hier alles over mijn
Re: hier alles over mijn
prima Marcel, ik neem aan dat de kenners het weten kunnen. Zelf heb ik nooit 2 mannetjes samen gehad, wel 1, die samen met een konijn in een grote buitenruimte verbleef. De andere 2 'paartjes' die ik in de loop van de tijd had waren vrouwenstelletjes. Ik weet alleen van een kennis dat ze 1 van de 2 beertjes destijds wegens vechtpartijen aan iemand anders moest overdoen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
marcel
nou vandaag heb ik via via een leuke cavia kooi gekocht hier kunnen juli hem bekijken
http://www.mijnalbum.nl/Album=LTJ7JJMK
wat is die mooi he
gr marcel
http://www.mijnalbum.nl/Album=LTJ7JJMK
wat is die mooi he
gr marcel
Hij is prachtig Marcel!!
Kunnen ze ook bij elkaar komen?
Kunnen ze ook bij elkaar komen?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Mooie kooi Marcel. Zit er maar voor de helft glas in, kunnen ze dan niet ontsnappen.
Misschien doen ze dat ook niet, ik heb totaal geen verstand van cavia's.
Misschien doen ze dat ook niet, ik heb totaal geen verstand van cavia's.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Cavia's kunnen niet klimmen of springen Erna. Ik had ze in een grote (zand)bak in de kamer in de winter en zomers buiten in een grote ren samen met een konijn, want ze kunnen niet tegen teveel kou, nattigheid en tocht
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Weer wat geleerd, had ik geen weet van. We hebben nooit cavia's gehad, wel konijnen vroeger.loes schreef:Cavia's kunnen niet klimmen of springen Erna.
Bart krijgt volgende maand een konijn voor zijn verjaardag. Hij heeft twee keer een hamstertje gehad. De eerste is dood gemaakt door hun kat en de tweede kreeg een tumor aan zijn keel.
Wat is het verschil in gedrag naar mensen toe tussen een cavia en een konijn?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
cavia's zijn meestal wat liever. Toevallig belde Sylvia vandaag en vertelde dat het konijn dat ze liefdevol had opgenomen toen het over straat zwierf agressief tegen de honden doet, bij Jiska valt het mee want daar speelt ze nog wel eens mee, maar Nora is doodsbang van het konijn, ze valt haar echt aan.
Bij konijnen moet je ook oppassen als je ze optilt dat ze zich niet met hun achterpoten afzetten, want ze krabben je gewoon open.
Cavia's zijn wel wat schrikachtiger en moeten vooral in het begin rustig benaderd worden. En je moet ze niet laten vallen want doordat ze niet kunnen springen kunnen ze makkelijk iets breken.
Hoewel je met konijnen mazzel kunt hebben vind ik zelf een cavia gezelliger, want als ze je kennen reageren ze heel leuk op je.
Bij konijnen moet je ook oppassen als je ze optilt dat ze zich niet met hun achterpoten afzetten, want ze krabben je gewoon open.
Cavia's zijn wel wat schrikachtiger en moeten vooral in het begin rustig benaderd worden. En je moet ze niet laten vallen want doordat ze niet kunnen springen kunnen ze makkelijk iets breken.
Hoewel je met konijnen mazzel kunt hebben vind ik zelf een cavia gezelliger, want als ze je kennen reageren ze heel leuk op je.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
marcel
er komt nog een trappetje in zodat ze ook op de bovenste verdieping kunnen komen het trappetje is besteld
gr marcel
gr marcel
Top...het wordt een balzaal 
Ze gaan toch ook wel naar buiten Marcel? Want hoe mooi ook, het blijft een kooi, mooi als winterverblijf maar in de zomer kunnen ze lekker de tuin in, maar dan moeten ze zich wel in een droog onderkomen kunnen terugtrekken. Overigens is al dat nieuw kopen natuurlijk mooi, iemand moet tenslotte de 1e aankoop doen, maar als hergebruikerfan geeft het op de kop tikken van een goed gebruikt artikel mij wel veel meer voldoening en is ook veel beter voor je portemonnee
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik ben gek op konijnen! Als je ze van kleins af aan regelmatig optilt dan kunnen ze behoorlijk tam worden. Maar konijnen willen niet opgepakt worden. Het zijn immers prooidieren en optillen betekent voor hen opgegeten worden. Maar een tam konijn laat het wel toe.
Onze konijnen mochten lekker konijn zijn. Vrij rondlopen en achter elkaar aanrennen, gekke sprongen maken e.d. Zo vind ik ze persoonlijk het leukst. En een verliefd (geholpen) konijnenkoppel is zo vertederend.
Één konijn in een hokje vind ik erg zielig.
Onze konijnen mochten lekker konijn zijn. Vrij rondlopen en achter elkaar aanrennen, gekke sprongen maken e.d. Zo vind ik ze persoonlijk het leukst. En een verliefd (geholpen) konijnenkoppel is zo vertederend.
Één konijn in een hokje vind ik erg zielig.

-
ewhuitema
Onze cavia (beer) is een maandje bij de cavia (zeug) van de buren geweest. We zijn natuurkijk heel benieuwd of er een nestje komt! Mocht het lukken dan wil Brecht er graag 1 van hebben, dit heeft ze al even geregeld met de buurvrouw.
Een vrouwtje erbij is niet verstandig en een mannetje erbij wordt ook afgeraden. Hok erbij? We wachten eerst maar af....
Een vrouwtje erbij is niet verstandig en een mannetje erbij wordt ook afgeraden. Hok erbij? We wachten eerst maar af....
Onze konijnen (1 per keer) waren ook altijd buiten in een groot afgerasterd stuk met een goed hok er in en kregen zodra het weer het toeliet gezelschap van de cavia's. Cavia's en konijnen kunnen het meestal heel goed vinden samen. Ik sjouwde ook niet met een konijn, maar voor een kind dat graag een beetje knuffelt met een dier is een cavia wat handzamer.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Mirjam1962
Ik heb al sinds mijn 12e konijnen en cavia's. Het laatste stel had ik ruim 10 jaar.
We hadden een groot stuk van de tuin afgezet zodat ze konden hollen en graven.
De katten lagen er ook regelmatig bij.
Mijn konijnen waren zo tam dat ze op schoot sprongen.
Ik moest altijd lachen als ik zei dat ik cavia's had. "leuk voor de kinderen" niets kinderen! Moeders was er bezeten van
Mijn kinderen gaven ze wel altijd te eten als ze als eerste beneden waren.
Ik heb sinds een half jaartje geen konijnen en het is wat stil.
De jongens vliegen de deur uit en ze hebben al genoeg te doen met zes katten en een hondje.
We hadden een groot stuk van de tuin afgezet zodat ze konden hollen en graven.
De katten lagen er ook regelmatig bij.
Mijn konijnen waren zo tam dat ze op schoot sprongen.
Ik moest altijd lachen als ik zei dat ik cavia's had. "leuk voor de kinderen" niets kinderen! Moeders was er bezeten van
Mijn kinderen gaven ze wel altijd te eten als ze als eerste beneden waren.
Ik heb sinds een half jaartje geen konijnen en het is wat stil.
De jongens vliegen de deur uit en ze hebben al genoeg te doen met zes katten en een hondje.
Alle dieren (cavia's, konijnen, gerbils, hamsters en ratten en natuurlijk de katten en honden) waren er voor mij en Yuri mocht er mee van genieten. Ik had ook helemaal geen hekel aan kooien en hokken schoonmaken, terwijl ik huishoudelijk werk haat.
We zijn pas verhuisd toen het laatste konijn was overleden, de overgebleven cavia ging wel mee, die heeft nog een paar zomers een fijne tijd los op het loggiabalkon gehad.
We zijn pas verhuisd toen het laatste konijn was overleden, de overgebleven cavia ging wel mee, die heeft nog een paar zomers een fijne tijd los op het loggiabalkon gehad.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb geen ervaring met cavia's. Ook niet als kind gehad. Wel met (dwerg)hamsters en ratten. In tegenstelling tot wat veel mensen vinden, was ik dol op de ratten.
De (dwerg)hamsters heb ik niet zo gemist. Veel slapen en weinig activiteit.
Maar de ratten waren geweldig. Ik genoot ervan als ze in mijn nek zaten, en dan snap je ook die lange staart die veel mensen juist eng vinden
Toen ons laatste konijnenvrouwtje overleed, hebben we de knoop doorgehakt om niet weer een nieuw konijn te nemen. Maar omdat het mannetje eenzaam was (ondanks dat ik zo veel mogelijk bij hem zat en z'n konijnenknuffel), zijn we op zoek gegaan naar een goed tehuis.
We hebben na lang zoeken de hemel op aarde gevonden voor onze Fellow. Hij woont nu op een konijnenheuvel en is leider van een groep. Hij heeft de overleden ram van die mensen geweldig weten te vervangen. Nu na een jaar stuurt ze me nog steeds foto's.
De (dwerg)hamsters heb ik niet zo gemist. Veel slapen en weinig activiteit.
Maar de ratten waren geweldig. Ik genoot ervan als ze in mijn nek zaten, en dan snap je ook die lange staart die veel mensen juist eng vinden
Toen ons laatste konijnenvrouwtje overleed, hebben we de knoop doorgehakt om niet weer een nieuw konijn te nemen. Maar omdat het mannetje eenzaam was (ondanks dat ik zo veel mogelijk bij hem zat en z'n konijnenknuffel), zijn we op zoek gegaan naar een goed tehuis.
We hebben na lang zoeken de hemel op aarde gevonden voor onze Fellow. Hij woont nu op een konijnenheuvel en is leider van een groep. Hij heeft de overleden ram van die mensen geweldig weten te vervangen. Nu na een jaar stuurt ze me nog steeds foto's.

Wat is die goed terechtgekomen!!
Fijn...een echt konijnenleven.
Fijn...een echt konijnenleven.
Konijnen hebben zeker een maatje nodig, dus dat is een fijne oplossing.
Van alle kleinere dieren is de rat ook mijn favoriet, zo lief en aanhankelijk, ik droeg ze ook altijd rond.
Van alle kleinere dieren is de rat ook mijn favoriet, zo lief en aanhankelijk, ik droeg ze ook altijd rond.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
marcel
het 1st cavia nest is geboren ik kan hier 2 beren van nemen,ik doe er maar meteen foto's bij van elke cavia zijn er 2 foto's van genomen.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XHMK76ON.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UCALB3WL.jpg
Wondering, Texel, roodbont, 92 gram
en hier dan de ander
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6HG4I8VD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BZSLFY3D.jpg
Whishing Well Texel, roodbont, 88 gram
gr marcel
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XHMK76ON.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UCALB3WL.jpg
Wondering, Texel, roodbont, 92 gram
en hier dan de ander