Kobus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Wolter

Re: Kobus

Bericht door Wolter »

Het lukt me nog steeds niet om een profielfoto te plaatsen....zo onhandig..... :?
Wij starten idd in januari met de vervolgcursus.... Tot die tijd blijf ik hard oefenen met Kobus.
Hij is een weglopertje en niet alle honden in het park vinden hem leuk( daar snap je toch niets van :friends: )
Kobus ziet in niets en niemand kwaad en vindt echt iedereen leuk.

We oefenen met loslopen op bepaalde plekken en dat gaat goed.
Hij is echt supersnel. Maar hij leert snel gelukkig

Wolter

Bericht door Wolter »

Barbara, die beer is nog van roos( kraamkado) en omdat Kobus gek is op grote honden is het nu z'n grote vriend!

Maureen

Bericht door Maureen »

Wolter schreef:Het lukt me nog steeds niet om een profielfoto te plaatsen....zo onhandig..... :?
Wij starten idd in januari met de vervolgcursus.... Tot die tijd blijf ik hard oefenen met Kobus.
Hij is een weglopertje en niet alle honden in het park vinden hem leuk( daar snap je toch niets van :friends: )
Kobus ziet in niets en niemand kwaad en vindt echt iedereen leuk.

We oefenen met loslopen op bepaalde plekken en dat gaat goed.
Hij is echt supersnel. Maar hij leert snel gelukkig
Hard oefenen vindt hij vast niet erg :smile:
Maar wel gek hoor, dat niet alle honden hem leuk vinden ;) hij zal er wel aan wennen :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Barbara

Bericht door Barbara »

Wolter schreef:Barbara, die beer is nog van roos( kraamkado) en omdat Kobus gek is op grote honden is het nu z'n grote vriend!
Ziet er ook zo lief uit!

Maureen

Bericht door Maureen »

:ja:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Wolter

Bericht door Wolter »

Afgelopen zondag zijn we naar een kerstmarkt voor honden geweest op de hondeschool.
Geweldig leuk was het en ik heb weer een hoop dingen gezien en gekocht.
Er was van alles te zien en te doen.
Van speelgoed tot kerstkleren voor honden ( daar hou ik niet van hoor :wavecry:
Ongelooflijk wat er allemaal te krijgen is.
Zelf heb ik een snuffelkleed van vilt, een puzzel, een speciale bal en een knuffel met z'n naam gekocht.
Oja en een klein lampje voor aan Kobus z'n riem.

Gisteren heeft Kobus ons erg laten schrikken.
Het was weer tijd voor mijn onderhoudskuurtje en m'n man ging Kobus vroeg uitlaten.
Toen hij weer binnen kwam begon Kobus heel erg te kokhalzen en was hij heel benauwd. We dachten echt dat hij zou stikken, maar er zat niets in z'n keel....
Onze dierenarts was er nog niet, dus zijn we naar Hellevoetsluis gereden.
Dat was een hele lange rit en Kobus was erg benauwd.

Nou eenmaal daar ging het weer prima met hem :shock: en de dierenarts heeft hem goed onderzocht en gekeken of hij koorts had. Ze dacht aan kennelhoest en we zijn weer naar huis gestuurd met de mededeling hem goed in de gaten te houden.

We hebben hem meegenomen naar het ziekenhuis(in z'n bench) omdat we hem graag bij ons wilde houden. In d auto gaf hij over en thuis nog een keer.
Wij hadden al een idee dat hij iets gegeten had en nadat hij overgegeven had was het weer onze Kobus. We hadden al een idee dat het geen kennelhoest was.

Kobus eet alles wat hij vindt op straat, zelfs kauwgom dus we houden hem nu dubbel in de gaten.

Vannacht is m'n man nog beneden blijven slapen voor het geval dat, maar Kobus mankeert gelukkig niets meer.
Wel heel erg slecht voor m'n hart hoor :wavecry:

Trix

Bericht door Trix »

Jeetje Gerie dat is even schrikken , gelukkig is die door het overgeven weer opgeknapt.
Zo zie je maar hoe je ze toch goed in de gaten moet houden het zijn echt net kleine kinderen. Gelukkig is het goed afgelopen :hmm:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jakkes, dat is schrikken!
Gelukkig goed afgelopen. Pfff..... :bibbers:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ida en henk baaima

Bericht door ida en henk baaima »

waarom is het van de straat nu altijd net iets lekkerder dan uit het etens bakkie, wij lopen ook steeds op te letten dat hij geen rare dingen in zijn bek neemt.

loes

Bericht door loes »

Stadse smouzen lopen daarbij meestal nog groter gevaar. Eén van Fredies smouzen, een echte vreter, at ooit eens 'iets' :yucky: dat drugs bevatte en redde het ternauwernood door de snelle acte van haar bazin.
Ook onze honden lopen in dat soort gebieden en ik maak me daar altijd zorgen over want Fija is ook een echte snaaier.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

O, je schrikt je toch helemaal rot!
Is Rosalyn over de schrik heen? Ze was toch al zo bezorgd dat hij ergens in zou stikken???
Gelukkig kon hij het er allemaal weer uitgooien.......maar of hij ervan geleerd heeft? Waarschijnlijk niet helaas. Wij hebben drie van die vretertjes in huis :(
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Enge momenten, brrr.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Wat een schrik, gelukkig knapte hij op na het overgeven.
Ben bang dat hij er niets van geleerd heeft.
Lisa eet ook alles. We moeten altijd opletten en hopen dat ze geen gekke dingen naar binnen werkt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Wolter

Bericht door Wolter »

Het gaat weer goed met Kobus gelukkig!
We houden hem goed in de smiezen, gelukkig is hij een open boek en hebben we snel door als hij iets doet wat niet mag.
Hij verraadt zichzelf altijd door heel ver van ons te gaan lopen of in een hoekje te gaan liggen zodat we hem niet kunnen zien.
Alleen in het donker blijft het moeilijk.

Rosalyn is gelukkig wat stoerder aan het worden met Kobus.
Vanmiddag zag Kobus z'n vriend Boris voorbij lopen en hij gooide al z'n zielige huiltjes eruit alsof hij al jaren op de toneelschool zit.
Boris is iets jonger dan Kobus en wil niet wandelen met z'n baas.... Rosalyn had binnen een minuut haar jas aan en ze liet Kobus even lekker ravotten met Boris!

Heel erg trots ben ik dan op haar :thumbsup: want ze weet dat ze goed op moet letten dat Boris niet te wild speelt.

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat een geweldige meid toch die Rosalyn!
En heerlijk dat Kobus zich zo uitgebreid verraadt. Donker blijft lastig, ook hier.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, Kobus lijkt wel een kind in zijn gedrag. Slim hondje hoor. Ja in het donker is het lastig te zien of er wat ligt, en hij gaat gewoon zijn neus achterna.
Leuk dat Rosalyn al zo goed aan voelt wat het beste is voor Kobus.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Barbara

Bericht door Barbara »

Goh Gerie ik had door de drukte voor de kerstvakantie het enge voorval van Kobus gemist!! Dat was schrikken! Gelukkig dat hij het goed uitgespuugd heeft.

Fijn dat Rosalyn zekerder van haarzelf wordt met de omgang met Kobus. Dat gaat ook hier goed met de kids. Zeker de tijd dat we op wintersport waren.

Hebben jullie ook zo van de vakantie genoten?!

Wolter

Bericht door Wolter »

Het gaat goed met Kobus.
Ongelooflijk hoe hard hij groeit..... :cry: zijn zwarte snuit is al bijna weg en z'n vacht wordt steeds langer.
Kobus is een lief en slim hondje, maar als hij z'n zin niet krijgt moet hij zich altijd even afreageren op iets.
Meestal is het zijn riem of z'n knuffel en soms is het m'n broek.
Hij is absoluut niet kwaadaardig of bijterig.
Het is fascinerend om te zien dat hij dan een paar seconde denkt....gloeiende gloeiende...ik wil ik wil maar ik mag niet....en daarna is het klaar, gaat z'n koppie weer omhoog en loopt hij door.

We hebben al een aantal dingen geprobeerd om dat af te leren, maar het beste is stilstaan en geen aandacht geven. Zodra hij merkt dat hij in z'n eentje gek aan het doen is stopt hij vanzelf.
Kobus is heel sociaal en is graag onder de mensen. We wandelen wat af op een dag en hij vindt het heerlijk. Ook heeft hij een vaste plek in huis. Overdag zit hij lekker op een kleed op een kussen op de bank :idee: dan kan hij lekker zien wat er allemaal in het park gebeurd. Hij blaft niet als hij iemand voorbij ziet komen alleen als de katten van de buren demonstratief in het raamkozijn komen zitten....pestkoppen....

Ik heb flinke griep gehad met de feestdagen, dus vandaar dat ik nu veel moet bijlezen.
Met oud en nieuw hadden wij de brandweer in huis, omdat de buren gas roken en dat ook werd gemeten. Oorzaak onbekend, maar ik zat toch niet lekker. Kobus vond het allemaal prima dat heen en weer geloop en hij bleef wonderbaarlijk rustig.( ik dacht eerst dat het door het gas kwam hi hi ;)
Ik wens jullie allemaal op het forum een heel gezond 2015!!!

Wolter

Bericht door Wolter »

Het gaat goed met Kobus.
Ongelooflijk hoe hard hij groeit..... :cry: zijn zwarte snuit is al bijna weg en z'n vacht wordt steeds langer.
Kobus is een lief en slim hondje, maar als hij z'n zin niet krijgt moet hij zich altijd even afreageren op iets.
Meestal is het zijn riem of z'n knuffel en soms is het m'n broek.
Hij is absoluut niet kwaadaardig of bijterig.
Het is fascinerend om te zien dat hij dan een paar seconde denkt....gloeiende gloeiende...ik wil ik wil maar ik mag niet....en daarna is het klaar, gaat z'n koppie weer omhoog en loopt hij door.

We hebben al een aantal dingen geprobeerd om dat af te leren, maar het beste is stilstaan en geen aandacht geven. Zodra hij merkt dat hij in z'n eentje gek aan het doen is stopt hij vanzelf.
Kobus is heel sociaal en is graag onder de mensen. We wandelen wat af op een dag en hij vindt het heerlijk. Ook heeft hij een vaste plek in huis. Overdag zit hij lekker op een kleed op een kussen op de bank :idee: dan kan hij lekker zien wat er allemaal in het park gebeurd. Hij blaft niet als hij iemand voorbij ziet komen alleen als de katten van de buren demonstratief in het raamkozijn komen zitten....pestkoppen....

Ik heb flinke griep gehad met de feestdagen, dus vandaar dat ik nu veel moet bijlezen.
Met oud en nieuw hadden wij de brandweer in huis, omdat de buren gas roken en dat ook werd gemeten. Oorzaak onbekend, maar ik zat toch niet lekker. Kobus vond het allemaal prima dat heen en weer geloop en hij bleef wonderbaarlijk rustig.( ik dacht eerst dat het door het gas kwam hi hi ;)
Ik wens jullie allemaal op het forum een heel gezond 2015!!!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zo...dat is schrikken! Het idee dat Kobus bedwelmd zou zijn. :bibbers:

Balen zeg, griep met de feestdagen. Fijn dat het nu beter gaat.

Kobus is voorbeeldig hoor. Dat het stilstaan en negeren helpt bij het broekenbijten is mooi meegenomen. Dat is ook wat je 'hoort' te doen. :thumbsup: Maar sommigen zijn in hun broekspijpfase echt heel hardnekkig.

Leuk dat hij zo heerlijk meewandelt. Beetje kalmpjes aan hoor...het is tenslotte nog maar een kind. :halo:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten