belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Jeanette »

Bij de Aldi heb ik ruzie gekregen, we mochten niet met de pup de winkel in, niet op de arm, niet in een doosje..niks.
(Wel kinderen, die overal aanzitten en met hun schoenen over inpaktafels lopen.. :boos: )
Bij C1000 hebben we het nestjes gevraagd...en ze mocht in een doosje in de kar.

Gewoon een andere supermarkt zoeken en vragen.
Er is er vast wel een die niet zo star is.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Kun je Banjer niet even bij iemand brengen als je boodschappen gaat doen? Voor die ene keer in de week. Je hebt toch mensen die willen oppassen, dacht ik. Hij is er nog lang niet aan toe om zolang alleen te zijn. Als hij nu angstig gaat worden, dan krijg je dat er moeilijk uit. En je was juist zo goed bezig om een vertrouwensband op te bouwen, die is dan weg als je hem nu alleen laat. :(
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Inderdaad Loes,waar we bang voor waren :niks:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

als ik de deur in dicht doe om ff naar de wc te gaan piept en blaft hij al als ik,ff dochen moet doet hij dat ook dus kan al daarvoor niet ff iemand neer zetten om ff op te passen.en de winkel ja dit kan ik 1 x in de week doen (kan) maar zoms heb ik wel eens iets nodig en moet ik ff weg dat is niet langer dan 15 min.dus als ik de deur dicht trek om ff naar boven te gaan (heb hem niet in de bench) piept hij.voor de rest gaat het uitstekend eet ook iets beter
gr

marcel

Bericht door marcel »

ik was al bang met schrijven hier wand ik krijg tog altijd cometaar en doe niets goed.nou leuk is dat hoor erg leuk

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zo moet je het hem ook leren Marcel.
Als je heel even weg bent geweest, douchen ofzo, dan kom je gewoon weer binnen en doe je net of je hem niet ziet. Pas als hij stil is, dan doe je het deurtje open. Dan zeg je ..goed zo! en dan kun je hem een klein lekker brokje geven.
Maar dat lukt ook niet altijd, en blijft hij te lang piepen. Soms deed ik dan het deurtje toch open en bij enthousiast gespring deed ik even alsaf mijn neus bloede. Even negeren. En dan na vijf minuutjes even rustig aanhalen.

15 minuutjes moet dan, na een paar keer zo oefenen, kunnen.

Lekker met hem spelen en genieten!!
Laatst gewijzigd door Jeanette op 09 aug 2012, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

marcel schreef:ik was al bang met schrijven hier wand ik krijg tog altijd cometaar en doe niets goed.nou leuk is dat hoor erg leuk
Gewoon blijven schrijven hoor!
:thumbsup:

loes

Bericht door loes »

Waarom wen je hem niet aan de bench? Tenminste, ik begrijp er uit dat je dat niet doet als je uit het zicht verdwijnt.
Hij moet de bench gaan zien als het plekje waar hij (even) is als jij er niet bent. Want hij krijgt misschien nog sloopneigingen, zeker als hij last van zijn tandjes krijgt, en alle slechte dingen die hij zichzelf aanleert zijn er heel erg moeilijk uit te krijgen. En ik weet zeker dat jij geen aangevreten meubels wil of kapotgebeten kussens of stukgekrabde muren.
Marcel, het is natuurlijk ook niet zo dat wij alleen maar dingen mogen zeggen die jij leuk vindt. Koppie-aaien noem ik dat, maar eigenlijk is dat vaak gewoon huichelen. Daar heeft Banjer niks aan en ons doel is alleen maar om Banjer en jou een goed team te laten worden en te voorkomen dat hij overlast gaat geven. Want vergis je daar niet in, een hond die herrie maakt daar heeft de buurt zo genoeg van.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Eva81 schreef: Maar goed ik wilde dit nog even schrijven en laat het er verder maar hierbij....
Niet doen, hoor Eva. Jij bent in feite een ervaringsdeskundige ook al mag je het makkelijker hebben omdat je ouders niet al te ver weg wonen, ook jij bent in principe een alleenwonende en de normale thuissituaties zijn hetzelfde.
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

marcel schreef:als ik de deur in dicht doe om ff naar de wc te gaan piept en blaft hij al als ik,ff dochen moet doet hij dat ook dus kan al daarvoor niet ff iemand neer zetten om ff op te passen.en de winkel ja dit kan ik 1 x in de week doen (kan) maar zoms heb ik wel eens iets nodig en moet ik ff weg dat is niet langer dan 15 min.dus als ik de deur dicht trek om ff naar boven te gaan (heb hem niet in de bench) piept hij.voor de rest gaat het uitstekend eet ook iets beter
gr
Nee, natuurlijk kun je niet iemand in je huis zetten als je naar de wc moet of gaat douchen. Dat bedoel ik ook niet. Het gaat om het opbouwen van het even alleen zijn. Dat kun je hele dag door oefenen. Even de trap op en weer naar beneden. En dan gewoon langs hem heen lopen. Geen aandacht geven, niet praten. En als hij dan stopt met piepen of blaffen, dan even aanhalen.
Echt hoor Marcel, onze Senna heeft het ook gedaan. Ik begon alleen met eerst een paar tellen en dan iedere keer wat langer. Niet meteen een kwartier, dat is te lang.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

hij heeft nu buiten de poort gepoept ik had toevallig geen snoepjes bij me nou dit is al heel wat.en ben begonnen met die bench training erg moeilijk ik verstop een snoepje,en dan zet ik hem in de bench en dan doe ik hem dicht als ik maar ff uit zicht ben piept hij al dus dat gaat echt zomaar gaan maar meschien komd het wel goed.ik ga vanmiddag naar dieren dus ook wel leuk en hij vind het erg leuk in de mand mee hij gaat er opslot in,leggen en af en toe kijkt hij ff in de rond je ziet hem genieten en dan met dit heerlijk zonnetje erbij
gr
en hij heeft goed zijn vlees opgegeten in 1 x hup zijn bakje leeg
Laatst gewijzigd door marcel op 10 aug 2012, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Martine

Bericht door Martine »

De eerste weken (misschien wel maanden) stond ik in mijn pyjama op straat hoor; ongewassen, ongepoetst, ongekamd en nog geen lenzen in. Vandaar dat iedereen hier adviseert je pup eerst in de tuin te laten. Eerst maar zindelijk binnen, daarna komt zindelijk in de tuin wel. Lieve Marcel, we hebben allemaal het beste met jou en de pup voor, maar als je de adviezen hier niet leest (terwijl je steeds zegt dat alles goed komt en je het allemaal al weet) hoe kunnen we je dan helpen? EERST MOET DE PUP PLASSEN, daarna mag jij pas gaan plassen en je andere dingen doen.
Geef Banjer maar een knuffel van me; je hebt een lief hondje! :ja:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wij hebben ook altijd eerst de pup uitgelaten voordat we ons gingen douchen!! Vlug een joggingpak aan en ongewassen naar buiten. Dan spelen en als ze moe werden en een slaapje ging doen dan vlug douchen.
Laat Banjer dan het eerste plasje 's morgens in de tuin doen als je niet ongewassen de straat op wil.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

marcel schreef: ben begonnen met die bench training erg moeilijk
Benchtraining: geef hem een kauwstaafje in de bench. Dan is hij langer bezig voordat hij er uit wil. En zorg dat je het deurtje eerder open hebt voordat hij zijn staafje op heeft en zal gaan janken.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn dat Banjer zijn bakje leeg heeft gegeten Marcel.
Ik vond het ook altijd heel fijn als dat een beetje goed gaat allemaal.
Hij zal snel wennen aan vaste tijden om te eten.

Ja, dat bench trainen vind ik ook lastig.
Met iets extra lekkers en speelgoed gaat het soms even goed.
De kunst is om weer terug te komen en hem er weer uit te laten als hij (nog) stil is.

Dus in de bench met een heerlijk groot eet-ding. Pensstaafje of zoiets.
Even de kamer uit, gelijk weer terug en de deur weer open zetten als hij nog stil is.
En dan zeggen hoe braaf en lief hij is natuurlijk. :grijns:
Niet te vaak op een dag. Hooguit twee keer even oefenen.

En dan de volgende dag eventjes langer proberen.

Dan leren pups er op te vertrouwen dat je altijd weer terug komt.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Benchtraining is heel moeilijk, mijn vorige hond had een hekel aan de bench terwijl ik keurig alle regeltjes opgevolgt had. Hij stond de hele tijd supergestrsst te wachten tot hij er weer uit mocht (gelukkig wel zonder te blaffen). De snoepjes en lekkere dingen die ik erin had gelegd at hij pas op als het deurtje weer openging waarna hij vliegensvlug naar buiten vloog. Pebbles daarentegen gaat er uit zichzelf inliggen terwijl ik weg ben en het deurtje staat gewoon open. Maar ze voelt zich veilig in de bench. Ik zou zeggen gewoon rustig proberen en maak je er niet druk om. Gerry en Pebbles.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het mannetje krijgt in ieder geval zijn eetlust weer terug.
Dat heb je sowieso al gewonnen.
Zorg dat hij moe is als hij in de bench moet.
Misschien helpt het als je gaat douchen b.v.,dat je de (reis)bench op de overloop zet met de deur van de douche open, zodat hij jouw kan zien/horen?
Het is in het begin een hele toer om e.e.a aan te leren. Daar loopt iedereen tegen aan.
Zorg ervoor dat je voor de komende week zelf voldoende eten in huis hebt zodat je niet steeds voor een kleinigheid moet gaan shoppen.
Misschien mag je hem dan even bij een buur laten?
Winkels zijn ook 's avonds open, dan zijn er vast mensen thuis die even op willen passen.
Het gaat je vast lukken.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

marcel

Bericht door marcel »

nou ik ben u maar een goed begonen bij de bench zitten en door de spijltjes iet lekkers geven,en hem met je vinger door de spijtjes eien en dan elke keer iets opschuiven tot ik op een stoel kan zitten tv kijen.dat is de eerst vase die ik oeven wand ff naar de wc gaan hij gaat zo te x echt niet normaal ik moet helemaal ff snel plassen al is het 2 min echt hoor kluifje lecht erin maar dat negeert die gewoon brulllllluuuuuu jankan in de spijlen bijten.maar de fokster heeft echt zelf verteld dat ik dat moet negeren en dat het zelf overgaat,ze zal het echt wel weten ze heeft 3 volwasse smousen dus ervaring genoeg.maar ik moet het zelf ervaren iederander doet het anders en wie weet vind banjer die bench helemaal niets dat hij het echt totaal niet wil,maar wat ik zo pas heb gedaan....en ermee op hielt ging hij er wel ff zelf in dus zal het wel ff aanhouden
gr

andrea21

Bericht door andrea21 »

Nog gefeliciteerd met Banjer Marcel beetje laat maar goed vakantie e.d..

Bickel kon nooit wennen aan de bench nou ben ik zelf ook geen voorstander voor de bench hoor, maarja het moest wel anders sloopte hij alles gelukkig kan hij nu zonder de bench.
Maar doe rustig aan met het trainen en geen 1 hond is gelijk onthoud dat goed!
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

loes

Bericht door loes »

Heb je je wel gerealiseerd dat meerdere honden bij elkaar en dan ook nog pups die mogen blijven wel iets heel anders is dan een pupje alleen in een vreemde omgeving bij een vreemde vent ?
Je wilt gewoon dat alles in een oogwenk zo gaat als jij wil. Hoe kan een pup nu weten hoe iets moet, van andere honden leert hij nog het één en ander maar een hond alleen zul je toch echt (liefdevol) duidelijk moeten maken hoe jij bepaalde zaken wil.
Onze Adah bleef bij haar moeder Norma en heeft nooit een kik gegeven, maar met Norma die we dus kregen toen onze beide oude honden vlak na elkaar overleden waren en dus alleen was heeft het veel meer moeite gekost. En ja, ik was overblijfmoeder en in de tijd dat ik weg was kwam in het begin een vriendin oppassen.
Fija kwam in een huis waar supermakkelijke Adah woonde dus dat was ook geen probleem hoewel de benchtraining wel wat moeilijker ging omdat ze vanaf het begin een eetwolf was en niet netjes in de bench wilde wachten als ze ons aan tafel zag/rook/hoorde eten. Ook de nachttraining hebben we gewoon via de methode naast ons bed gedaan.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten