg leuk.
Vrienden van ons hebben er zelfs 1 gehad waarbij de 'voorkant' binnen bevestigd was. Het ding was zo de box in gevlogen!
Dana was er toen nog bang voor, maar dat mag nog met 1,5 jaar. Nu vindt ze het vooral raar.
Martijns beste vriend en zijn vrouw hadden ook een leuk geboortebord:
MADE IN MEXICO
Vrienden van ons hebben er zelfs 1 gehad waarbij de 'voorkant' binnen bevestigd was. Het ding was zo de box in gevlogen!
Dana was er toen nog bang voor, maar dat mag nog met 1,5 jaar. Nu vindt ze het vooral raar.
Martijns beste vriend en zijn vrouw hadden ook een leuk geboortebord:
MADE IN MEXICO
Laatst gewijzigd door Renate op 25 jul 2008, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Renate: (Qoute) : Nu vindt ze het vooral raar.(Quote).
Dat is het ook! Malligheid.
Bij ons komen ze gewoon uit de boerenkool.
Dat is het ook! Malligheid.
Bij ons komen ze gewoon uit de boerenkool.
Laatst gewijzigd door Jeanette op 25 jul 2008, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.