Het is nu een week geleden dat we Mila/Malu ophaalden in Reuver. Voor ons (en ook haar waarschijnlijk) heel spannend.
Mila is onze eerste hond en wij zijn wat dat betreft echte 'beginners'. De eerste week ging echt al heel goed. Mila is een schat van een Smous die iedereen enthousiast en vrolijk tegemoet treedt. Ze heeft al vele harten in onze omgeving veroverd.
Mila bekijkt alles met grote nieuwsgierigheid met een beetje afwachtendheid. Ze reageert relaxed op onverwachte dingen, maar houdt de boel wel goed in de gaten. Het is echt een stoere meid die niet snel bang is.
De nachten is ze in de bench op onze slaapkamer of die van 1 van de kinderen. Ze slaapt vrijwel direct en knort de hele nacht door. Ik maak haar meestal wakker rond een uur of half 9.
Het eten is nog wel een punt van aandacht. De Cavom die ze gewend was van de fokker eet ze maar mondjesmaat. Ze krijgt daarnaast gelukkig nog 'voertjes' hiervoor gebruiken we de Royal Canin uit de 'blijde puppydoos'.
Het warme weer speelt natuurlijk ook een rol, maar we houden wel in de gaten of ze wel voldoende groeit. Mila is levendig en actief en dat is natuurlijk ook een belangrijk signaal dat het goed met haar gaat.
Het rondje door de buurt gaat steeds beter. Er wordt steeds meer gelopen in plaats van gedragen
In de tuin hebben we een stuk afgezet om Mila wat beter in de gaten te kunnen houden. Gelukkig maar, want ze is gek op graven en er zijn al een aantal aardbeiplanten gesneuveld. Ze heeft nu een plek waar ze te keer mag gaan, maar we proberen haar bij te brengen dat ze de rest met rust moet laten.
Bij het spelen is het sjortouw de favoriet. Ze vindt dit leuk om samen te doen. Ze vermaakt zich ook heel goed zelf met allerlei speeltjes. Een stoffer is momenteel ook erg leuk om mee te sjorren.
Onze 2 katten (Loeloe en Bozo) bekijken Mila nog steeds met argusogen. Laten haar wel steeds dichter bij komen zonder te blazen of weg te lopen. Mila wordt steeds nieuwsgieriger naar de 4-voeters en komt steeds wat meer op ze af.
De puppycursus ging donderdagavond helaas niet door i.v.m. de warmte. Wel jammer.
De komende 2 weken moet Mila het alleen met mijn man doen. Ik ga met de kinderen naar Griekenland. Ook best weer spannend hoe dit allemaal gaat.
groetjes Janneke