Na een heerlijk weekend aan boord zit ik alles nog eens te overdenken (raar woord eigenlijk). Wat heeft een pup toch veel te leren. Vrijdagochtend, toen we aan boord gingen, moest ik Teun de loopplank op tillen. Vanmiddag springt ie vanuit de boot op de plank en gaat op de steiger zitten met zo'n koppie van: kom je nog? Zo snel gaat dat. We hebben hem ook al 'gesnapt' toen ie alleen van de boot af wilde zonder dat we dat vroegen. We gaven tegelijkertijd een brul Ok, dacht ie, dat is dus niet de bedoeling en ging meteen liggen.
En zwemmen, zo leuk! Vrijdagmiddag met het rubberbootje naar een strandje gevaren, zelf in het water gaan staan en proberen hem erin te lokken. Nee hoor, geen goed idee. Rustig oppakken, een stapje in het water laten doen en weer op het strand zettten. Dat was een leuk spelletje! Vanmiddag sprong hij zelf een stok achterna en zwom rustig naar de kant.

Zwemvest mag uit en gaat alleen aan zodra we gaan varen.
Afgelopen nacht heeft hij heerlijk in zijn nieuwe mandje geslapen. We hebben de reisbench aan boord open gelaten en lieten hem zelf kiezen. Hij rolde zich op in zijn mandje en keek me vannacht, toen ik even checkte, echt zo aan van: gezellig, maar moet ik er nu al uit?
Vannacht laat ik hier (thuis) ook de bench open. Spannend. Lekker ding is het. En zoooo lief