Pello
-
ida en henk baaima
Pello
Zo wat een veranderingen, woensdagmorgen nog lekker bij moeders Santi in Deurne en dan wordt ik door vreemde aardige mensen opgehaald. Zij waren best wel zenuwachtig geloof ik en een beetje gespannen, maar bij hun was het wel liefde op het eerste gezicht. Ik lag lekker in de armen van mijn baasje en toen we in de auto stapte mocht ik bij het vrouwtje op schoot. Autorijden is best wel eng, je zit en je gaat toch vooruit! Gelukkig was er een mandje waar ik lekker in kon slapen. De reis ging voorspoedig en voor ik het wist was ik in een heel groot huis. Ik mocht gelijk kennismaken met een mevrouw die heel goed kan zingen en die mij heel mooi en lief vond. Thuis, want ja zo noem ik het nu maar waren er ook al lieve mensen bij wie ik lekker op schoot kon liggen. Na zo een lange reis en allerlei nieuwe dingen is slapen toch wel het lekkerste dat er is, en eten natuurlijk! Ze hebben ook een tuin met allerlei plantjes daar kan je leuke dingen meedoen, graven, mee spelen in je mond stoppen en dan komt de baas je weer redden als je vast zit. Maar ja, aan elke dag komt er een eind en dan moet je gaan slapen, voor het eerst alleen in een vreemde mand en omgeving, best eng! Maar het baasje en vrouwtje hadden een lekkere kruik klaargemaakt zodat het niet te koud zou zijn. Ja, ja, de kruik ging in de nacht lekken daar heb ik ze maar wakker voorgemaakt want ik had een hele natte kont, die nu ook een beetje rood is van het afgeven van een shawl. Ze hebben me nog drooggemaakt en een nieuw dekentje gegeven maar het was koud! Toen ben ik maar een beetje zielig geworden en mijn baas heeft mij in zijn armen genomen in zijn ochtend jas en toen zijn we lekker op de bank verder in slaap gevallen.
Re: Pello
Die Pello, al een heleboel avonturen meegemaakt.
Ach jee...een lekkende kruik, dat is niet zo fijn.
Hopelijk was het water niet echt heet.
En dan ook nog een rode natte kont. Logisch dat het ventje het koud kreeg.
Maar bij de baas in zijn armen verder slapen is Pello vast wel prima bevallen.
Dat smaakt naar meer.
Ach jee...een lekkende kruik, dat is niet zo fijn.
Hopelijk was het water niet echt heet.
En dan ook nog een rode natte kont. Logisch dat het ventje het koud kreeg.
Maar bij de baas in zijn armen verder slapen is Pello vast wel prima bevallen.
Dat smaakt naar meer.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ajajaj, een lekkende kruik....dat was een van de minder leuke avonturen. Maar Henk heeft het goedgemaakt door de bank en ochtendjas te delen met Pello
Welkom in je nieuwe huis ventje!
Welkom in je nieuwe huis ventje!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
ida en henk baaima
Bij het wakker worden stond mijn bakkie voer al klaar, met het vrouwtje de grote gevaarlijke wereld verkend en na een uurtje of zo mocht ik met de baas naar beneden, daar kwamen dames van zekere leeftijd zingen en ik als kerkhond moest toch even horen en kijken of het in de haak was. Nou ze vonden mij allemaal even knap en lief dus dat zingen komt wel goed! Daarna kwamen er allemaal mensen voor een bakkie met staaf, dat was heel gezellig allerlei schoten enzo heb ik gezien. Die mensen gingen samen met mijn baas in de kerk puzzelen, ik snapte er niet zoveel van en heb dus mijn ogen maar vaak dicht gedaan. Toen ik ze weer opendeed stond er een hele grote boom in de kerk, wel 7 meter hoog met lampjes en ballen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Leuk, om mee te spelen........ maar dat mag niet van mijn baas. Maar slingeren in de gordijnen stiekem is ook leuk. 's Avonds ging het met de kruik goed en hoe zielig ik ook deed de baas trapte er niet in.
Sinterklaas met al die pakjes met ritselend papier Yes........ Gaaf.
Zaterdag in de ochtend maar even op ons gemak gedaan samen met de baas, de tuin e.d. bekeken, het hele gebouw door gewandeld, en toen het vrouwtje nog boodschappen in de grote stad ging doen, mochten de baas en ik mee! Lekker in het vest had ik mooi uitzicht op alles! Mijn baas vond het helemaal niet erg want hij had sjans van het vrouwenvolk (komt door mijn uitstraling en lieve ogen, echt wel!)
Sinterklaas met al die pakjes met ritselend papier Yes........ Gaaf.
Zaterdag in de ochtend maar even op ons gemak gedaan samen met de baas, de tuin e.d. bekeken, het hele gebouw door gewandeld, en toen het vrouwtje nog boodschappen in de grote stad ging doen, mochten de baas en ik mee! Lekker in het vest had ik mooi uitzicht op alles! Mijn baas vond het helemaal niet erg want hij had sjans van het vrouwenvolk (komt door mijn uitstraling en lieve ogen, echt wel!)
Ach , Pello, je komt nog voor veel meer verrassingen te staan. Het leven is leuk en heel spannend. Fijn dat je lieve nieuwe baasjes je helpen met wennen aan de buitenwereld en leven zonder honden mama.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Lieve pello , heel veel plezier met je nieuwe baasjes en je nieuwe spannende leuke leventje.
En Pello heel erg gefeliciteerd met je nieuwe baasjes , volgens mij heb jij het ook heel erg getroffen.
En Pello heel erg gefeliciteerd met je nieuwe baasjes , volgens mij heb jij het ook heel erg getroffen.

Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Heerlijk zo rustig aan de nieuwe wereld verkennen 
Maureen
Pello is thuis. Na de eerste nacht met een valse start in de vorm van een lekkende kruik en een rode kont ging het de tweede nacht helemaal goed. Tsja, Pello, piepen helpt niet altijd, dat zal je nog wel merken.
Verder begrijp ik dat je al aardig verwent bent, mee naar de kerk en boodschappen doen. Zullen weinig honden zijn die kunnen zeggen dat ze in een kerk zijn geweest.
Ik wens jou een heel fijn hondenleven bij je nieuwe baasjes.
En nu ik het toch over je baasje heb, de volgende keer zal ik een stukje naar hun schrijven, ze willen je dan vast wel vertellen waar het over gaat.
Verder begrijp ik dat je al aardig verwent bent, mee naar de kerk en boodschappen doen. Zullen weinig honden zijn die kunnen zeggen dat ze in een kerk zijn geweest.
Ik wens jou een heel fijn hondenleven bij je nieuwe baasjes.
En nu ik het toch over je baasje heb, de volgende keer zal ik een stukje naar hun schrijven, ze willen je dan vast wel vertellen waar het over gaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Een spannende start voor Pello in Den Haag, toch?
Een lekkende kruik is wat minder, dat zal vast niet meer voorkomen.
Fijn wennen aan al die nieuwe indrukken.
Veel plezier met Pello.
Kleine Lis was in een mum van tijd door de grote openstaande zijdeur de kerk binnengelopen.
Wat is zo'n klein kind dan toch snel. Duurde even voor ik haar gevonden had.
Met hulp van Guusje en Stien, want ik had echt geen tijd om die ergens vast te zetten.
Een lekkende kruik is wat minder, dat zal vast niet meer voorkomen.
Fijn wennen aan al die nieuwe indrukken.
Veel plezier met Pello.
Guusje en Stien, vorige week dinsdag.Erna schreef:Zullen weinig honden zijn die kunnen zeggen dat ze in een kerk zijn geweest.
Kleine Lis was in een mum van tijd door de grote openstaande zijdeur de kerk binnengelopen.
Wat is zo'n klein kind dan toch snel. Duurde even voor ik haar gevonden had.
Met hulp van Guusje en Stien, want ik had echt geen tijd om die ergens vast te zetten.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Barbara
Wat fijn jullie Pello is er! Wat een pech met de kruik! Fijn dat je het ontdekt hebt. I, verwen Tara ook nog steeds met een kleine kruik met bewoon warm water, dus niet kokend. Die kruik sleept ze regelmatig door het huis als een leuke prooi!
De ontdekkingen gaan beginnen! Leuk dat Pello in de merk mag! En dan kan genieten van een kerkkoor! Zal wat zijn zo'n groot gebouw! En dan een super grote kerstboom!
Geniet van jullie Pello! Veel plezier en succes!
De ontdekkingen gaan beginnen! Leuk dat Pello in de merk mag! En dan kan genieten van een kerkkoor! Zal wat zijn zo'n groot gebouw! En dan een super grote kerstboom!
Geniet van jullie Pello! Veel plezier en succes!
-
ida en henk baaima
HET IS ZOO EEN LIEF HONDENBEESTJE, wij zijn volledig in de gloria( komt wel goed uit met al die kerstdeuntjes). Hij is nu al erg pienter! Piepen........ naar de tuin! Je doet wat je moet en dan maar graven de plantjes vliegen in het rond! Gelukkig is de vrouw des huizes niet aanwezig! Voor de rest alle mensen zijn om begroet te worden en of ze nu groot of klein zijn hij blijft vriendelijk. Ik zou graag een foto van onze Superdog willen plaatsen maar het lukt mij nog niet om het 1 met het ander te verbinden. Dus nu alleen nog maar geschreven berichten zonder plaatjes
- e kuilboer
Hahaha wat ontzettend leuk, (b)engeltje Pello
onze charmeur.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Een ware Smous zo te lezen
Lekker overal mee naar toe en ieders hart veroveren 
Maureen
-
ida en henk baaima
Na een hele week hard werken om iedereen maar vriendjes te maken ligt meneer nu volledig voor pampus. Deze week weer allerlei activiteiten meegemaakt en kennis gemaakt met een hele lieve hulphond. Die kennismaking ging fantastisch! Dus ik hoop dat in de toekomst het gewoon prettig blijft. Onze stadstuin die Ida met veel geduld heeft aangelegd is vakkundig omgespit hij heeft daar veel plezier in, wij iets minder maar OK hij mag de grote wijde wereld nog niet vrij bewandelen. In de winkel zijn ze natuurlijk ook helemaal weg van hem......... dat kan niet anders. Vanmiddag schrok hij van zichzelf er kwam spontaan een woef uit zijn strot, dat had ik nog niet meegemaakt. Zindelijk worden gaat eigenlijk hartstikke mooi, hij slaapt door tot 6.00 uur zonder ongelukjes en hij weet waar de tuin voor is, dat na een 10 dagen, petje voor af. Toch staat het papier en dweil nog in de stand-by stand.
DE SMOUS is toch echt wel de hond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DE SMOUS is toch echt wel de hond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!