Trix schreef:He Maureentje, doe je wel even rustig aan .
Vandaag niet helemaal rustig genoeg , want het weer, Dorus en de fiets lokten.
Maar vanavond extra rustig gedaan en maar even een "traumeel" genomen.
Nu lokt mijn bedje
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Vanmiddag toch maar weer een eindje gefietst met Dorus. Het was er wel heel erg lekker weer voor. En deze keer zonder om te kiepen .
Dorus genoot met volle teugen, want door de (paarden)drukte in het bos was hij daar nauwelijks los geweest. Naast de fiets kan hij dan toch even de poten lekker strekken in zijn eigen tempo. Nu zijn we beiden moe en tevreden
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Soms schiet de schrik me wel in de benen, hoor. Ook bij ons in de buurt kom je soms ruiters tegen.... en Dorus is sterk. Maar we hebben al heel wat kilometers samen gedaan, dus gelukkig weet ik wanneer ik hem voor moet zijn en even afstappen . Het duurt nog wel even voor ik weer echt stevig in het fietszadel zit... En tot die tijd staan we wat vaker even stil tot de situatie weer overzichtelijk is voor mij. Maakt hem niet uit, zolang we maar gaan
Maureen
Fijn, Maureen, dat je zo lekker hebt gefietst met Dorus.
De routine komt er zo weer goed in en dan ben je zelf ook steeds zekerder op de fiets.
Heerlijk samen genieten....
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Niet in herhaling 'vallen' hoor Maureen!
Je hebt voorlopig genoeg ongein gehad.
Onzekerheid maakt ook dat je eerder onderuit kan gaan.
Rustig aan opbouwen maar.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Zo is het maar net! We genieten volop.
En inderdaad moeten we rustig opbouwen. Dorus kan ook niet ineens weer een lang eind na zo'n dikke 4 maanden niet getraind te hebben.
En ik oefen ook nog op de hometrainer bij de fysio, maar hij moet het van de ritjes met mij hebben. Rustig blijft het sleutelwoord.
Maureen
Vandaag weer hetzelfde rondje als zondag met Dorus gereden, bijna 5 km. Hij hield ernstig toezicht toen ik mijn schoenen ging aantrekken en liep rondjes te draaien tot ik zijn fietstuigje pakte. Stijnke ging al vast in mijn stoel voor het raam zitten om niet van haar plaats te wijken tot we terug kwamen. Na een uitbundige begroeting lagen ze allebei voor Pampus tot het etenstijd was
Maureen
Ik zit uit te puffen van een rondje fietsen met Dorus. En wie ligt er naast me met een uitermate tevreden trek om de snoet? Jawel, diezelfde Dorus. Ook aan het uitpuffen. We hebben weer een ietsje groter rondje gedaan en terwijl het al schemerde. Al een beetje frisheid in de lucht en langs een fietspad waar we ooit in de schemering een ree tegenkwamen. Hij was helemaal alert en probeerde achter iedere struik te kijken/ruiken of er eentje was. Gelukkig voor mij was dat niet zo. Maar hij genoot er desondanks enorm van. En ik erbij natuurlijk
Maureen
Dorus heeft het weer helemaal te pakken: zodra het woord "fiets"valt, is hij helemaal alert. En als ik daarbij ook nog naar hem kijk, staat hij al op om mee te gaan
Vandaag weer een rondje, tot ons beider genoegen. Uitgezwaaid en weer verwelkomd door Stijnke.
Maureen