verdriet

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
sammydesmous

Re: verdriet

Bericht door sammydesmous »

Fijn Ariënne dat jullie dat voor de bosbuurman gedaan hebben. Zo akelig als er geen familie meer omkijkt naar een ouder persoon, maar wel aassen op een eventuele erfenis. Te erg voor woorden. Petje af voor jullie 3-en en voor jou in het bijzonder. :boeketje:

Welke muziek is het uiteindelijk geworden? heb je nog iets van Rieu kunnen vinden?

Jose, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 10 sep 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Bedankt hoor, voor de lieve woorden!

Ik had gisteren toch wel een dip. Niet zo gek natuurlijk, maar het zal wel gaan verder.

Iemand, die de belastingaangifte deed, was wel heel erg benieuwd... De buurman dacht eerder dat dat wel een enorme klus moest zijn, jaar in jaar uit.

Gelukkig hebben we eerder alles doorgesproken en een nieuw testament gemaakt.

We hebben een paar walsjes van André Rieu laten horen. Hij hield vroeger van dansen.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Kom maar even lekker bij; het mag dan wel een verre, oude buurman zijn, maar dit gaat je niet in je koude kleren zitten... :friends:

Wonderlijk toch hoe onzichtbaar familieleden zijn als er een beroep op ze gedaan wordt en hoe ze ineens tevoorschijn komen als er "wellicht" iets te halen valt...?
Bah...
Ik mag lijden dat hij alles nalaat aan mensen die er voor hem waren of desnoods de poes... :hihi:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

De vogels bijv. :ja: :smile:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Héél goed!
:duif:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Ik moet het toch even kwijt; het houdt ons hier thuis zo bezig...
We hebben net afscheid genomen van de bijna 4 maanden oude Golden-pup van de buren. :cry: Echt zo'n lief beestje; ondanks haar lusteloosheid kwam ze toch altijd enthousiast op ons af.
Ze heeft iets aan haar nieren en is langzaam bezig zichzelf te vergiftigen. Er schijnt niets meer aan te doen te zijn en om haar onnodig lijden te besparen, hebben ze vanmiddag de knoop doorgehakt haar morgenochtend thuis te laten inslapen. Ze zou nog wel een paar weken meekunnen, maar zou alleen maar zieker worden en onnodig moeten lijden...
Thom heeft haar zojuist een maaltje van Bobbies favoriete vlees gebracht. Ze schijnt dan weliswaar nog nauwelijks te eten; iets nieuws wil er nog wel eens in gaan en we willen toch dat ze het zo aangenaam mogelijk heeft tot het einde toe...
Dag lief kleintje... :duif:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach, wat ontzettend sneu.
Zo'n klein onschuldig ding. :cry:
Wat lief dat Thom haar nog even kon verwennen.
Sterkte jullie allemaal. :(:)

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat is nog wel heel erg jong. Wat sneu zo'n pupje nog.
Hopelijk heeft ze nog even kunnen genieten van het lekkere maaltje.
Wel goed dat ze haar extra lijden willen besparen. Maar wel heel veel sterkte jullie en de buren!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Barbara

Bericht door Barbara »

Wat verdrietig en nog zo jong! Ik hoop dat ze nog lekker van het vlees gesmuld heeft. Veel sterkte voor de baasjes en voor jullie! :(:)

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ach wat triest, ze is nog zo jong en dan al zo ziek.
Lief van Thom om haar ook Bobby's lievelingsmaaltje te geven.

Sterkte voor allen die van haar houden. :duif:

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Wat sneu, zo'n jonge pup.
Lief van Thom dat hij vlees van Bobby ging brengen. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

corrie

Bericht door corrie »

Een moeilijke dag voor jullie buren . Uit liefde een klein pupje nu al laten gaan.....
Jullie ook sterkte.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Alida

Bericht door Alida »

Ach wat jong nog :cry: veel sterkte voor haar baasjes en voor jullie.groetjes Alida :(:)
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Het is vanmorgen gebeurd...
Ik hoorde vandaag allerlei klusgeluiden door de muur heen en ze vertelden me vanavond dat ze zelf een kist hadden getimmerd en het hondje in de tuin begraven. Hoe triest het ook is, ergens loop ik met een glimlach rond. Mijn buurman is absoluut geen klusser; aan het getimmer te horen zijn er wel 1000 spijkers gebruikt. Ik had het kistje eigenlijk best wel eventjes willen zien...

loes

Bericht door loes »

Ach.....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Een opluchting voor het beestje dat verder lijden bespaard is gebleven, maar zeker gemist zal worden. Zo'n zelfgemaakt kistje is vast het meest passend voor de gelegenheid.....en ieder van die 1000 spijkertjes een stukje verwerking. Het is vast heel bijzonder.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Erna

Bericht door Erna »

Een keer in de 6 a 8 weken gaan we op bezoek bij mijn zwager die op een gesloten afdeling zit.
Hij is al een aantal jaren aan het dementeren, maar nu is hij ineens erg achteruit gegaan. Heel erg sneu als je hem gekend hebt als grote stoere man.
Hij zit in een rolstoel, nou ja zitten, het is meer hangen. Echt rechtop zit hij niet.
Is de afgelopen paar jaar 20 kilo afgevallen, al is dat voor hem niet zo'n ramp, dat kon hij wel hebben.
Hij doet niks meer, maar kan ook niets meer.
Zit alleen maar te zitten. Praat ook niet meer.
Ze proberen nog wel of hij zelf wil eten. Daar doet hij dan heel erg lang over. Zit meer te roeren op zijn bord dan dat hij er iets van op eet.
We waren rond etnstijd bij hem en wilde zelf eten. Dat lukte niet zo goed. Ik heb hem geholpen en net als een jong vogeltje deed hij bij elke hap zijn mond open.
Je hart breekt als je een volwassen man zo mee moet maken.
Hij had nog wel oog voor Lisa. Die ging netjes naast de rolstoel zitten om zich door hem te laten kriebelen. Als hij er even mee stopte kwam Lisa tegen de rolstoel opstaan en kwam op die manier haar knuffels halen.
Lisa werd tijdens het eten wel een beetje onrustig. Want mijn zwager was natuurlijk niet de enige die aan het eten was. En niet alles ging even netjes naar binnen. Lisa zag het een en ander op de grond belanden en oooh wat vervelend, ik had haar aan mijn stoel vastzitten zodat ze er niet bij kon. Na het eten heeft Lisa wel als stofzuiger mogen fungeren.
Als bezoeker afleiding genoeg hoor. De een kan niet op zijn stoel blijven zitten tijdens het eten en wil er steeds maar van door gaan. Er is ook een mevr. die tegen iedereen nogal lelijk doet. En niet alleen met woorden hoor. Mijn schoonzusje heeft wel eens een klap van haar gehad.
Zelf ben ik wel eens door een andere mevrouw hard met een rollator tegen mijn benen gereden omdat we haar niet mee wilde nemen van de gesloten afdeling af.
En meteen uitgescholden. Ach, de mensen weten niet beter, je hoopt alleen maar dat je zelf nooit in zo'n situatie terecht zal komen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Alzheimer is echt een mensonterende ziekte... :niks:

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat is het zeker. :(
Het is zo triest om te zien hoe iemand langzaam verdwijnt en er alleen maar wat losse stukjes over blijven van een persoonlijkheid. Wel fijn dat Lisa dan toch nog een beetje contact kan maken waar mensen dat niet meer kunnen.
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat zwaar om deze vreselijke ziekte van je zwager zo mee te maken.
Die Lisa.... :thumbsup: :hug:

Gesloten