hier alles over mijn

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Martine

Re: hier alles over mijn

Bericht door Martine »

Wat zegt jouw begeleider hier eigenlijk allemaal van, Marcel?
Of praat die alleen met jou over geld en kan het welzijn van Banjer hem/haar niets schelen?
Ons kan het wel schelen; wij hebben het beste met jou en Banjer voor. We kunnen je (helaas) tot niets dwingen, maar wel vragen of je wat meer rekening met Banjer kan houden.
Als Banjer een kind was geweest, had de kinderbescherming allang ingegrepen, en zou hij nu in een ander, liefdevol gezinnetje zijn geplaatst. Helaas is Banjer "maar" een hond; voor de meesten van ons hier echter is dat net zo belangrijk als goed voor je kind zorgen... De komende 15 jaar moet je rekening met hem houden; ALTIJD.
Dit doet ons allemaal verdriet...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

heb hem ff in het net geschreven er kan wat veranderen maar laat het ff zo

dag 1:van wervershoof-sint-annaparogie 100 km hier overnachten
dag 2: sint-annaparogie-groningen 70 km overnachten in groningen (of in schipborg)
+ 1 rustdag
dag 4:schipborg-nieuw amsterdam 71 km of emmen dan 50 km ook hier een 1 rusdag dierenpark emmen kijken
dag 6:nieuw amsterdan- enschede 90 km overnachten in denekamp of enschede
dag 7: enschede-vorden 76 km overnachten in vorden
dag 8:vorden-nijmegen overnachten in millingen a/d rijn of nijmegen 100 of 76 km
dag 9:nijmegen-venlo 82 km overnachten in venlo
dag 10:venlo-nuenen 85 km overnachten in nuenen
dag 11:nuenen-ulvenhout 85 km overnachten in ulvenhout
+ 1 rustdag
dag 13:ulvenhuot-woensdrecht 70 km overnachten in woensdrecht
dag 14:woensdrecht-middelburg 74 km overnachten in middelburg
dag 15:middelburg-renesse 48 km (als ik hier verder wil rijden dan word de afstant te lang)dus maar overnachten in renesse
dag 16:renesse-hoek van holland 70 km overnachten in hoek van holland
dag 17:hoek van holland-noordwijk aan zee 40 km
+ 1 rustdag
dag 19:noordwijk aan zee- ijmuiden doorgaant naar alkmaar 103 km
alkmaar overnachten
tevens eindpunt

Ga iets leuks met Banjer doen, dat ben je aan hem verplicht.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Marcel, ik heb lang getwijfeld om te reageren maar doe het toch in het belang van Banjer. Stel je eens voor dat het andersom zou zijn. Jij ben Banjer en Banjer is jou. En Banjer gaat de hele dag of tenminste regelmatig leuke dingen doen, scooter rijden, naar de manege, paardrijden een paar keer per week, barbecuen een dorp verder op, bij de buren koffie drinken, fietstochten maken en wandelmarsen lopen. De Vierdaagse van Nijmegen waarbij je toch 6 dagen van huis bent. Maar eerst moet er getraind worden, nou weet ik dat je voor de 4-daagde toch gauw zo'n 200 km in de benen moet hebben zitten zoals ze dat noemen en dat is nog weinig, meer is beter want Banjer wilt hem uitlopen dus moet er heel veel en lang getraind gaan worden. Je bouwt het op 10 km, 20, 30 en misschien zelfs wel 40 , eerst 1 x per week, dan 2 x en dan eens een paar dagen achter elkaar, misschien wel een heel weekend . En ach het parcours wil Banjer ook wel vast verkennen, de beroemde 7 Heuvelenweg lopen is ook een training. Hup op de fiets er naar toe tentje mee, dat kan niet in een dag dat is te ver, dus al gauw is Banjer weer 3 dagen van huis. En jij die door Banjer in de bench gestopt is raakt geïrriteerd, alweer die bench in denk je, kan dat niet wat minder en wat korter. Ik ben net 8 maanden en zit meer in de bench dan er buiten, wat is dit voor baasje die ik heb. Je gaat je vervelen, je wilt aandacht van je baas, je gaat piepen, blaffen, knagen, je moet plassen maar de baas is veel te lang weg dus je doet het dan toch maar in je bench, je moet toch wat hè. En als Banjer die dus nu jou speelt eindelijk thuis komt is hij boos op je en schreeuwt naar je, of negeert je, speelt niet met je want je hebt het niet verdiend vindt Banjer.Marcel hoe zou jij je voelen als dit alles jou zou overkomen in plaats van Banjer??. En antwoord nou eens op onze vragen. Mijn advies is en dat heb ik al eens eerder geschreven, bel Fredie en gun Banjer een fijner leven, vraag of er niet iemand is die voortaan op Banjer kan passen terwijl jij al deze leuke dingen gaat doen maar niet voor even maar iemand die voorgoed op Banjer zal passen. Met andere woorden doe afstand van hem, gun Banjer ook een leuk, onbezorgd, en fijn smouzenleven, laat hem ook genieten net als jij.
Banjer vult misschien wel jou eenzaamheid op maar jij niet die van Banjer!

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 28 feb 2013, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Goed stuk José, maar ik ben bang dat Marcel hier helemaal niets mee zal doen.
Als er al een antwoord van hem komt is het: het komt wel goed.
Met Marcel dan hé, niet met Banjer.
Hij zal wel een tijdje niet reageren, om vervolgens over iets anders te beginnen.
Ik heb ook geprobeerd niet te reageren, maar dat lukt me niet meer. :boos:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

corrie

Bericht door corrie »

Wouw Jose , wat heb jij dit mooi en duidelijk opgeschreven! :thumbsup: Ik ben het hier helemaal mee eens.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb maar één vraag voor je: waarom in hemelsnaam een hond?

Graag antwoord.
Afbeelding

Silvie

Bericht door Silvie »

Hoi Marcel en Banjer,

Mijn Teuntje is het broertje van Banjer. Zijn rasnaam is Dolf. Ken je hem nog?
Het gaat erg goed met hem. Vanaf 4 mnd plast en poept hij niet meer in huis. Ik laat hem nu al ong. 3 mnd los in huis lopen als ik een paar uurtjes weg ben dus niet overdag meer in de bench en dat gaat heel erg goed. Soms snachts nog wel zodat de katten ook rust hebben. Hij heeft zijn bot, zijn speeltjes, etc. We gaan weer op cursus, zitten samen achter de pc, laat hem 4 keer per dag een half uur lekker los lopen en met andere honden spelen. Is gek op balletjes, stokken etc. Teuntje is een heel gezellig en vrolijk hondje maar soms ook vervelend hoor :grijns:

Ik gun dit Banjer ook zo graag. Vind je niet dat elke hond dit verdiend? Ik snap de boze reacties heel goed. Er is al zoveel dierenleed veroorzaakt DOOR mensen. Dit kan en mag niet. Als je niet voor Banjer kan zorgen denk dan aan Banjer en niet aan jezelf. Een hond is een GROTE verantwoordelijkheid. Heb je al eens met fam. Verkerk gesproken over Banjer? Misschien is een gezin beter voor Banjer? Denk er eens serieus over na hoe moeilijk het ook is.

Groeten van Silvie en Teuntje

loes

Bericht door loes »

marcel schreef:gisteren bedacht ik laat ik eens iemand van dichtbij te zoeken en toen schoot paul ewald te binnen,dus ik ghoolen en toen vond ik zijn tel nummer dus meteen maar ff gebeld.en ze hebben net terug gebeld 5 maart komen ze ff hier kijken.deze mensen zijn al op leeftijd geloof ik dus het is meschien niet voor jaren dus blijf ik nog wel zoeken naar jonge mensen.
gr marcel
En ? Heb je met de Ewalds afspraken kunnen maken ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

ja loes hij heeft goede onderdak daar....ps kijk foto's in me map

marcel

Bericht door marcel »

weet ik niet voor zolang het kan
gr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Is Banjer naar de kapper geweest Marcel?

Bedoel je dat Banjer misschien bij de fam. Ewald blijft wonen?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

marcel

Bericht door marcel »

Bedoel je dat Banjer misschien bij de fam. Ewald blijft wonen?
voor 1 week in mei en 1 week in juli voor de rest nog niets
gr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goed geregeld, daar zal je blij mee zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

marcel

Bericht door marcel »

ik heb het vandaag weer geprobeerd met sprineg maar helaas 1 hindernis gemist,maar ik heb wel beter gereden dan vorig jaar.
http://youtu.be/jfsx-7XRiXQ
gr marcel

Maureen

Bericht door Maureen »

Als je nou volgend jaar weer beter gaat, mis je geeneen hindernis meer :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

wubke

Bericht door wubke »

Ziet er goed uit Marcel, leuk paard! Rijd je daar vaker op?
Zit er Fjord in? Mooie rijhal ook, lekker licht.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

marcel

Bericht door marcel »

ja ik rij er wel eens meer op in de les
gr

marcel

Bericht door marcel »

die wilde banjer was hem aan het uitlaten losloop stukje vliegt hij achter een vogel aan gaat door een gaashekje,als een speer gaat hij erachteraan zie hem later weer bij mijn heeft hij schaafwondje aan zijn buiten huid van zijn pimmeltje,nou ik dus maar meteen naar de dierarts heeft hij een antibiotica gekregen en een zalfje pathozone dit moet ik op het schuifwondje smeren en erin.heb gezecht dat ik dat niet voor elkaar krijg dat wilde hun ook wel doen hoef ik niet voor te betalen wel die antibiotica € 54 duure wandeling zo en hij is er maar weer goed vanaf gekomen,hij is echt zo wild niet normaal en bij me roepen echt niet doet hij niet hoor weg van vogels dat word staks nog wat als hij wat ouder is
gr

Martine

Bericht door Martine »

Waarom kan je dat er niet zelf even opsmeren?
Echt een "fluitje" van een cent hoor...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

hun wilde het ook doen en dat spul prikt nogal dat krijg ik er niet goed op en het moet er ook in,en hun wilde dat ook wel ff doen nou aardig vind ik dat dus opgelost vrijdag moet ik er ff heen
gr

Gesloten