belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
marcel

Re: belevenissen van banjer

Bericht door marcel »

Leuk ding Marcel, heb je Banjer zijn voer erin gestopt
jaaa! en dat geluit kan ik er niet uit krijgen en loopt niet op baterij ofzo

banjer had vanmiddag weer de buiw om er weer eens lekker vandoor te gaan,we loopte op de dijk hier achter doesburg,eerlijk dacht ik zal ik hem aan kopelen wat hij was behoorlijk achter de kraaien aan en ik begrijp dat niet het zijn alleen die volgels waar hij achter aan gaat.maar ik dacht laat hem maar lekker gaan dan is hij zijn engerie mooi kwijd dat ik verder op de dijk liep ( staat er op het eind een vrijstaand huis) kwam ik dichter bij dat huis en voor ik het wist ging banjer er vandoor hij was eigenlijk al zeker 300 meter bij mijn vandaan,en wat denk je wat die doet hij vliegt om dat huis ik zag hem nergens meer ik maar roepen banjer banjer maar geen reatie nog maar eens.en toen kwam hij als een speer aanlopen naar de andere kand van de dijk vere weg zag ik hem in het weiland ik nog maar eens roepen baaaanjer baanjer en nog niet willen komen.uiteindelijk kwam hij dan natuurlijk ja ik was niet zo blij natuurlijk ik kijk naar hem heeft hij zich weer open gehaalt aan zijn onderlip een heel klein velletje eraf,heb thuis ff de dierenarts gebeld ik moet het ff in de gate houden dat het niet dikker word maar ik denk dat het zig wel weer hersteld hij heeft er geen last van.en zo blijf je maar aan de gang met hem
gr marcel

Martine

Bericht door Martine »

Het is een echte banjer, die Banjer van jou! :hihi:

Als je het geluidje kwijt wilt uit die bal, kan je de bal altijd even een half uurtje onderdompelen in een emmer water. Daar kan het luidsprekertje vast niet tegen... :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

yvonne

Bericht door yvonne »

Toch heel vervelend hoor, dat wegrennen. En 300 meter is een behoorlijk eind weg. Wat doet hij als je de andere kant op loopt?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vervelend Marcel.
Probeer hem naar een jachtffluit te luisteren. Het geluid van een fluit draagt verder dan jouw stem.
Oefen thuis met hem. En steeds belonen als hij komt.
Ook buiten oefenen. Roep of fluit hem regelmatig naar je toe. Ook zomaar tussendoor. Als hij komt belonen en hem weer vrij geven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat zomaar tussendoor belonen als hij komt en dan meteen weer vrij geven is heel belangrijk, Marcel. Dan weet hij dat het altijd leuk is om bij je te komen, want hij krijgt wat lekkers. En hij leert ook, dat hij niet altijd meteen aangelijnd wordt.
Het is tenslotte een slimme Smous en die moet niet leren dat roepen altijd aanlijnen betekent, want dan is het niet zo leuk meer om te komen......

Ik ga gauw nog even zijn nieuwe speeltje bekijken, de snackbal :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

Het geluidje in de bal komt zo te horen niet uit een speakertje, Martine.
Het is een soort zuigertje waar lucht uitlekt langs een membraantje, denk ik, als je hem omdraait. Geen batterij, alleen zwaartekracht. Die dingetjes zie je ook weleens los te koop met een beestenplaatje erop en dan moet het dus een dierengeluidje voorstellen. Zaten vroeger ook wel in babypoppen, die konden dan zgn. huilen als je ze omdraaide en weer terug......Geen idee of ze tegen water kunnen.

Maar verder is het een prachtspeeltje Marcel! En Banjer loopt er ook echt van te genieten :klappen:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

marcel

Bericht door marcel »

nou hier weer ff een berichtje alles gaat goed met banjer wat een knuffelgehate heeft hij,maar niet alleen naar mijn alle mensen die hem aaien daar wil jij snel op schoot of sprinkt hoog op.11 juni ja dan is hij alweer 1 jaar oud wat gaat de tijd hard he de jaarlijkse enting komt er ook weer aan en hij word voor de 2de x geplukt,maar het vervelenste vind ik als hij los loopt op een losloop stukje gaat hij achter de vogels aan deze week had hij er 1 te pakken wat kan ik daar nu aan doen aan lijn laten of een nog lange rijl kopen dat hij verder bij mijn vandaan kan lopen 7 meter.voor de rst gaat alles naar wens mag nu een beetje gaan traplopen van mijn maar neem hem nog wel in me armen mee naar boven,en mag hij in de bech in me slaapkamer met het deurtje open als ik wakker wor komt ij op bed en wor ik begroet.voor zover ff nu zijn juli weer bij
gr marcel

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Leuk dat het zo goed gaat met Banjer.
Op stukken waar veel vogels zijn, zou ik hem aan een lange lijn doen.
Gezellig, 's morgens door Banjer begroet.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat het allemaal zo goed gaat. :thumbsup: Ja, dat jagen is een lastig iets.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Honden van een jaar hoef je echt niet meer een trap op te dragen. Dat is misschien bij grote rassen nodig maar bij smousjes beslist niet. Dan zou hij ook nooit mogen opspringen. Nou, dat is met die vrolijke smouzen echt niet te doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Fijn dat het zo goed gaat met Banjer en jou samen.
Met zo'n begroeting 's ochtends begint de dag meteen goed. :thumbsup:
Maureen

marcel

Bericht door marcel »

en ja wel hoor wat gaat de tijd snel he banjer vandaag alweer 1 jaar,en dat mocht hij vieren een lekkere tompoes nou dat gaat er wel in http://youtu.be/-B9Bgc5f1Yc lekker smullen er staat ook een foto in me map
gr marcel

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:hbballon: :happyB:
Gefeliciteerd Marcel, met Banjer!!!
Wat een leuke tompoes...met opschrift.
Banjer is een rustige eter.
Ik ken wel smousjes die hem in drie tellen op hadden gehad. :grijns:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Hoera voor Banjer ! :wave:
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Hoera Banjer 1 jaar. :dog:
Hij eet zeker rustig, Lisa zou hem binnen een mum weggewerkt hebben. :hihi:
Leuk filmpje Marcel.
:hbballon: :feest: :happyB: :hbballon:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gefeliciteerd!! Wat een bofkont, die Banjer, dat hebben ze bij mij nog nooit gekregen. :wink2:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Gefeliciteerd Marcel! :yes2: Lang zal Banjer leven!
Je hebt hem wel verwend hoor, maar ja, hij wordt ook maar een keer 1 jaar. :hihi: :wave: :wave:
Maureen

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Banjer :hbballon: alweer een jaar! De tompouce smaakte heerlijk zo te zien. :feest: :taart:
Alleen niet zo'n goed idee die chocoladetekst er bovenop. Chocolade is gif voor honden.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

marcel

Bericht door marcel »

ik was vandaag ff een klein rondje aan het lopen ff door het centrum kom ik een soortgenoot aan lopen,ook een smous die hete max banjer vond het geweldig leuk dat belooft wat begin sep met al die andre smousen het gaat erg goed met banjer zal weer eens wat foto's maken voor juli
gr marcel

loes

Bericht door loes »

Was het een pup Marcel? Ken wel een Wax daar in de buurt, maar die is al volwassen.
Wij zijn ook benieuwd naar Banjer.
Weet je al hoe je naar Zeewolde komt? Ik zag dat Dorrits nest als eerste op de lijst staat, dus waarschijnlijk zijn jullie al voor de 1e ronde zo om 10.00u uitgenodigd?
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten