Kerst

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Ariënne

Re: Kerst

Bericht door Ariënne »

Ja, dat klopt, Mary. Toch nog heel ingrijpend: zo'n open-hart operatie.
Maar het gaat goed!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Zware operatie, gelukkig dat het nu weer wat beter gaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gelukkig is hij nog jong.
Hopelijk gaat het herstel daarom voorspoediger. :boeketje:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Vorig jaar had ik ze helemaal niet, maar nu wel, volop, de kerstkriebels.
Komt zeker door de sneeuw.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

karin73

Bericht door karin73 »

Ik nog helemaal niet, terwijl we niet veel aan sinterklaas doen dit jaar. De meiden geloven nu allebei niet meer. Ze krijgen van ons allebei één fatsoenlijk cadeau.
Daarna heb ik volgende week 3 avonden tienminutengesprekken.

Daarna mag kerst komen van mij!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Desi

Bericht door Desi »

Wij ook, vorig jaar bleven we thuis met een hoog zwangere smous, maar nu hoop ik over 3 weken lekker van de berg af te suizen op de lange latten :cheer:

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Sinterklaas is een mooi kinderfeest maar als ik heel eerlijk ben zal ik blij zijn als de jongste straks ook van zijn geloof af is! Het kost me steeds meer moeite en de oudste twee zijn ook wel aan wat anders toe!

Mary

Bericht door Mary »

Dat was hier ook zo. We gingen toen over op kerstkadootjes.
Ze vonden het gelijk geweldig en vooral zo heerlijk rustig.
Ook hebben ze dan vakantie en dat is ook heel prettig.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Ik vind Sinterklaas vieren nog steeds erg leuk. Morgen zijn we bij Maurice, Iona en de meiden. Steef en Jeanette vieren het dit jaar met zijn vieren. Iedereen krijgt van ons altijd één kadootje. De boekwinkel heeft een goeie dit jaar aan ons, want 7 van de 11 krijgen een boek.
Dus hier nog geen kerst kriebels.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

corrie

Bericht door corrie »

Wij zullen als familie wel vreemd zijn. Sinterklaas wordt gekoesterd en gezamelijk gevierd. Morgenavond bij mijn broer zijn wij met zijn 20-gen aanwezig. Er is chocolademelk, gevuld speculaas en banket letter. Voor later op de avond hapjes en drankjes.En natuurlijk de surprises. Enkele weken geleden zijn de loodjes getrokken. We hebben altijd veel lol met elkaar.
Meestal hebben wij de eerste kerstdag ook zo'n happening op het programma staan. iedereen neemt een gerecht mee. Dat wordt wel altijd met elkaar besproken. Deze keer zijn wij er niet bij. We gaan naar vrienden hier in Schiedam. De tweede kerstdag heb ik gezellig onze eigen roedel helemaal compleet in huis.
Oud en Nieuw wil ik na jaren weer eens thuis door brengen. Iedereen die wil mag komen , wel even bijtijds doorgeven met het oog op de lading oliebollen , appelflappen en de traditionele sjaslicks na 24 uur.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Erna

Bericht door Erna »

Corrie gezellig met zo'n grote groep. Surprises maken en krijgen lijkt me heel erg leuk. Dat gaat er hier helaas niet zo goed in, ze hebben het gewoon te druk om daar veel tijd in te steken. (vinden ze)
Morgen komt die ouwe langs met zijn knecht, dat lijkt me wel erg leuk. Sanne zit op de wip wat het geloof in hem betreft, maar Megan en Julie geloven nog vol overtuiging.

Kerst ben ik dus nog niet zo mee bezig, maar de dagen zijn wel al ingevuld. De eerste dag komen de kinderen en kleinkinderen. De tweede dag vieren we altijd met Pim zijn broer en zussen. Elk jaar wisselen we bij wie we het vieren. Dit jaar bij Pim zijn jongste zus, Lisa gaat altijd mee. We nemen allemaal iets mee dat van te voren wordt afgesproken.
Voor oud en nieuw hebben we nog geen plannen. Waarschijnlijk gewoon met zijn tweeën, Lisa en Sarie thuis.

loes

Bericht door loes »

Wij zijn niet zo familieziek (om het maar zacht uit te drukken). Bij Bert werd er nooit iets gedaan, misschien vroeger maar eigenlijk geloof ik dat niet. Bij ons thuis was het altijd heel leuk. Op een bepaald moment ging het van sint naar kerst, maar 1x hebben we toen nog eens sint gevierd met heel veel surprises, waarbij mijn vader de prachtigste bouwwerken had gemaakt.
Voor Yuri maakten we ook altijd surprises.
Nu met Dominick zal er wel sinterklaas gevierd worden, zijn schoentje staat al bij AH, maar voor ons blijft het dit jaar nog kerst, zijn kado wordt binnenkort thuisbezorgd (hopelijk op tijd).
Kersteten was vroeger ook altijd bij mijn ouders , soms zelfs met familie-aanhang van de schoondochters. Na de dood van mijn vader, heb ik het overgenomen, maar omdat ik zeker de 1e jaren na mijn leveroperatie weinig of niets kon en ze me gewoon alles zelf lieten beredderen, heb ik dat laten schieten en kwam mijn moeder met kerst logeren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

mijn dagen zijn als volgt vanavond als het goed is ( hankt van het weer af) naar kalkar met de achterbuurvrouw en nog 10 mensen,morgen doe ik niet aan sinterklaas al zijn de prikelingen wel aanwezig heb gisteren op zandewierde (manege) een speculaaspop en een chocolade letter gekregen van een moeder van een ruiter en dan niet ik alleen maar ons hele groepje vrijwilgers.morgen middag ben ik bij de buurvrouw op de koffie 1ste kerstdag gewoon hier thuis 2de kerstdag ga ik weer naar kalkar,en dan de 2de dag na kerst reis ik af naar me moeder oud&nieuw vier ik het met me (vrienden) daar 2 jan ga ik weer terug.zo is mijn plening voor deze maand in huis maak ik het ook nog wel gezellig maar ik koop geen boom denk ik.
gr marcel

loes

Bericht door loes »

Klinkt goed Marcel! Maar geen boom? Je had elk jaar zo'n mooi opgetuigde boom en nu de 1e kerst in je nieuwe huis geen boom ??? Je hebt je kerstversiering toch wel meeverhuisd?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

als ik kijk na hoeveel ik er van kan genieten ik ben hele dagen weg,en dan de avonden maandag weg dindsdag weg woennsdag weg donderdag weg enkeld vrijdag avond en ik thuis.bij zandewierde werken we tot kerst denk ik 1ste kerstdag thuis 2de weg en na kerst ga ik ook weer weg.maar ik zal er over nadenken

Martine

Bericht door Martine »

Leuk Marcel!
Jammer dat je geen boom doet dit jaar; daat genoot je toch altijd zo van?

Als het aan mij ligt gaan we hier dit jaar helemaal "los". Het liefst ga ik helemaal over de top! De jongens kunnen niet wachten tot volgend weekend wanneer we de spullen te voorschijn halen...
Wij vieren vandaag Sinterklaas bij mijn zusje in Amsterdam. Ik moet er zo op uit om de cadeautjes te gaan kopen. Ik hoop dat ik alles in de Makro kan vinden, want het zal wel druk zijn overal... We houden het klein; ieder krijgt 1 cadeau en daar hebben we lootjes voor getrokken. Blue krijgt wat meer; het is zijn feest tenslotte.
Ik wil wel een spel doen met een dobbelsteen en een flinke stapel kleine cadeautjes. Die moet ik ook nog kopen (en inpakken) Wij doen altijd cadeautjes onder de kerstboom op kerstavond bij mijn ouders. Mijn ouders hebben niet zo'n zin om de boom neer te zetten omdat mijn moeder begin januari (datum is nog niet bekend) een nieuwe knie krijgt, maar die willen mijn jongens dolgraag voor ze neerzetten en optuigen (en later weer afbreken).
Dat wordt nog wat, want i.v.m. haar Alzheimer mag ze niet onder narcose en omdat ze Bechterew heeft (een vorm van reuma in haar ruggengraat) werkt een ruggeprik niet. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een plaatselijke verdoving met een roesje... Wel fijn dat ze nu geholpen wordt, want van de zomer, tijdens onze grote reis, wil ze weer helemaal op de been zijn en er volledig van kunnen genieten!
Iedereen een fijne pakjesavond!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

oja dit schiet me nog te binnen volgende week ga ik met de achterbuurtjes,plus dochter en vriend van haar lootjes trekken,van een bedrag van € 15 de pakjes komen bij haar onder de boom kerstavond is dan de avond als ik hier heb gezongen in de kerk met een nieuw klein koortje
gr

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Marcel, wat gezellig allemaal! :thumbsup:
En anders misschien een mini-boompje erbij voor in de vensterbank?

Heftig, Martine. Mijn moeder heeft jaren geleden twee nieuwe knieën gekregen. Dat leek me nogal een pijnlijke geschiedenis. Maar ze heeft er wel veel 'plezier' van.

Veel plezier met Sinterklaas voor wie er aan doet! Wij hebben lootjes getrokken en maken surprises en gedichten en vieren het morgen met kids en aanhang.
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Hier helaas geen Sint dit jaar.
We krijgen de kinderen niet allemaal gelijk thuis.
Geert werkt in een restaurant, en kan geen vrij krijgen. Maartje werkt bij AH aan de kassa op vrijdag en maandag-avond en Bart geeft gitaarlessen op maandagavond.......bleef er weinig over :?

Kerstavond heeft Geert vrij, dan gaan we er maar iets gezelligs van maken.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wij vieren geen sint dit jaar en met kerst zijn we lekker rustig thuis de kinderen in Maarsen moeten werken morgen en met de kerst, tweede kerstdag komt Judith na haar dienst hier naar toe om te eten en ze blijft slapen haar vriend moeten werken dan, in me schoonfamilie botert het niet zo tussen me nichtje en haar man die hebben een proefscheiding op het moment en willen dus niet veel aan kerst doen en me moeder laat ik lekker op haar plekje dat ging vorig jaar al niet niet meer zo om haar hier naar toe te halen, ze hebben gisteren bij me moeder sinte geviert en ik heb voor een kadootje en een gedichtje gezorgd voor haar.

Vervelend Martine ja narcose is met Alzheimer idd nix omdat ze van narcose achteruit geestelijk kunnen gaan
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Gesloten