Belevenissen van Bero
Re: Belevenissen van Bero
Leuk naar het strand, vijf hollende smousjes, gezellig.
Ik dacht dat Bero de kar niet meer zag zitten, verkeerd begrepen.
Ik dacht dat Bero de kar niet meer zag zitten, verkeerd begrepen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk! Veel plezier.
Moos gaat ook altijd draaien (in de fietsmand) wanneer het wat hobbeliger wordt. Zou dus heel goed kunnen dat Bero dat ook niet zo relaxed vindt
Moos gaat ook altijd draaien (in de fietsmand) wanneer het wat hobbeliger wordt. Zou dus heel goed kunnen dat Bero dat ook niet zo relaxed vindt
Gisteravond met 5 smousjes naat hondenstrand geweest
Wat een feest en wat een verschil, ze waren alle 5 zoverschillend dat het wel leek alsof ze daar op uitgezocht waren .
Het leuke was dat mensen gewoon stil stonden om te kijken wat dat nou voor een ras was .alle namen kwamen voorbij maar geen Hollandse smous , uiteraard voelde ik me geroepen om het even uit te leggen.
Het was zo geweldig gezicht hoe ze met z'n vijfjes het strand onveilig maakte .
Bero heeft Teun van Ellen nog zwemles gegeven , geweldig , oeps grote golf , dag Teun , ha nee daar is die golf pakte daarna Bero , oeps ! Ha ja daar is Bero weer . Lachen , beide waren wel even geschrokken maar vlogen vervolgens gewoon samen weer de zee in .
Wat een bekijks hadden we , en wat hebben we weer ontzettend genoten .
Terwijl we de conclusie trokken dat het in enen toch wel donker werdt besloten we toch nog even een drankje met elkaar te nuttigen. Moe maar tevreden stapte we in de auto en binnen 5 min. reden we inde storm ,regen en bliksem .
Voor ons niet erg , wij wonen dichtbij maar Ellen moest nog naar Monnickendam .
Gelukkig kregen we binnen een uur een app dat veilig thuis was gekomen .
Helaas heb ik maar 1 foto , want er is iets mis gegaan ,maar er was ook een wachtlijster met haar man die hebben heel veel foto's gemaakt , zodra ik ze heb zal ik er een paar plaatsen .
Trouwens ook de wachtlijstertjes hebben heerlijk genoten , zij hadden nog niet eerder een smous gezien
, dus was het wel mooi dat het 5 totaal verschillende smousjes waren .
Ik weet niet of er op het forum animo voor het hondenstrand is , anders wil ik wel een wandeling organiseren. Laat maar horen en we gaan het regelen .
Wat een feest en wat een verschil, ze waren alle 5 zoverschillend dat het wel leek alsof ze daar op uitgezocht waren .
Het leuke was dat mensen gewoon stil stonden om te kijken wat dat nou voor een ras was .alle namen kwamen voorbij maar geen Hollandse smous , uiteraard voelde ik me geroepen om het even uit te leggen.
Het was zo geweldig gezicht hoe ze met z'n vijfjes het strand onveilig maakte .
Bero heeft Teun van Ellen nog zwemles gegeven , geweldig , oeps grote golf , dag Teun , ha nee daar is die golf pakte daarna Bero , oeps ! Ha ja daar is Bero weer . Lachen , beide waren wel even geschrokken maar vlogen vervolgens gewoon samen weer de zee in .
Wat een bekijks hadden we , en wat hebben we weer ontzettend genoten .
Terwijl we de conclusie trokken dat het in enen toch wel donker werdt besloten we toch nog even een drankje met elkaar te nuttigen. Moe maar tevreden stapte we in de auto en binnen 5 min. reden we inde storm ,regen en bliksem .
Voor ons niet erg , wij wonen dichtbij maar Ellen moest nog naar Monnickendam .
Gelukkig kregen we binnen een uur een app dat veilig thuis was gekomen .
Helaas heb ik maar 1 foto , want er is iets mis gegaan ,maar er was ook een wachtlijster met haar man die hebben heel veel foto's gemaakt , zodra ik ze heb zal ik er een paar plaatsen .
Trouwens ook de wachtlijstertjes hebben heerlijk genoten , zij hadden nog niet eerder een smous gezien
Ik weet niet of er op het forum animo voor het hondenstrand is , anders wil ik wel een wandeling organiseren. Laat maar horen en we gaan het regelen .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Wat leuk dat het vijftal het zo goed kon vinden samen
En mooi voor het noodweer uit weer terug bij de auto.
Dat is vast voor herhaling vatbaar
En mooi voor het noodweer uit weer terug bij de auto.
Dat is vast voor herhaling vatbaar
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Weer genoten dus. 
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
- e kuilboer
Jaaaaaa we hebben genoten! Zo heerlijk op het strand! Teun wist van gekkigheid niet welke hond hij nou het eerst moest begroeten.
zeker voor herhaling vatbaar 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Vandaag zijn er in het dorp drie plekken waar shantykoren uit de streek en omgeving uit volle borst hun zeeman liederen ten gehoren brengen , hier komt volop volk op af dus voor mij een mooie gelegenheid om met Bero te oefenen.
Hoop herrie en echt Bero druk.
In het begin was het best zwaar , hij vond het prachtig , totaal niet bang .
Maar iedereen wil hem aaien en dat maakt het een stap moeilijker.
Ik besloot iets uit de drukte te gaan staan en heb daar echt drie kwartier stil gestaan , mensen die langs liepen en hem wilde aaien kregen van mij de opdracht om door te lopen en vertelde dat ik met hem in training was. Af en toe ging ik naar de grond om Bero met twee handen op zijn schouders te pakken waardoor hij ontspant .
Het begon steeds beter te gaan , en besloot ik weer mij door de menigte te bewegen met een rustige Bero, zo die ging lekker , behalve dat hij steeds dingen van de grond wou pakken liet hij het springen naar de mensen achterwege.
Het is een hele klus maar het werkt echt, en dat er dan mensen zijn die je wat vreemd aankijken neem ik voor lief . Ook werd ik door een man aangesproken die mij even had gevolgd en kreeg van hem vette complimenten . Ik had het heel goed aangepakt en vond het heel verstandig dat ik het op deze manier aanpakte . Nou kijk daar groei ik dan van.
En weer dood moe maar zeer voldaan liet ik de shantykoren koren voor wat ze waren.
Hoop herrie en echt Bero druk.
In het begin was het best zwaar , hij vond het prachtig , totaal niet bang .
Maar iedereen wil hem aaien en dat maakt het een stap moeilijker.
Ik besloot iets uit de drukte te gaan staan en heb daar echt drie kwartier stil gestaan , mensen die langs liepen en hem wilde aaien kregen van mij de opdracht om door te lopen en vertelde dat ik met hem in training was. Af en toe ging ik naar de grond om Bero met twee handen op zijn schouders te pakken waardoor hij ontspant .
Het begon steeds beter te gaan , en besloot ik weer mij door de menigte te bewegen met een rustige Bero, zo die ging lekker , behalve dat hij steeds dingen van de grond wou pakken liet hij het springen naar de mensen achterwege.
Het is een hele klus maar het werkt echt, en dat er dan mensen zijn die je wat vreemd aankijken neem ik voor lief . Ook werd ik door een man aangesproken die mij even had gevolgd en kreeg van hem vette complimenten . Ik had het heel goed aangepakt en vond het heel verstandig dat ik het op deze manier aanpakte . Nou kijk daar groei ik dan van.
En weer dood moe maar zeer voldaan liet ik de shantykoren koren voor wat ze waren.
Jolanda en Trix
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
(Die koren zingen toch wel verder
Maureen
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
- e kuilboer
Zo dat was een hele traing voor jullie
gaaf hè als het dan zo goed gaat.
Groetjes Maarten en Ellen
Ja dat voelt lekker Ellene kuilboer schreef:Zo dat was een hele traing voor julliegaaf hè als het dan zo goed gaat.
Jolanda en Trix
-
Karin & Nienke
Super zeg, mooi als het dan ook nog zo werkt! Gaan wij onthouden 
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
Karin, niet denken dat ik dat alleen met gisteren bereikt hebt hoor , ik was al twee weken bezig om de drukte op te zoeken ,maar gisteren was ....en druk en harde muziek ,dus dubbel moeilijk .
Wat ik ook nog wil melden is dat Bero ook niet te stoppen was als hij kinderen zag....bij een paar kinderen heb ik gevraagd of ze Bero een snoepje wou geven zodra hij ging zitten ( met de vlakke hand )en ook dat begint te werken .
Wat ik ook nog wil melden is dat Bero ook niet te stoppen was als hij kinderen zag....bij een paar kinderen heb ik gevraagd of ze Bero een snoepje wou geven zodra hij ging zitten ( met de vlakke hand )en ook dat begint te werken .
Jolanda en Trix
Zo doe ik het met Dieuw ook.
Brokje in de hand, laten zakken tot onder de neus en dan handje open.
Gaat prima met kinderen. Er wordt niet tegenop gesprongen.
En de kinderen vinden het geweldig.
Brokje in de hand, laten zakken tot onder de neus en dan handje open.
Gaat prima met kinderen. Er wordt niet tegenop gesprongen.
En de kinderen vinden het geweldig.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Karin & Nienke
Begrijp ik hoor dat dit niet van 1 dag is, zou wel erg makkelijk zijn.
Met kinderen doen we precies hetzelfde en je ziet dat zowel hond als kind dan rustiger wordt. En wij zoeken ook de drukte op om steeds te oefenen, maar blijf korter staan waardoor zoals jij hebt beschrijft denk ik meer effect heeft. Maakt het allemaal alleen maar leuker door zo bewust met dingen om te gaan. En of het resultaat heeft zien we later pas.....
Met kinderen doen we precies hetzelfde en je ziet dat zowel hond als kind dan rustiger wordt. En wij zoeken ook de drukte op om steeds te oefenen, maar blijf korter staan waardoor zoals jij hebt beschrijft denk ik meer effect heeft. Maakt het allemaal alleen maar leuker door zo bewust met dingen om te gaan. En of het resultaat heeft zien we later pas.....
Rimco, Karin en Nienke
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het circus is in Noordwijkerhout neergestreken , het is 5 minuten bij mijn huis vandaan dus goed te belopen voor Bero . Gisteren kon je heel dicht bij de olifant komen , het beest stond rustig in de wei met alleen maar een touw met een paar paaltjes . Wat mij verbaasde , maar goed ze zullen wel weten wat ze doen .
Tot dat ik gisteravond naar hart van Nederland zat te kijken , ja hoor buba was los gebroken , aan het aangrenzende terrein was een kofferbak verkoop bezig en Buba liep daar rustig doorheen .
Toch grappig dat ik smiddags al dacht er klopt iets niet .
Gelukkig bleef Buba heel rustig en waren er verder geen ongelukken gebeurd.
Bero reageerde trouwens helemaal niet op de olifant , hij keek hem langdurig aan en ging toen liggen in het gras. Het werd even anders toen we verder liepen en er een zebrapaardje aan kwam , Bero schrok zich een hoedje maar herstelde goed toen ik bleef staan . Eigenlijk reageerde hij verder helemaal niet meer op de paarden , geiten , olifant , kamelen en ganzen , hij had het nl heel erg druk met wat de beesten produceren en dan op de grond laten vallen .
Dat was jammer en besloot maar het terrein te verlaten. Een half uur later brak de olifant uit.
Tot dat ik gisteravond naar hart van Nederland zat te kijken , ja hoor buba was los gebroken , aan het aangrenzende terrein was een kofferbak verkoop bezig en Buba liep daar rustig doorheen .
Toch grappig dat ik smiddags al dacht er klopt iets niet .
Gelukkig bleef Buba heel rustig en waren er verder geen ongelukken gebeurd.
Bero reageerde trouwens helemaal niet op de olifant , hij keek hem langdurig aan en ging toen liggen in het gras. Het werd even anders toen we verder liepen en er een zebrapaardje aan kwam , Bero schrok zich een hoedje maar herstelde goed toen ik bleef staan . Eigenlijk reageerde hij verder helemaal niet meer op de paarden , geiten , olifant , kamelen en ganzen , hij had het nl heel erg druk met wat de beesten produceren en dan op de grond laten vallen .
Dat was jammer en besloot maar het terrein te verlaten. Een half uur later brak de olifant uit.
Jolanda en Trix
Ja, die lekkere hapjes .... die zijn veel interessanter.
Ik heb het even bekeken, maar best ongemakkelijk...zo'n olifant op de markt. Buba schijnt wel vaker aan de wandel te gaan. Een lief dier, maar toch.....
Bero was weer super.
Ik heb het even bekeken, maar best ongemakkelijk...zo'n olifant op de markt. Buba schijnt wel vaker aan de wandel te gaan. Een lief dier, maar toch.....
Bero was weer super.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011