Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Erna

Bericht door Erna »

Hé, vervelend Renate. Sterkte in de strijd tegen de hoofdluizen.
Ik heb geen tips voor je jammer genoeg.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dit past best onder Kletspraatjes hoor.

Gelukkig zijn wij tot nu toe de luizendans ontsprongen. Ik krijg nu meteen wel kriebel natuurlijk. :schrik: Maar lastig Renate. Ik heb ook niet echt tips. Wanneer mensen er last van hebben, stoppen ze hun spullen een tijd lang in afgesloten zakken, zodat de beestjes doodgaan, geloof ik...
Haarlak klinkt slim!
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Jassen op school aan de kapstok in een zak.
Lang haar niet los laten hangen.
Opletten dat de kinderen die ze wel hebben ook echt behandeld
worden. Vaak duurt het langer dan nodig door ouders die onwillig zijn.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Hmmmmmmmm. Ik hoop maar dat ze onze deur voorbij gaan. Ik weet dat het niks met hygiëne te maken heeft, maar ik vind ze zooooooo vies!

Ik krijg al jeuk bij de gedachte alleen...

Bianca

Bericht door Bianca »

Ik heb van horen zeggen dat een paar druppels Tea Tree olie in de nek ook luizenwerend werkt. Het ruikt behoorlijk, maar schijnt bijzonder effectief te zijn. Je kunt dit bij de drogist halen. Ik heb zelf ook schoolgaande kinderen en hou mijn hart ook elke keer vast als er een uitbraak gecontstateerd is. Ik krijg al jeuk bij het idee.

Renate

Bericht door Renate »

Even heel iets anders.

Toen we vanmorgen beneden kwamen, stond er een ambulance en een personenwagen van de ambulance bij de buren voor de deur. Ik had mijn buurjongetje van bijna 2 al zo tekeer horen gaan gisteravond en vannacht.

Wij zijn niet heel close met de buren, maar hebben wel een prima contact. Moet ik nu gaan vragen wat er is of komt dat zo bemoeierig over? Bij mijn andere buren zou ik geen moment twijfelen, maar dit vind ik wel moeilijk.

Wat zouden jullie doen?

De dag is helemaal slecht begonnen hier, want mijn vriendin belde ook al dat haar dochtertje opgenomen is ivm ernstige benauwdheid. Het kleine ding moet waarschijnlijk aan de prednison.

Tijd voor goed nieuws.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een toestanden allemaal.
Vandaag is de mevrouw van wie wij het huis kochten ook al met de ambulance naar het ziekenhuis vertrokken. Gisteren leek het nog buikgriep, maar het is waarschijnlijk het hart.
Nu is zij al 84 ook niet fijn om klachten te hebben, maar die jonge kinderen... Sneu hoor. :(

Maar ik zou zeker even informeren hoor Renate! Niets mis mee!
Hopelijk gaat het allemaal meevallen voor de kinderen.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Je trekt me over de schreef, Ariënne. Ik ga meteen maar even aanbellen.

Mary

Bericht door Mary »

Wel hoor Renate, gelijk belangstelling tonen.
Wordt vast wel gewaardeerd.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

wubke

Bericht door wubke »

Ik zou ook even informeren, en erbij vertellen dat je geschrokken bent. Misschien kun je als naaste buren nog iets betekenen in zo'n situatie? Hoop maar dat het minder erg is dan het lijkt.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

loes

Bericht door loes »

Hoi Wubke,

Hoe heeft dochter het gedaan in Venlo?
We zagen onderweg diverse paardentrailers.

Groetjes, Loes
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Het viel gelukkig mee bij de buren. Ons buurjongetje had een koortsstuip waar hij maar niet uitkwam. Het heeft wel 1,5 uur geduurd voordat hij er weer helemaal bij was. Gelukkig valt het dus toch wel mee.

Ja, Wubke ik ben ook benieuwd naar de resultaten van Maartje? Dana en ik hebben bij de grote gele M ook nog paarden in een trailer staan bewonderen. Dana is gek op paarden. Ze heeft er enorm veel interesse in. Helaas voor haar moet ze eerst op zwemles.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Echt Renate, moet dat eerst??? Misschien dat ze nu nog net op tijd is voor een toekomstige Anky van Grunsven. :crazy:
Misschien is judo les handiger vóórdat je op een paard klimt, in verband met valtechnieken, :oops: Ze zijn prachtig, maar zo hóóg :oops:
Het lijkt me geweldig Wubke als je zo met je dochter mee kan leven. Spannend die wedstrijden. De dochter van de overbuurvrouw oefent hier met aangespannen paarden. Die haalt ook regelmatig grote hoogtes. Erg leuk. Maar de jurering is altijd ingewikkeld heb ik begrepen.
Het valt gelukkig nu mee met het ventje van de buren. Maar 1,5 uur met zoiets worstelen lijkt me zenuwslopend voor ouders. :shock:
Goed dat je het gevraagd hebt, ook al heb je niet zoveel contact, je maakt je toch zorgen. Ook om zo'n kwakkeldende oude dame natuurlijk Ariënne. Leuk dat jullie nog steeds contact hebben. Heeft ze nog mensen om zich heen die zich om haar bekommeren???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate, gelukkig dat het nu weer goed is met het kindje van de buren! Gelukkig nog nooit meegemaakt zo'n koortsstuip.

En Jeanette, die mevrouw heeft alleen wat zussen, die niet echt in kunnen springen. Dus een andere kennis en ik bekommeren ons om haar. Ze is een bewonderenswaardig mens! Zo dapper. We hebben haar vanavond bezocht en gelukkig gaat het weer redelijk goed. Ze ligt nog wel aan de hartbewaking.
De avond voor haar verhuizing (febr.2006) is ze met de ambulance vanuit dit huis vertrokken en heb ik haar laatste spullen nog in dozen gedaan. Apart hè, om zo te vertrekken uit je huis, waar je 40 jaar gewoond hebt.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Maar goed dat jij er bent :kus:
Wat zal ze daar blij mee zijn. :boeketje:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou ja eh :oops:
Het klikt ook wel en dat maakt het allemaal makkelijker. :)
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Renate, gelukkig valt het mee met het buurjongetje, maar wel altijd schrikken zo'n ambulance. Ik ben een keer thuisgekomen met boodschappen toen er een briefje op de deur hing dat onze tweede zoon Bart bij een vriendje in bed lag omdat hij met het schaatsen gevallen was. (Uitje van de voetbalclub) Toen ik bij die mensen de straat inreed stond er ook een ambulance voor de deur en de auto van de huisartsenpost. Dan schiet je hart in de keel. Ik ben niet zo'n paniekvogel dus ik ben rustig naar binnen gelopen om poolshoogte te gaan nemen, maar ze hadden op dat moment niet mijn bloeddruk moeten meten. Bart had een hersenschudding opgelopen en zakte iedere keer weg, en sprak wartaal. Vandaar de ambulance. In die tijd is hier in de buurt een jongen overleden met hersenletsel die ze in het ziekenhuis naar huis gestuurd hadden, dus ze hadden volgens mij de protocollen wat aangescherpt, want Bart heeft 24 uur in het ziekenhuis gelegen met allerlei bewakingsapparatuur aan zijn lijf, maar toen mocht hij gelukkig weer mee naar huis. Hij heeft overigens wel een maand of 3 last gehad van snel moe zijn en vaak hoofdpijn hebben. Hij is toen veel thuis geweest van school, maar gelukkig heeft hij nu nergens meer last van.

Maartje en het paard Nikita (ik heb het niet verzonnen) hadden het heel goed gedaan in Venlo. Ze heeft een 4e prijs gewonnen van de 25 deelnemers en was zelfs uiterst tevreden. Heel grappig....we hadden het meisje zien rijden wat achteraf de 1e prijs bleek te hebben. Daarvan had Maartje al gezegd: als zij eerste wordt dan heeft ze dat helemaal verdiend, want ze rijdt zo mooi! Dus als je dan zelf 4e wordt mag je best tevreden zijn.
Jury.......het blijft altijd punt van discussie. We hadden vorige week ook weer een mooi staaltje....
Maartje mocht met haar team (4-tal) rijden op de NK in Ermelo. Op zich reden ze een fijne proef. Een paar foutjes maar niet verkeerd. De anderen maakten ook foutjes dus......
Bij de NK zitten altijd 2 juryleden onafhankelijk van elkaar punten te geven.
Bij de ene jury stonden ze op een gedeelde 2e plaats van de 10 teams, en bij de andere jury op de 10e plaats. :cry: :cry:
Uiteindelijk resultaat een 8e plaats. Jammer, maar je moet zulke dingen snel naast je neer leggen. Soms wint de een, soms de ander en op de lange termijn krijg je wat je verdiend! We hebben overigens een hele leuke dag gehad in Ermelo.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vreselijk wat zul je geschrokken zijn, Wubke. En gelukkig liep het goed af!
Maar je zult er zelf haast iets aan over houden. :schrik:

Ik heb zelf de neiging in de ontkenning te schieten: een juf kwam me zoeken om te vertellen dat onze -enige, echte- Annemarieke met haar hoofd door het glas van een raam gevallen was en direct naar de dokter moest. In eerste instantie had ik de neiging gewoon rustig door te lopen. Idioot hè. :oops: Zo van als ik het ontken dan is het ook niet zo...

Dat klinkt goed met Maartje! Gefeliciteerd hoor!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nou, ik denk ook dat je bloeddruk dan echt niet meer te meten is :schrik:
Gelukkig dat hij er niets aan over heeft gehouden.
Top Maartje... :boeketje:

Renate

Bericht door Renate »

Jeanette schreef: Echt Renate, moet dat eerst??? Misschien dat ze nu nog net op tijd is voor een toekomstige Anky van Grunsven.
Misschien is judo les handiger vóórdat je op een paard klimt, in verband met valtechnieken, Ze zijn prachtig, maar zo hóóg
Ja dat moet eerst. Als we het geld ervoor hadden, mocht ze het allebei, maar dat is helaas niet zo. Romy's zwemles is al peperduur omdat zij 1 op 1 les nodig heeft. Zwemmen vind ik heel belangrijk. Dat hoort bij de opvoeding.

En om te beginnen had ik voor onze 'Anky' meer zo'n shetlandpony in gedachten. Zo'n voorgeprogrameerde die al jaren op de manege rondloopt. Mijn zusje heeft Dana al een aantal keer meegevraagd naar de paardrijles van de dochter van haar vriend, maar ik ben bang dat ze dan helemaal aangestoken wordt. En dan duurt het nog erg lang voordag je je zwemdiploma hebt....
Voorlopig moet ze nog maar even oefenen op het hobbelpaardje.

Knap gedaan van Maartje! Heel netjes.

Gesloten