Belevenissen van Stijnke
Re: Belevenissen van Stijnke

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Lekker bezig, Maureen.
Tja, dat anticiperen is soms knap lastig.
Niet altijd hetzelfde doen, gewoon eens samen doorlopen, bij deze oefening dan.
Maar vooral, samen plezier hebben.
Tja, dat anticiperen is soms knap lastig.
Niet altijd hetzelfde doen, gewoon eens samen doorlopen, bij deze oefening dan.
Maar vooral, samen plezier hebben.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ach ja, persoonlijk hou ik wel van eigen initiatief. Dus met de lol komt het wel goed
Gisteren hebben we in de stromende regen weer gespeurd. Dan komt dat eigen initiatief heel goed van pas.
We hadden een les gewijd aan splitssporen. Dan zijn er twee sporenlopers die een deel van de route samen lopen en dan ieder een andere kant opgaan (splitsen). De hond moet dan kiezen welk spoor gevolgd moet worden aan de hand van de geur die vantevoren is aangeboden. Lastig, want terwijl ze samen lopen mengen de geuren en dan moet de hond dus onthouden welke geur gevolgd moest worden.
We liepen kortere sporen, maar wel steeds moeilijker. Ze moest tenslotte zelfs de ene loper voorbij om de andere aan te wijzen. Stijnke geniet dan van top tot teen. En ze deed het weer geweldig. Ondanks de nattigheid en de kou.
En bij de behendigheid vandaag konden we een vliegende start maken over twee hindernissen, zowel recht achter elkaar als schuin geplaatst. Weer een stapje verder. Ze loopt dan ook helemaal te stralen dat ze het snapt.
En ik ook natuurlijk

Gisteren hebben we in de stromende regen weer gespeurd. Dan komt dat eigen initiatief heel goed van pas.
We hadden een les gewijd aan splitssporen. Dan zijn er twee sporenlopers die een deel van de route samen lopen en dan ieder een andere kant opgaan (splitsen). De hond moet dan kiezen welk spoor gevolgd moet worden aan de hand van de geur die vantevoren is aangeboden. Lastig, want terwijl ze samen lopen mengen de geuren en dan moet de hond dus onthouden welke geur gevolgd moest worden.
We liepen kortere sporen, maar wel steeds moeilijker. Ze moest tenslotte zelfs de ene loper voorbij om de andere aan te wijzen. Stijnke geniet dan van top tot teen. En ze deed het weer geweldig. Ondanks de nattigheid en de kou.

En bij de behendigheid vandaag konden we een vliegende start maken over twee hindernissen, zowel recht achter elkaar als schuin geplaatst. Weer een stapje verder. Ze loopt dan ook helemaal te stralen dat ze het snapt.
En ik ook natuurlijk

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Nattigheid en kou zal Stijnke geen last van hebben als ze zo intensief aan het werk is. En als je zelf erop gekleed bent, is het ook best lekker in de regen. Vooral als Stijnke het er ook nog eens zo goed vanaf brengt.
Ik kan je hier zien glunderen.
Ik kan je hier zien glunderen.
Charlotte
-

José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Zeker weten! Van Zeist naar Reuver is best een eindje glunderen, maar dat red ik makkelijkCharlotte schreef: Ik kan je hier zien glunderen.

Maureen
Wat leuk toch dat zowel jij als Stijnke zo genieten van het speuren samen.
Vind het heel erg knap dat ze de sporen ondanks de regen toch uit elkaar kan houden.
En bij de behendigheid ook weer een stapje verder.
Vind het heel erg knap dat ze de sporen ondanks de regen toch uit elkaar kan houden.

Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Na een intensieve speurles gisteren op verharde ondergrond (oftewel middenin een woonwijk), was Stijnke vandaag toch ook weer helemaal te vinden voor de behendigheid. Tijdens een rondje stuiteren en klauteren kwamen ineens twee ruiters voorbij net buiten ons veld. Stijnke gaat daar altijd graag even achteraan als ze in het bos voorbij komen. Het wordt minder hoor, en ze komt sneller weer bij me, maar het blijft trekken. Maar nu stond ze net aan het eind van de wip. Voor haar nog een spannend toestel.
Enigzins verbijsterd, leek het wel, zakte ze op haar achterkant en bleef netjes zitten tot de ruiters voorbij waren. Toen ik aangaf dat ze verder mocht, was ze wel even de kluts kwijt. Maar ze ging niet bij het hek kijken of nog even een sprintje naar de hoek van het veld trekken.
Hapte alleen even een madeliefje weg en snoof iets anders lekkers op het veld. Maar daar hadden de andere honden ook al een ommetje gemaakt wegens lekkere luchten.
Nadat ik een prachtige duikeling achterwaarts over een tunnel gemaakt had
sloot ze weer stralend bij me aan en maakte het rondje keurig af.
Enigzins verbijsterd, leek het wel, zakte ze op haar achterkant en bleef netjes zitten tot de ruiters voorbij waren. Toen ik aangaf dat ze verder mocht, was ze wel even de kluts kwijt. Maar ze ging niet bij het hek kijken of nog even een sprintje naar de hoek van het veld trekken.

Nadat ik een prachtige duikeling achterwaarts over een tunnel gemaakt had

Maureen
Zo...die is keurig gebleven. 

-
Ondanks de verleiding toch haar rondje afgemaakt. Keurig hoor.
José Sammy & Lieveke

José Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Jij sloeg alsnog van verbazing achterover, Maureen.
Zolang alles maar heel blijft...
Stijnke stond letterlijk en figuurlijk op de wip; blijven zitten, of achter de paarden aan.
Gelukkig voor het enige juiste gekozen en weer een beetje gewonnen.

Zolang alles maar heel blijft...
Stijnke stond letterlijk en figuurlijk op de wip; blijven zitten, of achter de paarden aan.
Gelukkig voor het enige juiste gekozen en weer een beetje gewonnen.

Charlotte
Ja hoor, alles bleef heel. Ik heb ervaring met vallen
en als kind op judo gezeten. Krijg je een prima valtechniek van 

Maureen
Ook Stijnke deed mee met Balans en Coördinatie. Het was duidelijk dat ze een betere conditie had dan Baukje, maar ze schelen dan ook 10 jaar.
Stijnke vond sommige oefeningen in het begin erg eng, maar wende ook wel snel.
Belangrijk was dat er niks moest. De honden mochten zelf het tempo en de intensiteit van de oefeningen aangeven en als iets te moeilijk was, werd er een makkelijker versie uitgezet en langzaam naar moeilijker omgebouwd.
Stijnke vond de zachte opstapjes en de balanskussens wel even heel spannend. Maar met de beloningen in het vooruitzicht ging ze toch maar proberen en ontspande steeds beter.
De laatste oefening was op een groot ei. Alle honden mochten erop staan en balanceren. Wel met aan weerszijden deskundige begeleiding en voor hun neus een baas met beloningen. Stijnke durfde wel al vond ze het duidelijk heel spannend.
Het leek een workshop met weinig echte actie, maar alle honden waren na afloop duidelijk moe. Zowel fysiek als mentaal.
Een echte aanrader voor wie in de gelegenheid is zo'n workshop te volgen
Stijnke vond sommige oefeningen in het begin erg eng, maar wende ook wel snel.
Belangrijk was dat er niks moest. De honden mochten zelf het tempo en de intensiteit van de oefeningen aangeven en als iets te moeilijk was, werd er een makkelijker versie uitgezet en langzaam naar moeilijker omgebouwd.
Stijnke vond de zachte opstapjes en de balanskussens wel even heel spannend. Maar met de beloningen in het vooruitzicht ging ze toch maar proberen en ontspande steeds beter.
De laatste oefening was op een groot ei. Alle honden mochten erop staan en balanceren. Wel met aan weerszijden deskundige begeleiding en voor hun neus een baas met beloningen. Stijnke durfde wel al vond ze het duidelijk heel spannend.
Het leek een workshop met weinig echte actie, maar alle honden waren na afloop duidelijk moe. Zowel fysiek als mentaal.
Een echte aanrader voor wie in de gelegenheid is zo'n workshop te volgen

Maureen
Maureen waarom zien we nooit zulke leuke informatieve verslagen bij de kopij ?
De meeste mensen komen pas met hun verhalen bij een IM en dat wordt niet altijd door iedereen gewaardeerd.
De meeste mensen komen pas met hun verhalen bij een IM en dat wordt niet altijd door iedereen gewaardeerd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Zeker héél geschikt voor een leuk stukje in het blad! 

Ah dames, dit kun je geen hint meer noemen.......
Ik zal eens kijken wat ik doen kan
Ik zal eens kijken wat ik doen kan

Maureen