Suske en Fien
Re: Suske
Het viel tot nu toe wel mee met eten jatten. Wel heeft ze een deal met de kat. Die jat alles wat los en vast zit. Knabbelt er een poosje op en gooit het dan op de grond... dan kan Suske ook nog meegenieten. 
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
sammydesmous
Wat een ondeugd. Ik had het wel eens willen zien, die smikkelende Suske.
morgen Suske maar niet meer alleen in de kamer laten met de nieuwe cakejes.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Lekker stelletjekarin73 schreef:Het viel tot nu toe wel mee met eten jatten. Wel heeft ze een deal met de kat. Die jat alles wat los en vast zit. Knabbelt er een poosje op en gooit het dan op de grond... dan kan Suske ook nog meegenieten.

Dubbel belast,naast de genen van moeder ook de genen van oma Hieke....Dit gaat nooit over!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ooit, toen Suske bij ons kwam wonen, speelde Jetske hobo en nog niet al te best. De tonen snerpten dan ook regelmatig door het huis. Suske jengelde altijd vrolijk mee.
Toen Jetske haar arm brak en langdurig niet kon spelen, moest ze daarna vrijwel opnieuw beginnen en hield het uiteindelijk voor gezien.
Nu, 3 jaar verder, heeft ze bedacht dat ze toch graag iets met muziek wil doen. Op marktplaats een goedkope gitaar gevonden en nu probeert ze zichzelf wat aan te leren.
Suske vindt dit schijnbaar een heel stuk prettiger klinken. Ze zoekt Jetske iedere keer op als ze aan het spelen is. En gaat dan gezellig bij haar zitten.
In mijn album staat een foto...
Toen Jetske haar arm brak en langdurig niet kon spelen, moest ze daarna vrijwel opnieuw beginnen en hield het uiteindelijk voor gezien.
Nu, 3 jaar verder, heeft ze bedacht dat ze toch graag iets met muziek wil doen. Op marktplaats een goedkope gitaar gevonden en nu probeert ze zichzelf wat aan te leren.
Suske vindt dit schijnbaar een heel stuk prettiger klinken. Ze zoekt Jetske iedere keer op als ze aan het spelen is. En gaat dan gezellig bij haar zitten.
In mijn album staat een foto...
groetjes, Karin
Leuk Karin! Ik vind akoestische gitaar ook fijn klinken. Onze Lisa speelt electrische en akoestische gitaar en daarnaast ook nog drums (gelukkig met koptelefoon). Ik vind het altijd leuk als kinderen iets met muziek doen. Zou ze niet op les willen? Lisa heeft nu 2 jaar les en ik vind het geweldig om naar te luisteren. Senna ook, want die valt altijd in slaap als ze speelt. Dus het zal wel prettig klinken voor een hond, denk ik.
Leuke foto
Leuke foto

Leuk hè, kids die muziek maken?
Hier is Coen de muzikaalste van de twee.
Ooit hebben ze ieder een half jaartje pianoles gehad, maar dat studeren was geen succes. Jaren later heeft Coen uit zichzelf de draad weer opgepakt en is mbv youtube weer gaan spelen. Ook de akoestische- en electrische gitaar heeft hij zich zo (niet onverdienstelijk) eigen gemaakt en nu heeft hij zich op een cello gestort. Die cello stond al 40 jaar bij mijn ouders op zolder; mijn opa was vroeger eerste cellist van het concertgebouworkest in Haarlem en na zijn overlijden is hij nooit meer bespeeld. Hij wil nu weer heel graag op muziekles, maar zolang ik zonder werk zit, gaat dat helaas nog niet lukken...
Mijn ouders willen de cello nu toch even langs een restaurateur brengen om te kijken in welke staat het instrument is en voor de zekerheid toch even laten vaststellen wat voor een cello het is. Voor zover wij weten was dit opa's studiecello. Zijn mooie cello is verdwenen; opa overleed zeer plotseling tijdens een bezoekje aan Berlijn en waarschijnlijk had hij zijn concertcello voor een onderhoudsbeurt ergens weggebracht, maar toen wij een jaartje later daarnaar informeerden bij de diverse vaklui op dit gebied, wisten ze natuurlijk allemaal van niets... Voor die tijd hadden we daar nog niet eens aan gedacht... Stom hè? Mama is daar nu nog ziek van, want het schijnt een heel bijzondere cello te zijn geweest...
Hier is Coen de muzikaalste van de twee.
Ooit hebben ze ieder een half jaartje pianoles gehad, maar dat studeren was geen succes. Jaren later heeft Coen uit zichzelf de draad weer opgepakt en is mbv youtube weer gaan spelen. Ook de akoestische- en electrische gitaar heeft hij zich zo (niet onverdienstelijk) eigen gemaakt en nu heeft hij zich op een cello gestort. Die cello stond al 40 jaar bij mijn ouders op zolder; mijn opa was vroeger eerste cellist van het concertgebouworkest in Haarlem en na zijn overlijden is hij nooit meer bespeeld. Hij wil nu weer heel graag op muziekles, maar zolang ik zonder werk zit, gaat dat helaas nog niet lukken...
Mijn ouders willen de cello nu toch even langs een restaurateur brengen om te kijken in welke staat het instrument is en voor de zekerheid toch even laten vaststellen wat voor een cello het is. Voor zover wij weten was dit opa's studiecello. Zijn mooie cello is verdwenen; opa overleed zeer plotseling tijdens een bezoekje aan Berlijn en waarschijnlijk had hij zijn concertcello voor een onderhoudsbeurt ergens weggebracht, maar toen wij een jaartje later daarnaar informeerden bij de diverse vaklui op dit gebied, wisten ze natuurlijk allemaal van niets... Voor die tijd hadden we daar nog niet eens aan gedacht... Stom hè? Mama is daar nu nog ziek van, want het schijnt een heel bijzondere cello te zijn geweest...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wat een miselijke streek Martine, om zo een cello achter over te drukken. Kan me voorstellen dat je moeder daar beroerd van was/is.
Wel erg leuk als Coen verslingerd zou raken aan de cello. Mooi instrument.
Wel erg leuk als Coen verslingerd zou raken aan de cello. Mooi instrument.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Zeker, ze wil heeeeel graag op les, maar nu nog even niet. Het is hier vroeg vakantie, er zit nog heel wat vakantie tussen. Dus we hebben afgesproken, dat ze na de zomervakantie op les mag. Tot die tijd kan ze zelf wat aanrommelen.
Ze heeft de gitaar voor 20 euro gekocht, voor dat geld zaten er nieuwe snaren op.
Gisteren naar een muziekwinkel geweest, daar is ie even goed gestemd en heeft ze heeft er een stemapparaatje gekocht. Dus nu kan ze echt gaan proberen.
Ze heeft de gitaar voor 20 euro gekocht, voor dat geld zaten er nieuwe snaren op.
Gisteren naar een muziekwinkel geweest, daar is ie even goed gestemd en heeft ze heeft er een stemapparaatje gekocht. Dus nu kan ze echt gaan proberen.
groetjes, Karin
Fijn dat Suske haar op haar manier aanmoedigt! Met aandachtige toehoorders is het veel leuker spelen, zelfs als het een hond is.
Lienke ging altijd op de loop als ik klarinet oefende. Dat is toch ontmoedigend (hoewel niet de enige reden dat ik daarmee gestopt ben).
Blaasinstrumenten kunnen erg veel heel hoge boventonen geven, vooral als je nog niet zo goed speelt. Veel meer tonen dan wij kunnen horen en voor honden kan dat enorm onaangenaam zijn.
Suske is vast enorm gelukkig dat de hobo ingeruild is voor een gitaar
Lienke ging altijd op de loop als ik klarinet oefende. Dat is toch ontmoedigend (hoewel niet de enige reden dat ik daarmee gestopt ben).
Blaasinstrumenten kunnen erg veel heel hoge boventonen geven, vooral als je nog niet zo goed speelt. Veel meer tonen dan wij kunnen horen en voor honden kan dat enorm onaangenaam zijn.
Suske is vast enorm gelukkig dat de hobo ingeruild is voor een gitaar
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Afgelopen zondag ontdekte Dominick de blokfluit in zijn speelgoedbox en ging lustig aan het spelen tot grote schrik van zowel de honden als de katten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Leuke foto Karin. Grappig dat Suske bij haar komt zitten, moet voor haar prettig in de oren klinken.
Wat een rotstreek was dat om de cello van je opa te stelen Martine.
Wat een rotstreek was dat om de cello van je opa te stelen Martine.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
We weten niet waar hij hem toen naartoe heeft gebracht; dat is het probleem.Erna schreef: Wat een rotstreek was dat om de cello van je opa te stelen Martine.
Het lag niet in de planning dat hij daar zou overlijden; hij was nog relatief jong en tot dan toe altijd kerngezond.
Misschien hebben ze destijds best geprobeerd hem te zoeken, maar opa had geen telefoon en stond dus niet in het telefoonboek. Als internet toen al had bestaan, hadden wij ook veel beter kunnen zoeken. Maar ik vrees dat dit altijd onopgelost zal blijven en dat er nu iemand anders in het bezit is van zijn kostbare instrument...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Een samenloop van omstandigheden Martine. Dat hij niet gestolen is vergoed de pijn dat de cello kwijt is een beetje. Jammer, maar dat je opa toen zo plotseling is overleden was heel erg. Je hebt hem niet goed gekend denk ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja eeuwig zonde, Martine
Hahaha, Dominick op z'n blokfluit. Kan ik me iets bij voorstellen dat de dieren dat niet konden waarderen
Leuk Karin, dat ze op les gaat! Lekker aan rommelen nog even. Is ook heel leuk
Ja, die hoge boventonen vinden ze vaak niet fijn. Geen hond met z'n koppie onder een kussen, Maureen?
Leuk Karin, dat ze op les gaat! Lekker aan rommelen nog even. Is ook heel leuk
Ja, die hoge boventonen vinden ze vaak niet fijn. Geen hond met z'n koppie onder een kussen, Maureen?

-
sammydesmous
Leuk al die musicerende kinderen.
fijn dat ze er zo voor gaan. De smouzen zullen er wel aan moeten wennen.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Ach, bij mij wennen ze er wel aan. We hebben wel volksmuziekorkestjes te repeteren gehad met viool, cymbaal, tambura, contrabas, accordeon en waterkruik. Of blokfluiten (van tenor tot sopranino), kromhoorn, contrabas, gitaren, klarinet, viool, accordeon en slagwerk (tapan, dohol, darbuka, lepels). En dan werd er ook nog bij gezongen.yvonne schreef:Ja eeuwig zonde, MartineHahaha, Dominick op z'n blokfluit. Kan ik me iets bij voorstellen dat de dieren dat niet konden waarderen
![]()
Leuk Karin, dat ze op les gaat! Lekker aan rommelen nog even. Is ook heel leuk![]()
Zolang er mogelijkheid was de kamer te verlaten als het teveel werd en weer terug te komen voor knuffels, was alles o.k.
Maureen