Senna
Re: Senna
Het lijkt me ook wel leuk om het zelf samen te stellen. De vriezer ligt boordevol
Het moet allemaal nog blijken of het werkt, maar als ik het niet probeer dan weet ik het ook niet.
Wat Bobbie overkomen is, zou Senna ook met het grootste gemak kunnen gebeuren. Die snoet gaat maar over de grond.
Voor morgen staat er i.i.g. haaskarkas en schapenhart op het menu
Het moet allemaal nog blijken of het werkt, maar als ik het niet probeer dan weet ik het ook niet.
Wat Bobbie overkomen is, zou Senna ook met het grootste gemak kunnen gebeuren. Die snoet gaat maar over de grond.
Voor morgen staat er i.i.g. haaskarkas en schapenhart op het menu

De uitslag van het wormonderzoek is net binnengekomen.
Senna heeft een besmetting van haakwormen. Het is advies is om binnen een week haar toch met een breed werkend middel te behandelen.
Dus morgen krijgt ze haar pilletje van de DA.
In juli laat ik weer zo'n onderzoek doen. Ik vind het fijn om te weten òf ze, en zo ja, met welke worm ze besmet is. Aarde is in dit geval waarschijnlijk de grote boosdoener. Dan ga je daar toch wat meer op letten.
Ik kreeg de dag na de aanvraag al de spullen binnen. Maar omdat het weekend er tussen zat en de ontlasting vers moet zijn, heb ik het maandag verzonden. Een dag later dus al de uitslag.
Senna heeft een besmetting van haakwormen. Het is advies is om binnen een week haar toch met een breed werkend middel te behandelen.
Dus morgen krijgt ze haar pilletje van de DA.
In juli laat ik weer zo'n onderzoek doen. Ik vind het fijn om te weten òf ze, en zo ja, met welke worm ze besmet is. Aarde is in dit geval waarschijnlijk de grote boosdoener. Dan ga je daar toch wat meer op letten.
Ik kreeg de dag na de aanvraag al de spullen binnen. Maar omdat het weekend er tussen zat en de ontlasting vers moet zijn, heb ik het maandag verzonden. Een dag later dus al de uitslag.

Dat is wel mooi snel, die uitslag.
Ben ook benieuwd wat Senna vindt van het nieuwe voerschema. Smaken zal het vast wel
maar of het ook verder effect heeft.....?
Ben ook benieuwd wat Senna vindt van het nieuwe voerschema. Smaken zal het vast wel
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Dus wel een besmetting die behandeld moet worden.
Succes met het nieuwe dieet van Senna.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Iedere besmetting had ik behandeld, tenzij ze geen besmetting had. Er zat een vragenlijst bij en daar heb ik op aangegeven dat ze misschien drachtig gaat worden. Ook de speelplek hier voor de honden is een groot risico. Opvallend vond ik wel dat ze geen spoelwormen had. Dit soort heeft ze hoogstwaarschijnlijk opgelopen door het graven of oplikken van de aarde. Voorkomen kan je het toch niet, maar de komende tijd het speelveld wat meer mijden en opletten verkleint misschien wel de kans op een herbesmetting. Het wapen heeft ze i.i.g. binnenCharlotte schreef:Dus wel een besmetting die behandeld moet worden.

Ben benieuwd hoe Senna op haar nieuwe voer zal reageren. Ze zal het vast heerlijk vinden.
Lies vreet ook alles wat los en vast zit, soms heel vervelend.
Heb Lisa en Saar net weer gewogen bij de DA, ze wegen hetzelfde als vorige week. Morgen gaat Saar weer naar huis.
Lies vreet ook alles wat los en vast zit, soms heel vervelend.
Heb Lisa en Saar net weer gewogen bij de DA, ze wegen hetzelfde als vorige week. Morgen gaat Saar weer naar huis.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
De uitslag van de gedragstest:
vriendelijk: gemiddeld
zeker: gemiddeld
onzeker: hoog
eigenzinnig: gemiddeld
volledig herstel: hoog
Afwezig: angst, grote angst, paniek, dreigen, uitval/hap, neiging tot domineren, nerveus, geen herstel, gedeeltelijk herstel.
De hoogte van onzekerheid viel op, maar toen las ik onder aan het papier: Onzekerheid is een heel normaal en natuurlijk gedragspatroon tijdens een test.
En verder staat er nog bijgeschreven: Zeer hoog temperament!
Bij aanhalen/optillen stond: vriendelijk bij benaderen, maar protesteert tegen optillen.
Helemaal de Senna die wij kennen
vriendelijk: gemiddeld
zeker: gemiddeld
onzeker: hoog
eigenzinnig: gemiddeld
volledig herstel: hoog
Afwezig: angst, grote angst, paniek, dreigen, uitval/hap, neiging tot domineren, nerveus, geen herstel, gedeeltelijk herstel.
De hoogte van onzekerheid viel op, maar toen las ik onder aan het papier: Onzekerheid is een heel normaal en natuurlijk gedragspatroon tijdens een test.
En verder staat er nog bijgeschreven: Zeer hoog temperament!
Bij aanhalen/optillen stond: vriendelijk bij benaderen, maar protesteert tegen optillen.
Helemaal de Senna die wij kennen

-
sammydesmous
Goede uitslag hoor.
gefeliciteerd, ook van mams en zusje
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Zeker een goede uitslag.
Ja gek hè, dat die hoge onzekerheid juist goed is, maar ook wel verklaarbaar want een hond die overal doldriest op af gaat komt gegarandeerd ooit in moeilijkheden. Zolang de herstel ook goed is is er niks aan de hand.
Mooi ook dat je in de uitslag ook Senna echt herkende, want dat doet niet iedereen.
Ja gek hè, dat die hoge onzekerheid juist goed is, maar ook wel verklaarbaar want een hond die overal doldriest op af gaat komt gegarandeerd ooit in moeilijkheden. Zolang de herstel ook goed is is er niks aan de hand.
Mooi ook dat je in de uitslag ook Senna echt herkende, want dat doet niet iedereen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Mooi Yvonne! Vooral heerlijk dat goede herstel

Maureen
Soms lopen dingen heel anders dan je graag had gewild. Onze Senna heeft traanstreepjes. Niet van die lange slierten, maar wel aanwezig. Vorige week heb ik haar laten testen bij de DA en die fluorescerende vloeistof kwam haar neus niet uit.
Echt balen, want dan zitten de traanbuisjes verstopt. Niet goed dus.
Een mogelijkheid is om ze door te spoelen, maar voor ons stond al vast dat we een gezonde hond niet onder narcose laten brengen voor iets waarvan je niet eens weet of het helpt. En dan nog. De kans dat ze vrij snel weer dicht zitten is relatief groot.
Vandaag heb ik een tweede test laten doen (gratis van mijn DA, want ook zij vind het heel jammer) maar weer het zelfde.
Maar wat belangrijker is (want ze heeft er zelf absoluut geen last van) dat er niet met haar wordt gefokt. Ik heb Fredie gebeld na de uitslag, en hoewel ik het er moeilijk mee heb, begrijp ik het absoluut.
We hadden er zo'n zin in en waren er helemaal klaar voor, maar dat feestje gaat helaas niet door
Ik heb José en Charlotte al op de hoogte gesteld en natuurlijk vonden ook zij het heel jammer.
Ze is nu 5 dagen loops en dan besef je wel eventjes hoe anders het had kunnen zijn. Maar we blijven er niet in hangen en zijn al weer volop bezig met de toekomst.
Want ik sta inmiddels 2,5 jaar op de lange termijn wachtlijst en heb van Fredie een mailtje gekregen dat het wachten nu is op de geboorte van een nest met teefjes.
Dus we blijven positief, nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar jammer is het zeker wel.
Echt balen, want dan zitten de traanbuisjes verstopt. Niet goed dus.
Een mogelijkheid is om ze door te spoelen, maar voor ons stond al vast dat we een gezonde hond niet onder narcose laten brengen voor iets waarvan je niet eens weet of het helpt. En dan nog. De kans dat ze vrij snel weer dicht zitten is relatief groot.
Vandaag heb ik een tweede test laten doen (gratis van mijn DA, want ook zij vind het heel jammer) maar weer het zelfde.
Maar wat belangrijker is (want ze heeft er zelf absoluut geen last van) dat er niet met haar wordt gefokt. Ik heb Fredie gebeld na de uitslag, en hoewel ik het er moeilijk mee heb, begrijp ik het absoluut.
We hadden er zo'n zin in en waren er helemaal klaar voor, maar dat feestje gaat helaas niet door
Ik heb José en Charlotte al op de hoogte gesteld en natuurlijk vonden ook zij het heel jammer.
Ze is nu 5 dagen loops en dan besef je wel eventjes hoe anders het had kunnen zijn. Maar we blijven er niet in hangen en zijn al weer volop bezig met de toekomst.
Want ik sta inmiddels 2,5 jaar op de lange termijn wachtlijst en heb van Fredie een mailtje gekregen dat het wachten nu is op de geboorte van een nest met teefjes.
Dus we blijven positief, nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar jammer is het zeker wel.

Ach Yvonne, wat sneu nou. Maar ik weet er alles van, weliswaar van 2e nestjes, dus minder teleurstellend.
Ik zou als ze er niet echt last van heeft er ook niks aan laten doen. Het lijkt me een akelige operatie zo aan haar oogjes.
Dus jullie gaan binnenkort voor een pupje. Toch ook wel weer heel spannend.
Ik zou als ze er niet echt last van heeft er ook niks aan laten doen. Het lijkt me een akelige operatie zo aan haar oogjes.
Dus jullie gaan binnenkort voor een pupje. Toch ook wel weer heel spannend.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004