De avonturen van Mila
Re: De avonturen van Mila
Wat leuk om weer even samen te zijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
janneke lambers
Het is echt weer eens tijd voor een update van Mila.
Mila doet het fantastische en is een schat van een hond. Ze zorgt hier in huis voor veel vrolijke momentjes. Er wordt veel met haar gelopen en gespeeld. Op de dagen dat iedereen hier naar school is blijft Mila een paar uurtjes in de bench en wordt daarna opgehaald door onze buurman.
Bij hem en zijn vrouw is ze ook helemaal thuis en Marianne en Kees zijn compleet verliefd op haar.
In de kerstvakantie zijn we voor het eerst met Mila een paar daagjes weg geweest, naar Texel. Dit ging boven verwachting. Slapen in een vreemd huisje, mee naar restaurants en natuurlijk uitleven op het strand.
Tjonge wat een feest was dat voor haar en ons.
Ook hier in Zwolle gaat ze het liefst met ons naar het strand van de Wythemerplas. Zeker 2 x in de week kan ze hier helemaal los gaan met andere honden. En wat een dapper, bescheiden hondje is ze.
Vol enthousiasme gaat ze op ALLE honden af, formaat maakt haar niks uit. Wel is ze vrolijk en onderdanig als ze de honden ontmoet. Tot nu toe heeft ze nauwelijks een grom gehad, er wordt graag gespeeld.
Haar snelheid is opvallend. Ze heeft geen enkele moeite om de grote honden bij te houden. Het liefste springt ze over hen heen om vervolgens 'te poorten'. De rest van de dag hebben we natuurlijk niks meer aan haar.
In maart gaan we beginnen met junior-agility. In overleg met de hondenclub besloten dat dit beter bij haar past dan 'gehoorzame hond'. Voor een speelse hond als Mila, die enorm gericht is op andere honden, is hier meer plezier uit te halen.
Nog 2 weken en dan wordt Mila voor het eerst geplukt. Enorm spannend. De haren laten al behoorlijk los dus ze lijkt plukrijp. In december hebben we al even kennis gemaakt met de trimster. Ze heeft Mila toen bekeken en de nagels geknipt. Ze plukt ook 2 andere smouzen uit Wijhe en heeft dus al mooi wat ervaring. De vacht van Mila op de rug ziet er goed uit. De rest is echter erg zacht en nijgt daardoor erg tot klitten. Er zit ook nauwelijks ondervacht dus we krijgen straks echt een kale hond
Hiermee lijken we toch de puppyperiode echt af te sluiten
Ik ga proberen nog wat mooie foto's en filmpje te plaatsen.
Mila doet het fantastische en is een schat van een hond. Ze zorgt hier in huis voor veel vrolijke momentjes. Er wordt veel met haar gelopen en gespeeld. Op de dagen dat iedereen hier naar school is blijft Mila een paar uurtjes in de bench en wordt daarna opgehaald door onze buurman.
Bij hem en zijn vrouw is ze ook helemaal thuis en Marianne en Kees zijn compleet verliefd op haar.
In de kerstvakantie zijn we voor het eerst met Mila een paar daagjes weg geweest, naar Texel. Dit ging boven verwachting. Slapen in een vreemd huisje, mee naar restaurants en natuurlijk uitleven op het strand.
Tjonge wat een feest was dat voor haar en ons.
Ook hier in Zwolle gaat ze het liefst met ons naar het strand van de Wythemerplas. Zeker 2 x in de week kan ze hier helemaal los gaan met andere honden. En wat een dapper, bescheiden hondje is ze.
Vol enthousiasme gaat ze op ALLE honden af, formaat maakt haar niks uit. Wel is ze vrolijk en onderdanig als ze de honden ontmoet. Tot nu toe heeft ze nauwelijks een grom gehad, er wordt graag gespeeld.
In maart gaan we beginnen met junior-agility. In overleg met de hondenclub besloten dat dit beter bij haar past dan 'gehoorzame hond'. Voor een speelse hond als Mila, die enorm gericht is op andere honden, is hier meer plezier uit te halen.
Nog 2 weken en dan wordt Mila voor het eerst geplukt. Enorm spannend. De haren laten al behoorlijk los dus ze lijkt plukrijp. In december hebben we al even kennis gemaakt met de trimster. Ze heeft Mila toen bekeken en de nagels geknipt. Ze plukt ook 2 andere smouzen uit Wijhe en heeft dus al mooi wat ervaring. De vacht van Mila op de rug ziet er goed uit. De rest is echter erg zacht en nijgt daardoor erg tot klitten. Er zit ook nauwelijks ondervacht dus we krijgen straks echt een kale hond
Ik ga proberen nog wat mooie foto's en filmpje te plaatsen.
Janneke, Jan, Marjanne en Irene.
Malu op de Ruiver / Mila 08-05-2015 (Stien x Guus)
Wat een leuk uitgebreid verslag van Mila.
Een vrolijk hondje. Heeft al kennis gemaakt met Texel, leuk hé! Wij gaan er elk jaar naar toe met Lisa.
Leuk om met haar te gaan sporten, zij en jullie zullen er veel plezier aan beleven.
Ben benieuwd hoe ze er na haar plukbeurt uit zal zien, hoop niet te kaal.
Misschien voor later is het beter om haar te strippen, maar de trimster zal wel met jullie overleggen wat het beste voor haar is.
Een vrolijk hondje. Heeft al kennis gemaakt met Texel, leuk hé! Wij gaan er elk jaar naar toe met Lisa.
Leuk om met haar te gaan sporten, zij en jullie zullen er veel plezier aan beleven.
Ben benieuwd hoe ze er na haar plukbeurt uit zal zien, hoop niet te kaal.
Misschien voor later is het beter om haar te strippen, maar de trimster zal wel met jullie overleggen wat het beste voor haar is.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ha Janneke, fijn zo'n uitgebreid verslag!
En wat heerlijk dat ze zo goed bij jullie past.
Wij gaan met onze Dorus in maart ook met agility beginnen. De gehoorzame hond vond hij 3x niks, maar hier wordt hij vast wel blijer van.
Hoop dat jullie het met Mila ook leuk gaan vinden
En wat heerlijk dat ze zo goed bij jullie past.
Wij gaan met onze Dorus in maart ook met agility beginnen. De gehoorzame hond vond hij 3x niks, maar hier wordt hij vast wel blijer van.
Hoop dat jullie het met Mila ook leuk gaan vinden
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Fijn dat alles zo goed gaat.
Ik weet dat Anja heel tevreden is over de trimster, de oudste hond is een zus van onze Fija, de jongste haar dochter dus een nicht van Fija.
Ik weet dat Anja heel tevreden is over de trimster, de oudste hond is een zus van onze Fija, de jongste haar dochter dus een nicht van Fija.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
De meisjes van Anja ziet er ook altijd prima uit.
Heel fijn, zo'n goed adres.
Heel fijn, zo'n goed adres.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik zag net pas de foto's van Mila. Leuk hoor. Ze heeft het duidelijk naar haar zin op Texel 
Maureen
Ook net alle foto's bekeken.
Dat ziet er heel gezellig uit.
Dat ziet er heel gezellig uit.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Top! Het is heerlijk om te zien dat het goed gaat .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Heb eerst zitten genieten van de mooie foto's.
Wat is Mila leuk uitgegroeid.
Ben heel blij met jouw update, Janneke.
Wat ontzettend fijn dat Mila zo op haar plaats is bij jullie.
En Texel met Smousjes is dubbel genieten.
Wat is Mila leuk uitgegroeid.
Ben heel blij met jouw update, Janneke.
Wat ontzettend fijn dat Mila zo op haar plaats is bij jullie.
En Texel met Smousjes is dubbel genieten.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
janneke lambers
Weer een mijlpaaltje geslagen! Gisteren is Mila voor het eerst geplukt. Oeff...wat is dat wennen. In het fotoalbum heb ik foto's geplaatst van voor en na. Ben benieuwd naar jullie reactie.
Mila heeft het wel enorm goed gedaan. Gaf zich al snel over en heeft zich voorbeeldig gedragen. Bij het ophalen was ze vrolijk en bleef ze ook de trimster knuffelen. Goed teken lijkt mij.
Mila heeft het wel enorm goed gedaan. Gaf zich al snel over en heeft zich voorbeeldig gedragen. Bij het ophalen was ze vrolijk en bleef ze ook de trimster knuffelen. Goed teken lijkt mij.
-
sammydesmous
Ze ziet er goed uit hoe hoor, na de pluk.
Ik moet er zelf ook altijd aan wennen als ik ze net geplukt heb. Ik zie ze liever met langer haar. Maar ja soms kan het niet anders.
José, Sammy & Lieveke

Ik moet er zelf ook altijd aan wennen als ik ze net geplukt heb. Ik zie ze liever met langer haar. Maar ja soms kan het niet anders.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Wel weinig ondervacht toch?
Ik heb alleen Fija de eerste paar keer helemaal geplukt, dus niet gestript, omdat haar vacht niet echt hard was maar die had een heerlijk dik ondervachtje. En ook bij Jelle die wel altijd professioneel wordt geplukt zie je nooit zijn vel er door schemeren.
Voor mij hadden ze ook van de haar kop mogen afblijven, zeker haar wangen. Beetje uitdunnen is in feite genoeg.
Maar ik ben geen trimster, dus misschien was dit het beste resultaat dat zo'n eerste keer te behalen was.
En ik hou helemaal niet van getrimde honden.
Prima dat Mila het plukken geen probleem vond, niks fijner dan een trimster die lief voor je hondje is.
Ik heb alleen Fija de eerste paar keer helemaal geplukt, dus niet gestript, omdat haar vacht niet echt hard was maar die had een heerlijk dik ondervachtje. En ook bij Jelle die wel altijd professioneel wordt geplukt zie je nooit zijn vel er door schemeren.
Voor mij hadden ze ook van de haar kop mogen afblijven, zeker haar wangen. Beetje uitdunnen is in feite genoeg.
Maar ik ben geen trimster, dus misschien was dit het beste resultaat dat zo'n eerste keer te behalen was.
En ik hou helemaal niet van getrimde honden.
Prima dat Mila het plukken geen probleem vond, niks fijner dan een trimster die lief voor je hondje is.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zij lijkt op haar moeder.
Ziet er prima uit..
Ziet er prima uit..
Charlotte
-
janneke lambers
Vandaag is Mila 1 jaar!
Onvoorstelbaar dat er al een heel jaar voorbij is. En wat zijn we blij met haar.
Straks gaan wij samen naar de junior-agillity. Iets wat ze ontzettend leuk vindt om te doen, een feestje op zich dus.
Een deel van de cadeautjes heeft ze al gehad omdat de jonge baasjes niet konden wachten
Ook het cadeautje van Charlotte en Peter is al lekker weggekauwd. Wat een ontzettend leuke verrassing was dat om een kaart met kauwstaafje in de bus te vinden.
Alle zusjes en broer ook van harte gefeliciteerd!
We kijken al uit naar de ritsdag om iedereen weer eens samen te zien.
Stiens nest ook al weer één jaar! ! : 

H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Van harte , ook al weer een jaar .

Jolanda en Trix
- jetwolrich
Hartelijk gefeliciteerd!!
Wat gaat het snel, een jaar alweer!!

Wat gaat het snel, een jaar alweer!!

Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Tjonge wat vliegt zo'n jaar voorbij!
en nog een fijne dag met Mila !
Maureen
- e kuilboer
Gefeliciteerd! Ja wat vliegt de tijd toch he...
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)