Avonturen van Tommy

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Charlotte

Re: Avonturen van Tommy

Bericht door Charlotte »

Hij heeft een heel aandoenlijk snoetje. :love:
Al lekker veel met hem aan het ondernemen.
Fijn dat hij alles zo gelaten over zich heen laat gaan.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een heerlijk mannetje zeg! Je bent lekker veel met hem aan het ondernemen :thumbsup: Nog even hele dagen van hem genieten.
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Klinkt allemaal heel goed. :hug2:

Nog even een tipje. Het is goed die uitstapjes te herhalen, hè. (Dat weet je vast wel.) Anders kun je hebben dat Tommy nu cool en stoïcijns reageert, maar het later toch ineens heel spannend vindt.
Afbeelding

isabelle

Bericht door isabelle »

Ik vind het mandje van Tommy er echt heerlijk uitzien, mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Rosalie

Bericht door Rosalie »

Nou de kleine man zit ligt weer te snurken. Ben vanochtend weer naar de winkels geweest, en we troffen het, een draaiorgel!!! :grijns:

Ik heb ook besloten dat ik dit weekeinde met hem naar de honden van m'n ouders ga. Mocht het volgende week toch nog lastig worden met werken, dan kan m'n moeder oppassen, maar ja dan moet hij wel haar hondjes kennen. Nog tips, om zo'n ontmoeting vlot te laten verlopen?

@Ariënne, ik had inderdaad ergens gelezen dat je iets eigenlijk 5x moet doen. Maar dat lijkt me wat veel. Al moet ik zeggen dat het met autorijden inderdaad ook wel even geduurd heeft. Geldt het overigens dat je iets meerdere keren gedaan moet hebben voor de 12 weken, of gewoon totdat hij één jaar is? Anders krijgen we het wel erg druk :bibbers:

@Loes, leuk de foto's, zal de fokker informeren!

@Isabelle, de mand is van United Pets (http://www.unitedpets.it/index.php?opti ... 11&lang=en). Ik heb de mand gekocht bij Vovnjau in Amsterdam. Hij staat alleen niet op hun website, maar denk dat je het wel kan bestellen.
Laatst gewijzigd door Rosalie op 10 mei 2013, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Erna

Bericht door Erna »

Rosalie het gaat hartstikke goed met Tommy, je doet veel met hem en hij pikt het leuk op.
De inprentingsfase waarin ze het meeste in zich opnemen loopt tot een week of 16, daarna leren ze natuurlijk nog van alles bij.
Misschien de honden van je ouders buiten laten kennis maken met Tommy, korte wandeling, en daarna mee naar binnen nemen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna schreef:Rosalie het gaat hartstikke goed met Tommy, je doet veel met hem en hij pikt het leuk op.
De inprentingsfase waarin ze het meeste in zich opnemen loopt tot een week of 16, daarna leren ze natuurlijk nog van alles bij.
Misschien de honden van je ouders buiten laten kennis maken met Tommy, korte wandeling, en daarna mee naar binnen nemen.

:ja:
Afbeelding

Rosalie

Bericht door Rosalie »

Dank jullie dames!

corrie

Bericht door corrie »

Fijn dat het zo goed gaat met het manneke. :thumbsup: Hij hoort er al helemaal bij. Ik wilde je nog een tip geven voor de ontmoeting met de honden van je moeder, maar ik zag dat Erna je er al van had voorzien.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Rosalie

Bericht door Rosalie »

Gisteren hebben we de ontmoeting gehad met Rhythm and Blues. Dat was wel wat. De heren zijn nogal enthousiast (zeker als ze mij zien) dus voor de ontmoeting met Tommy heb ik ze eerst zelf even gedag gezegd, terwijl mijn broer met Tommy door de tuin van m'n ouders liep. Daarna alle hondjes los elkaar laten ontmoeten in de tuin (de landweg waar ze aan woonden leek me met Tommy niet zo geschikt :fluit:). Tommy vond het eerst wat eng (van die grote honden die om mij heen cirkelden) maar ging daarna rondrennen.

Daarna naar binnen. Tommy sprong direct in hun mand dat leek wel aardig te gaan, maar er was toch heel wat uit te vogelen voor de drie heren. Dat Rhythm de grote baas was was als eerste duidelijk, na een minuut of 10 ging hij erbij liggen. Maar het aftasten van Blues ging heeft wat meer tijd in beslag genomen. Tommy was immers wel snel op zijn rug gaan liggen, maar vertoonde (halsstarrig :bibbers:) toch wat gedrag die Blues (en soms als overtreffende trap Rhythm) ook niet kon waarderen. Blues deed dat op zich niet gemeen, maar wel duidelijk. Die oprispingen hebben in totaal nog wel drie kwartier geduurd, voordat Tommy echt goed doorhad dat hij de benjamin was, en geen fratsen werden geduld door zijn neven. De omslag in zijn gedrag, nadat hij was afgedroogd, was wel heel duidelijk zichtbaar :hihi:

Ik ben blij dat we het gehad hebben, ik wil Tommy natuurlijk graag meenemen m'n ouders, en m'n moeder wil graag op Tommy oppassen als het zo uitkomt, maar dan moeten de heren elkaar natuurlijk wel dulden. Met Rythm en Blues weet ik dat het uiteindelijk wel goed komt, ze zijn dominant en luidruchtig naar vreemdelingen, maar als de bezoekende hond zich goed gedraagt gaat het uiteindelijk altijd prima (er zijn daar regelmatig logeerhonden en wordt er een tijdelijk trio gevormd), maar ja je zal het toch net niet zo goed treffen. Op Pinkstermaandag gaan we weer langs, dan neem ik ook Tommy's bench mee, en dan gaan we het samenzijn langzaam opvoeren...

Uiteindelijk was het wel grappig, waar ik in het huis ook ging, gingen ook de drie viervoeters :hihi:. Toen ik mijn jas aan ging trekken om naar huis te gaan dachten ze alle drie dat ze mee mochten :idee:.

Wat ik mee wel af zat te vragen, deze ontmoeting was natuurlijk in het domein van mijn ouders, hoe zou het nu gaan als Rythm en Blues hierkomen, moet Tommy zich dan nog steeds schikken naar de heren, of is dat dan weer anders omdat dit zijn huis is (en niet meer het tweede adres van Rythm en Blues)?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat was weer mooi een staaltje hondentaal.

Bij jou thuis zal die kleine man ook gewoon de mindere zijn hoor.
Dat duurt nog wel een hele poos.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, hondentaal kan onze ogen best wel eens hard zijn. Maar wel duidelijk. Kleine Tommy zal misschien zo nu en dan eens wat proberen, maar zal zich echt wel schikken in zijn rang. Ook in z'n eigen huis.
Afbeelding

Rosalie

Bericht door Rosalie »

Vandaag weer m'n eerste berichtje na mijn eerste werkweek met Tommy. Het was wel pittig, we hebben afgesproken dat ik doordeweeks extra vroeg weg ga om bijtijds weer terug te zijn. En verder dat diegene die er het eerst uit moet ook het uitlaten en eten en spelen doet. Dan kan de ander (indien die een vrije dag of laat begint heeft wat langer blijven liggen). Morgen en overmorgen moet Jacob rond 07.30 de deur uit en dan is het zijn beurt :cheer:

Verder ben ik vandaag bij de dierenarts geweest. Initieel had ik deze afspraak gepland voor zijn enting, maar het was nu tevens de controle of de vorige medicijnen zijn aangeslagen. Gedeeltelijk is dit gelukt. Z'n keel en voorhuid waren weer goed. Het probleem van de voorhuid was inmiddels ook zichtbaar, de opening is namelijk te ruim/groot waardoor er 'lekkage' onstaat. Hopelijk groet dat nog een beetje in verhouding de komende tijd. Verder in de gaten houden, want het kan zo een broeinest voor ontstekingen zijn...

Ik had ook nog een nieuwe 'sample' van zijn ontlasting mee genomen. Maar daar waren de dierenartsen niet zo tevreden over. Dit had namelijk al 'gewoon' moeten zijn, en dat was het niet. :( Ook het inwendig onderzoek stemde niet hoopvol. Ondanks de medicatie leek de ontlasting nog steeds te vet en onvoldoende verteerd. Het is dus weer naar het lab....
Laatst gewijzigd door Rosalie op 18 mei 2013, 08:49, 2 keer totaal gewijzigd.

karin73

Bericht door karin73 »

Hè bah, wat een getob allemaal. Ik hoop dat alles uiteindelijk helemaal goed gaat komen.
Handig hoor, een duidelijke taakverdeling, dan weet iedereen precies waar hij/zij aan toe is.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Rosalie

Bericht door Rosalie »

Dankje Karin!

Ja die taakverdeling is ook wel belangrijk. Het leuke voor Tommy is dat ik gewoon van maandag tot vrijdagmiddag werk, maar Jacob werkt als golfcoach van dinsdag tot en met zondag. Dinsdag tot en met vrijdag is dat overdag verspreid tussen thuis en Rotterdam, en hij is over het algemeen 's-avonds niet thuis. In het weekeind werkt hij gelukkig alleen overdag, maar dat is wel in Noordwijk dus moet hij extra vroeg weg. Voor Tommy natuurlijk super (baasjes met drie-en-halve dag weekeind), dan is hij nooit echt lang alleen en is er lekker veel speel en wandeltijd.

Maar dat betekent wel dat het echt geen doen is om de thuisblijver het ochtendritueel te laten doen. Want bij ons start het ochtendritueel altijd voor een van ons altijd lekker vroeg, en dan betekent het dat je altijd om 6 uur je bed uit moet, terwijl soms ook gewoon weekend hebt :grijns:. Dus we hebben nu maar gezegd als je toch al de sjaak bent dat je moet gaan werken, dan maar wat vroeger uit je bed op die dag. Ik ben zo wel vaker de pineut, maar ja, Jacob mag er dan 's-avonds nog als laatste uit, als hij toch z'n jas nog aan heeft :wink2:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een zorgen toch met het manneke. :?
Hopelijk knapt hij snel op...en groeit hij in zijn 'velletje'.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Mooie taakverdeling. :ja:
Zou een ander voer een optie zijn om betere ontlasting te krijgen?
Nee geen broeinest, goed dat je het in de gaten houdt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Jammer dat het nog niet helemaal goed is. Hoop dat het snel beter gaat.
Strakke planning hoor! :thumbsup:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Tommy boft met zo'n verdeling! Altijd ruim speeltijd en aandacht per dag.
Nou nog de spijsvertering op orde.
Erg jammer dat dat nog niet goed gelukt is ondanks de medicijnen. Hopelijk komt er een goede behandeling uit het onderzoek rollen.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Rosalie

Bericht door Rosalie »

Gisteren ben ik met Tommy voor het eerst naar 'school' geweest. We hadden natuurlijk al training thuis gehad van Glenn, en we hadden al afgesproken dat we met 'obedience I' zouden gaan beginnen. Glenn had wel het idee dat hij gezien zijn karakter wel op wat jongere leeftijd kon beginnen...

Gisteren was het dan zover. Tommy was de jongste en de kleinste, maar daar had hij geen last van! :grijns: We zijn met de eerste oefeningen begonnen, 'kijk' en aan de voet lopen. Nu geven wij de commando's in het Engels dus is het 'watch' en 'heel'. We gaan elke dag trouw oefenen, want ik merkte wel dat het voor de oudere hondjes iets makkelijker was om de aandacht erbij te houden :hihi: Begin augustus hebben we examen. We zijn gelijk lid geworden van de club, zodat we na 'Obedience I' door kunnen gaan met 'Obedience II'. Verder hebben ze op de zaterdagmiddag ook Flyball, Agility en Treibbal. In een van die sporten hebben ze ook een programma voor jonge honden, dus als Tommy dat in de herfst wat vindt (en dat vermoed ik wel..) dan kunnen we dat ook gaan proberen.

In overleg met Fredie heb ik wel besloten het maagdarmkanaal even te laten voor wat het is. Ik had het vermoeden dat weer medicijnen ertegen aan gooien de darmflora alleen maar verder in de war brengen. We zijn nu over op de rust, reinheid en regelmaat. Lijkt te werken, het wordt langzaam steeds beter.

Verder wilde ik nog wel graag jullie advies. Tommy is een 'harig' hondje zoals Fredie dat zo mooi uitdrukt. Veel haar en ook zacht. Op de website staan een aantal dingen, namelijk dat het puppypluis met 3 maanden is te verwijderen, en dat als een hond een 'doezige' vacht heeft er wel gekamd moet worden. Ik vermoed dat Tommy van het 'doezige' soort is. Al weet ik niet zo goed hoe ik dat moet beoordelen. Is het misschien raadzaam dat ik er toch al een keer een afspraak maak bij een plukster (zelf plukken is niet echt mogelijk vanwege m'n RSI polsen). En zo ja, weet iemand een goede in de regio Rotterdam-Den Haag?

Gesloten