Dorus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Charlotte

Re: Dorus

Bericht door Charlotte »

Fijn dat die proef zo goed heeft uitgepakt.
Succes met de laatste!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Succes met het examen Maureen, gaat Dorus en jou natuurlijk lukken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik hoop natuurlijk van wel :grijns: ik moet gewoon gewoon doen. Dan doet hij het ook. En we hoeven er twee van de drie te halen, dan zitten we snor. Alledrie mag natuurlijk ook wel, maar twee is genoeg.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag had Dorus zijn (voorlopig) laatste speurles. Onze juf moet er een paar maanden mee stoppen, maar hopelijk kunnen we eind augustus weer verder.
We mochten naar Almere vandaag en hebben in het Pampushout gelopen. Maakte Dorus niks uit. Hij genoot en deed weer enorm zijn best. Een paar maal wees hij aan waar er konijnen of hazen overgestoken waren, maar vervolgde dan heel nadrukkelijk zijn speurtocht naar de juf. Zelfs bij een kakelvers spoor.
Bijna aan het einde van de les gaf hij duidelijk aan dat hij even pauze moest: hij was het spoor even kwijt en had dat heel duidelijk gemeld en ging met een diepe zucht in het natte gras liggen. Keek mij eens aan met een blik op de waterfles en nam lekker even de tijd om bij te komen. Ijzersterk van hem! Na een korte pauze stond hij weer op, liep een stukje terug, pakte het spoor weer op en bracht me keurig bij de juf. Daar geniet ik toch zo van! :cheer: en de juf ook.
Nog even een stukje uitgelopen voor het laatste spoortje. Dat ging een deel over asfalt, maar zonder zijpaden, zodat hij aan de verandering van de geur kan wennen zonder meteen overvraagd te worden. Toch was het moeilijk voor hem, al deed hij het prima. Hierna ging hij demonstratief voor de juf lopen alsof hij zeggen wilde: "Je gaat me er niet wéér vandoor hoor!!!"
We gaan steeds meer op elkaar ingespeeld raken :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Erna

Bericht door Erna »

Klasse hond is Dorus. Zelf aangeven wanneer hij aan een pauze toe is. :thumbsup:
Goed koppel zijn jullie. :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Komt ook door onze juf hoor, die weet me iedere keer weer wat meer te laten zien van hoe hij werkt. En hij heeft de mazzel dat ik met Stijnke al geoefend heb. :grijns: Zij had het veel zwaarder met me :ja:
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus heeft vandaag de eerste toets behendigheid op zijn slofjes gehaald. 1 fout (omdat hij hulp kreeg bij de slurf, want die hadden we nog nooit zonder hulp gedaan, dus ook niet bij de toets. En 2 weigeringen (maar die zijn dan eigenlijk mijn fout, omdat ik beter had moeten aangeven). Fouten mag je als beginner nog onbeperkt maken en ook je hond helpen waar nodig om een toestel goed en veilig te nemen.
Hij had wel mazzel dat de beginners om 10.00u aan de beurt zijn. Toen was het nog redelijk koel. We kregen een compliment van de trainsters omdat we zo netjes beheerst gewerkt hadden. En toch ruim binnen de tijd. Terwijl wij liepen zat Stijnke op het veld ernaast zich (hoorbaar) op te winden omdat ze ook mee wilde doen. Maar daar trok Dorus zich niks van aan. :fluit: Hij was met mij bezig en niet met haar. :thumbsup:
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Fijn dat Dorus al zo vroeg mocht, en een goed resultaat.
Wat knap van hem dat hij zijn moeder links liet liggen toen hij met jou bezig was.
Dorus is zo'n evenwichtige hond, laat zich niet snel afleiden als hij aan het werk is. :thumbsup:

Trix

Bericht door Trix »

Ik kan dan zo genieten als je vertelt dat Stijnke zich liet horen , en dan Dorus die gewoon doorgaat . Dat is toch geweldig .
Wat dat betreft kan ik niet wachten dat er voor Bero een broertje aankomt .

Wel leuk ook dat Dorus zo lekker fanatiek is en toch beheerst op zijn slofjes (was dat niet te warm dan ? ) z'n diploma scoort .
GOED GEDAAN DORUS !! :yes2: :klappen:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een prestatie! En heel goed dat hij gewoon zijn 'werk' doet, wat er ook gebeurd.
Gefeliciteerd!! :cheer:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dorus wéét dan ook dat hij met jou lekker kan werken, Maureen.
Met moeders erbij moet hij de aandacht ook nog eens delen.
Nu zijn alle credits alleen voor hem en daar doet hij dan zijn stinken stinkende best voor.
Charlotte

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja, Stijnke wil altijd wel meedoen. Die is superfanatiek.
Dorus hoeft nu alleen nog z'n examen te halen. Maar als we dat net zo doen als deze toets is het een makkie voor hem. Ik ben wel blij dat hij iets minder fanatiek is dan Stijnke. Is vast de goede invloed van Jaap-Lou (zijn vader) :hihi: .
En als we het examen niet halen heeft hij de toets en de proeftoets in ieder geval goed gedaan en maken we toch nog een goede kans om door te mogen. Zo sta ik volgende week ook rustiger bij de gedragstest met onze macho. De vragenlijst daarvoor was gisteravond binnen.....
Maar vannacht kon ik hem wel even achter het behang plakken: 's nachts om 3.45u kon ik op tekenjacht! Meneer begon met een likoffensief op zijn poot. Toen ik het licht aandeed om te kijken wat er mis was legde hij demonstratief zijn voorpoot op zijn kop. Zag er echt heel apart uit. Toch maar daar gekeken en ja hoor: een teek boven zijn oog! Toen die gevangen was kreeg ik nog een stevige lik en ging meneer slapen. Hij heeft echt een hekel aan die monstertjes :ja:
En ja, Charlotte: hij houdt niet van de aandacht delen :grijns:
Stijnke is wat dat betreft iets liever. Maar werkt wel het beste 1 op1.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Vanavond met Dorus weer eens een rondje bij daglicht gefietst. Fietsten we prompt twee paarden achterop. Wat had hij ineens een haast. Maar ze stapten rustig door. Dorus was helemaal hyper in eerste instantie, maar kalmeerde toch een heel klein beetje na een minuut of wat erachter te hebben lopen hijgen.
We gingen er rustig langs en hebben even verder weer gewacht langs de kant. Daar ging hij rustig bij zitten, brokje incasseren en dan gauw weer kijken. Geen piep gegeven. Nog een keer erachteraan gereden. Dat ging al een fractie rustiger. Maar na een klein stukje liep hij zo te hijgen, dat we omgedraaid zijn en heel rustig terug. Nog tweemaal achterom gekeken en toen was het over. Toch sneller dan een paar maanden geleden, toen hij nog heel lang probeerde om te draaien en om te kijken.
Hij was helemaal op toen we thuis kwamen. Niet van het rennen, maar van de opwinding.
Ligt nu zeer tevreden met zijn schapen"ding" op bed. Stijnke erbij, want die vindt het toch ook wel heel interessant. Zelfs Baukje moest er even aan snuiven.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Hij wordt al iets rustiger bij de paarden. Al is zijn opwinding nog groot.
Komt vast goed over een poosje.
Lisa ging vroeger ook achter de paarden aan, doet ze al jaren niet meer.
Ik denk dat je nog twee schapenbuideltjes moet maken Maureen. :hihi:

Maureen

Bericht door Maureen »

Tja, eentje voor Bero en eentje voor Stijnke. Baukje had verder geen interesse: het was ENG. Nou ja..... engig :hihi: . Zij is toch niet meer zo van de speeltjes.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Voor Dorus was het examen behendigheid beginners vandaag.
Vorige week hadden we gemist en vandaag was er geen inspring mogelijkheid. Dat was voor hem toch wel even anders en hij vloog dan ook een keertje het parcours uit om een ander toestel te nemen. Maar dat mag bij ons bij de beginners nog, zolang je het maar netjes oplost en dat was voor ons geen punt. Hij liep zichtbaar lol te hebben en de weigeringen waren geen echte weigeringen, maar omdat ik het niet goed genoeg had aangegeven. Met Stijnke hoef ik minder precies te zijn en dat vergeet ik dan ook weleens bij Dorus. In ieder geval mag hij door naar de gevorderden 1 volgend seizoen. :jeah2: Jammer dat we nog tot september moeten wachten :( .
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een kanjers jullie...mooi team. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het 'papiertje' is binnen. :thumbsup:
Óp naar gevorderden 1.
Charlotte

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:prijs: :feest: Goed gedaan Dorus :thumbsup: nu op naar het volgende papiertje.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

sammydesmous schreef::prijs: :feest: Goed gedaan Dorus :thumbsup: nu op naar het volgende papiertje.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
En vooral naar nog meer lol :)
Maureen

Gesloten