Martine schreef:Op 2 cadeau's na, is dan toch alles binnen. Maar het fijnste van alles is toch wel dat m'n nieuwe sapcentrifuge vandaag is afgeleverd! Direct 6 sinaasappels, 6 appels en 3 kiwi's erdoorheen gejast en deze vitamine-C bom opgedronken. De cadeau's zijn ingepakt, de tulband staat af te koelen en we gaan nu!
Geniet ervan!
Zo te lezen heeft die vitamineshot direkt resultaat .
Fijn dat zowat alle spulletjes op tijd binnen zijn gekomen.
Veel plezier.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Fijne Kerstdagen allemaal, geniet er van. Voor de zieken nog wat beterschapsknuffels.
Groetjes Jose en likjes van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Jij ook een fijne kerst Rini, kalmpjes aan dan maar. Kookt Wim?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Vanuit Oostenrijk wens ik jullie en jullie smousjes vrolijke kerstdagen en alvast een heel smouzig nieuwjaar toe.
Wij zijn donderdagmiddag om 4.oo uur net op tijd vertrokken heb ik begrepen. Het was toen nog droog, bij Arnhem begon het te sneeuwen, maar gelukkig konden we redelijk goed doorrijden. Voor Frankfurt hebben we overnacht en vrijdagochtend rond 8.00 uur weer verder gereden. De verkeersdrukte viel enorm mee. Geen enkele file, zelfs niet bij Munchen. Tegen 6.00 uur gisteravond waren we op onze camperplek, bij de skiliften, bij de Tauerntunnel. Meteen begon het hier te sneeuwen en dat doet het nu nog. Desi en Leentje zijn heel veel buiten in de sneeuw. De grote parkeerplaats bij de liften is nog helemaal vrij van auto's, dus ze kunne nog volop stoeien in de sneeuw. Morgen zal het hier wel drukker zijn!
Jan Hein is vandaag al aan het skieen, wij willen het morgen ook proberen
Klinkt goed Anja (als je er van houdt...). Veel plezier en kom veilig weer terug.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ben 1 keer in Oostenrijk geweest en zou graag nog een keer gaan, een prachtig land!
Geniet ervan!
Het laatste gerecht voor morgen staat nu in de oven, zo'n beetje de hele dag bezig geweest met kokkerellen!
Tussen de bedrijven door een uurtje met het hele gezin geschaatst, het was zulk mooi weer! Voor de jongsten was het de eerste keer op de vaarten, toch heel wat leuker dan rondjes op de ijsbaan. Ze waren eerst bang dat we erdoor zouden zakken, maar toen ze zagen dat er meer mensen tussen Bolsward en Sneek schaatsten ging dat wel over. Klaas (7 jaar) doet dapper mee op zijn easy-gliders!
Morgen maar weer, als het weer het toelaat! (en als de gasten er ook voor voelen...)
tsja, er moet op het hele traject (200 km) 15 cm. ijs liggen.
Om dat te bereiken hebben we nog wel een week strenge nachtvorst nodig!
Het is maar net of de vorstperiode doorzet of niet...
Ik hoop het ook! Leuk dat Jeanette is ingeloot! Heeft ze al een vluchtkoffer (en overnachtingsadres) en een noodscenario klaar liggen?
Leuk om weer even dat saamhorigheidsgevoel in Nederland te kunnen beleven.
Laat maar komen die vorst; mijn eerste witte kerst heb ik tenslotte ook al gekregen!
Het liefste zou ik dan met mijn kinderen naar Friesland afreizen om het allemaal in het echie mee te maken...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik eerlijk gezegd ook Mary. Druk op de wegen, files, een gekkeboel. De wedstrijd volg je het best voor de t.v.
Heb 1 keer met zussen de zwagers gevolgd, om ze van eten en drinken te voorzien maar dat is bijna niet meer te doen.
Als ik vrij heb en er komt een elfstedentocht gaan we wel even in Tjerkwerd kijken (4 km verderop), waar ze langs komen richting Bolsward.
Martine schreef:
Laat maar komen die vorst; mijn eerste witte kerst heb ik tenslotte ook al gekregen!
Het liefste zou ik dan met mijn kinderen naar Friesland afreizen om het allemaal in het echie mee te maken...
groet, Martine
vorig jaar was er ook een witte kerst, soms is het wel een beetje overdreven hoor.
zodra er een week vorst is is iedereen koortsig hier in friesland, eerst maar eens zien of het zover komt.
willemijn schreef:vorig jaar was er ook een witte kerst, soms is het wel een beetje overdreven hoor.
Zoals ik al eerder zei: Dit was mijn allereerste witte kerst ooit; ìk heb niets aan uitspraken als "er ligt sneeuw in Den Bilt (of Friesland); dus we spreken van een witte kerst". Voor mij is de kerst pas wit als de sneeuw in mijn eigen tuin ligt.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes