hier alles over mijn

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Erna

Re: hier alles over mijn

Bericht door Erna »

Mary schreef:En met een fietskar kun je toch ook lopen?
Hondje mee en geregeld in de kar, niets aan de hand.
Dat is niet echt handig denk ik. Je loopt met fiets en een kar er achter heel anders dan normaal.
Maar Marcel kan natuurlijk en, en, doen.
De ene dag loop training, de volgende dag fiets training met kar. Wat een conditie zal Banjer krijgen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Nee, lopen met die kar alleen, zonder fiets.
Zoals een kinderwagen, loopt prima.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Ik ken meerdere mensen die samen met hun hond trainen voor de 4-daagse. Ze mogen inderdaad niet meelopen in Nijmegen tijdens het evenement.
Prima idee van Mary, trainen met de fietskar als buggy. Kan ook extra kleding, proviand ed in. En iedereen die je tegenkomt vindt het vast heel leuk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Mijn buurman liep ook de vierdaagse mee en trainde altijd met z'n hond! Dat vonden ze allebei geweldig. Die uren samen nam niemand ze meer af, ook al mocht de hond de vierdaagse zelf dan niet meelopen.
Misschien loopt hij trouwens weer mee, hij is alleen verhuisd, dus niet meer mijn buurman :grijns:
Ik heb zelf met onze eerste Smous Mijntje de UithoudingsVermogen (UV)-proef meerdere keren afgelegd. Uiteraard na gedegen training. Zij vond het heerlijk om naast de fiets te lopen. En liep tot ze een hersenbloeding kreeg op haar veertiende nog stukken naast de fiets. Uiteraard geen 20 km meer toen, maar een km of 5 deed ze nog wel. Kwispelend.
Met Beagle Stella fietste ik ook heel veel. Ook zij haalde met gemak de UV-proef en we kregen een prima band door al ons gefiets......Maar voor je aan 20 km toe bent, zitten er al heel wat uurtjes training op en je moet je ook aan de pauzes houden!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Met alleen een kar kan het natuurlijk wel. Dan moet je wel een duwstang bij de kar hebben, die moet apart gekocht worden en is niet zo voordelig.
Wij kunnen de doggyride niet als duw-wagen gebruiken, kan alleen achter de fiets hangen. Weet niet of Marcel zo'n zet erbij heeft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

heb me aangemeld voor een plekje op de 4daagsecamping weurt 1 week,van zaterdag tot zaterdag en heb al getraind afgelopen zondag ging goed hoor het is nog maar een begin 10 maar.ik heb zelf ook een tijdje niet meer gelopen en tja moet dat nu weer vaker gaan doen anders komen we er niet dus alle remmen gaan los
gr
ps nee zo'n set heb ik niet

andrea21

Bericht door andrea21 »

Mogen er honden mee en zo niet heb je dan al een oplossing voor Banjer dat is toch het eerste waar je naar kijkt als je voor zoiets inschrijft lijkt me?
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

marcel

Bericht door marcel »

ik mag de hond gratis mee nemen naar de camping maar dat doe ik niet,wand lopen met de 4daagse doe ik ook niet dat loopt echt niet lekker.dan wil hij door iedereen aangehaald worden stoppen om te plassen nee daar begin ik niet aan.ik heb een oppasdres hier in doesburg waar ik al ben geweest en is hij daar met meerdre honden dit gaat goed zamen dus daar verblijft hij
gr

loes

Bericht door loes »

marcel schreef:ik mag de hond gratis mee nemen naar de camping maar dat doe ik niet,wand lopen met de 4daagse doe ik ook niet dat loopt echt niet lekker.dan wil hij door iedereen aangehaald worden stoppen om te plassen nee daar begin ik niet aan.ik heb een oppasdres hier in doesburg waar ik al ben geweest en is hij daar met meerdre honden dit gaat goed zamen dus daar verblijft hij
gr
Honden mogen helemaal niet meelopen met de vierdaagse zoals we in eerdere berichten al schreven.
Mooi dat je een oppasadres hebt en nu maar hopen dat het weer niet op het laatste moment afketst. Is het een officiële kennel of bij kennissen?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

kennissen loes

marcel

Bericht door marcel »

gistermiddag rond 5 uur hadden ze al 6.000 inschrijvingen de organisatie verwacht de 1ste 24 uur tegen de 10.000 inschrijvingen binnen te hebben net zoveel als in 2012
gr marcel

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn dat je een goed adres hebt voor Banjer.

Nee, het lijkt mij ook niks, met een snuffelende en eventueel poot lichtende hond zo'n eind lopen. Je kunt niet van een jonge hond verlangen dat hij al die kilometers voobeeldig in jouw tempo 'naast' loopt.
En natuurlijk wil hij aandacht van al die duizende mensen... :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Tijdens de Vierdaagse worden geen honden toegelaten. Het trainen met een nog zo jonge hond vind ik al niets. Veel te ver.

Josë, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martine

Bericht door Martine »

Misschien is dit wat voor je? Dan kan hij tenminste gezellig met je mee tijdens je vele voorbereidings-uren...

http://www.dierenshop.nl/doggyridewande ... p-430.html
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat lijkt me wel iets voor pups, om ze mee te nemen naar de stad.
Maar over wandelpaden en klinkerwegen lijkt me het toch drie keer niks.
Dat moet je iets hebben met grote bosbandjes o.i.d.
Wandeltempo is toch redelijk voor een jonge hond?
Dat kan Banjer toch wel? Ik neem aan dat je bij een training niet direct drie uur non stop 5 km. per uur gaat???

Geen idee hoor, hoe je zoiets opbouwt. Wij zijn gewone boswandelaars. Twee uur achter elkaar vind ik al heel wat.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Het tempo voor marswandelingen is echt een stuk hoger dan voor een boswandeling bovendien wordt er toch al gauw zo'n 25 kilometer per keer gelopen en misschien 1 à 2 x een korte pauzes gehouden. Bij de vierdaagse zelf wordt ook flink doorgelopen dus dat tempo moet er ook echt geoefend worden. Ik zie ze hier iedere week wel lopen ter voorbereiding. Ik persoonlijk zou een hond dit niet aan doen en zeker niet een die nog niet volgroeid is.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Poeh...nee, dat is niks voor een jonge hond.

marcel

Bericht door marcel »

het leek wel lente vandaag hier heb een heerlijk stuk gelopen 22 km trainen voor nijmegen een heerlijk rondje was het
gr

marcel

Bericht door marcel »

nou zoals juli meschien al hebben gezien heb ik een bericht geplaats in het gastenboek,om tog eens te kijken of er nog iemand is die eens un x op bajer willen passen en dat moet eigenlijk een vast adresje zijn.en gisteren bedacht ik laat ik eens iemand van dichtbij te zoeken en toen schoot paul ewald te binnen,dus ik ghoolen en toen vond ik zijn tel nummer dus meteen maar ff gebeld.en ze hebben net terug gebeld 5 maart komen ze ff hier kijken.deze mensen zijn al op leeftijd geloof ik dus het is meschien niet voor jaren dus blijf ik nog wel zoeken naar jonge mensen.
gr marcel

yvonne

Bericht door yvonne »

Het is altijd fijn om één of twee adresjes achter de hand te hebben. En een vast adres is voor Banjer helemaal fijn. Ik hoop dat het lukt!
Afbeelding

Gesloten