Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Jeanette

Re: Klets-topic

Bericht door Jeanette »

Tjonge jonge, hoe oenig kan je zijn.
Zou daar iemand instinken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ze beseffen zelf niet hoe ze iets willen verkopen. Hebben er vaak geen verstand van.
Mijn vriendin wilde laatst een nieuwe camera kopen. Ik had veel informatie van internet gehaald. Zij vroeg iets in de winkel waar de verkoper geen antwoord op wist, als leek kon ik haar meer uitleggen dan de verkoper.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Bij nieuwe spullen zoek ik ook eerst op internet.
Ik vond al heel lang dat verkopers staan te kletsen op niks af.
Dat is niet bepaald minder geworden. En erger nog, het maakt
ze ook nog eens niks uit.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

En sommige stommelingen denken dat ze een vrouw alles wijs kunnen maken, daar kan ik behoorlijk pissig om worden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Oei, ik word daar ook erg pissig om! Sta ik bij een doehetzelf zaak, samen met William. We zouden nieuwe deuren kopen, en ik weet van de welke kant heendraaiendtermen, van de opdek, van het afhangen enz. Dan kom je op de deurenafdeling en wordt het woord automatisch tot W. gericht! Mijn William heeft twee verschrikkelijk linkerhanden! En ik twee rechter, al zeg ik hetzelf. Ik doe alles zelf in huis, maar geen elektriciteit. Ja, een simpel stekkertje vervangen, dat weer wel. Ik heb wel geleerd, dat je als vrouw moet zorgen voor goed (dus meestal duur) gereedschap, omdat mannen net vaak een pietsie meer kracht hebben. Dus koop ik dure geoliede schroeven, heb ik elektr. schroevendraaiers, een goede zaagmachine, schuurmachine en een boormachine, die als een lepel in de pap door de hardste muren gaat.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Mary

Bericht door Mary »

Als klap op de vuurpijl betaal je zelf contant en geven ze het wisselgeld
terug aan je man :twisted: :twisted: :twisted:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel herkenbaar allemaal!!
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Misschien kijken die mannen dan net iets te quasi geïnteresseerd, want Bert vinden ze meestal net goed genoeg om de pakjes te dragen :hihi: en die laat hij zelfs wel eens in de bak liggen :niks:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Aha, ik dacht dat het iets plattelanderigs was, maar in de stad zijn ze dus net zo !!!!
Een kennis van ons deed ook alles in huis zelf. Haar man kan nog geen spijker van een schroef onderscheiden.
Maar bij elke klus aan huis of tuin werd steevast het woord tot hem gericht!!!
Zij stelde de vragen hij kreeg het antwoord. :twisted: :twisted:

Erna

Bericht door Erna »

Zeer herkenbaar allemaal.
Maria wat fijn dat je zo goed kan klussen in huis. Ik denk dat ik het ook wel zou kunnen, ben best handig. Maar Pim kan zelf alles heel goed, daar heeft hij mij niet bij nodig. Dat met die deuren, ik zie jullie al staan.

Ik heb wel gelachen toen ik vorig jaar mijn fototoestel kocht. Ik vraag wat, krijg antwoord, maar met een schuin oog naar Pim. Op een gegeven moment wordt het woord heel duidelijk tot Pim gericht, waarop hij zegt. Je moet niet bij mij zijn, ik heb er geen verstand van.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:thumbsup: voor Pim :hihi:

Margaret

Bericht door Margaret »

Wat knap Maria, dat jij zo goed kan klussen! Het is volgens mij ook een kwestie van gewoon doen. Ik merk dat ik als hier wat mis is toch gewoon manlief aankijk, en het zo nooit leer.

Ik zit er op het moment zelfs aan te denken om iets zelf te maken. Ik wil zo graag een brievenbus waar ook pakjes inpassen, ik ben nogal een online shopper, en vind het genant hoevaak de buren aan de deur staan met een pakje. Gek genoeg bestaan die brievenbussen niet of betaal je er enorm veel voor. Dus ik heb er ééntje zelf ontworpen (dat kan ik dan weer wel), en nu zou ik eigenlijk hout moeten halen en hem zelf in elkaar timmeren, maar heb er zo erg geen kaas van gegeten dat ik bang ben vanalles over het hoofd te zien. En theoretisch moet ik het wel in me hebben, want m'n opa was timmerman en m'n vader ook erg handig met hout :roll:

Ik denk dat ik het maar gewoon probeer... :cheer:

Jajo

Bericht door Jajo »

Margaret, als er een pakje in past, kan ook een arm in het gat om de post en pakjes er weer uit te halen, tenzij je een anti-terugtrek-strip er in fabriceert en jijzelf het pakje er door een deurtje uit moet halen. Anders kunnen ze de pakjes net zo goed op de stoep leggen!

Groetjes, Jozé

Margaret

Bericht door Margaret »

Ja, ik maak niet zomaar een pakjes brievenbus :fluit:
-> hij krijgt aan de bovenkant zo'n klep die je ook ziet bij vuilnisbakken
-> hij wordt zo hoog dat je met je arm maar tot de helft kan
-> onder de helft komt een anti-terugtrek-geval-ding
-> ervoor komt een deurtje
-> eronder komt een grote plaat zodat je hem niet zomaar kunt optillen en meenemen

:thumbsup:

Jajo

Bericht door Jajo »

Dat wordt hem dan helemaal!!
Prototype fotograferen met bouwtekening en op het forum!
Ook fijn voor hele pakketten met hondenboeken.

Jozé

Martine

Bericht door Martine »

Iets voor: "Het Beste Idee Van Nederland"?... ;)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ik roep altijd maar tegen de kids in mijn klas: Alles kan, als je maar wil! Probeer het maar gewoon. En: Wie niet waagt, die niet wint! :lol: Dat vinden ze altijd vermakelijke uitroepen.
Ik ben een groot voorstander van Trial and Error. Ach, je verpest dan wel eens wat, maar dat is ook onderdeel van het leren toch?
Dus gá voor je multi-functionele brievenbus. Desnoods eerst een probeersel van goedkoop hout.

Margaret

Bericht door Margaret »

Haha, leuk dat jullie ook enthousiast zijn. Ik zie me inderdaad al bergen met geld verdienen :cool: . Ik ben vanmiddag ook maar gelijk naar de Praxis gegaan om eens te kijken welke keuzes ik heb qua hout enzo. Na grondige analyse (ahum) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hardhout multiplex ga gebruiken, dat is namelijk geschikt voor buiten en overschilderbaar. Dikte leek me 12 mm goed genoeg. Ik weet alleen niet hoe ik het precies moet doen met het slotje. Daar wordt nog over nagedacht... En qua kleur denk ik dat ik ga voor donkerrood met een witte deksel.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

We zijn benieuwd :cheer:

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Foto!!

Gesloten