Recepten voor de hongerige hondenmens!
Re: Recepten voor de hongerige hondenmens!
Misschien wil Dick anders wel even
...?
Ik ben zelf helemaal niet zo'n held op dit gebied, maar zo'n recept geeft wel houvast.
Ik ben zelf helemaal niet zo'n held op dit gebied, maar zo'n recept geeft wel houvast.

-
Alma
ja, dat is ook een goeie tip!!! Dick staat wel vaker te koken.....houdt van lekker eten
......maarre.....ik gooi het in de groep.
Morgen istie jarig......en dan werkt ie........en morgenavond heb ik puppycursus.
In de herfstvakantie vieren we het samen, dat is altijd wel handig.
Morgen wel ffe een taartje.
groetjes, Alma
Morgen istie jarig......en dan werkt ie........en morgenavond heb ik puppycursus.
In de herfstvakantie vieren we het samen, dat is altijd wel handig.
Morgen wel ffe een taartje.
groetjes, Alma
Ja, ongetwijfeld, het is ook meer 'nostalgie'. Hoewel ik hier fijn woon, zijn er wel mensen en dingen die ik mis van uit de HW, we hebben er tenslotte 30 jaar gewoond.Ariënne schreef:Loes, ze zullen bij jou toch ook te krijgen zijn?
Anders stuur ik je wat taart op in een zakje!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Gefeliciteerd met Dick!!
Ik heb weer last van opruimeritus.... Ik had stapels van mijn moeder gekregen AllerHandes (AH) liggen, waar dan maar een paar interessante recepten in zitten. Ik ben ze nu allemaal aan het doorlezen, zie ik een leuke, dan zoek ik het op op de site van de AH. Daar heb je de mogelijkheid voor een "kookschrift" en kan je recepten opslaan.
Ik kwam ook een aantal pompoenrecepten tegen.
Ik heb weer last van opruimeritus.... Ik had stapels van mijn moeder gekregen AllerHandes (AH) liggen, waar dan maar een paar interessante recepten in zitten. Ik ben ze nu allemaal aan het doorlezen, zie ik een leuke, dan zoek ik het op op de site van de AH. Daar heb je de mogelijkheid voor een "kookschrift" en kan je recepten opslaan.
Ik kwam ook een aantal pompoenrecepten tegen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Die site gebruik ik heel vaak; ik doe mijn boodchappen via de computer; reuzehandig en het spaart me een heleboel geld uit. (bij slecht weer hoef ik de deur niet uit; ik doe geen impulsaankomen meer en doe zeker een week langer met mijn tank benzine; ze zetten het keurig in de keuken neer en nemen ook nog eens mijn lege flessen mee; ook hoef ik niet steeds na te denken over wat te eten, dat doe ik nu nog maar eens per week...)
Zeker 1 x per week maak ik een recept van die site; 1 druk op de knop en alle ingrediënten staan op mijn digitale boodschappenlijstje.
groet, Martine
Zeker 1 x per week maak ik een recept van die site; 1 druk op de knop en alle ingrediënten staan op mijn digitale boodschappenlijstje.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Juist, ik gebruikte de site ook al lang en vaak, maar ik doe mijn boodschappen nog gewoon zelf. Hier vlak bij zit een veel goedkopere supermarkt en die wint het toch... Meestal op maandag voor een hele week en dan samen met een vriendin, want wie zegt dat boodschappen doen niet gezellig mag zijn
Toch greep ik nog vaak naar die oude allerhandes... Er stond in de boekenkast een complete plank vol. En de gewone boeken lagen overal bovenop gepropt (ben nogal een lezer...), dus nu toch eens tijd om dat aan te pakken. Ik heb een ziek kind thuis, dus kom verder toch niet aan veel toe....
Toch greep ik nog vaak naar die oude allerhandes... Er stond in de boekenkast een complete plank vol. En de gewone boeken lagen overal bovenop gepropt (ben nogal een lezer...), dus nu toch eens tijd om dat aan te pakken. Ik heb een ziek kind thuis, dus kom verder toch niet aan veel toe....
groetjes, Karin
-
Alma
Ja, ik heb ook een aantal malen gedacht om zo te shoppen!! maar ook wij grijpen toch eerst naar de lidl, maar het lijkt me zalig dat alles voor je in de keuken wordt gezet....
Misschien doe ik het toch nog eens.
Er zijn geloof ik ook kosten aan verbonden, een euro of 2?
daar wil ik het wel voor doen, scheelt weer ziektekosten op langere termijn.
Kijken jullie weleens naar het beste idee van Nederland, erg leuk vinden we dat hier ...daar kwam zo'n winkelwagen die je open kan klappen zodat je die boodschappen niet uit de kar hoeft te tillen.
Ze vonden het geloof ik geen goed idee?
groetjes, Alma
Misschien doe ik het toch nog eens.
Er zijn geloof ik ook kosten aan verbonden, een euro of 2?
daar wil ik het wel voor doen, scheelt weer ziektekosten op langere termijn.
Kijken jullie weleens naar het beste idee van Nederland, erg leuk vinden we dat hier ...daar kwam zo'n winkelwagen die je open kan klappen zodat je die boodschappen niet uit de kar hoeft te tillen.
Ze vonden het geloof ik geen goed idee?
groetjes, Alma
Erg handig, Martine en ik denk zeker dat je geld bespaart doordat je de extra dingen niet meeneemt. In het buitengebied hier wordt sowieso niet bezorgd door AH. (Was het geen 5 Euro bezorgkosten?) Maar het leek me handig voor mijn moeder. Kan ik van hieruit een lijstje doorsturen, maar ze wil er nog niet aan. Nou is het voor haar nog net wel een uitstapje om naar de winkel te gaan.
Die Allerhandes...ik erger me wel aan de reclames en zgn. objectieve artikelen. Zo werd het onderwerp "gelatine" behandeld zonder te zeggen wat het precies is. Dat komt dan niet in hun straatje te pas. (En dan heb ik het even niet over de dure ingrediënten in de recepten, maar die kun je zelf aanpassen natuurlijk.)
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi77.htm
Het beste idee van Nederland heb ik zelf nog nooit gezien. Misschien is er dan ook voetbal op?
Die Allerhandes...ik erger me wel aan de reclames en zgn. objectieve artikelen. Zo werd het onderwerp "gelatine" behandeld zonder te zeggen wat het precies is. Dat komt dan niet in hun straatje te pas. (En dan heb ik het even niet over de dure ingrediënten in de recepten, maar die kun je zelf aanpassen natuurlijk.)
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi77.htm
Het beste idee van Nederland heb ik zelf nog nooit gezien. Misschien is er dan ook voetbal op?

In de Boodschappen staan ook wel leuke dingen.
De recepten bij AH vind ik vaak erg vol staan van dingen die je er voor aan moet schaffen en vervolgens te oud staan te worden in je kast.
Bij ons is de Aldi en de Liddl eerst aan de beurt....nooit malle akties waar de (klein)kinderen gek van worden..... dan de andere supermarkten.
Wij wippen wel eens over de grens.
Bij de Duitse Aldi zijn veel meer biologische producten te krijgen en de keus is ook groter. En...veel goedkoper...
De recepten bij AH vind ik vaak erg vol staan van dingen die je er voor aan moet schaffen en vervolgens te oud staan te worden in je kast.
Bij ons is de Aldi en de Liddl eerst aan de beurt....nooit malle akties waar de (klein)kinderen gek van worden..... dan de andere supermarkten.
Wij wippen wel eens over de grens.
Bij de Duitse Aldi zijn veel meer biologische producten te krijgen en de keus is ook groter. En...veel goedkoper...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Aha, over de grens meer biologische produkten bij de Aldi.
Ik word hier bij de Aldi ook nog wel eens verleid: zo'n handige accu-schroevendraaier bijv. die ik niet kan laten liggen. (En die ik nooit gebruik, omdat ie zo langzaam is.)
Ik word hier bij de Aldi ook nog wel eens verleid: zo'n handige accu-schroevendraaier bijv. die ik niet kan laten liggen. (En die ik nooit gebruik, omdat ie zo langzaam is.)

Ha.....hier ook al.
Klopboormachine op accu van de Aldi...op aanraden van een kennis.
Halfverwege de eerste grote schroef is de accu leeg
Hadden we nu toch maar zo'n ding met snoer gekocht
Gelukkig heeft Lex zo'n goede schroef-boormachine gekocht met twee heel goede accu's die je ook op kunt laden als ze nog niet leeg zijn.
Kost wat...maar dan heb je ook wat...
Affijn...om niet te veel off topic te zijn...erg handig om het rek voor de kiwi's te maken....waar dan weer heerlijke jam van komt...hoop ik...over een jaar of wat...
Klopboormachine op accu van de Aldi...op aanraden van een kennis.
Halfverwege de eerste grote schroef is de accu leeg
Hadden we nu toch maar zo'n ding met snoer gekocht
Gelukkig heeft Lex zo'n goede schroef-boormachine gekocht met twee heel goede accu's die je ook op kunt laden als ze nog niet leeg zijn.
Kost wat...maar dan heb je ook wat...
Affijn...om niet te veel off topic te zijn...erg handig om het rek voor de kiwi's te maken....waar dan weer heerlijke jam van komt...hoop ik...over een jaar of wat...
Ik kijk ook heel kritisch naar de recepten, waar ik speciale dingen voor in huis moet halen sla ik lekker over. Wij hebben hier een dirk van de broek en een aldi, dat scheelt zoveel in de prijs. In het winkelcentrum zit een AH, als ik daar toch moet zijn loop ik daar nog wel eens binnen voor een snelle boodschap. Maar meestal ga ik op de fiets naar het centrum, scheelt een bult aan parkeergeld. En hoewel ik niet superzuinig ben vind ik mezelf een dief van mijn eigen portemonee als ik dan met de auto ga.
Ach, een hele boel recepten in voorraad en dan kom je toch vaak uit bij die dingen die je snel en bij wijze van spreken met je ogen dicht kunt maken....
Ach, een hele boel recepten in voorraad en dan kom je toch vaak uit bij die dingen die je snel en bij wijze van spreken met je ogen dicht kunt maken....
groetjes, Karin
Ja, dat laatste komt me bekend voor. Maar een lekker recept helpt de sleur wel weer te doorbreken.
Jeanette, da's ook een fijne klopboormachine!
Groeien de kiwi-planten lekker?
Jeanette, da's ook een fijne klopboormachine!
Groeien de kiwi-planten lekker?

Ze zijn prachtig. 
Een heerlijk recept uitgeprobeerd!
Turkse Moussaka: (uit Oven-heerlijke schotels van Ineke Janssen en Jan Stevens)
Nodig:
1 courgette
1 aubergine
zout
1 ui
250 g champignons
1 el olie
1 rood pepertje
1 teentje knoflook
2 el tomaten puree
2 of meer tomaten
1 tl kaneelpoeder
mespunt komijnpoeder
peper
3 el olijfolie
30 g boter
30 g tarwemeel
3 dl melk
100 g geraspte kaas
olie om in te vetten
Snijd de aubergine en courgette in plakjes en bestrooi ze met zout. Laat ze een uurtje staan zodat het vocht eruit trekt.
Snipper de ui en snijd de schoongemaakte champignons in plakjes.
Verwarm de olie in een pan en bak hierin de ui glazig. Voeg de champignonplakjes toe en bak ze even mee. Snijd het pepertje klein en knijp het knoflookteentje uit. Voeg dit samen met de tomatenpuree, de klein gesneden tomaten en het kaneel- en komijnpoeder aan de champignons toe.
Giet er 1,5 dl water bij en laat dit 15 minuten inkoken. Breng alles op smaak met zout en peper.
Dep de courgette- en aubergineplakjes met een theedoek droog. Verwarm de olijfolie in een pan en bak de plakjes snel op hoog vuur aan beide kanten lichtbruin.
Verwarm de oven voor op 225 graden.
Leg de helft van de plakjes in een ingevette ovenschaal (35 cm) schenk de helft van het champignonmengsel erover en herhaal dit nog een keer.
Smelt de boter in een pan. Voeg het meel toe en giet de melk scheutje voor scheutje bij, op hoog vuur, zodat een gebonden saus ontstaat. Schep de geraspte kaas erdoor.
Breng de saus op smaak met zout en peper en schenk hem over het mengsel in de schotel.
Zet de schotel 25 minuten in een voorverwarmde oven.
Serveer hierbij stokbrood en een groene salade met olijven.
Is eigenlijk voor 4 personen, maar Bert en ik konden hem samen wel op (zonder stokbrood).

Turkse Moussaka: (uit Oven-heerlijke schotels van Ineke Janssen en Jan Stevens)
Nodig:
1 courgette
1 aubergine
zout
1 ui
250 g champignons
1 el olie
1 rood pepertje
1 teentje knoflook
2 el tomaten puree
2 of meer tomaten
1 tl kaneelpoeder
mespunt komijnpoeder
peper
3 el olijfolie
30 g boter
30 g tarwemeel
3 dl melk
100 g geraspte kaas
olie om in te vetten
Snijd de aubergine en courgette in plakjes en bestrooi ze met zout. Laat ze een uurtje staan zodat het vocht eruit trekt.
Snipper de ui en snijd de schoongemaakte champignons in plakjes.
Verwarm de olie in een pan en bak hierin de ui glazig. Voeg de champignonplakjes toe en bak ze even mee. Snijd het pepertje klein en knijp het knoflookteentje uit. Voeg dit samen met de tomatenpuree, de klein gesneden tomaten en het kaneel- en komijnpoeder aan de champignons toe.
Giet er 1,5 dl water bij en laat dit 15 minuten inkoken. Breng alles op smaak met zout en peper.
Dep de courgette- en aubergineplakjes met een theedoek droog. Verwarm de olijfolie in een pan en bak de plakjes snel op hoog vuur aan beide kanten lichtbruin.
Verwarm de oven voor op 225 graden.
Leg de helft van de plakjes in een ingevette ovenschaal (35 cm) schenk de helft van het champignonmengsel erover en herhaal dit nog een keer.
Smelt de boter in een pan. Voeg het meel toe en giet de melk scheutje voor scheutje bij, op hoog vuur, zodat een gebonden saus ontstaat. Schep de geraspte kaas erdoor.
Breng de saus op smaak met zout en peper en schenk hem over het mengsel in de schotel.
Zet de schotel 25 minuten in een voorverwarmde oven.
Serveer hierbij stokbrood en een groene salade met olijven.
Is eigenlijk voor 4 personen, maar Bert en ik konden hem samen wel op (zonder stokbrood).

Mmmmm......klinkt alsof we dat ook makkelijk aan kunnen...