hier alles over mijn

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
loes

Re: hier alles over mijn

Bericht door loes »

marcel schreef:banjer slaapt beneden in de bech met een warme waterzak en een klokje die tikt
Toch niet de 1e nachten hè? Ik zou het forum nog maar eens nalezen over dit onderwerp.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

rini

Bericht door rini »

loes schreef:
marcel schreef:banjer slaapt beneden in de bech met een warme waterzak en een klokje die tikt
Toch niet de 1e nachten hè? Ik zou het forum nog maar eens nalezen over dit onderwerp.

Loes, je weet toch dat lezen Marcel's sterkste kant niet is :?: :?: :?:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

nee niet de eerste nacht maar de fokster heeft het zo ook gedaan met de honden en werkte prima loes.
gr

loes

Bericht door loes »

Marcel, neem van ons aan dat de inzichten veranderd zijn.
Vroeger liet men een pup blerren tot hij van ellende in slaap viel. Een hond is een roedeldier en slaapt het liefst gezamenlijk. Wil je dat niet dan moet je dat met beleid wennen. Bovendien moet hij in het begin 's nachts meestal een keer uitgelaten worden. Natuurlijk kun je een hondje treffen dat wel direct doorslaapt en er geen probleem mee heeft om direct alleen gelaten te worden, maar het lijkt me niet zinvol om daar mee te gaan experimenteren. De methode van naast het bed en elke dag een stukje verder van het bed en de slaapkamer vandaan en tenslotte op de definitieve plek is het minst stressvol voor hond en baas.
Ik had trouwens gedacht dat je het juist wel gezellig zou vinden om de hond in je slaapkamer te laten slapen, al dan niet in de bench.
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

de eertse nacht laat ik hem ook juist uit
Ik had trouwens gedacht dat je het juist wel gezellig zou vinden om de hond in je slaapkamer te laten slapen
dan wel in de bench en ja werkend naar een vaste plek,of ja ik weet het nog niet wat iok doe is niet hoe hij is moet ik ff bekijken
gr

yvonne

Bericht door yvonne »

marcel schreef:de eertse nacht laat ik hem ook juist uit
Ik had trouwens gedacht dat je het juist wel gezellig zou vinden om de hond in je slaapkamer te laten slapen
dan wel in de bench en ja werkend naar een vaste plek,of ja ik weet het nog niet wat iok doe is niet hoe hij is moet ik ff bekijken
gr
Marcel, je hebt kans dat je pupje tot de ochtend doorslaapt, maar ook dat hij 's nachts een keer piept omdat hij moet plassen. Ga er van uit dat je de eerste nachten gewoon Banjer even buiten laat plassen en dan gewoon weer in de bench en verder slapen.
Zo hebben wij het ook gedaan en Senna sliep vanzelf wel een keer lekker door.
En nu ze ouder is houdt ze ook van uitslapen. :hihi: Dus dat heeft geen invloed gehad op hoe ze nu 's nachts slaapt.

Eerst dicht naast je bed en dan steeds een stukje verder. Onderschat het niet hoe het voor zo'n kleintje is om weg te zijn van z'n moeder en nestgenootjes.
Het beste wat jij voor je pup kunt doen is zorgen dat hij zich relaxt voelt. Dan gaat alles vanzelf. Zeker in het begin is het zo belangrijk om iets op te bouwen.

Of je wel of niet Banjer bij je laat slapen is natuurlijk jouw eigen keuze. Ik had toch ook wel verwacht dat je, omdat je zo ontzettend graag een maatje wil hebben, hem het liefst zo dicht mogelijk bij je wilde hebben.
Sommige mensen doen het wel en sommige niet, dat is maar wat je wilt.

Bij ons slaapt Senna heerlijk op onze kamer en sinds ze niet meer in de bench ligt 's nachts trippelt ze van de ene slaapkamer naar de andere. Sommige mensen moeten daar niet aan denken, maar wij vinden dat dus niet erg.
Belangrijk is dat je beseft dat een ontspannen hondje zich prettig voelt en dat zul je ook in het gedrag merken.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

en die warme kruik en een klokje die tikt waneer kan je dat dan gebrijken wand ik heb het ook van de fokster meegekregen
gr

Erna

Bericht door Erna »

Kan je evengoed gebruiken Marcel. Banjer met kruik en klokje in de benche naast je bed. Dan voelt hij zich het veiligste.
Ik zou het zeker niet uit proberen of het toch lukt beneden, als het niet goed gaat heeft hij meteen een negatieve ervaring.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb geen kruik gebruikt bij Senna. Zij lag in een klein rond mandje van een soort van fleecestof dat in de bench stond, zodat ze rondom warm genoeg was. Maar zonder mandje is het misschien wel nodig.

Die wekker wordt gebruikt om de hartslag van de moeder na te bootsen. Die heb ik dus ook niet gebruikt, want Senna sliep naast mijn bed en kon mij dus ruiken. Dat stelde haar genoeg gerust. En af en toe even (als de pup onrustig is) aan je hand laten ruiken kan ook heel goed helpen. Samen met de knuffel uit het nest.

Je moet niet vergeten dat de reuk van een hond enorm belangrijk is. En een kruik en een wekker ruiken natuurlijk nergens naar.

Er zijn mensen die 's nachts een lamp aanlaten, zachtjes de radio aan laten staan en weet ik veel wat nog meer.
Allemaal niet nodig.
Binnen heel korte tijd kent Banjer jouw geur en dat is dan vertrouwd. Heel even in het begin de geur van het nest d.m.v. een knuffel uit het nest.

Je hoeft niet te gaan rommelen met allerlei trucjes, Marcel.
Jij wordt de belangrijkste persoon uit Banjer's leven. Jij wordt diegene die hij gaat vertrouwen en waar hij het liefst bij is.
Dat is het mooie van alles, jullie worden maatjes.

Neem Banjer lekker bij je in het begin en als het goed gaat kan hij langzaam naar de plek waar jij hem wilt hebben. Ik ken veel hondeneigenaren en allemaal doen ze het op deze manier. En het werkt het beste.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

.....en wil je Banjer niet boven, ga jij lekker dicht bij hem in de buurt op een luchtbedje of zo in de kamer.
Ben je nog dichter bij de tuin om hem eventueel zijn nachtelijke plasje te laten doen.
Kruik en klokje zou ik weglaten. Op die manier kan hij zich gelijk helemaal op jouw richten.
Neem het voordeel van de twijfel, laat Banjer de eerste nachten niet in zijn uppie beneden.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

marcel

Bericht door marcel »

komt goed

marcel

Bericht door marcel »

die kouw staafjes van farmfood maar niet meteen geven he,wand heb er 2 gekocht op de markt doetinchem

yvonne

Bericht door yvonne »

Het was de vraag van Marcel zelf. En wat de kruik betreft, Pip is van februari en dan is het natuurlijk wel wat kouder ;)
En mijn zinnetje was iets langer :smile: , want ik had Senna in een warm mandje en daarom was ze warm genoeg.

Dat Pip er de voorkeur aan geeft om alleen beneden te gaan slapen in het begin is volgens mij iets wat niet zo vaak voorkomt. De meeste pups voelen zich toch wel alleen hoor.
Maar ik ben het met je eens dat de ene hond de andere niet is. :smile:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Marcel misschien wil je de topic Wieske-Sammy & Lieveke eens doorlezen. En dan met name vanaf 19 april 2009 . Daar kun je lezen hoe wij het met Sammy gedaan hebben. We hadden de bench verkleind door er een omgekeerde doos in te zetten, geen wekker en geen kruik, wel een knuffel met nestgeur. En hoewel we van plan waren de bench mee naar boven te nemen kwam er niets van omdat ze al lang sliep toen wij naar boven gingen. Wel de slaapkamerdeur wijd opengezet. Als ze gepiept zou hebben hadden we het zeker gehoord. Sammy sliep die nacht tot bijna half zeven 's morgens door.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie en Diesel zijn beide winterpups, en ik heb geen kruiken gebruikt. Ik zorgde wel dat het 's-nachts in huis in het begin iets warmer was dan normaal.
Ze lagen in een kleine bench naast mijn bed op een vetbedje met een zachte handdoek die de laatste week in het nest had gelegen, en dus naar zijn familie rook.
Als ik ze zachtjes hoorde piepen, stak ik mijn hand geruststellend door de tralies, maar ik zei niets en deed ook het licht niet aan. Dat werkte prima!
Als ze beneden hadden geslapen, had ik ze pas kunnen horen als ze veel harder hadden gepiept; zover hoefde het nu niet te komen.
Elke nacht zette ik de bench een een half metertje verder bij me vandaan tot hij uiteindelijk beneden in de gang -de (voorlopig) definitieve plaats- stond.
Toen Bobbie eenmaal goed zindelijk was en bewezen had dat hij niet sloopte als hij alleen in de kamer was, mocht hij 's-nachts gewoon in zijn mand in de kamer slapen. Diesel heeft 's-nachts hier overigens altijd in de bench geslapen; dat vond hij zelf fijner...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

dit is mijn bench in de slaapkamer je die is niet zo groot hoor
Bijlagen
Herschaalde kopie van 037.jpg
Herschaalde kopie van 037.jpg (97.41 KiB) 1742 keer bekeken

yvonne

Bericht door yvonne »

Toch zou ik de bench wat verkleinen in het begin. Het is wel niet zo'n grote bench, maar voor zo'n klein hondje wel. ;) Of toch een klein mandje erin.
Je zou er ook nog een laken o.i.d. overheen kunnen leggen. De meeste honden vinden het fijn als ze slapen in een soort van "hol".

Lekker bedje heb je er in liggen hoor! :thumbsup:
Afbeelding

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Hier ligt er altijd een kleed overheen, Emi vind het zalig om daar te liggen als het te druk of eng( onweer) word en zij is nu 2 jaar. Dat van dat verkleinen had ik toen moeten weten want het heeft bij haar bijna een week geduurd voordat zij stopte met piepen snachts en ik sliep naast haar op de grond en ben steeds verder weg gaan liggen. Dus na een week kon ik pas weer lekker op mijn bed boven liggen. Bij mijn vorige honden had ik daar helemaal geen last van, zo zie je maar de ene of de andere hond..

Martine

Bericht door Martine »

Hier werd het kleed door de tralies naar binnen getrokken en opgegeten. Net zo als de jassen die aan de kapstok naast de bench hingen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Geen Pipjes dus :hihi:
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten