Gijs is gister 17 weken geworden. Het gaat best goed. We zijn begonnen met de basiscursus bij Martin Gaus. De puppycursus hadden we al gehad. 2x in de week in de avonduren. Vanavond mogen we weer.
Uiteraard is Gijs een pup en werkt het niet mee als ik niet lekker in mijn vel zit. Hij weet het precies en test me dan nog meer uit. Maar hij is een goede spiegel en ik kan het gelukkig wel omturnen. De katten en Gijs zijn nog geen vrienden maar dit komt vooral omdat hij veel te enthousiast is. Mokka heeft zoiets van je doet maar ik mep je een keer en wijk niet te veel. Muffin doet een paar passen meer. Echt bang zijn ze niet want ze lopen gewoon over de vloer en liggen op de bank. De bank ..tja...daar mag Gijs niet op. De discussie is nog gaande zeg maat. Gijs er op ik hup zet hem er weer af. Leuk spel, want hij wacht tot ik er aan kom en gaat dan nu al zelf. De bank is eigenlijk alleen interresant als de katten er op liggen.
Vanochtend zijn we bij de dierenarts geweest. Ze hebben daar puppyinloop eens per maand na de 12 weken tot een half jaar. Bij de assistente op tafel die hem weegt en alles bevoelt en bekijkt zodat het een ontspannen gebeuren is en blijft. Heel goed initiatief en kosteloos.
Gijs weegt nu met 17 weken 9,4 en als hij zo door gaat komt hij uit bij de 17 kilo.

. hij is niet dik of zo, gewoon fors. Best aan de maat voor een Smous dus, mij maakt het niet uit. Al heb ik nog wel een stille hoop dat het een beetje stabiliseert.
Zijn vachtje wordt lekker dik. Al voelt het nog wel zacht aan. Zal straks een foto maken en uploaden.
Nu eerst even tanken en Gijs even alleen. De afgelopen weken met mijn vader zijn toch raar gelopen. hij heeft goed geleerd in de auto te zijn of in de bench met de hond van mijn zus in de buurt. Nu het thuis alleen goed oefenen en opnieuw opbouwen. S 'nachts gaat heel goed. Hij knort 8 tot 9 uur zonder een kik.