Kerst

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
loes

Re: Kerst

Bericht door loes »

De boom staat maar geen verdere vorderingen want ik ben een beetje :snif: :ziek:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Ach, lastig. Eerst maar goed uitzieken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Dit jaar geen kerstboom voor de deur, moest zo nodig ziek worden, nou ja mijn raam is verlicht en verder heb ik er geen puf voor, de buren kwamen wel vragen en vonden dat ik toch had moeten bellen jij regeld toch ieder jaar de boom . nou jammer dan nu is er alleen wat verlichting in mijn heg en bij de overbuurman de rest liet het afweten . ik hoop wel met kerst thuis te zijn wordop gehaald dan door vrienden eerst kerst in de kerk en dan een verrassing maar ze zeiden wel dat ik de hele dag zou genieten ben benieuwd dus maar hopen dat ze met kerst geen kostgangers houden in het ziekenhuis groeten Hein. :winter2: :hboom: :kersthond: :kerstb3: :kerstb1: :krans: :snpop: :winter3:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

loes schreef:De boom staat maar geen verdere vorderingen want ik ben een beetje :snif: :ziek:
Beterschap Loes, ik hoop dat het bij een beetje blijft. :boeketje:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Leuk vooruitzicht voor de kerst, Hein.
Als het een beetje meezit laten ze jouw vast wel gaan.
Je lekker laten verwennen door je vrienden.
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Vervelend Loes, hoop dat je snel weer bent opgeknapt. Maar bij jou kan het nogal eens duren. Beterschap.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Beterschap Loes.
Wij hebben zondag 6 extra gasten aan tafel... gisteren is het faillisement uitgesproken over hun bedrijf. De naweeën van de ehec-bacterie, want ze hadden een komkommerkwekerij. De geruchten gingen toen eerst dat de bron komkommer was, later bleken dat kiemgroenten van een bepaalde kwekerij in Duitsland te zijn.
Maar toen was het leed al geschied, al het personeel was al ontslagen, ze runden heb bedrijf nog maar maar z'n tweetjes, met behulp van met name de twee oudste zoons. De jongsten (8 en 10) hebben ze zoveel mogelijk overal buiten gehouden.
Nu is het dus echt klaar.

Het lukt me nog steeds niet zo om in de kerstsfeer te komen. Van de kerstboom is één lichtsnoer kapot, dus een half donkere boom... moet nog nieuwe lampjes gaan halen. Zelfs de kerstmuziek die ik vandaag luisterde was (behalve erg oud, maar ook erg waar) erg cynisch....
http://www.youtube.com/watch?v=R2IusKnw ... re=related
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Erna

Bericht door Erna »

Jeetje Karin, ik kan me voorstellen dat je niet in de kerstsfeer kan komen. Er komt van alles op jullie pad, en niet zo'n beetje ook. :(:)
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Loes, beterschap!

Karin, je komt wel veel tegen... Neem niet tè veel op je, hoor!

:Kat:
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Nee hoor, bij Kim kan ik er toch niets aan veranderen. Met Richard en Lieset en de kinderen gaan we het gewoon gezellig maken. Niets geks te eten, maar zo dat ze even weg zijn van de zorgen. Gelukkig zijn het nuchtere mensen, die overal het beste van maken en zeker niet bij de pakken neerzetten. Hiervoor zaten ze in het westland, waar hun kassen toen moesten wijken voor stedelijke ontwikkeling.

De boodschappen voor het hele kerstweekend zijn gekocht en betaald door mijn vader en moeder. :hihi: Een paar weken geleden hebben zij onze auto een aantal dagen geleend. Ze moesten voor de zaak een paar dagen naar Engeland, de overtocht met hun auto op grijs kenteken of die van ons scheelde maar liefst 1000 euro... Mijn vader wilde daarvoor betalen, maar dat wilden wij niet.
Als verrassing werd er door Albert een enorme hoeveelheid kerstboodschappen thuis afgeleverd, berekend op een kerstdiner voor 10 man. :grijns:
groetjes, Karin

Martine

Bericht door Martine »

Wat een fijne verrassing Karin; en wat een origineel cadeau!
Heb je voldoende ruimte in de vriezer? Kerst duurt nog een weekje...
Ik hoop dat je ondanks alle ellende bij jullie kennissen toch zelf kunt genieten van een fijne rustige kerst met een wellicht drachtige Kerstsmous!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

karin73

Bericht door karin73 »

Ja, ruimte genoeg, we hebben een vriezer onder de koelkast en een vrieskast in de schuur. Maar als het buiten gaat vriezen, gaat het in de vrieskast dooien... dus er staat nu ook maar een kacheltje in de schuur!
groetjes, Karin

Martine

Bericht door Martine »

karin73 schreef:Maar als het buiten gaat vriezen, gaat het in de vrieskast dooien...
Bekend probleem; daarom heb ik m'n vriezer in de schuur weggedaan en houden we het bij het exemplaar op zolder.

karin73

Bericht door karin73 »

Die van ons staat meestal niet aan. Dus voor dat eventjes kan het met een kachteltje opgelost worden. Nu met die aldi tegenover ons, is voorraad in huis hebben helemaal niet zoveel meer nodig.
groetjes, Karin

Martine

Bericht door Martine »

We hebben net onze 50 cm grote gouden engel opgehangen; hij zweeft in de erker boven de bank. Onze Bobbie heeft kennelijk totaal geen kerstgevoelens en gromt nu de hele tijd naar de engel en verliest hem geen moment uit het oog... :hihi: Ik ben bang dat hij hem doodeng vindt. We negeren Bobbies gedrag voorlopig en kijken het eerst maar een dagje aan; wij vinden hem namelijk veel te leuk om nu al weg te halen!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha, die Bobbie! Een echte held. :hihi:

Ideaal zo, Karin! :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Karin dat is nog eens leuk. :thumbsup:

Ha, ha, die Bobbie. Hij zal er wel aan wennen hoor.
Bij KC Pampus is de kantine heel erg leuk versierd, van arreslee tot grote bewegende kerstman. Het is grappig om te zien hoe verschillend de honden er op reageren. Van bang tot aanvallen, van nieuwsgierig tot negeren.
Lisa reageert er niet op.
Vanochtend hadden we de laatste training van het jaar, afgesloten met koffie en kerstbrood.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Nam vrijdag Peb. mee de stad in daar liep een kerstman en vrouw in het rood, luid te bellen, nou ze vond het helemaal niks. Geen kersthond dus. :wink2: Gerry en Pebbles.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Goh Karin, wat een mooie manier om te bedanken voor het uitlenen van jullie auto.
Heerlijk zonder zelf te sjouwen al alle boodschappen binnen voor de kerstdagen.
Ondanks de ellende om jullie heen, niet de moed verliezen en er het beste van proberen te maken. Maar dat is jullie niet vreemd.

Bij ons komt de hele koedeljach 2e kerstdag brunchen, zo'n man of 18.
Tot voor enkele jaren terug was dat vaste prik bij mijn moeder.
Lekker eten en daarna met de honden wandelen in Venlo langs de Maas met daarna koffie en vlaai.
Omdat dat teveel werd voor mijn moeder, deden we dat niet meer.
Mijn moeder wordt in januari 86, en je weet het nooit he, dus gaan we het hier nog eens doen. Moet daarvoor nog wel op pad, de verse dingen kan je helaas niet nu al in huis halen.
De honden zijn dan wel in het voordeel dat ze hier binnen mogen, wat bij mijn moeder niet mocht. Zij heeft lichte vloerbedekking en wij hebben allemaal twee honden, dus geef ik haar groot gelijk dat ze het niet wilde. :nee:
Charlotte

Saartje

Bericht door Saartje »

Martine schreef:We hebben net onze 50 cm grote gouden engel opgehangen; hij zweeft in de erker boven de bank. Onze Bobbie heeft kennelijk totaal geen kerstgevoelens en gromt nu de hele tijd naar de engel en verliest hem geen moment uit het oog... :hihi: Ik ben bang dat hij hem doodeng vindt. We negeren Bobbies gedrag voorlopig en kijken het eerst maar een dagje aan; wij vinden hem namelijk veel te leuk om nu al weg te halen!
:hihi: hij zal er toch wel aan wennen?

Gesloten