Wieske - Sammy & Pip
Re: Wieske - Sammy & Pip

Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Dorus heeft een keer de bravecto gehad. Stijnke en Baukje stonden erbij omdat het zo lekker rook.
Hij heeft er wel wat diarrhee van gehad, maar verder werkt het uitstekend.
We hebben het nu voor de meiden ook, maar die moeten de eerste portie nog krijgen. Binnenkort....
Hij heeft er wel wat diarrhee van gehad, maar verder werkt het uitstekend.
We hebben het nu voor de meiden ook, maar die moeten de eerste portie nog krijgen. Binnenkort....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
I.v.m eventuele dracht en zoogtijd Stien, ook voor ons interessant om navraag te doen over teken en vlooienbestrijding.
Zal ook bij mijn DA informeren wat te gebruiken.
Zal ook bij mijn DA informeren wat te gebruiken.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Even een up-date
50e dag. Met Sammy gaat het heel goed. Ze eet meestal keurig haar eten op, op wat brokjes na. De puppybrokken vindt ze niet lekker maar geweekt met wat kip en rijst erbij dan gaan de meeste er wel in. Met uitlaten loopt ze vrij langzaam. We passen oms tempo aan haar aan en de wandelingen worden steeds korter. Ze geeft zelf aan als ze terug wil.
Maar dan de middag wandeling. Ze doet haar plas en ik zie een lange slijmsliert uit haar vulva hangen. Een beetje helder, doorzichtige kleur heeft het. Ik veeg het af. Thuis gekomen veeg ik met een papieren zakdoekje nogmaals over haar vulva nu is het als een propje donkerder slijm. Na overleg met Theo de DA even gebeld om te bespreken wat het kan zijn. De geboorte lijkt me toch nog echt te vroeg. Uitvoerig besproken en besloten langs te gaan voor een echo om te controleren of de pups nog leven en of de geboorte zich al ingezet heeft wat natuurlijk veel te vroeg zou zijn voor de pups. Op de echo zien we gelukkig de hartjes kloppen. Opluchting. Volgende DA is de geboorte nog niet ingezet maar heeft ze al wel wat slijm verloren en is de prop er waarschijnlijk al uit. Om infecties te voorkomen heeft Sammy antibiotica gekregen die niet schadelijk is voor de pups. Haar temperatuur is 38,2 en ze weegt bij de DA 12,1 kg. Op de 35e dag woog ze bij de DA 10,6
S' Avonds wil ze nog wel met de bal in de kamer spelen, wij gooien en zij vangt hem op en brengt hem weer terug. Wel korter dan anders maar dat is logisch.
51e dag
Vandaag is ze erg rustig het lopen is zoveel mogelijk nog langzamer. Vanmiddag had ze weer wat viezigs uit haar vulva. Bij haar eerste dracht hebben we dit nooit gezien ook het slijm van gisteren niet.
Komt jullie dit bekend voor? Ik weet wel dat het vlak voor de geboorte gebeurd.
We denken zo wie zo al steeds dat de pups eerder zullen komen dan de 64 dagen. Ze heeft al een tijd een hele dikke buik en heeft ze al echt van die borstjes met speentjes Bij haar vorige dracht waren haar flanken gevuld nu niet, ze draagt de pups echt in haar buik lijkt het. Gisteren bij de echo waren ze ook vrij hoog te zien en niet onderin haar buik.
De werpkist staat klaar en alle spullen zijn in orde. We hopen toch echt dat het nog even gaat duren. Vanmiddag was haar temperatuur 37,8
José Sammy & Lieveke

50e dag. Met Sammy gaat het heel goed. Ze eet meestal keurig haar eten op, op wat brokjes na. De puppybrokken vindt ze niet lekker maar geweekt met wat kip en rijst erbij dan gaan de meeste er wel in. Met uitlaten loopt ze vrij langzaam. We passen oms tempo aan haar aan en de wandelingen worden steeds korter. Ze geeft zelf aan als ze terug wil.
Maar dan de middag wandeling. Ze doet haar plas en ik zie een lange slijmsliert uit haar vulva hangen. Een beetje helder, doorzichtige kleur heeft het. Ik veeg het af. Thuis gekomen veeg ik met een papieren zakdoekje nogmaals over haar vulva nu is het als een propje donkerder slijm. Na overleg met Theo de DA even gebeld om te bespreken wat het kan zijn. De geboorte lijkt me toch nog echt te vroeg. Uitvoerig besproken en besloten langs te gaan voor een echo om te controleren of de pups nog leven en of de geboorte zich al ingezet heeft wat natuurlijk veel te vroeg zou zijn voor de pups. Op de echo zien we gelukkig de hartjes kloppen. Opluchting. Volgende DA is de geboorte nog niet ingezet maar heeft ze al wel wat slijm verloren en is de prop er waarschijnlijk al uit. Om infecties te voorkomen heeft Sammy antibiotica gekregen die niet schadelijk is voor de pups. Haar temperatuur is 38,2 en ze weegt bij de DA 12,1 kg. Op de 35e dag woog ze bij de DA 10,6
S' Avonds wil ze nog wel met de bal in de kamer spelen, wij gooien en zij vangt hem op en brengt hem weer terug. Wel korter dan anders maar dat is logisch.
51e dag
Vandaag is ze erg rustig het lopen is zoveel mogelijk nog langzamer. Vanmiddag had ze weer wat viezigs uit haar vulva. Bij haar eerste dracht hebben we dit nooit gezien ook het slijm van gisteren niet.
Komt jullie dit bekend voor? Ik weet wel dat het vlak voor de geboorte gebeurd.
We denken zo wie zo al steeds dat de pups eerder zullen komen dan de 64 dagen. Ze heeft al een tijd een hele dikke buik en heeft ze al echt van die borstjes met speentjes Bij haar vorige dracht waren haar flanken gevuld nu niet, ze draagt de pups echt in haar buik lijkt het. Gisteren bij de echo waren ze ook vrij hoog te zien en niet onderin haar buik.
De werpkist staat klaar en alle spullen zijn in orde. We hopen toch echt dat het nog even gaat duren. Vanmiddag was haar temperatuur 37,8
José Sammy & Lieveke

Laatst gewijzigd door sammydesmous op 05 aug 2015, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Wat een zorg José.
Ik lees in Naaktgeboren dat er soms slijmverlies is tot 4 weken vóór de geboorte en
gemiddeld gebeurt het 12 uur vóór de bevalling.
Hopelijk blijven de kleintjes nog even een poosje zitten.

Ik lees in Naaktgeboren dat er soms slijmverlies is tot 4 weken vóór de geboorte en
gemiddeld gebeurt het 12 uur vóór de bevalling.
Hopelijk blijven de kleintjes nog even een poosje zitten.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Van slijmverlies ruim voor de geboorte heb ik ook wel gehoord José. Als ik me goed herinner heeft Fredie met ik dacht Toets dat ook meegemaakt.
Je kunt natuurlijk met de geboortecoach (Ine toch?) of Fredie ook altijd even contact hebben.
Je kunt natuurlijk met de geboortecoach (Ine toch?) of Fredie ook altijd even contact hebben.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Als de pups nog hoog in de buik zitten, zijn ze nog niet onderweg naar buiten. Maar over het slijm kan ik in onze boekjes niks vinden. Is me dus niet opgevallen.
Wel even schrikken
Hopelijk blijven ze nog even hoog.
Sterkte José!
Wel even schrikken

Sterkte José!
Maureen
Oeps, Sammy gaat het ineens toch wel spannend maken. Ik hoop dat ze toch gewoon tot het eind binnen blijven; nu is nog veel te vroeg...!
Sterkte!
Sterkte!

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Spannend!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
Zal ik straks even doen.loes schreef:Van slijmverlies ruim voor de geboorte heb ik ook wel gehoord José. Als ik me goed herinner heeft Fredie met ik dacht Toets dat ook meegemaakt.
José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Dat worden spannende dagen, José.
Dat vroege slijmverlies lijkt mij niet vreemd.
Dat vroege slijmverlies lijkt mij niet vreemd.
Charlotte
O wat spannend José! Ik duim dat de puppies nog lekker even blijven zitten!!
-
Dag 53
De pups zitten nog steeds lekker in Sammy's buik. Vanmorgen contact gehad met zowel Fredie als Ine. Het komt inderdaad wel eens vaker voor. Zo lang het slijm helder is zou er volgens Fredie nog niets aan de hand zijn. Gisteren, donderdag had ze weer wat slijm. Goed in de gaten houden was haar advies maar dat doen we natuurlijk al. Volgens hen bevallen de meeste smousjes vanaf de 59e dag tot 61e dag. Sammy was vorige keer 62 dagen. Maar we houden er rekening mee dat het dit keer waarschijnlijk iets eerder zal gebeuren. We laten haar in ieder geval niet meer alleen.
José, Sammy & Lieveke

De pups zitten nog steeds lekker in Sammy's buik. Vanmorgen contact gehad met zowel Fredie als Ine. Het komt inderdaad wel eens vaker voor. Zo lang het slijm helder is zou er volgens Fredie nog niets aan de hand zijn. Gisteren, donderdag had ze weer wat slijm. Goed in de gaten houden was haar advies maar dat doen we natuurlijk al. Volgens hen bevallen de meeste smousjes vanaf de 59e dag tot 61e dag. Sammy was vorige keer 62 dagen. Maar we houden er rekening mee dat het dit keer waarschijnlijk iets eerder zal gebeuren. We laten haar in ieder geval niet meer alleen.
José, Sammy & Lieveke

-
Buikjes foto van de 48e dag in mijn album. Helaas staat de foto onderste boven. Foto is gemaakt met de iPad en krijg ik hem met geen mogelijkheid rechtop geplaatst. Dus doe even een handstand en je ziet hem rechtop
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke

Maureen
Handstand misluk
.
Maar het ziet er strak uit!

Maar het ziet er strak uit!
Charlotte
Ik heb de laptop even ondersteboven gehouden
Ik schrok even van je verhaal, maar de "deskundigen" blijkbaar niet.
Hopelijk blijven de pupjes nog een weekje bij mama in de buik!

Ik schrok even van je verhaal, maar de "deskundigen" blijkbaar niet.
Hopelijk blijven de pupjes nog een weekje bij mama in de buik!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ik heb geen handstand hoeven doen, foto hier goed geplaatst
maar fijn dat het niks zorgelijks is, nu nog even een poosje blijven zitten.Mooi buikje hoor!groetjes Alida 

- e kuilboer
Een prachtige zonnige buik 

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)