Texel (en fly-ball)

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Erna

Re: Texel (en fly-ball)

Bericht door Erna »

Vlieland, leuk Ariënne. Jammer van dat huisje.

Karin, Corrie en Cock staan altijd op een boerencamping. Heel erg netjes. Maar geen dingen voor de kinderen in de buurt. De honden mogen mee. Toen wij in mei een dagje bij Corrie en Cock op bezoek gingen, waren er 9 honden aanwezig, waarvan Lies savonds weer naar huis ging.
Ik heb wel het adres maar niet de naam en tel. nummer.
Als je interesse hebt zou je dat aan Corrie kunnen vragen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Hah Erna, je zit mij helemaal lekker te maken met je verhalen.
Wij hopen in oktober de overtocht eens te maken.....
Wij hadden vorig jaar een minicamping geboekt vlakbij een vliegveldje.
Ik weet nog niet of we dat nu nog willen doen, ben bang dat je er behoorlijk last van hebt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Het is een kleine luchthaven waar alleen kleine toestellen landen of vertrekken. De herrie valt wel mee denk ik. Als je ietsje verder van het vliegveld wil zitten zou ik op de boerencamping van Corrie gaan staan. Netjes en schoon sanitair.
De camping ligt aan de Oorsprongweg.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Marjolein

Bericht door Marjolein »

Te gek, wat een leuk verslag Erna!! En mooie foto's ook, daar zijn we wel door verwend met jou. Wij zaten aan de rand van het bos in "dennenoord" in een sta-caravan. Ook een prima uitvalsbasis om lekker rond te fietsen. Die molen hebben we ook gezien, ze waren er toen nog aan het werk. Ook veel gewandeld en gelukkig de dag voor de Texel race (vrijdags) nog e.e.a. kunnen zien aan wedstrijden. En 2 smouzen ontmoet, eentje op een terras bij paal 17 en een ander in de winkelstraat in de Koog, altijd leuk die herkenning en een praatje.
Ja, wij hebben ook alweer plannen, op de boot terug overvalt me altijd al een heimwee-gevoel ....

Erna

Bericht door Erna »

Ook een leuke lokatie Marjolijn. Ik heb hem opgeslagen, je weet maar nooit. Het huis dat wij huren is voor max. 12 personen. Wij zijn altijd met zijn zevenen, voor twee is het echt te groot.
Wat leuk dat jullie nog wel iets van de race op vrijdag hebben kunnen zien. Dat was de dag dat wij aan kwamen.
Dat iedereen weer terug wil naar Texel wil wel wat zeggen hé, heerlijk eiland.
Leuk dat je smousjes bent tegengekomen.

Erna

Bericht door Erna »

Binnen vijf minuten waren alle foto's verwijderd, het plaatsen nam meer tijd in beslag. :hihi:

Ik heb een tent voor Lisa bestelt, krijg hem morgen als het goed is.
Ze waren in de aanbieding omdat het model er uit gaat, nou dat maakt Lisa natuurlijk niet uit.
Het is er eentje die je in de lucht gooit en dan meteen staat. Alleen de touwen vastzetten met haringen en klaar is Erna.
Het was afgelopen zaterdag afzien op het veld, Lisa had gelukkig wel iets van schaduw, maar ik zat in de felle zon.
Ik zit ook wel in de tent bij een teamlid, maar zij loopt ook behendigheidswedstrijden met haar hond en is er lang niet elke wedstrijd. a.s. Zondag ook niet.
Ik heb er ook een grondzeil bij genomen. Vond dat eerst niet nodig maar werd mij aangeraden voor als het heel slecht weer is en de grond doorweekt. Dan is het natuurlijk wel prettig als Lisa op een droge ondergrond kan liggen.
De tent zal later wel van pas komen voor de kleinkinderen.

Martine

Bericht door Martine »

Dat is de tent die mijn kinderen zo graag willen!
Wat zal je daar een lol van hebben! :thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Martine schreef:Dat is de tent die mijn kinderen zo graag willen!
Wat zal je daar een lol van hebben! :thumbsup:
Joh, wat zullen ze daar dan lekker voor kunnen koken!
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Ik zat meer te denken aan een lekker ijsje van ons ijspaleis...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Vandaag de laatste flyball wedstrijd voor de vakantie.
Wel warm, maar ook wind, daardoor een heerlijke dag. Wat een verschil met vorige week.
Er waren maar negen teams, dat was wel jammer. Ik denk dat er al een aantal mensen met vakantie zijn en daardoor minder teams op het veld.
Smorgens redelijk gelopen, en vanmiddag eerste geworden in de afvalrace van de B poule. Weer een zak voer van vier kilo gewonnen, die gaat naar mijn schoonzusje toe. En we kregen ook allemaal een tunneltje, is voor puppies erg leuk. Kreeg er nog een van een teamgenoot. Dus als het nestje van Roef en zijn meissie wat wordt gaat er daar eentje naar toe. De andere bewaar ik voor Saar.
En ook nog een beker. :yes2:
Lisa heeft vandaag voor de eerste keer in haar tent gezeten, heerlijk in de schaduw, en aan vier kanten open aan de zij-bovenkant om de wind er door te laten waaien.
Bij een van de runs in de ochtend zie ik vanuit mijn ooghoek ineens een smousje staan, een pupje. :cheer: Na de run met zijn baasjes gesproken. Een gezin met twee kinderen, jongste vijf jaar.
Zij lopen puppiecursus bij deze vereniging (Gooi en Eemland)
Het was Dirk (Marley op zijn stamboom) en een zoon van Joy en Breezer. Moeder Joy is een halfzusje van Siem enz. Ze schelen maar twee weken. Ze hebben Dop als vader.
Hel leuk hondje, ook om te zien.

loes

Bericht door loes »

Dat lijkt me idd een heerlijke dag Erna. Gelukkig was het hier vandaag ook lekkerder.
Geen gek resultaat weer en die puppytunnels met nestjes in aantocht zijn dan een leuk kado !
Wat leuk, zo'n ontmoeting met een smouzenpup met bekende familiebanden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Even nieuwsgierig: kreeg je de tent net zo makkelijk weer opgevouwen als dat hij uitelkaar floepte?

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ben blij voor je dat het vandaag beter weer was. Warm, maar lang niet zo erg als gisteren.
Leuk hoor twee gewonnen tunneltjes, doen het vast heel goed als kraamkado! :ja:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:cheer: Lisa 1e in de afvalrace. Goed hoor. :klappen: Wat een leuke dag Erna, heb je foto's gemaakt? En dan ook nog een smouzenontmoeting met familiebloed.

Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

ewhuitema schreef:Even nieuwsgierig: kreeg je de tent net zo makkelijk weer opgevouwen als dat hij uitelkaar floepte?
De tent staat in een paar minuten, opvouwen gaat ook snel als je het snapt. :roll2:
Nu hadden we binnen ons team al twee van die tenten, dus hulp bij het opvouwen gelukkig. Ik heb heel goed opgelet hoe het moest en denk dat ik het de volgende keer wel weet. Het is wel iets dat je met zijn tweeën moet doen.
Het ding weegt 6.2 kilo en zit in een ronde platte hoes als hij is opgevouwen. Je kan hem net als een rugtas op je rug doen om hem te verplaatsen. Nu ben je op zo'n dag net een pakezel hoor.
Want er gaat al een rugtas mee met grondpen, kleed, eten en een drinkbak voor de hond. Voor jezelf ook nog iets van een broodje en iets te drinken. Verder nog een campingstoeltje want je wil natuurlijk ook nog zitten op zo'n dag.
Dus vanochtend Lisa met lijn aan mijn middel gebonden, tent op mijn rug, tas in de ene en stoel in de andere hand. De parkeerplaats was een heel eind van het veld, dus een flink stukje lopen. Op de terugweg twee keer gelopen, want toen hadden we ook nog het voer en de tunneltjes. Ik had van een teamgenoot zowel de tunnel als het voer gekregen, dus twee zakken van vier kilo.

Ik maak nooit foto's op zo'n dag. Tijdens de run lukt dat niet en ik wil ook geen dure dingen onbeheerd in de tent laten liggen.
Er zijn wel foto's gemaakt, weet niet of er van ons team mensen-honden op de foto's staan.

loes

Bericht door loes »

Oei Erna, maar goed dus dat het vandaag niet zo warm was, want het is toch wel een slijtageslag zo.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Voor baasje dus ook en topsport begrijp ik hieruit!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou, nou! Een knappe run met bepakking, Erna. :hihi:

Leuk dat de mensen van de pup Lisa even in actie konden zien.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Dat valt wel mee hoor, want als alles eenmaal staat gaan we eerst aan de koffie, dat is tussen 7.30 en 8.00 uur. En opruimen doe je pas als je laatste run gelopen is en voor de uitslagen. Dan is het meestal al rond een uur of 15.00 - 16.00. Nu waren we een uurtje vroegen omdat er niet zoveel teams waren.
Vóór de uitslag en prijsuitreiking mogen de teams het veld niet verlaten, ook niet als je laatste bent geworden. Om er zeker van te zijn dat dit ook zo gebeurt krijg je de wedstrijdboekjes pas na de uitslag terug.

De mensen van de pup vroegen zich af of een hond het blaffen werd aangeleerd bij de flyball. Wie ooit een keer langs de lijn heeft gestaan weet dat elke hond te keer gaat. :hihi: Lisa dus ook. Ik kon ze verzekeren dat Lisa thuis nooit blaft. Bij haar hoort dit alleen bij het spelletje.

Erna

Bericht door Erna »

Vandaag voor de wedstrijd naar Rotterdam. Ik werd om 6.40 opgehaald, wat een tijd. Zowat nog nacht naar mijn idee.
En pas om 18.45 weer thuis, dus het klokje rond voor een wedstrijd.
Was heerlijk weer, en een gezellige dag. We zijn ook tevreden over het resultaat, Smorgens lagen de tijden in de B klasse erg dicht bij elkaar, en vanmiddag werden we tweede in de poulle. Weer een beker voor het team, hoewel elk team vandaag een beker kreeg, dat was wel leuk. Iedereen kreeg een nylon rugtasje met twee zakken brokken en wat folders. Bij de nummers vier en vijf bleef het daarbij. De nummers drie (drie poulles) kregen daarbij nog een koeltas, de nummers twee (wij o.a.) een mooie afsluitbare opbergbox met folders en een handdoekje. De nummers één kregen zakken voer. Ik ben blij met mijn opbergbox waar ik zelf wat aan heb. De zakken voer geef ik altijd aan mijn schoonzusje die daar overigens altijd erg blij mee is.
Lange gezellige dag. Volgende wedstrijd over twee weken, dan op zaterdag. Onze vakantie is tussen de wedstrijden door gepland, dus dan loopt Lisa weer.

Onze coach loopt altijd met de hond van een ander. Nu heeft ze inmiddels zelf een eigen hond die wel altijd mee gaat maar pas 10 maanden is dus natuurlijk nog niet loopt.
Vanmiddag krijgt ze het voor elkaar om zich uit haar tuig te wurmen dat te los zat. De coach probeert haar nog tegen te houden, maar een hond die niets om heeft en weg wil hou je niet zo makkelijk in bedwang. Afijn, de coach languit op de grond en de hond ervan door. Regelrecht op de wedstrijdbaan af waar twee teams staan opgesteld. Aika sjeest over de baan, draait een paar rondjes om de honden heen die staan te wachten en gaat dan van de baan af. Ze kwam toen wel weer naar haar baas toe. Het was een komisch gezicht, een beteuterde baas die het nakijken had, en een hond zeer uitgelaten over de baan. Gelukkig heeft ze de runs niet verstoord omdat ze nog moesten starten. Anders is het niet zo leuk natuurlijk.
Aika is een Kelpie en héél snel en wendbaar. We hopen dat ze in de toekomst van het spelletje gaat houden, zou een mooie aanwinst zijn voor het team. Er loopt al een Kelpie in ons team, leuke werkhonden zijn het.

Gesloten