Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Jeanette

Re: Klets-topic

Bericht door Jeanette »

Renate schreef:De presentatie wordt niet alleen beoordeeld op het presenteren zelf, maar ze is ook heel veel belangrijke informatie vergeten te geven en bijna alle voorbeelden vergeten te noemen. Ik hoop dat de leraar de moeite neemt om onze hand-out te lezen, zodat hij ziet dat het een goede presentatie geweest zou kunnen zijn..
Nou...voor juliie allemaal is het echt vreselijk balen.
Het lijkt mij, dat jullie de leraar er best op aan kunnen spreken en nadrukkelijk vragen om die hand-out te lezen. Het lijkt mij niet meer dan billijk dat ze jullie die kans geven.
Dit is wel een hele vreemde manier van beoordelen.
De vergeten informatie moet toch nog gegeven kunnen worden ??
Zet 'm op Renate !!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Ik kan me nu ook wel voor m'n kop slaan dat ik niet ingegrepen heb gisteren.

:hamer:

Ik vond het zo rot om haar aan de kant te schuiven omdat ik het zelf beter zou kunnen. Dat komt niet echt collegiaal over. Ik zou het zelf in ieder geval niet leuk gevonden hebben als ik stond te presenteren en iemand uit mijn groepje nam het over.
Achteraf heb ik er spijt van dat ik niet wat egoïstischer ben geweest.

Hopelijk geeft de leraar ons nog een 6je voor de moeite.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Je krijgt het wel flink voor je keizen de laatste tijd Renate.
Heel vervelend allemaal zeg.
Succes zaterdag!

Heel fijn dat Mirjam herintreed hier. Kan ze weer lekker meewázele!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:Ik kan me nu ook wel voor m'n kop slaan dat ik niet ingegrepen heb gisteren.

:hamer:

Ik vond het zo rot om haar aan de kant te schuiven omdat ik het zelf beter zou kunnen. Dat komt niet echt collegiaal over. Ik zou het zelf in ieder geval niet leuk gevonden hebben als ik stond te presenteren en iemand uit mijn groepje nam het over.
Achteraf heb ik er spijt van dat ik niet wat egoïstischer ben geweest.

Hopelijk geeft de leraar ons nog een 6je voor de moeite.
Ik wil niet vervelend doen, maar misschien werd dat juist wel verwacht.
Ingrijpen op het juiste moment. Jammer genoeg ten koste van een, maar
wel t.b.v. een heel groepje.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Hè Mary, wat doe je vervelend :mrgreen:

Van te voren was afgesproken dat het groepje niet mocht inbreken in de presentatie. Degene die uitgeloot is, is verantwoordelijk voor de presentatie van de hele groep.
Op deze manier moet namelijk iedereen zich voorbereiden op het doen van de presentatie.

Erna

Re: KATER

Bericht door Erna »

Renate schreef:De leraar gaf ons (de 3 die niet presenteerden) een kans om bij te sturen, maar die zwangere muts zei dat ze het zelf wel kon. :hamer:
Renate ik denk dat Mary op deze zin van jou reageert, zo voel ik het ook een beetje. De leraar gaf jullie nog een kans, maar die hebben jullie niet benut omdat jullie je collega niet wilden afvallen.
Mocht het zich ooit nog eens voordoen dan reageer je vast anders dan je nu hebt gedaan. Het is gewoon heel erg vervelend dat je afhankelijk van elkaar bent, zeker als je zelf wel alles goed op een rijtje hebt staan.
Stéphane (jongste zoon) heeft zoiets een keer meegemaakt op de avond HTS. Toen ze aan de leraar vertelden dat die collegaleerling de kantjes er af liep en op hun werkstukken meeliftten had hij daar geen boodschap aan. Dan hadden ze hem maar zover moeten krijgen zoals ze dat gewild hadden. :oops: De leraar vertelde er bij dat het in het bedrijfsleven ook niet altijd gaat zoals je zou willen en dat je het dan ook zelf moet oplossen. Dat is natuurlijk wel zo, maar op zo moment voel je je knap......
Met Steef is het goedgekomen destijds, Renate bij jou komt het vast ook goed, je hebt er in ieder geval toch iets van geleerd. Kom voor je zelf op als dat nodig is, je kan niet de kool en de geit sparen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Jawel hoor, maar nadat onze klasgenoot aangaf de presentatie zelf af te willen maken, moesten wij terug op onze plaats.

En bij deze een streep eronder, want het was geen presentatie over smousjes. Ik ga er hard aan trekken om zaterdag een mooi compensatiepunt te halen en kom er pas op terug als ik jullie kan vertellen welke punten het geworden zijn.

Bedankt voor de support.

Mary

Re: KATER

Bericht door Mary »

Erna schreef:
Renate schreef:De leraar gaf ons (de 3 die niet presenteerden) een kans om bij te sturen, maar die zwangere muts zei dat ze het zelf wel kon. :hamer:
Renate ik denk dat Mary op deze zin van jou reageert, zo voel ik het ook een beetje.

Groetjes, Erna.
Dank je wel Erna, helemaal goed, wij verstaan elkaar prima.
En inderdaad, stageplekken in het bedrijfsleven, daar kun je ook wat beleven.
Ik heb het bij mijn zoon het meest druk gehad met benadrukken vooral voor
zichzelf op te komen. Heeft wel goed gewerkt.

Renate

Bericht door Renate »

Mary

Bericht door Mary »

Raar werk ben je aan het doen. :mrgreen:

Erna

Bericht door Erna »

Grappig, had niet verwacht dat er bedels van een Hollandse Smoushond zouden zijn.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Die bedels kun je ook kopen in het winkeltje bij Jan en Hennie Somers op de diverse evenementen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Charlotte schreef:Die bedels kun je ook kopen in het winkeltje bij Jan en Hennie Somers op de diverse evenementen.
Dat is ook zo, heb ik inderdaad gezien.
Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate schreef:Jawel hoor, maar nadat onze klasgenoot aangaf de presentatie zelf af te willen maken, moesten wij terug op onze plaats.

En bij deze een streep eronder, want het was geen presentatie over smousjes. Ik ga er hard aan trekken om zaterdag een mooi compensatiepunt te halen en kom er pas op terug als ik jullie kan vertellen welke punten het geworden zijn.

Bedankt voor de support.
Renate, hoe is het gegaan????
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Nou gelukkig heb ik er een goed gevoel over.
Vooral het rekenen vond ik goed te maken. Natuuronderwijs was veel 'opener', daar moesten we zelf een werkblad ontwerpen en dat kan alle kanten op natuurlijk.

Hopelijk klopt mijn gevoel een beetje en kan ik het punt voor de presentatie wat compenseren met dit tentamen. Ik moet nu eerst weer een aantal weken wachten, want de leerkrachten krijgen 15 werkdagen om de tentamens na te kijken.

Even een vraag tussendoor: iemand een leuk idee voor een teken- of handarbeidles? Het moet wel in 1 uur te doen zijn, want mijn mentor wil graag dat ik mijn lessen in 1 lesuur afrond.
Ik zit er zelf aan te denken om ze een deel van een foto van een dier (olifant, tijger, neushoorn) te geven. Dat stukje foto moeten ze op een vel plakken en de rest van het dier er omheen tekenen.
Zelf heb ik dat op de middelbare school ooit gedaan met een landschap (is ook nog een optie).
Ik twijfel nog omdat ik niet heel enthousiast van het idee wordt.
De meeste andere ideeën die ik heb, duren te lang voor 1 les.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goh....helemaal geen gek idee hoor !!!
Het lijkt me dat je er leuke dieren van krijgt :)
Ook educatief, of mag dat niet tijdens dit soort lessen ???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Monique

Bericht door Monique »

Mandela's tekenen was bij onze kinderen erg populair. Of je klasgenoot natekenen, of een karikatuur van de juf? Moet je wel lef voor hebben :crazy:

Erna

Bericht door Erna »

Monique het lijkt me een hele leuke les, ben benieuwd naar het resultaat.
Groetjes, Erna.

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt Monique. Ik ga een les karikaturen geven. Ik heb al wat naslagwerk gedaan. Er zijn prachtige exemplaren van!

Monique

Bericht door Monique »

Foto's! Denk aan je fototoestel....ben ik zelf ook altijd zo goed in :oops:

Gesloten