ergernissen

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
sammydesmous

Re: ergernissen

Bericht door sammydesmous »

Charlotte schreef:Het lijkt wel de slechtste chauffeur van Nederland. :dekking:

Misschien kan je haar op geven voor het programma de slechtste chauffeur van Nederland. Wordt weer lachen en vooral verbazen dat zulke mensen ooit een rijbewijs gehaald hebben. :niks: sommige zijn echt een groot gevaar op de weg.

Jos, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martine

Bericht door Martine »

Bij ons aan de rand van het dorp is een instelling waar hele moeilijke jongeren wonen; de meesten hebben een strafblad en zijn uit huis geplaatst of zijn zelf doorgedraaid omdat ze zelf slachtoffer zijn van allerlei soorten huiselijk geweld. Doodzielig natuurlijk... Ze wonen daar 24/7, gaan daar naar school en er wordt gezegd dat er ook non-stop toezicht is...
Hun terrein zit aan weerszijden van een openbaar fietspad door de duinen, wat de bewoners van ons dorp moeten gebruiken om naar Haarlem te komen. Mijn jongens fietsen die route elke dag en vertellen regelmatig dat ze worden nageroepen als ze daar fietsen door groepen hangjongeren-zonder-toezicht-die-daar-wonen, maar daar bleef het voor hun bij. Tot vandaag...
Thom fietste alleen naar huis en is van zijn fiets de bosjes in getrapt. Hij heeft zich daarbij lelijk bezeerd, maar gelukkig bleef het daarbij. (Coen vertelde dat hij 's-middags altijd een flink stuk om rijdt om die plek te mijden, maar aangezien daar een heel steil stuk weg in zit waar Thom nauwelijks tegenop komt, rijdt hij wel zo. 's-Ochtends is het daar wel rustig; dan zitten ze daar kennelijk nog aan het ontbijt)
Voor mij was de maat vol en ik klom in de telefoon. Ik wilde eerst die instelling bellen om door te geven wat er was gebeurd, te vragen wat ze hieraan denken te gaan doen en dat ik aangifte hiervan ging doen. Hoewel het huis vol mensen zit, is het dus niet mogelijk ze buiten kantoortijden te bellen, ben ik nu achter. :boos:
Toen dacht ik aan onze wijkagent, maar Bromsnor blijkt een paar ADV dagen te hebben!?! Ik kon wel alvast een afspraak op het bureau maken om aangifte te komen doen; woensdag hadden ze daarvoor nog een gaatje in hun agenda...
Morgen probeer ik dus eerst maar weer die instelling te pakken te krijgen...
Ligt het aan mij, of leven we in een rare wereld? :scratch:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

rini

Bericht door rini »

Het is een rare wereld :boos:
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

:boos: daar word je ook niet vrolijk van zeg!

Ik geloof dat me buurmeisje in die instelling heeft gezeten voor 1 jaar ze net weer thuis komen wonen, ze mocht zelfs geen glazen foto lijstjes op haar kamer hebben.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

corrie

Bericht door corrie »

Wat een nare ervaring, bah! Het is inderdaad een rare wereld. Zulke toestanden , ik vind het zinloos geweld , daar moet je bovenop zitten.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Mary

Bericht door Mary »

Het is een rare wereld en zal niet meer zomaar veranderen.
Nog even, dan ben je blij dat hij alleen maar de bosjes ingetrapt is :schrik:
Hopelijk komt er snel een afdoende oplossing. Omrijden, het moet toch niet
gekker worden. :shock:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

karin73

Bericht door karin73 »

Poeh, dat is niet mis zeg. Ben benieuwd wat ze daaraan denken te gaan doen.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Verdorie, dat is een akelige ervaring voor Thom... Sterkte!

Nou, wat onzettend irritant dat je dan niet meteen je klachten kwijt kunt! :boos: Ik mag hopen dat er iets gaat veranderen.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Arme Thom. :(:)
Laat hem zijn verhaal opschrijven, Martine.
Kan hij mee als je aangifte gaat doen?
Wat een idioterie dat je zolang moet wachten om je verhaal kwijt te kunnen.
Hoop voor jullie dat er maatregelen genomen gaan worden, en dan zo dat je er ook wat aan hebt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Gatver Martine, wat een nare ervaring voor Thom. Hoop dat hij er niet angstig van is geworden. Net wat Mary zegt, je mag blij zijn dat dit het is en niet erger.
Het is de wereld op zijn kop, dit soort rottige dingen is niet meer weg te denken in deze maatschappij. :boos:
En dan niet terecht kunnen met je verhaal en aangifte, ook al zoiets van deze tijd.
Wij hebben ook een keer ruim een week moeten wachten voor we aangifte konden doen, je moet er tegenwoordig een afspraak voor maken. Blijkbaar is dat normaal tegenwoordig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Vanmorgen de instelling gesproken en ze gaven me groot gelijk dat we aangifte gaan doen. Ze vinden de situatie daar zelf ook een probleem. Thom is met de auto naar school; zijn enkel doet verrekte zeer. Ik haal hem zo op, hoop dat het beter gaat en anders toch maar langs de eerste hulp. Daarna lopen we even samen bij de politie binnen; ik heb voor het gemak maar even niet begrepen dat ik daar eerst een afspraak voor moet maken... :crazyg:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ach die Thom wat zal hij gisteren geschrokken zijn. Dat verwacht je toch niet op je dagelijkse rondje. Je hebt groot gelijk dat je aangifte gaat doen misschien leren ze er van in die instelling. Wat een tuig zit daar. :niks: :boos:
Beterschap met Thom's voet.

Jose, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martine

Bericht door Martine »

De politie reageerde een klein beetje van: weet je wel zeker dat je aangifte wil doen?
Of ze er wat mee kunnen (lees: willen) doen is nog maar de vraag...
En dan moest Thom voor de aangifte eerst even naar het ZH.
Echt, het komt er volgens mij op neer dat als je het kunt navertellen, het allemaal wel mee valt. Dat is de instelling die er heerst.

Daar kon ik wat mee; :grijns: ik ontplofte dus even heerlijk. Zijn ze nou helemaal? :boos:
Ik wil hier veilig kunnen wonen en bewegen en serieus genomen worden! Ik betaal verdomme gemeente-belasting en dat doen de bewoners van het tehuis niet.
Als mijn kinderen (en nog veel meer mensen hier uit het dorp) daar niet meer durven fietsen moet daar wat aan gedaan worden; het is toch niet zo dat we daar maar aan moeten gaan wennen. Als nooit iemand aangifte doet, verandert er ook niets...
Ik zal een lang verhaal toch maar zo kort mogelijk houden: we hebben foto's genomen in het ZH. Niets gebroken gelukkig, maar flink gekneusd en blijven bewegen. (gelukkig maar; ik zag me de rest van de week al taxi spelen) En een afspraak gemaakt voor overmorgen om aangifte te doen. (eerder kon niet; je zal maar in nood zitten: wilt u daar even een volgnummertje trekken en rustig wachten op uw beurt?)
Ik wil hier echt niemand mee beledigen hoor, :peace: maar dit vind ik dus ambtenarij van de bovenste plank!

Erna

Bericht door Erna »

Waardeloze reactie Martine, helaas is het in veel gemeenten zo gesteld.
Fijn dat er niets gebroken is bij Thom, dat is toch het belangrijkste.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi doorzetten, hoor!
Sterkte voor Thom met z'n zere pootje.
Wat een gedoe allemaal. Van afstemmen op mensen hebben ze blijkbaar niet gehoord. Je wilt toch om te beginnen gehoord worden en begrip krijgen. :kweenie:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Kan mij goed voorstellen dat je ontploft bent, Martine.
Ik hoop dat de politie wat doet met die aangifte.
Zou je evt. ook bij de gemeente aan kunnen kloppen?

Beterschap met Thom.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Martine, Sterkte met het hele gebeuren!
Eerst zo'n schrik en dan de politie nog waar je niet blij van wordt.
In sommige gemeentes kun je via internet aangifte doen, maar ik weet niet of je daar nou vrolijk van wordt. Ik niet vermoed ik..............
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik lees het nu pas wat er met Thom is gebeurt. Heel vervelend! Het zou toch echt te gek voor woorden zijn als je om moet rijden om zoiets te voorkomen :niks: Sterkte met alles en met Thom's enkel.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Als er weer zo iets gebeurd gewoon 112 bellen,dan is de politie er zo en je hebt gelijk alle aandacht!

En laten we maar hopen dat het eenmalig is geweest!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

In tegenstelling tot eergisteren, werden we nu wel serieus genomen.
Het rare was, dat we met dezelfde politiedame te maken hadden; het zal wel met protocol te maken hebben gehad, haar eerste reactie...
Thom heeft rustig zijn verhaal kunnen doen, dat is uitgewerkt en Thom kreeg daar een afschrift van mee. Ik heb niet de illusie dat we er nog iets van zullen horen; het dossier zal op het bureau van de wijkagent gelegd worden en dan moet hij maar kijken wat hij ermee doet.
Voor ons is het klaar nu; Thom heeft zijn burgerplicht gedaan en verder zoeken ze het maar uit. Ik heb alleen niet het idee dat hij voorlopig nog alleen via die route durft te fietsen, we zullen zien...

Gesloten