Gisteren hebben we de ontmoeting gehad met Rhythm and Blues. Dat was wel wat. De heren zijn nogal enthousiast (zeker als ze mij zien) dus voor de ontmoeting met Tommy heb ik ze eerst zelf even gedag gezegd, terwijl mijn broer met Tommy door de tuin van m'n ouders liep. Daarna alle hondjes los elkaar laten ontmoeten in de tuin (de landweg waar ze aan woonden leek me met Tommy niet zo geschikt

). Tommy vond het eerst wat eng (van die grote honden die om mij heen cirkelden) maar ging daarna rondrennen.
Daarna naar binnen. Tommy sprong direct in hun mand dat leek wel aardig te gaan, maar er was toch heel wat uit te vogelen voor de drie heren. Dat Rhythm de grote baas was was als eerste duidelijk, na een minuut of 10 ging hij erbij liggen. Maar het aftasten van Blues ging heeft wat meer tijd in beslag genomen. Tommy was immers wel snel op zijn rug gaan liggen, maar vertoonde (halsstarrig

) toch wat gedrag die Blues (en soms als overtreffende trap Rhythm) ook niet kon waarderen. Blues deed dat op zich niet gemeen, maar wel duidelijk. Die oprispingen hebben in totaal nog wel drie kwartier geduurd, voordat Tommy echt goed doorhad dat hij de benjamin was, en geen fratsen werden geduld door zijn neven. De omslag in zijn gedrag, nadat hij was afgedroogd, was wel heel duidelijk zichtbaar
Ik ben blij dat we het gehad hebben, ik wil Tommy natuurlijk graag meenemen m'n ouders, en m'n moeder wil graag op Tommy oppassen als het zo uitkomt, maar dan moeten de heren elkaar natuurlijk wel dulden. Met Rythm en Blues weet ik dat het uiteindelijk wel goed komt, ze zijn dominant en luidruchtig naar vreemdelingen, maar als de bezoekende hond zich goed gedraagt gaat het uiteindelijk altijd prima (er zijn daar regelmatig logeerhonden en wordt er een tijdelijk trio gevormd), maar ja je zal het toch net niet zo goed treffen. Op Pinkstermaandag gaan we weer langs, dan neem ik ook Tommy's bench mee, en dan gaan we het samenzijn langzaam opvoeren...
Uiteindelijk was het wel grappig, waar ik in het huis ook ging, gingen ook de drie viervoeters

. Toen ik mijn jas aan ging trekken om naar huis te gaan dachten ze alle drie dat ze mee mochten :idee:.
Wat ik mee wel af zat te vragen, deze ontmoeting was natuurlijk in het domein van mijn ouders, hoe zou het nu gaan als Rythm en Blues hierkomen, moet Tommy zich dan nog steeds schikken naar de heren, of is dat dan weer anders omdat dit zijn huis is (en niet meer het tweede adres van Rythm en Blues)?