Klets-topic
-
Mieke
Re: Klets-topic
Het lijkt zeker erg op het verhaal van Martine maar ook op dat van Elske. Dat kattenluik kapot maken is al maanden geleden. We dachten toen dat er een kat in de tuin zat om te plagen.
Daarna is ze naar een slaapkamer verhuisd, niet de onze, op een matras met een lekkere hondendeken. Maanden is dat goed gegaan, ook toen Hiske kwam geen problemen. De bench is pas van dit weekend.
Misschien vindt ze het te vol met Hiske erbij nu deze groter wordt.
We hebben besloten de slaapkamerdeur open te laten zodat ze wel door het huis kan lopen maar niet in de woonkamer waar het kattenluik zit.
Morgen ben ik thuis en had dus al een afspraak bij de DA staan. Komt nu goed uit: misschien kan hij me een gedragsdeskundige hier in de buurt aanbevelen.
Jullie horen het vervolg!
Daarna is ze naar een slaapkamer verhuisd, niet de onze, op een matras met een lekkere hondendeken. Maanden is dat goed gegaan, ook toen Hiske kwam geen problemen. De bench is pas van dit weekend.
Misschien vindt ze het te vol met Hiske erbij nu deze groter wordt.
We hebben besloten de slaapkamerdeur open te laten zodat ze wel door het huis kan lopen maar niet in de woonkamer waar het kattenluik zit.
Morgen ben ik thuis en had dus al een afspraak bij de DA staan. Komt nu goed uit: misschien kan hij me een gedragsdeskundige hier in de buurt aanbevelen.
Jullie horen het vervolg!
Sterkte Mieke. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Allemachtig, wat een probleem Mieke. Heel sneu voor Boomy dat ze zo bang is.
Zou Hiske herrie maken in haar benche? Dat Boomy dat niet trekt waardoor ze uit het raam is gevlucht. En daarna haar eigen benche gesloopt, het is nog al wat als een hond van haar afmeting een ijzeren benche kan slopen.
Heb je nog een andere ruimte waar ze vertrouwd mee is, en dan misschien zonder Hiske. Is haar gedrag verder veranderd de laatste tijd.
Je kan haar een keer in haar eigen kamer doen en dan niet de deur uit gaan. Wel even de deur open de dicht zodat zij denkt dat je weg bent. Dan kan je in ieder geval horen wanneer ze begint. Of een filmcamera op de benche gericht zetten en kijken wat ze doet.
Ik weet ook niet hoe je dit het beste aan kan pakken en zou zeker een gedragsdeskundige inschakelen.
Hoop dat je dit opgelost krijgt, sterkte er mee.
Yvonne ik zou ook heel graag een copy van je krijgen, ik stuur je mijn mail adres toe via een PBtje. Ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden.
Zou Hiske herrie maken in haar benche? Dat Boomy dat niet trekt waardoor ze uit het raam is gevlucht. En daarna haar eigen benche gesloopt, het is nog al wat als een hond van haar afmeting een ijzeren benche kan slopen.
Heb je nog een andere ruimte waar ze vertrouwd mee is, en dan misschien zonder Hiske. Is haar gedrag verder veranderd de laatste tijd.
Je kan haar een keer in haar eigen kamer doen en dan niet de deur uit gaan. Wel even de deur open de dicht zodat zij denkt dat je weg bent. Dan kan je in ieder geval horen wanneer ze begint. Of een filmcamera op de benche gericht zetten en kijken wat ze doet.
Ik weet ook niet hoe je dit het beste aan kan pakken en zou zeker een gedragsdeskundige inschakelen.
Hoop dat je dit opgelost krijgt, sterkte er mee.
Yvonne ik zou ook heel graag een copy van je krijgen, ik stuur je mijn mail adres toe via een PBtje. Ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Erna schreef: Yvonne ik zou ook heel graag een copy van je krijgen, ik stuur je mijn mail adres toe via een PBtje. Ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden.
Is goed, ik stuur het z.s.m.

-
Mieke
Vandaag zijn we naar de DA geweest. Alles duidt toch op verlatingsangst. Hij adviseert om naar de Utrechtse Dierenkliniek te gaan. Daar is ook een afdeling met gedragsdeskundigen. De DA gaat een afspraak voor ons maken. Voorlopig krijgt Boomy de medicatie waar ze in die kliniek ook mee beginnen. Het duurt alleen 4 tot 6 weken voor je kan zien of het aanslaat. Het is hetzelfde middel wat honden krijgen die bang zijn voor vuurwerk.
Wel geeft hij het advies haar toch maar in de bench te doen omdat de kans groot is dat ze anders andere dingen kapot gaat maken.
Nog 2 dagen dan heeft Gerard vakantie. Die 2 ochtenden zullen wel moeilijk voor ons worden.
Ik heb wel aan de buren verteld wat er speelt maar ze hebben haar niet gehoord.
Ik vind het toch zo zielig. Wat is er toch gebeurd?
Wel geeft hij het advies haar toch maar in de bench te doen omdat de kans groot is dat ze anders andere dingen kapot gaat maken.
Nog 2 dagen dan heeft Gerard vakantie. Die 2 ochtenden zullen wel moeilijk voor ons worden.
Ik heb wel aan de buren verteld wat er speelt maar ze hebben haar niet gehoord.
Ik vind het toch zo zielig. Wat is er toch gebeurd?
Het is zeker zielig, zeker als je geen idee hebt wat de aanleiding zou kunnen zijn.
Ik hoop dat ze je in Utrecht kunnen helpen.
Ik hoop dat ze je in Utrecht kunnen helpen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
ypedwards
Mieke heel veel sterkte hiermee. lijkt me onwijs verontrustend.
Je wil toch dat je hond zich veilig voelt. :-(
Je wil toch dat je hond zich veilig voelt. :-(
Heeft ze nu wel de jaarlijkse inenting gehad?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Sterkte Mieke. Het is zeker vervelend dat je de aanleiding niet weet waardoor ze zo overstuur raakt. Hoop dat ze een oplossing voor je hebben in Utrecht.
Lisa is vreselijk bang voor vuurwerk, is ook altijd heel zielig. Maar dan weet ik tenminste dat het over is als de jaarwisseling voorbij is, dat is toch anders.
Lisa is vreselijk bang voor vuurwerk, is ook altijd heel zielig. Maar dan weet ik tenminste dat het over is als de jaarwisseling voorbij is, dat is toch anders.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik hoop zo dat die 2 ochtenden mee vallen. Moeilijk hoor om dan weg te gaan.
Sterkte en ik hoop dat ze je in Utrecht kunnen helpen.
Sterkte en ik hoop dat ze je in Utrecht kunnen helpen.

Moeilijk hoor.
Mag ze niet slapen als jullie er niet zijn, met hulp van een pilletje?
Sterkte, ik hoop voor snelle en goede hulp voor Boomy en jullie!
Mag ze niet slapen als jullie er niet zijn, met hulp van een pilletje?
Sterkte, ik hoop voor snelle en goede hulp voor Boomy en jullie!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Met ons gebeurt vanalles Marcel.
Maar hoe is het met jou??
En met je cavia's en je paarden?
Maar hoe is het met jou??
En met je cavia's en je paarden?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
...bliksembezoekje... 
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
marcel
ik heb de cavia's en gaat erg goed met de paardan ook erg goed heb nu vakantie bij de ene manege de tutenburg tot 22 aug en de andere manege tot 15 aug,ik ben nu aan me huis begonnen een grote metomofose.een grote muur in me kamer lichtblauw de andere muren gewoon opniuew wittelen de hal plinten lichtgrijs,en meschien nook de raamkozijnen maar dit laaste weet ik nog niet eerst ff zien hoe het staan in de hal.op de trap en de overloop komt tapijt,en in me slaapkamer worden de muren lichtgroen en er komt daar gordijnen tot aan de grond en dan dan in de laaste kamer de longseer kamer komt zijl op de grond en de muren worden iets van donker geel en er komt een slaapbank.dus ik zit de komende weken wel goed hier alhoewel gaat dat wel snel genoeg hoor wand ik wil,ook nog wel wat anders gaan doen burgers zoo of naar de apenheul en muschien nog een paar dagen lekker fietsen.
gr marcel
gr marcel
Fijn weer wat van je te horen Marcel. Nou je bent nog wel een tijdje lekker bezig met doe-het-zelven. Doe je het helemaal alleen?
Wennen de cavia's al aan je? Het zijn van nature nogal voorzichtige diertjes. Hebben ze plezier aan hun grote bak/kooi?
Wennen de cavia's al aan je? Het zijn van nature nogal voorzichtige diertjes. Hebben ze plezier aan hun grote bak/kooi?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Leuk Marcel; klinkt goed!
En een lichtblauwe muur... helemaal top!
En een lichtblauwe muur... helemaal top!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006