Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Jajo

Bericht door Jajo »

Natte kledder-sneeuw.
Straks lekker het bos in, dan zijn er ook geen joggers. Kunnen we heerlijk doorlopen, zonder dat ik Nala iedere keer onder contrôle moet krijgen en moet laten zitten.

Gelukkig dat Phoebe er een beetje aan went, dan is de belasting voor jou ook wat minder en gaan de dagen sneller voorbij.

Een warme en fijne binnenhuis dag gewenst met de kleintjes.
Jozé

Margaret

Bericht door Margaret »

Ik moest eerst even naar het raam lopen en het gordijn open doen om te kijken :lol: , en oh hier ligt ook sneeuw! Ik ben dol op sneeuw.

Ik heb een heeeeerlijk lege kalender dit weekend, geen verplichtingen. Maar genoeg hobby's dus ben lekker aan het fröbelen op de computer, en straks ga ik nog lekker wandelen, een mandalaatje tekenen en in bad met een boek. Zulk soort dingen. Lekker hoor.

Mary

Bericht door Mary »

Hier is het gras net zo groen als dat van de buren.
Geen sneeuw. De zon scheen maar wordt nu verstopt achter een grijze massa.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Mary

Bericht door Mary »

Margaret schreef: in bad met een boek.
Wat een gedoe, een badeend lijkt mij wel zo rustig. :P

loes

Bericht door loes »

minilaagje sneeuw en de mooi blauwe lucht waarmee de dag begon is inmiddels grijs :( . Al boodschappen gedaan en opgeborgen. Jelle is al gebracht, dus Bert is nu met 3 honden het bos in. En kon ik m'n computer opstarten :) .....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Margaret

Bericht door Margaret »

Haha, ja, zo heb ik laatst een biebboek in het bad laten vallen :oops: .

Plannen zijn overigens gewijzigd, zojuist viel de Happinez op de deurmat. Dus die mag mee in bad :)

Nu eerst wandelen, want de zon schijnt!

Martine

Bericht door Martine »

Kom juist terug van de hockey van Thom, en hier is het tot nu toe heerlijk weer; lekker zonnetje en wat wind. Bobbie heeft zich heerlijk zwart gezwommen in een modderpoel, maar nu hij geplukt is, is dat geen probleem, want hij is in no-time weer droog en dus schoon.
:)
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

wubke

Bericht door wubke »

Het heeft hier verschrikkelijk gesneeuwd. Maar het is maar kledder, als je er een stap in zet is het weg. Jules geeft er niks om en volgens mij is Siem er ook niet zo erg van onder de indruk. Ik wil Siem niet te lang buiten laten want het is best koud. Ik weet niet of dat kwaad kan bij pups, ik ga maar een beetje op mijn eigen gevoel af en kijk of Siem het nog prettig vindt. Een paar minuutjes buiten en dan weer lekker naar binnen.
Het is jammer voor de mensen in Venlo. Daar begint altijd op zaterdagochtend het carnavalsfeest op de pleinen en in de straten met optredens van bands enzo. Uit heel Limburg komen de mensen erop af. Onze Geert was vanmorgen op 9 uur ook al op pad......gelukkig schijnt nu de zon, kunnen ze allemaal een beetje opdrogen.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel wisselend hier. Donkere luchten afgewisseld met zon en af en toe en regenbuitje. Wel kleine sneeuwvlokjes gezien, maar dus geen witte wereld.
Weer om lekker binnen te blijven inderdaad!

Zeg Margaret, dan is een :sortof: bath caddy wel iets voor jou!http://www.hebbu.nl/index.php?pagina=ar ... zender=145
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

wubke schreef:Het heeft hier verschrikkelijk gesneeuwd. Maar het is maar kledder, als je er een stap in zet is het weg. Jules geeft er niks om en volgens mij is Siem er ook niet zo erg van onder de indruk. Ik wil Siem niet te lang buiten laten want het is best koud. Ik weet niet of dat kwaad kan bij pups, ik ga maar een beetje op mijn eigen gevoel af en kijk of Siem het nog prettig vindt. Een paar minuutjes buiten en dan weer lekker naar binnen.
Het is jammer voor de mensen in Venlo. Daar begint altijd op zaterdagochtend het carnavalsfeest op de pleinen en in de straten met optredens van bands enzo. Uit heel Limburg komen de mensen erop af. Onze Geert was vanmorgen op 9 uur ook al op pad......gelukkig schijnt nu de zon, kunnen ze allemaal een beetje opdrogen.
Toch schijn nu al enkele uren heerlijk de zon, en is het niet meer koud :zon: . Heb vanmorgen al een fijn gewandeld met Finny en Guusje, toen was de sneeuw al weer verdwenen.
Onze Willeke host ook ergens in de Venlose Zoepkoel. :boogie: :boogie:
Ze mogen blij zijn dat ze een plekje hebben. Het festijn is klein begonnen, en in enkele jaren enorm gegroeid. Alle winkels in de stad zijn gesloten vandaag, want er is geen doorkomen aan.
Er rijd een speciale Zoepkoel express door Limburg die menig feestvierder naar "het stedje van lol en plezeer" brengt.
Peter en ik zijn maar naar Roermond gegaan om te winkelen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Vanochtend een beetje natte sneeuw, maar daarna is het tot nu toe een hele zonnige dag, heerlijk.
Ben vanochtend met Lisa naar de club geweest, we hadden geen les. Maar gewoon even gezellig buurten. Lisa heeft heerlijk gespeeld met een Duitse Draadhaar van zeven maanden.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef: Lisa heeft heerlijk gespeeld met een Duitse Draadhaar van zeven maanden.

Groetjes, Erna.
Pootje al over :?:

Renate

Bericht door Renate »

Even terug naar de autogordel.

Ik heb er eentje gekocht en vorige week de nieuwe auto opgehaald. Fleecedeken gekocht voor op de achterbank (vuile kinderschoenen en hondenpootjes)... en nu zit er geen derde gordel in onze auto :? Ik wist dat het een kleintje was, maar dit had ik niet verwacht :mrgreen:
Ik heb de gordel nu in de achterbak vastgemaakt en tussen de bank doorgehaald. Phoebe kan dus toch mee. Ik zal volgende week eens naar de sloop gaan. Misschien dat ze daar zo'n kastje hebben wat ik via de achterbak kan bevestigen. Dan kan ik Phoebe in ieder geval met 1 klik losmaken, mocht dat ooit nodig zijn.

Erna

Bericht door Erna »

Renate ik heb voor Lisa een autogordel met een lus er aan. Als ik die lus achter het ijzeren mechanisme waar de gordel in vastgezet moet worden hang, kan er met diezelfde gordel iemand anders vastgezet worden.
Je zou dan de meiden met Phoebe samen op de achterbank hebben, vastgezet met twee gordels.
Als je het niet begrijpt kan ik morgen wel een paar foto's maken om te laten zien wat ik bedoel. Nu kan dat niet omdat Pim met de auto weg is.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Het ziet er spannend uit met woorden.
Ik ben zeker benieuwd naar de foto's later.

Renate

Bericht door Renate »

Ja, Erna. Ik wil ook wel graag een foto zien. Weet je ook een merk? Wellicht is het goedkoper dan een nieuw stuk gordel.

Erna

Bericht door Erna »

Lisa heeft een Roadie autogordel. Ik had al gekeken op hun site, wilde het adres doorgeven. Zag dat ze het model aangepast hebben, en de lus er niet meer aan zit.
ik zal morgen proberen om het te fotograveren, moet wel even kijken wanneer ik dat het beste kan doen want Pim is een groot deel van de dag weg met de auto.
Je kan waarschijnlijk zelf aan het tuig van Phoebe een lus maken van een nylon band, zoiets waar ook wel hondenriemen van gemaakt zijn. In grote doe het zelf winkels vaak te koop per meter. Bij Bever Sport hebben ze het in verschiilede breedtes.
Je maakt een lus zoiets als het handvat van de hondenriem, aan de andere kant zet je een musketonhaak. Te koop bij doe het zelf of ijzerhandel. Dat is zo'n ding waar je de riem mee aan de halsband van Phoebe vastzet. De totale lengte zal tussen 20 a 30 cm zijn.

Groetjes, Erna.

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Renate,

Ik heb volgens mij ook een riem met zo'n lus.
Ik zal morgen even in de auto kijken welk merk het is.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Renate

Bericht door Renate »

Misschien kan ik de riem(gordel) die ik nu heb wel gewoon vermaken. Volgens mij issie lang zat. Dan ben ik zo klaar en kan Phoebe bij Dana of Romy in de gordel.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Even wat anders: ik kom in aanmerking voor een nieuwe spataderbehandelmethode - de Closure Procedure. Supersnel en (haast ?) pijnloos. Omdat het zo nieuw is, willen alle zorgverzekeraars nog niet vergoeden. Ook die van ons niet. Net het ziekenhuis gebeld, want ik kreeg net de oproep voor 3 maart binnen. En het ziekenhuis wil de behandeling vergoeden!
Wat een mazzel hè!

Voor mensen die geïnteresseerd zijn:

http://www.bo-pharma.com/

De behandeling is nog niet overal te krijgen. Ik ga ervoor naar Stadskanaal. :springertje:
Laatst gewijzigd door Ariënne op 06 feb 2008, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gesloten