Kobus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: Kobus

Bericht door Maureen »

Oef, bij jullie ook al gas geroken. :bibbers: Gelukkig niks ernstigs en geen bedwelmde Kobus.
En dan ook nog een griep te verwerken. Hopelijk ben je weer helemaal op de been.
Kobus zorgt er in ieder geval voor dat je aan de wandel moet. Heerlijk dat je hem zo kunt zien denken :hihi:
Is hij ook al aan het wisselen?
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Wat jammer, griep met de feestdagen.
Ook al een gaslucht, wat vervelend zeg.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Jeanette schreef:... Maar sommigen zijn in hun broekspijpfase echt heel hardnekkig.
Hmmm... Een jaartje of 8 valt vast wel onder de noemer hardnekkig... :grijns: of vasthoudend...? :hihi:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Wolter

Bericht door Wolter »

Ik ben weer fris en fruitig gelukkig!
Kobus is idd aan het wisselen met z'n tanden.
Ik heb een soort bijtring voor hem en die vindt hij heerlijk, vooral koud.

Dinsdag gaan we weer een vervolgcursus doen. Kobus is er wel aan toe denk, een beetje uitdaging is wel lekker voor hem.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ha lekker weer aan de slag.
Ja wat uitdaging is goed voor het spul. En ook leuk natuurlijk.

Heeft Kobus nu ook knik-oren? Of houdt hij ze mooi in vorm?
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Wolter

Bericht door Wolter »

Zo, ik moest weer een hoop bijlezen.
Ik was toch niet zo fris en fruitig als ik dacht.
Gelukkig heb ik de tijd om aan te sterken en Kobus zorgt wel voor m'n dagelijkse vitamine.
Het gaat goed met Kobus, hij is echt m'n kleine grote vriend :klappen:
Hij weegt al 6.2 kilo en z'n zwarte snoetje is bijna weg.

Gisteren zijn we weer naar cursus geweest en dat is echt een leuk uitje hoor.
Kobus houdt het van alle honden het langst vol en wil eigenlijk nog door....totdat we thuis zijn, dan is hij toch wel moe.
Ik merk dat ik hem goed in de gaten moet houden qua rust. Hij is overal voor in en ik moet hem echt naar z'n kleed sturen om ff uit te rusten.

Helaas is Kobus erg misselijk in de auto...het komt regelmatig voor dat hij moet overgeven...misschien hebben jullie wat tips...

Maureen

Bericht door Maureen »

Rij (heel) rustig in de bochten, geef niet teveel eten voor je met hem op pad moet.
Dorus heeft precies hetzelfde. Al lijkt het een heel klein beetje minder te worden.
Er zijn ook wel reisziektemiddeltjes voor honden, maar dat is geloof ik meer voor lange ritten.....
Maureen

loes

Bericht door loes »

Onze Fija was als pup ook wagenziek. Omdat we een camper hebben was dat extra zielig want dan gaat het niet alleen om een ritje.
We hebben toen D.A.P. gebruikt (http://www.medpets.nl/adaptil+feromonen ... oCKWnw_wcB).
Na een poosje was het over maar of dat door DAP kwam of door gewenning ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Lisa heeft als pup en jonge hond ook in de auto gespuugd.
Ik heb haar er nooit een middeltje tegen gegeven.
Het is bij haar uit zichzelf overgegaan.
Autorijden is nooit haar grootste hobby geweest. Ze is wel heel rustig in de auto.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Hier zijn ze nooit wagenziek geweest. Ze gaan graag met de auto mee, dat betekent altijd " we gaan iets leuks doen " . Ze zitten tegenwoordig in hun tuigjes op de achterbank daarvoor zaten ze bij mij op schoot onder de gordel. Tijdens de nestperiode gingen ze al in de auto mee om te wennen. Nooit een probleem geweest.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus is bij ons ook de eerste die er last van heeft.
We gaan altijd iets leuks doen als we met de auto gaan, maar hij aarzelt toch vaak of hij zich enthousiast zal melden of toch liever nog even tegenstribbelen.
Het wordt gelukkig steeds vaker meteen het eerste...
Maureen

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Ja, daar moeten pupjes erg aan wennen... Autorijden. Ik hoop dat ons kleine ventje over n maandje de lange rit niet erg vindt. Tis dan toch meteen een aardige vuurdoop :bibbers: we zullen heel veel stoppen onderweg.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie was ook beroerd bij lange autoritten. Sindsdien gaat hij nuchter mee op vakantie, en krijgt z'n dagelijkse portie ineens -na de rit- en dat gaat prima. Ook merkte ik dat het beter ging als hij naar buiten kon kijken; geen bench meer voor meneer dus maar de hele kofferbak achter het hondenrek.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

karin73

Bericht door karin73 »

Veelgehoorde kwaal. Onze dames, moeder en dochter hebben er allebei last van. Wij hebben veel geoefend, maar niets helpt bij die dames.
Bij lange ritten houde we rekening met het (niet) voeren. Het probleem doet zich daarom ook vooral voor op de "even snel"-ritjes.
Maandenlang iedere dag 2 keer in de ajto mee om te oefenen heeft geen nut gehad bij ons. Bij anderen wel trouwens....
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

corrie

Bericht door corrie »

Hiekewas ook wagenziek. Wj hebben eerst door de honden trainer laten beoordelen of wij iets "fout " deden.Dit was niet het geval.We hebben eeh heel traject gevolgd om haar aan de auto te laten wennen. En zijn primatours gaan geven. ( de goedkoper variant hielp niet) Alleen maarleuk uitjes gemaakt. Langzaam aan is het misselijk zijn e overgeven verdwenen. maar auto rijden geeft haar nog altijd stres. Ze hijgt enor en ze vindt geen rust. We negeren dit totaalMaar houden wel rekening met haar. Voor ons geen verre en lange auto ritennaar verre landen.... Jutteheeft gelukkig nergens last van en dit gedrag niet gecopieerd.
Ik hoop dat de problemen met Kobus ook verminderen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Irenechateleux

Bericht door Irenechateleux »

Gijsje vindt autorijden heel erg leuk. Kan niet wachten om in de auto te springen. Zit dan rustig om zich heen te kijken. En toch is ze nog wagenziek. Kobus loopt flink uit op Gijsje. Zij weegt nu precies 5 kilo.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14

Barbara

Bericht door Barbara »

Vervelend Gerie dat je met de feestdagen zoek bent geweest en nu nog steeds niet helemaal fit... Hoop dat je je snel beter voelt!

Eng hoor die gaslucht in huis! Altijd spannend zoiets!

Vervelend dat Kobus en ook Dorus niet zo van autorijden houden! Hebben wij geluk gehad met Tara en onze wintersport vakantie naar Zwitserland! Ze vond alles best en vond het heerlijk om tussen de kinderen te mogen liggen op de achterbank. Natuurlijk veilig in een autotuigje. Ik hoop dat het bij Dorus en Kobus over gaat! Gijsje kan er dus wel van genieten!

En ook weer lekker verder met de cursus! Daar geniet Tara ook zo van. Alleen vindt ze het altijd super jammer dat ze niet met al die leuke honden mag spelen....

Wolter

Bericht door Wolter »

Het duurde even, maar ik ben er weer....sorry :cry: Het was een paar weken erg druk met van alles en nog wat.
Met Kobus gaat het super goed gelukkig.
Ik geniet nog iedere dag van mijn kleine grote vriend.
Hij is zindelijk en blaft als hij iets wil( handig hoor)

In de auto gaat het steeds beter. Als hij in een tuigje op de achterbank zit kan hij al een eind rijden zonder over te geven.

Het is wel een echte kobus :hihi: alles wat een ander niet doet, doet hij wel.
Hij is het ijs op gelopen, de sloot in gesprongen, rent naar iedereen die z'n eigen hond roept en hij blijft vooral heel vrolijk kijken.
Hij ziet nergens kwaad in en dat is zo aandoenlijk....maar langzaam aan leert hij steeds weer iets bij.
Kobus is geen hond die gezellig achter je aan sjokt, hij is meer van de aktie en het liefst met 100 km per uur achter z'n vriend Boris aan.

Op cursus doet hij het heel goed( mits Debby niet te dichtbij komt) en het wisselen is in volle gang.
Rosalyn is heel blij met alle tanden die we vinden.

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Hey Gerie, fijn dat het met Kobus zo goed gaat. Een echte Kobus dus hahaha, heerlijk!
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Maureen

Bericht door Maureen »

Heerlijk! Ook Dorus doet het beter op de achterbank. Fijn dat Kobus minder last van de wagenziekte krijgt.
Ik zie het helemaal voor me: Turbokobus in actie. Maakt hij er ook zo'n lawaai bij?
Als ik het zo lees, heeft hij zich in het nest aardig door zijn zussen op zijn kop laten zitten, maar daar heeft hij nu geen last meer van :hihi:
Maureen

Gesloten