Avonturen van Tommy
Re: Avonturen van Tommy
Hoi Rosalie
Tommy is nog erg jong. Volgens mij een maand of 3???????Ik denk dat je hooguit nu kan kijken of het puppy plius eruit kan. Ik heb onze meiskes nooit geborsteld. Jutte had ook een zachte vacht als pup. Dit is in de loop van de tijd steeds harder geworden. Onze Jutte gaat 7 juni naar de trimster in Schiedam. Nelleke werkt als DA assistente en heeft een trim opleiding gevolgd. Tijdens haar studie heeft ze Jutte als exame object meegenomen. Ik wil wel meekijken. Dan kom je gewoon een keer hier langs met Tommy.
Tommy is nog erg jong. Volgens mij een maand of 3???????Ik denk dat je hooguit nu kan kijken of het puppy plius eruit kan. Ik heb onze meiskes nooit geborsteld. Jutte had ook een zachte vacht als pup. Dit is in de loop van de tijd steeds harder geworden. Onze Jutte gaat 7 juni naar de trimster in Schiedam. Nelleke werkt als DA assistente en heeft een trim opleiding gevolgd. Tijdens haar studie heeft ze Jutte als exame object meegenomen. Ik wil wel meekijken. Dan kom je gewoon een keer hier langs met Tommy.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ben benieuwd hoe hij het op de cursus gaat doen. Deze cursus is wel wat zwaarder dan een gewone puppycursus.
Over de hondensporten in het algemeen kan ik zeggen dat je niet vóór zijn eerste jaar daarmee moet-mag beginnen. Voor een grotere hond zou dat pas met anderhalf jaar zijn. Hij moet eerst goed volgroeid zijn anders is het heel slecht voor zijn skelet. Wil je hem toch laten proeven van verschillende sporten, zorg dan dat hij niet hoeft te springen.
Bij Lisa heb ik met vier maanden het eerste pluis uit haar vacht gehaald. Lisa heeft niet zo'n harde vacht, maar niet does achtig.
Goed idee als Corrie even met je mee wil kijken.
Over de hondensporten in het algemeen kan ik zeggen dat je niet vóór zijn eerste jaar daarmee moet-mag beginnen. Voor een grotere hond zou dat pas met anderhalf jaar zijn. Hij moet eerst goed volgroeid zijn anders is het heel slecht voor zijn skelet. Wil je hem toch laten proeven van verschillende sporten, zorg dan dat hij niet hoeft te springen.
Bij Lisa heb ik met vier maanden het eerste pluis uit haar vacht gehaald. Lisa heeft niet zo'n harde vacht, maar niet does achtig.
Goed idee als Corrie even met je mee wil kijken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Over keus in goede smouzentrimsters hoef je je geen zorgen te maken. Er zit er ook 1 in Delft -Z, waar Jelle donderdag weer geweest is (dus tijdens de vakantieoppas zitten we met een kale hond
) en in Leidschendam.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Is Jelle weer geplukt Loes. Weet nog dat je het de vorige keer zo kort vond. 
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik zal er weer aan moeten wennen. Vandaag is hij weer voor een paar daagjes hier, het weekend is hij thuis geweest, want ze willen hem toch niet missen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Rosalie
Dank dames
Wat fijn Corrie! Ik zal je wel even een berichtje sturen voor een afspraak!
Delft Zuid is inderdaad ideaal, dat is nog geen 10 minuten met de auto! Heb je ook de naam van de trimsalon Loes?
Wat betreft het springen en rennen ga ik inderdaad goed uitkijken!
Wat fijn Corrie! Ik zal je wel even een berichtje sturen voor een afspraak!
Delft Zuid is inderdaad ideaal, dat is nog geen 10 minuten met de auto! Heb je ook de naam van de trimsalon Loes?
Wat betreft het springen en rennen ga ik inderdaad goed uitkijken!
Fijn dat het rust, reinheid en regelmaat-regime begint te werken.
Steeds weer medicijnen is inderdaad niet altijd het beste voor de darmflora.
Onze DA heeft ons indertijd met de eerste Beagle naar een homeopaat verwezen omdat ze van de "gewone" medicijnen alleen maar meer last kreeg........en een deel van de behandeling was precies rust, reinheid en regelmaat
werkte prima.
Steeds weer medicijnen is inderdaad niet altijd het beste voor de darmflora.
Onze DA heeft ons indertijd met de eerste Beagle naar een homeopaat verwezen omdat ze van de "gewone" medicijnen alleen maar meer last kreeg........en een deel van de behandeling was precies rust, reinheid en regelmaat
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik zal het ff opzoeken en stuur je wel een PBRosalie schreef:
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Rosalie
Dit weekeinde heeft Tommy weer een hoop avonturen beleefd! Zaterdag zijn eerste 'officiële les'. Heel leerzaam (en hij deed het ook heel goed
) daarnaast was het ook heel grappig. Voor de les was ik nog wat aan het drinken met een aantal andere baasjes (o.a. van een Berner Sennenhond, een Deense Dog en Nova Scotia Duck Tolling Retriever). Lag Tommy ineens poot aan poot met Stella (de Berner Sennenhond). We denken dat het z'n eerste vriendinnetje is
Vandaag naar 's-Gravenzande gereden om Tommy kennis te laten maken met zand. Dat was een succes! We konden natuurlijk niet zo veel doen, aangezien hij nog niet lang mag lopen. Maar met wat dragen (en een beetje ontspannen op een terras :idee: ) hebben we hem toch wel kennis kunnen laten met de wondere wereld van het strand. Hij vond het waanzinnig!
Vandaag naar 's-Gravenzande gereden om Tommy kennis te laten maken met zand. Dat was een succes! We konden natuurlijk niet zo veel doen, aangezien hij nog niet lang mag lopen. Maar met wat dragen (en een beetje ontspannen op een terras :idee: ) hebben we hem toch wel kennis kunnen laten met de wondere wereld van het strand. Hij vond het waanzinnig!
Laatst gewijzigd door Rosalie op 02 jun 2013, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een heerlijke puppyavonturen weer! En met een verse "vriendin" wordt de les nog veel leuker 
Maureen
Hij heeft het getroffen bij jullie.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Rosalie
Ja leuk hè! Hij begint wel steeds ondeugender te worden. Gisteren trof ik hem al (tegen alle regels in) op de één na bovenste traptrede.... Dit weekeinde ga ik maar een traphekje installeren...Ook heeft hij al plint te grazen gehad in de keuken. Gelukkig is het een plak plintje, dus die kan ik als al het geknaag voorbij is denk ik wel makkelijk herstellen.
Sinds een tijdje krijgt hij zijn laatste maaltje in wat wij noemen de 'tol'. In het begin was het een hoop blaffen naar het apparaat die al zijn brokjes onbereikbaar had gemaakt. Inmiddels heeft hij door wat hij moet doen, bewegen, omgooien en dan een brokje! Vanavond weer een standje moeilijker gegaan
Ik lach me helemaal een ongeluk aan het einde, als hij het apparaat heeft 'overwonnen'. Dan neemt hij hem in z'n bek en gaat ermee rondjes paraderen door de kamer. Dat gaat dan in een soort 'Salinero' dressuur, Ankie van Grunsven zou er trots van worden. Ik zal zo wel even kijken of ik nog een foto'tje kan uploaden....
Sinds een tijdje krijgt hij zijn laatste maaltje in wat wij noemen de 'tol'. In het begin was het een hoop blaffen naar het apparaat die al zijn brokjes onbereikbaar had gemaakt. Inmiddels heeft hij door wat hij moet doen, bewegen, omgooien en dan een brokje! Vanavond weer een standje moeilijker gegaan
Ja het word nu opletten :hihi:maar ook heerlijk genieten van hem
groetjes Alida
Leuk om te lezen wat Tommy zoal doet. Plintje is iets minder, maar als dat het enige is dat stuk is dan valt het wel mee. 
Geweldig zo'n voerspeeltje! Hij heeft groot gelijk dat hij trots is op zijn "overwinningen". 
Maureen
-
Rosalie
Deze week weer een hoop beleefd met Tommy. Hij voor het eerst mee geweest naar kantoor. Hij heeft natuurlijk de harten gestolen van alle dames, ondanks dat de open schoenen van de dames razend interessant waren! Alles is heel goed gegaan. Af en toe een beetje drentelen, en als ik een afspraak had netjes in de bench.
Verder deze week ook bij Corrie geweest voor de vacht-keuring! Was heel gezellig, en Tommie heeft natuurlijk kennis gemaakt met Jutte en Hieke! Z'n vacht is helemaal smouswaardig volgens Corrie, dus geen gedoe met borstels!!!
Vanmiddag zijn we weer bij de dierenarts geweest. Hij weegt inmiddels 4,25 kg! Verder heeft hij zijn cocktail gekregen (de laatste vaccinatie!!!) en zijn rabiës-enting. We gaan namelijk aan het einde van de zomer met Tommy naar Noord-Italië!
Ik wilde jullie trouwens ook nog graag een vraag stellen. Ik vroeg me af of je met zijn huidige gewicht nog iets kan zeggen over hoe groot hij uiteindelijk gaat worden. Hij was natuurlijk wat klein begonnen. Maar ik heb eigenlijk geen enkel idee hoeveel een Smous van 14 weken normaal weegt.
Verder deze week ook bij Corrie geweest voor de vacht-keuring! Was heel gezellig, en Tommie heeft natuurlijk kennis gemaakt met Jutte en Hieke! Z'n vacht is helemaal smouswaardig volgens Corrie, dus geen gedoe met borstels!!!
Vanmiddag zijn we weer bij de dierenarts geweest. Hij weegt inmiddels 4,25 kg! Verder heeft hij zijn cocktail gekregen (de laatste vaccinatie!!!) en zijn rabiës-enting. We gaan namelijk aan het einde van de zomer met Tommy naar Noord-Italië!
Ik wilde jullie trouwens ook nog graag een vraag stellen. Ik vroeg me af of je met zijn huidige gewicht nog iets kan zeggen over hoe groot hij uiteindelijk gaat worden. Hij was natuurlijk wat klein begonnen. Maar ik heb eigenlijk geen enkel idee hoeveel een Smous van 14 weken normaal weegt.