Klets-topic
Wat een meevaller Ariënne, ben je al vaker aan je spataderen geholpen.
En lekker vóór de zomer en de verhuizing weer helemaal in orde.
Leuke foto Jeanette, de keus is definitief gemaakt? Is dit Roosje Katoen?
Renate ik heb de foto's geplaatst. Ik denk dat het zo wel duidelijk is. Wij hebben op deze manier een keer twee kleinkinderen en Lisa meegenomen. De kleinkinderen zaten in een autostoeltje, dus dat kan ook.
Je moet wel zelf even de lengte opmeten-verstellen die voor Phoebe geschikt is. 20 a 30 cm. klopt niet helemaal. Het is iets langer. Succes.
Groetjes, Erna.
En lekker vóór de zomer en de verhuizing weer helemaal in orde.
Leuke foto Jeanette, de keus is definitief gemaakt? Is dit Roosje Katoen?
Renate ik heb de foto's geplaatst. Ik denk dat het zo wel duidelijk is. Wij hebben op deze manier een keer twee kleinkinderen en Lisa meegenomen. De kleinkinderen zaten in een autostoeltje, dus dat kan ook.
Je moet wel zelf even de lengte opmeten-verstellen die voor Phoebe geschikt is. 20 a 30 cm. klopt niet helemaal. Het is iets langer. Succes.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nou, duidelijker kan het inderdaad niet!
Ik heb ook zo'n riem voor Vera, die ik vast kan klikken. Mijn bedoeling was in eerste instantie haar daarmee aan de halsband vast te zetten. Dat is dus niet alles, want als ik hard rem, vliegt ze van de bank af en....
Het tussenstuk is te lang, of ik zou het in moeten nemen. Maar dat blijft waarschijnlijk gevaarlijk. Dus ja een tuigje is dan handig. Vera vindt het alleen zo eng.
(Erna, zo'n 18 jaar geleden heb ik de aderen al eens weg laten spuiten.)
Ik heb ook zo'n riem voor Vera, die ik vast kan klikken. Mijn bedoeling was in eerste instantie haar daarmee aan de halsband vast te zetten. Dat is dus niet alles, want als ik hard rem, vliegt ze van de bank af en....
(Erna, zo'n 18 jaar geleden heb ik de aderen al eens weg laten spuiten.)

Volgens mij hoef je niet alles wat Vera eng vindt aan te passen aan haar.
Pim vond de eerste keer dat hij dat tuig aan had, dat hij helemaal niet meer
kon lopen. We hebben hem gewoon smakelijk uitgelachen en er verder niet
naar gekeken. Aan de halsband vast is gewoon gevaarlijk. Ze kan haar nek
wel breken als er iets mis gaat. Verder vond Pim het ook heel intimiderend.
Heel handig, hij was gelijk klaar met zeuren. Wij hebben trouwens iets gemaakt
wat tussen de achterbank en de voorstoelen neergezet kan worden.
Dan is die ruimte naar beneden helemaal weg en kan hij nergens afvallen.
Pim vond de eerste keer dat hij dat tuig aan had, dat hij helemaal niet meer
kon lopen. We hebben hem gewoon smakelijk uitgelachen en er verder niet
naar gekeken. Aan de halsband vast is gewoon gevaarlijk. Ze kan haar nek
wel breken als er iets mis gaat. Verder vond Pim het ook heel intimiderend.
Heel handig, hij was gelijk klaar met zeuren. Wij hebben trouwens iets gemaakt
wat tussen de achterbank en de voorstoelen neergezet kan worden.
Dan is die ruimte naar beneden helemaal weg en kan hij nergens afvallen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Die spataderen komen toch weer terug hé! Maar 18 jaar na de vorige behandeling is niet verkeerd, zit een lange tijd tussen.
Ariënne nooit Vera met een halsband vastzetten in de auto. Ze kan haar nek breken als je heftig moet remmen.
Je kan Vera af en toe een tuig in huis aan doen om haar er aan te laten wennen.
Je kan het koppelstuk inkorten, dat had ik ook gedaan. Voor de foto heb ik het weer lopsgepeuterd om het beter te laten zien.
Groetjes, Erna.
Ariënne nooit Vera met een halsband vastzetten in de auto. Ze kan haar nek breken als je heftig moet remmen.
Je kan Vera af en toe een tuig in huis aan doen om haar er aan te laten wennen.
Je kan het koppelstuk inkorten, dat had ik ook gedaan. Voor de foto heb ik het weer lopsgepeuterd om het beter te laten zien.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, ze komen gewoon weer terug.
Maar, dat snap ik hoor: niet aan de halsband vastzetten in de auto. En niet in meegaan met het angstige gedrag. Ha Pim kon niet meer lopen! Nee, dan is Vera stoerder.
Ik moet het gewoon doen, maar denk dan zelf al gauw dat we toch maar een klein stukje moeten. Ik zal m'n leven beteren!
Maar, dat snap ik hoor: niet aan de halsband vastzetten in de auto. En niet in meegaan met het angstige gedrag. Ha Pim kon niet meer lopen! Nee, dan is Vera stoerder.
Ik moet het gewoon doen, maar denk dan zelf al gauw dat we toch maar een klein stukje moeten. Ik zal m'n leven beteren!

-
Monique
Fijn dat het opvalt
Klopt, de laatste tijd wat minder achter de computer gezeten omdat ik het te druk heb
(op mijn werk), daar erg moe van wordt en daardoor vaak al 's avonds op de bank in slaap val
. Niet echt gezellig dus.
Ook met Mart gaat het de laatste tijd weer wat minder (dus thuis is de sfeer dan ook niet echt relaxed
).
Ik krijg ook altijd commentaar als ik achter de computer op het forum zit (wat doe je toch? zit je nu alweer achter de computer? nu is het wel genoeg geweest...Hebben jullie dat ook???) Blijkbaar ben ik dan erg verdiept in de dingen die ik lees en schrijf en ben ik daardoor wat minder aanspreekbaar voor de overige gezinsleden, en die vinden dat maar lastig
.
Maar goed, daar laat ik mij natuurlijk niet door weerhouden. Ik lees wel braaf alles met iets grotere tussenpozen (je wilt toch bij blijven hé?), maar reageren op postings is dan wat minder.
Heb je al een huis gevonden Ariënne?
Klopt, de laatste tijd wat minder achter de computer gezeten omdat ik het te druk heb
Ook met Mart gaat het de laatste tijd weer wat minder (dus thuis is de sfeer dan ook niet echt relaxed
Ik krijg ook altijd commentaar als ik achter de computer op het forum zit (wat doe je toch? zit je nu alweer achter de computer? nu is het wel genoeg geweest...Hebben jullie dat ook???) Blijkbaar ben ik dan erg verdiept in de dingen die ik lees en schrijf en ben ik daardoor wat minder aanspreekbaar voor de overige gezinsleden, en die vinden dat maar lastig
Maar goed, daar laat ik mij natuurlijk niet door weerhouden. Ik lees wel braaf alles met iets grotere tussenpozen (je wilt toch bij blijven hé?), maar reageren op postings is dan wat minder.
Heb je al een huis gevonden Ariënne?
-
Margaret
Oeh wat vervelend als gezinsleden geen begrip kunnen opbrengen voor het bezoeken van een forum. Kun je niet een leuk forum voor Mart vinden, zodat hij ook verslaafd raakt en je he-le-maal begrijpt? ;-).
Ik heb het probleem gelukkig niet. Daniël zit ook graag achter de computer, dus wij zitten 's avonds vaak samen op ons kantoor, tegenover elkaar op onze eigen computer. Gezellig
. En verder is hij gelukkig niet oordelend aangelegd. Ook al begrijpt hij dingen niet van mij, dan moet hij er eerder om lachen, dan dat hij me het gevoel geeft dat ik het niet moet doen. Zo heb ik gisteren een cow van de cowparade gekocht, in de categorie meest onzinnige uitgave ooit
En hij vindt het prima.
Ik heb het probleem gelukkig niet. Daniël zit ook graag achter de computer, dus wij zitten 's avonds vaak samen op ons kantoor, tegenover elkaar op onze eigen computer. Gezellig
-
Monique
Monique 5 uur per dag is best veel, maar ik geloof dat bijna alle kinderen van zijn leeftijd dat doen. En in de winterperiode zit je nu eenmaal meer binnen. Op naar het voorjaar, dat willen we allemaal. Gelukkig vorige week al een voorproefje van gehad.
Het maakt natuurlijk ook veel verschil als je kinderen in huis hebt wonen. Dan moet de aandacht ook anders verdeelt worden. Bij ons zijn de jongens al jaren de deur uit en heb ik alleen rekening te houden met Pim. Wij hebben ieder onze eigen hobby, dan kan ik ook makkelijker een poosje achter de computer zitten als ik dat wil.
Groetjes, Erna.
Het maakt natuurlijk ook veel verschil als je kinderen in huis hebt wonen. Dan moet de aandacht ook anders verdeelt worden. Bij ons zijn de jongens al jaren de deur uit en heb ik alleen rekening te houden met Pim. Wij hebben ieder onze eigen hobby, dan kan ik ook makkelijker een poosje achter de computer zitten als ik dat wil.
Groetjes, Erna.
Dat lijkt me érg vervelend monique
Zelf heb ik eerder dat ik me
schuldig voel als ik een poosje achter de pc zit !
Mij werd gezegd dat ik beter een bepaalde tijd kan inlassen om achter de compu te zitten ipv de hele dag dat ding aan (gewoon áán en dan terwijl je eigenlijk aan het srijken bent en je ziet dat er een reactie komt gelijk achter het toetsenbord kruipen???
) en op elk binnengekomen mailtje te reageren. Daar heeft manlief eigenlijk wel gelijk in maar het is soms toch wel een beetje verslavend lijkt wel...
ik wil van nature altijd alles bijhouden.
Maar goed, het is nu bijna twaalf uur, manlief slaapt na een dag hard werken en ik ben nog helemaal fit want ik ben pas net terug van mijn werk.
Lekker nog ff ongestoord m'n mailtjes checken dus en dan ook naar m'n bedje toe.
Zelf heb ik eerder dat ik me
Mij werd gezegd dat ik beter een bepaalde tijd kan inlassen om achter de compu te zitten ipv de hele dag dat ding aan (gewoon áán en dan terwijl je eigenlijk aan het srijken bent en je ziet dat er een reactie komt gelijk achter het toetsenbord kruipen???
ik wil van nature altijd alles bijhouden.
Maar goed, het is nu bijna twaalf uur, manlief slaapt na een dag hard werken en ik ben nog helemaal fit want ik ben pas net terug van mijn werk.
Lekker nog ff ongestoord m'n mailtjes checken dus en dan ook naar m'n bedje toe.