belevenissen van banjer
Re: belevenissen van banjer
Ah toe Marcel; geef eens antwoord. Wij reageren toch ook altijd direct op jouw vragen...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Marcel houd het graag spannend voor ons geloof ik

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
-
marcel
hier weer ff wat over banjer
het aangroeien gaat niet zo snel hij blijft onder de 8 kilo,maar ik moet het maar zo zien hij is een drukke hond echt met alles dus ik denk dat hij veel energie verbruikt.en een heel groot probleem ik was hem vandeweek aan het aaien toen zag ik beestjes lopen zo door zijn haren,ik vertrouwde het al niet zullen tog geen vlooien zijn dus ik heb er vanmorgen 1 kunnen vangen heb hem ergens in gedaan en op naar de dierenarts.en het was dus inderdaat vlooien
hij heeft meteen een behandeling gekregen over 3 weken weer terug komen.maar nu ook meteen in huis aan de gang alles met een spuitbus bewerkt en nieuwe stofzakken gekocht voor me stofzuiger en ook meteen aan de gang die matjes gewassen van de bens van boven en beneden.nu lecht mijn beddegoed in de was dus druk druk maar niet zo leuk dit hopenlijk ben ik het voor
gr marcel
het aangroeien gaat niet zo snel hij blijft onder de 8 kilo,maar ik moet het maar zo zien hij is een drukke hond echt met alles dus ik denk dat hij veel energie verbruikt.en een heel groot probleem ik was hem vandeweek aan het aaien toen zag ik beestjes lopen zo door zijn haren,ik vertrouwde het al niet zullen tog geen vlooien zijn dus ik heb er vanmorgen 1 kunnen vangen heb hem ergens in gedaan en op naar de dierenarts.en het was dus inderdaat vlooien
gr marcel
Marcel, voor vlooien hoef je echt niet naar de dierenarts. Je kunt natuurlijk wel aan de balie bij de assistente een middel kopen zonder dat de dierenarts er zich mee bemoeit, maar dat heeft je dierenwinkel meestal ook gewoon.
Het is inderdaad vlooientijd, iedereen klaagt erover Ook onze dieren hebben er last van en ik ben al een hele tijd bezig ze te bestrijden.
Het is inderdaad vlooientijd, iedereen klaagt erover Ook onze dieren hebben er last van en ik ben al een hele tijd bezig ze te bestrijden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat was de uitslag van de RITS-dag, Marcel?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Mooi, Banjer vader. Leuk zou dat zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
marcel
voor die gene die het willen weten dit staat in de brief meer niet:
er staat niet veel beschreven hoor dit staat in de brief
natuurlijk voldoet geen enkele hond aan alle raskenmerken
bij uw hond zijn wij blij met de volgende eigenschappen:
hoofd
gebit
pigment
niet volgens de officiele raskenmerken zij:
oordracht
voor de rest staat er niets beschreven
gr marcel
er staat niet veel beschreven hoor dit staat in de brief
natuurlijk voldoet geen enkele hond aan alle raskenmerken
bij uw hond zijn wij blij met de volgende eigenschappen:
hoofd
gebit
pigment
niet volgens de officiele raskenmerken zij:
oordracht
voor de rest staat er niets beschreven
gr marcel
Ze zetten nooit alles in de brief Marcel.
Alleen de heel mooie dingen en iets wat beter zou kunnen.
Blij met hoofd, gebit en pigment is echt heel prima.
Alleen de heel mooie dingen en iets wat beter zou kunnen.
Blij met hoofd, gebit en pigment is echt heel prima.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
-
sammydesmous
Marcel, dit is heel erg goed hoor
de oren zijn van ondergeschikt belang. Dus Banjer is goedgekeurd
gefeliciteerd.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
-
marcel
maar ik weet niet of de meeste smousen zo druk zijn als banjer,en dat is niet ff of zo de hele dag door erg bedrijveg hondje ook tijdens het lopen net een stapje meer willen geven.ik neem hem dan terug maar dat is 1 tel dan loopt hij weer voor me of aan de verkeerde kand of net voor me voeten.als ik in de stad een bakkie koffie wil drinken dan denk hij wou allemaal mensen die mijn leuk vinden ( de baas is er dan niet meer he) op dat momend,en als hij los mag dan is het een groot feest zoms dan komt hij weer bij me met een klein schaafwondje aan zijn snuit.maar ook dat is snel wel weer over en dit is wel het mooiste van de smous de hele avond op schoot leggen te slapen bekaf van al het gedoe van de hele dag.....mensen dit is banjer hi hi hi un boef dus.
en nog ff iets over die vlooien ik heb de hele vloer (plavuizen) gesproeit met spre moet ik nu ook al mijn kleren wassen ezv
gr marcel
en nog ff iets over die vlooien ik heb de hele vloer (plavuizen) gesproeit met spre moet ik nu ook al mijn kleren wassen ezv
gr marcel
Ha Marcel.
Prachtige beoordeling van Banjer!
(Van Stijnke vonden ze alleen de staart erg mooi).
Je hoeft niet al je kleren te wassen hoor vanwege de vlooien. Tenzij je Banjer in de kledingkast laat liggen. Wel al zijn favoriete ligplekjes en je vloer, maar dat heb je al gedaan.
Prachtige beoordeling van Banjer!
(Van Stijnke vonden ze alleen de staart erg mooi).
Je hoeft niet al je kleren te wassen hoor vanwege de vlooien. Tenzij je Banjer in de kledingkast laat liggen. Wel al zijn favoriete ligplekjes en je vloer, maar dat heb je al gedaan.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Marcel hij is nog steeds een puber hond met 3 jaar zijn honden vaak pas volwassen en idd Bickel kan af en toe nog een wel druk zijn maar als een stuk rustiger dan toen hij een jaar was.
Als Banjer op je bed ligt zou ik je beddengoed wassen ik heb ook in augustus een vlooien gehad het was dit jaar extreme zeiden ze bij de dieren arts ook door de warmte.
Als Banjer op je bed ligt zou ik je beddengoed wassen ik heb ook in augustus een vlooien gehad het was dit jaar extreme zeiden ze bij de dieren arts ook door de warmte.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Mooie beoordeling van Banjer, Marcel.
Stien is ook een druk hondje, Marcel.
Stien is ook een druk hondje, Marcel.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Banjer heeft een goed rapport hoor!
Bobbie (en vooral Diesel) was ook erg druk; ik heb dat meestal heel leuk gevonden. Hij denkt dat alle visite speciaal voor hem komt en de rest van de wereld ook om hem draait. Ik negeerde dit aandacht vragen (en vroeg de visite er ook niet op te reageren) en stuurde hem dan altijd naar zijn mand; al dan niet even aan de riem. Zodra hij rustig was, mocht hij er altijd weer uit en daarna hij bleef dan ook rustig.
Hij is nu bijna 7 en ik kan nu pas zeggen dat hij een stukje rustiger is geworden, maar gelukkig wel nog altijd even blij.
Als je een superrustig hondje had gewild, dan had je voor een ander ras moeten kiezen; volgens mij is dit gedrag voor elke Smouzeneigenaar herkenbaar.
Bobbie (en vooral Diesel) was ook erg druk; ik heb dat meestal heel leuk gevonden. Hij denkt dat alle visite speciaal voor hem komt en de rest van de wereld ook om hem draait. Ik negeerde dit aandacht vragen (en vroeg de visite er ook niet op te reageren) en stuurde hem dan altijd naar zijn mand; al dan niet even aan de riem. Zodra hij rustig was, mocht hij er altijd weer uit en daarna hij bleef dan ook rustig.
Hij is nu bijna 7 en ik kan nu pas zeggen dat hij een stukje rustiger is geworden, maar gelukkig wel nog altijd even blij.
Als je een superrustig hondje had gewild, dan had je voor een ander ras moeten kiezen; volgens mij is dit gedrag voor elke Smouzeneigenaar herkenbaar.
Dat laatste is helemaal waar.
Suske is over het algemeen geen drukke hond, was ook geen vreselijk drukke hond. Ze is nu ruim 4 en de rust zelve.
Fien is natuurlijk nog maar bijna een half jaar en knettersdruk, een echte stuiterbal waar de ondeugd van af druipt.
Suske is over het algemeen geen drukke hond, was ook geen vreselijk drukke hond. Ze is nu ruim 4 en de rust zelve.
Fien is natuurlijk nog maar bijna een half jaar en knettersdruk, een echte stuiterbal waar de ondeugd van af druipt.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Het is zoals Martine zegt, een smous is een levendige hond en daar moet je wel van houden. Bovendien kreeg je wel de drukste reu uit het nest en waren wij ouwe zeurtantes toen we opperden dat een wat rustiger hond beter bij je zou passen omdat je wel een hond gewend was maar dat was de al wat oudere rustige Rex.
Doe je geen cursus meer met hem? Ik vond GH (gehoorzame hond) heel nuttig en ook leuk om samen te doen. En je moet natuurlijk alle basisoefeningen elke dag doen, want of een hond op cursus alles goed doet is niet zo belangrijk als hij het ook maar doet als je samen bent.
Doe je geen cursus meer met hem? Ik vond GH (gehoorzame hond) heel nuttig en ook leuk om samen te doen. En je moet natuurlijk alle basisoefeningen elke dag doen, want of een hond op cursus alles goed doet is niet zo belangrijk als hij het ook maar doet als je samen bent.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
KarinB
-
marcel
martine:
bij het inteekgesprek vertelde ze mijn dat veel mensen in de fout gaan met de,smous omdat ze alleen maar oudere honden zien en zo is dat ook bij mijn gegaan.
bij de viste is hij ook erg druk maar als we eenmaal aan tafel zitten is het over en gaat hij ook leggen
loes:
de basisoefeningen dat doet hij wel goed.....het luisteren wat minder en het goede vasthouden is moeilijk maar hij is nog jong en speels dit laat ik toe tot op een bepaalde hoogte wand dan is bij mijn genoeg en klaar over zeg ik dan
KarinB:
ja dat gaat nog een feest worden mag hij teefjes dekkenen weet je wat dan nog leuker is wat eruit komd en dat ook te volgen het nageslacht
gr marcel
bij het inteekgesprek vertelde ze mijn dat veel mensen in de fout gaan met de,smous omdat ze alleen maar oudere honden zien en zo is dat ook bij mijn gegaan.
bij de viste is hij ook erg druk maar als we eenmaal aan tafel zitten is het over en gaat hij ook leggen
loes:
de basisoefeningen dat doet hij wel goed.....het luisteren wat minder en het goede vasthouden is moeilijk maar hij is nog jong en speels dit laat ik toe tot op een bepaalde hoogte wand dan is bij mijn genoeg en klaar over zeg ik dan
KarinB:
ja dat gaat nog een feest worden mag hij teefjes dekkenen weet je wat dan nog leuker is wat eruit komd en dat ook te volgen het nageslacht
gr marcel
Daar weet ik alles van!marcel schreef: ja dat gaat nog een feest worden mag hij teefjes dekkenen weet je wat dan nog leuker is wat eruit komd en dat ook te volgen het nageslacht
gr marcel
Maar ik geloof wel dat ik heel erg geboft heb met het teefje en haar eigenaars; zij vonden het leuk om mij erbij te betrekken en ze woonden dicht bij mij in de buurt. Doordat ze 9 pups kregen was mijn hulp gelukkig ook welkom. Inmiddels heb ik wel begrepen dat dit lang niet overal zo gaat. Reken er dus maar niet al te veel op hoor Marcel dat je heel vaak kan langskomen; maar een keertje puppieknuffelen is toch ook al mooi?