De avonturen van (Polo) Bo
De avonturen van (Polo) Bo
Jeetje wat een nacht. Gister hebben we Bo opgehaald uit Twello. Wat deed hij het goed in de auto en overdag thuis. Maar afgelopen nacht
. Als er niemand thuis is/'s nachts wil ik eigenlijk dat Bo in de bijkeuken is, we hebben een traphekje geplaatst naar de keuken zodat de deur niet dicht hoeft. Ik deed het hekje dicht en janken .... oh jee, het ging me door alles heen. Ik heb geprobeerd het te negeren, maar dat was geen doen. Ik heb hem na een tijdje gewoon in de kamer gelaten en ben op de bank gaan liggen. Hij ging gelijk onder mij liggen en viel in slaap, tot 03.00 uur. Toen piepte hij zacht en na een aai van mij (zo van ik ben er wel) ging hij weer slapen tot 07.00 uur. Toen een dikke plas op de krant en iets later ontlasting. Maar jee, wat een nacht. Verder is het trouwens een schat
Laatst gewijzigd door ireneABS op 30 jul 2015, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij ons woont Polo/Bo - 03-06-2015 (Babs x Brennie)
Re: De avonturen van (Polo) Bo
Zo'n klein pupje wordt in de natuur nooit alleen gelaten.
Het is dus volledig tegen alle instincten in, dat die kleine alleen is 's nachts. Het is ook nog eens een volledig vreemde omgeving, dus erg onveilig. Gelukkig was jij er op gegeven moment...wat een opluchting voor die kleine Bo.
Bijna iedereen volgt het advies op om een pup eerst in een doos of bench naast je bed te zetten en pas als dat echt goed gaat 's nachts, dit langzaam af te bouwen.
En je pupje ook de tijd geven om zich eerst veilig en thuis te voelen.
Je zal zien, dan gaat het straks helemaal goed komen.
Het is dus volledig tegen alle instincten in, dat die kleine alleen is 's nachts. Het is ook nog eens een volledig vreemde omgeving, dus erg onveilig. Gelukkig was jij er op gegeven moment...wat een opluchting voor die kleine Bo.
Bijna iedereen volgt het advies op om een pup eerst in een doos of bench naast je bed te zetten en pas als dat echt goed gaat 's nachts, dit langzaam af te bouwen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Bedankt Jeanette! Tuurlijk komt het goed. Maar op dit moment is het lastig (en dat al na een nacht, erg he?) Ik wil gewoon dat hij zich z.s.m. thuis voelt, maar hij moet ook zonder mij kunnen in de toekomst. Daarom slaap ik eerst beneden bij hem. En dan is ie gewoon in de kamer, dat is dan niet anders. Ben benieuwd op wat voor termijn hij zich thuis en veilig voelt bij ons. We doen ons best ...Jeanette schreef:Zo'n klein pupje wordt in de natuur nooit alleen gelaten.
Bij ons woont Polo/Bo - 03-06-2015 (Babs x Brennie)
Dat veilig en thuis voelen gaat veel beter als je het langzaam opbouwt. Eerst een minuutje alleen, een paar dagen laten ietsje langer, enz... Verwachten dat het direct goed gaat is niet realistisch. Je loopt kans dat hij nooit alleen kan blijven als je het nu niet goed aanpakt. (Ik spreek uit ervaring; mijn Bob kan niet alleen blijven en dat is onbedoeld mijn eigen fout geweest)
Op het forum wordt dit tientallen malen besproken. Maak maar eens gebruik van de zoekfunctie op het forum. (rechtsbovenin)
Succes!
Op het forum wordt dit tientallen malen besproken. Maak maar eens gebruik van de zoekfunctie op het forum. (rechtsbovenin)
Succes!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wij geven ook altijd het advies ofwel mee naar boven in een bench op de slaapkamer en als dat goed gaat steeds een stukje verder van het bed, dan naar de gang etc. Ofwel iemand die beneden slaapt bij de pup en dan steeds meer afstand.
Het verschilt per pup hoe lang dat duurt. Maar wil dat vooral niet te snel afbouwen. En geniet van alle capriolen overdag
Het verschilt per pup hoe lang dat duurt. Maar wil dat vooral niet te snel afbouwen. En geniet van alle capriolen overdag
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Jammer en een gemiste kans om het gelijk goed aan te pakken.
Je hebt Bo gelijk in het diepe gegooid.
Hierdoor heeft Bo al de ervaring opgedaan dat hij gehaald wordt als hij piept.
Als je Bo naast jouw bed/slaapplaats had gezet hadden jullie waarschijnlijk een veel betere nacht gehad, en het vertrouwen van Bo gewonnen.
Het kost tijd om een pup alleen te leren zijn, de ene kan dat sneller dan de ander.
Dus vandaag, en vannacht een nieuwe kans.
Enne, heel veel geluk en plezier met Polo-Bo.
Je hebt Bo gelijk in het diepe gegooid.
Hierdoor heeft Bo al de ervaring opgedaan dat hij gehaald wordt als hij piept.
Als je Bo naast jouw bed/slaapplaats had gezet hadden jullie waarschijnlijk een veel betere nacht gehad, en het vertrouwen van Bo gewonnen.
Het kost tijd om een pup alleen te leren zijn, de ene kan dat sneller dan de ander.
Dus vandaag, en vannacht een nieuwe kans.
Enne, heel veel geluk en plezier met Polo-Bo.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Hier ook het advies om Bo naast het bed te laten slapen. Ik had de eerste paar nachten zelfs nog een warm kruikje en een vies knuffeltje vanuit het nest bij haar gelegd. Na twee nachtjes kun je de bench/doos/mand een paar meter verschuiven en zo de komende weken steeds dichter naar de bijkeuken.
Succes en vooral veel plezier met Bo!
Succes en vooral veel plezier met Bo!
Ook wij hebben Kasper de eerste dagen in een doos naast ons bed gehad, met een dekentje en een knuffel uit het nest.De doos steeds een stukje verder weg zetten, en na een week sliep Kasper al zonder problemen in de bench beneden.Maar wat hierboven ook al word gezegt, de ene pup is wat sneller dan de andere, maar het komt echt goed hoor! En wat Martine ook zegt,overdag het alleen laten ook in kleine stapjes opvoeren. Succes! En geniet van jullie Bo
Groetjes Alida
En Kasper heeft nog steeds zijn 'eigen' dekentje. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Heftige nacht, en niet alleen voor jou. Bo moet natuurlijk op zijn gemak kunnen wennen aan zijn nieuwe mensen en huis. Nu is hij zo'n beetje in het diepe gegooid terwijl hij nog niet kan zwemmen. Afijn er is hier al het een en ander over geschreven dus laat ik het hierbij.
Ik wens jullie heel veel plezier met Bo, het gaat allemaal goedkomen.
Ik las in een ander forum dat je vragen had over een tuig.
Dat er heel veel verschil is had je al gelezen denk ik.
Ik zag dat Trix ook nog een K9 tuig heeft aangeschaft voor Bero. Sorry Trix dit is me ontgaan anders had je die van Lisa van me kunnen krijgen, ik gebruik hem niet meer voor haar.
Irene als jij van plan bent om dit tuig aan te schaffen voor Bo, geef dan even een PBtje, dan kan jij die van Lies krijgen.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien heeft Lisa ook nog een zwarte in dezelfde maat.
Het tuig dat ik over heb is een rode K9 in de maat mini.
Lisa is 40 cm. en weegt 9.35 kilo.
Als het bij één tuig blijft voor Bo dan zou ik voor een ander model gaan. Ik vind het vooral bij warm weer niet prettig voor de hond. Trix gebruikt hem als Bero gaat zwemmen, dan is het prima. Lisa heeft het alleen gedragen bij de flyballwedstrijden.
Ik wens jullie heel veel plezier met Bo, het gaat allemaal goedkomen.
Ik las in een ander forum dat je vragen had over een tuig.
Dat er heel veel verschil is had je al gelezen denk ik.
Ik zag dat Trix ook nog een K9 tuig heeft aangeschaft voor Bero. Sorry Trix dit is me ontgaan anders had je die van Lisa van me kunnen krijgen, ik gebruik hem niet meer voor haar.
Irene als jij van plan bent om dit tuig aan te schaffen voor Bo, geef dan even een PBtje, dan kan jij die van Lies krijgen.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien heeft Lisa ook nog een zwarte in dezelfde maat.
Het tuig dat ik over heb is een rode K9 in de maat mini.
Lisa is 40 cm. en weegt 9.35 kilo.
Als het bij één tuig blijft voor Bo dan zou ik voor een ander model gaan. Ik vind het vooral bij warm weer niet prettig voor de hond. Trix gebruikt hem als Bero gaat zwemmen, dan is het prima. Lisa heeft het alleen gedragen bij de flyballwedstrijden.
Laatst gewijzigd door Erna op 31 jul 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Haha ja die eerste nacht was echt niet leuk , ik heb alle adviezen ter harte genomen en een tweede bench gekocht en die staat nu boven op de slaapkamer, nooit meer problemen gehad .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
-
Karin & Nienke
Ik heb de eerste nacht in de woonkamer erbij geslapen en Indy in de bench. Tweede dagen en erna de babyfoon gebruikt zodat we toch alles konden horen maar toch gewoon boven konden slapen. Gelukkig vanaf de tweede nacht al door slapen tot de volgende ochtend. Succes
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
Inmiddels zijn we al een week of 4 verder... hoe gaat het nu met Bo?
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)