Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Dank je wel Erna. Ik zal Kabouterland nu waarschijnlijk alleen van de buitenkant zien.
Tenzij ik verdwaal! :wink:

Vandaag hebben we officieel een aantal belangstellenden op de hoogte gebracht van onze verkoop-/verhuisplannen. En eindelijk een vraagprijs aangegeven. :oops:
Ik vind het zo ontzettend spannend! :crazy:
We proberen het eerst weer zonder makelaar.
Dat is ons de laatste keer ook gelukt.
:hmm:

Dat wordt weer opruimen en poetsen geblazen! :? En toch het hoofd koel zien te houden, ondanks de spanning!
Ha, ha, ha, het kabouterland was eerder voor Renate bedoeld, ik had vorige week doorgegeven dat (ik dacht) dat in Exloo was. :)

Spannend is deze periode zeker voor jullie Ariënne. Hoop dat alles naar wens verloopt, niet te veel stressen hoor. Momenteel met de zon op jullie mooie plekje is een extra pluspunt.
Succes met de verkoop.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Ariënne.
Heel heel veel succes en sterkte. Altijd een zenuwengedoe huis verkopen. Maak je niet te druk hoor. Inderdaad, zonnetje erbij en jullie plekje verkoopt zichzelf 8) Wij hebben het ook twee keer zonder makelaar gedaan, floep.........zo weg :!:
En poetsen.........bezemschoon en uit de luizen, want ook daar kijken ze dwars doorheen.
:wink:

Kabouterland hadden we hier gisterochtend, 8) Lex had twee kleine vilten kaboutertjes verstopt onder een boomstronk in het bos. Minibriefje op kniehoogte tusssen de deur gestopt, met kriebellettertjes, voor de kleinzoons, z.g.van een kaboutervrouwtje. Ze konden kabouterpoppetjes zoeken in het bos........en ja hoor gevonden !!!
Maar het echte kabouterland gaan we wel eens bezoeken hoor, voor onze kleindochters te groot zijn!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat geweldig die kabouterpoppetjes! Leuk hoor!

Doet me denken aan een sprookjesachtige speurtocht met aan het eind een fee. Ze hebben het er hier nog over wat voor afknapper dat was: die fee bleek gewoon een verkleed zus(je) :o :wink:

Verder zullen we maar koelbloedig blijven wat de verkoop van het huis betreft.
Inderdaad zullen mensen niet snel op kleine dingetjes letten.
Gelukkig zitten we verder niet op de wip: we hebben niet al iets anders gekocht.
Het is hier ook een beetje sprookjesachtig (klein Hans en Grietje-huisje) met wat afknappers: onaffe zaken.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette wat leuk, die kaboutertjes in het bos.

Ariënne ik denk dat de mensen zullen vallen voor de plek waar jullie huis staat. Je schreef wel eens dat het niet zo groot is, als dat de mensen niet afschrikt maakt het echt niet uit dat er hier en daar iets aan het huis opgeknapt moet worden.
Het is een prettig idee dat jullie nog niet een ander huis hebben gekocht, zit je ook niet met dubbele kosten als de verkoop niet snel zou gaan.
Als jullie je huis wel snel verkopen kan je altijd tijdelijk iets gaan huren als dat nodig is.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Veel succes met de verkoop, Ariënne. Het zal een spannende tijd voor jullie worden.

Zelf ken ik dat gevoel niet, want wij wonen nog in het huis wat we gekocht hebben toen we gingen samenwonen. En zoals het er nu voorstaat zullen we hier nog jaren wonen. Maar ik kan me er wel een voorstelling van maken. Wij krijgen eind dit jaar nieuwe buren en dat vind ik al spannend :lol: .

Veel plezier bij de paardenwedstrijd vandaag.

Groetjes, Renate

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Renate,
Heb je nog iets aan recepten van lekkere soep zonder 'dingetjes' erin :lol:

wubke

Bericht door wubke »

Hoi Arienne,
hoe heeft je nichtje het gedaan tijdens het rijden van de pavo-cup?
Als je daar aan mee doet heb je toch niet het minste paard. Het is een wedstrijd voor talentvolle jonge dressuurpaarden, en als ruiter moet je ook wel wat in huis hebben om het paard zo goed mogelijk voor te stellen. Dan ben je echt op hoog niveau met paardensport bezig. Ik ben benieuwd? Was het haar eigen paard waar ze mee meedeed?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoi Wubke, wat leuk dat je er verstand van hebt. Ik dus helemaal niet! Het was net of ik verdwaald was en ik probeerde maar niet te veel domme vragen te stellen. :wink:
Ik dacht wel dat het hun eigen 5-jarige paard is. Maar er is ook een trainer bij betrokken, die nu ook kwam kijken.
Bij zo'n Pavo-cup gaat het echt om het paard, begreep ik, niet zozeer hoe degene het doet, die erop zit. Toch? Nou ja, ze moeten wel precies doen wat er verwacht wordt, bedenk ik me nu.
Ze waren in ieder geval niet door. Maar twee van alle deelnemers met 5-jarigen.
Wat een toestand allemaal: mensen komen van heinde en verre om een kwartier met hun paard op te komen draven. Maar ja, ik heb er dus geen verstand van.
Mijn nichtje Marieke, ze is 17 (en 1 van een 2ling), doet vaker mee aan wedstrijden. Ze is er heel serieus mee bezig, maar heeft ook nogal last van faalangst. Wel mooi om te zien hoe mijn broer daarmee omgaat: positief dus! :thumbsup:

Wubke doe/deed jij ook mee aan wedstrijden?
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef: Bij jullie nog nieuws ivm jullie verhuisplannen?
Nog geen nieuws hier. Wel steeds meer zin in dat avontuur.
Huis staat nog niet te koop, we twijfelen nog over wel of niet
een makelaar. En druk op zoek naar woonruimte voor de zonen.
Als de caravan is gemaakt gaan we weer kijken naar een passend
dorpje voor ons. :lol:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

We blijven het op de voet volgen, Mary!
Vroeg of laat gaat het gewoon gebeuren!
De caravan is binnenkort weer gemaakt toch?

:)
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Hoe gaat het met de belangstelling bij jou?
Het weer doet in ieder geval zeer zijn best.

wubke

Bericht door wubke »

Het gaat inderdaad om het paard, maar als degene die erop zit maar wat aanmoddert kan het paard niet op zijn best getoond worden. Dus ik neem aan dat jouw nichtje best kan rijden anders ga je niet aan zoiets meedoen. Jammer dat ze niet door is, maar dat is maar voor weinig weggelegd, maar niet geschoten is altijd mis. Ze zal ongetwijfeld hoge ogen kunnen gooien op de gewone wedstijden, want het paard zal best wat kunnen laten zien, alleen de juryleden op dat moment zagen er nog geen echte topper in.
Ik heb zelf nooit aan zoiets meegedaan. Wel heel lang gewone wedstrijden gereden. Maar ik ben niet een heel ambitieuze ruiter. Het ging mij altijd meer om het meedoen dan om het winnen. Ik heb ook lang 8- en 4-tal gereden. Dat is met elkaar tegelijk een dressuurproef rijden, als team dus. Dat vond ik het allerleukste, met elkaar ergens mee bezig zijn. Sinds mijn dochter genoeg ervaring heeft en wedstrijden rijdt, ga ikzelf niet meer. Je bent toch lang bezig met de voorbereiding. Alles poetsen, paard invlechten en wassen, en dan de hele zondag op pad. Zij doet dat nu allemaal en ik rijd naar de westrijd met de trailer en help en begeleid haar. We hebben het paard waar ik wedstrijden mee reed nog en een pony waar mijn dochter mee reed. De pony is 25 jaar en te oud om nog wedstrijden te lopen. We hebben hem met pensioen gedaan en hij loopt nu lekker in de wei bij ons huis. Mijn paard is te groot en te sterk voor Maartje. Bovendien heeft hij beginnende artrose. Hij is zo nu en dan onregelmatig (zeer been)
en dat is niet leuk als je hard traint voor een wedstrijd en je kunt dan niet rijden omdat het paard kreupel is. Gelukkig had een buurman nog een leuk paard staan, waarvan de ruiter gestopt was dus ze kon hem zo overnemen. Dat klikt erg goed en ze heeft er ook veel plezier in. Misschien tzt dat het paard nog eens naar onze stal verhuisd. Het is een merrie en ik droom al stiekem van een veulentje. (de rest weet dat nog niet) Een mens moet wat te dromen houden. De merrie is uit een goede bloedlijn, dus met de juiste hengst erbij misschien een toekomstig pavo-cup-paard?
Toevallig ben ik vandaag weer begonnen met mijn paard. Ik wil eigenlijk alleen nog maar in het bos rijden, maar er zitten hier heel veel dazen! Dus heeft mijn paard in de zomer altijd een paar weken vakantie. Ik hoop dat de dazen binnen nu en een paar weken weg zijn, dan kan ik weer fijn de bossen in. :lol:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

nou nou...
en jij zegt oeps :oops: bij het lezen van ringtraining voor honden?
Na dit draai je daar toch je hand niet voor om?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wubke leuk om jouw paarden'ervaringen' te lezen. Knap lijkt me met 4 of 8 paarden dressuur rijden.
En fijn dat er voor Maartje nog een berijdbare merrie in de buurt is!
Misschien kan het paard van mijn nichtje Marieke even kennis komen maken ivm een 'nestje' !:wink:

En Mary: we hebben de boel aardig afgeschrikt met onze vraagprijs, denk ik.... :roll:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ach, je hebt er maar een nodig.
Twee huizen naast ons staat een huis op een dubbel perceel.
Dat is nog steeds maar 700 m2. Dat is nu verkocht voor 527.000 euro.
Onvoorstelbaar in onze straat. Nu blijkt dat het huis gesloopt gaat worden.
Er is zoveel betaald alleen voor het plekje. Helaas voor ons, wij hebben geen
dubbel perceel. :oops: :oops:

Renate

Bericht door Renate »

Sorry, ik ben niet zo actief. We zijn lekker aan het genieten van het zonnetje en de laatste vrije dagen van Romy.
Jeanette schreef: Hoi Renate,
Heb je nog iets aan recepten van lekkere soep zonder 'dingetjes' erin
Jazeker! Ik wil de recepten graag hebben voor ons anti-dingetjes-madammeke. Iedere hap groente die we erin krijgen is meegenomen.

Groetjes, Renate

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Renate,
Je kunt hier geen documentjes bijvoegen, dus doe ik het direct naar jou :P
Lekker weer voor een bak water in de tuin met de meisjes??

Hoi Wubke,
Lex' oudste dochter heeft een Friese merrie die net een prachtig merrieveulen van een goede hengst heeft gekregen. Ik heb het nog niet gezien, want ze staat nu ergens anders op stal, maar het moet een schoonheid zijn. Leuk hoor een veulentje :P :P
Ze rijdt zelf wel wat, maar de merrie heeft ook wat problemen met haar benen, dus niet te veel helaas.
Wat super, als je zo met paardensport bezig kunt zijn.

Erna

Bericht door Erna »

Wubke, lijkt me leuk om zo met de paarden bezig te zijin. Heb zelf niets met paarden, vind het wel hele mooie dieren. Als ik iemand in het bos tegenkom met een paard maak ik meestal wel een praatje, vraag ook altijd of Lisa even mag snuffelen.
Mary schreef:Ach, je hebt er maar een nodig.
Twee huizen naast ons staat een huis op een dubbel perceel.
Dat is nog steeds maar 700 m2. Dat is nu verkocht voor 527.000 euro.
Onvoorstelbaar in onze straat. :oops: :oops:
Dan zal je toch wel in een leuke straat wonen Mary, en de woonplaats bepaald ook een deel van waarde van een huis.
Niet iedereen kan en wil een huis afbreken om er een nieuwe voor in de plaats te zetten.
Heel veel mensen willen een huis dat af is en er goed uit ziet. Jullie hebben vorig jaar toch pas alles opgeknapt? Staat me o.a.iets bij dat je ook jullie houten aanrechtblad hebt afgeschuurd en opnieuw hebt bewerkt.
En over de kavelgrootte!!! Wij hebben maar de helft van wat jullie hebben. In onze ogen hebben jullie een grote tuin.
Succes met de verkoop, en veel plezier met het zoeken-vinden van een nieuwe woonplaats en woning.

Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Mary er stond vanochtend een foto in de krant van een komeetstaartvlinder.
De vlinder is uit zijn cocon gekropen bij Vlinders aan de Vliet in Leidschendam.
Hij heeft een vleugelspanwijdte van 18 cm, de staart is erg lang maar die breek na een paar keer vliegen af. Hij is net zo geel als de smilies die hier naast staan. Als aftekening heeft hij bruine stippen. Er staat bij dat de vlinder maar een paar dagen zal leven.
Het is een bedreigde soort en komt normaal alleen voor in Afrikaans Madagaskar.
Ik heb hem bij jouw vlindernet proberen op te zoeken, niet gevonden.
http://www.vlindersaandevliet.nl
Het krantenartikel staat nog niet op hun site vermeld.
Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Even naar Google geweest en gezien.
Wat een prachtige vlinder.
Deze komt niet op vlindernet voor omdat hij hier niet thuishoort.
Hoezo klimaatverandering?
Bedankt Erna. :lol:

Gesloten