belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Jeanette »

Gewoon helemaal geen aandacht aan besteden als hij binnen iets doet of gedaan heeft.
Als hij buiten iets doet, heel vrolijk 'goed zo'...zeggen en een klein lekker dingetje geven.
Het zal even duren, maar het komt wel goed.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Ach, super-Pip, daar kan niemand tegen op! :wink2:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Sammy was ook al na 8 weken zindelijk. :thumbsup: :jeah2: Lieveke was met 12 weken zindelijk . Na ieder slaapje gelijk naar buiten, na iedere keer gespeeld te hebben gelijk naar buiten, na het eten gelijk naar buiten, ' 's morgens als je op staat als eerste naar buiten. Zo moet je het doen. En opbeuren en zetten op de plaats waar hij het mag doen. Liefst buiten en niet in je tuin. Of je moet het niet erg vinden dat ze er steeds iets in doen.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

In het begin in de tuin geeft niks. Als ze wat ouder worden gaan ze het vanzelf buiten hun eigen tuin doen.
Zeker een reutje.

marcel

Bericht door marcel »

2 uurtje geleden heeft hij gegeten wat vlees niet exakte gewicht maar tog iets,nu ens kijken of hij morgen ochtent het ook eet.zinelijkheid het is een slimerik ben je buiten aan het spelen dan vliegt hij naar binnen en gaat daar snel plassen.en dan nog wat ik heb een hele mooi tuin en grond,maar op dat grond lecht wel veel rommel takjes kleine steentjes dus ik ben costand bezig takjes uit zijn mond aan het halen.een hels karwei is dat ik kan het afrasteren maar dat doe ik niet ik kan een klein stukje grond eraf,halen maar dat is ook een heel werk dan hou je nog een een ondergrond waar dan nog kleine steentjes in zitten.er zit niets anders op dan het maar in de gate houden dat hij niets binnen krijgt
gr marcel

Roos

Bericht door Roos »

Wat ik me afvraag, heb je brokjes mee van de fokker, of moet hij meteen zijn nieuwe voer? Ik blijf de eerste weken denk ik wel hetzelfde voeren als de fokker, omdat hij al zo moet wennen.
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je kunt meer speeldingen in je tuin leggen Marcel.
Een oude handdoek met een knoop erin of een oud t-shirt of een sok met een bal erin.
Genoeg dingen waar hij mee rond kan racen.
Je kan ook zo'n klein touw kopen bij de dierenwinkel.
Hij moet genoeg speelgoed hebben.
Kijk eens of hij het al wat terugbrengt als je iets weggooit.

Ik heb alle hondjes al heel snel het commando 'los' geleerd.
Gewoon met een brokje.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

ik kreeg de eerste keer brokjes mee. en toen belde ik thuis in paniek op hoeveel mijn hondje moest hebben :fluit: beetje dom he, Gerry. :smile:

loes

Bericht door loes »

Volgens mij had je al zat speelgoed.
Zo'n touwspeeltje zit toch in het pakket Marcel ?
De slinger van aan elkaar geknoopte sokken is hier altijd een groot succes geweest, ik heb hem niet lang geleden weggegooid.
Hoe vindt hij zijn kip die je ooit kocht?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

ja hij heeft echt genoeg dat speeltje die ik gekocht heb bij intratuin is hij ehelemaal weg van,hij sleept hem overal mee naar toe bijn a wil hij hem mee hebben met wandelen maar dat gaat dan niet door.vanacht de hele nacht weer lekker door geslapen vanmorgen een paar hapjes vlees,het buiten spelen met de knuffels lijkt te helpen.....dat takjes pakken en steentjes maar ik moet er nog wel bij blijven.nu lecht hij in zijn bench maar straks staat er weer wat op het prpgrama de kennismaking met de cavia's wand ik haal ze uit de kooi en dan loopen ze rond in een lage ren in huis,en weer ff een rondje lopen en stofzuigen.en dan winkel tijd mag hij weer heerlijk tekeer gaan in de bench en ik krijg versite dat is dan ook wel weer leuk.
gr marcel

sammydesmous

marcel schreef:jen dan winkel tijd mag hij weer heerlijk tekeer gaan in de bench
gr marcel
Hoezo heerlijk tekeer gaan? Je kan Banjer toch nog niet zo lang alleen thuis laten, geen wonder dat hij dam tekeer gaat zoals jij zegt! Kan Banjer niet mee naar de winkel? Gewoon op je arm houden, hebben ze echt geen bezwaar tegen hoor in de winkel. Ik nam Sammy en Lieveke als pup ook gewoon mee de winkel in, nooit iets gehoord dat men er problemen mee had. Alleen maar positieve reacties.

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

marcel

Bericht door marcel »

goed ik zal hem straks eens mee menemen naar de deka
gr

Martine

Bericht door Martine »

Ik zette de pups altijd in een lege doos in de winkelwagen. Ging prima!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

karin73

Bericht door karin73 »

Wij hadden zo'n reisbench voor kleine huisdieren, werkte ook fijn.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

Ik neem aan dat jij ook zo'n reisbench wel hebt Marcel, voor als je cavia's naar de DA zouden moeten of zoiets. Anders leen je hem even van mensen met een klein hondje of een poes, die hebben er vast wel 1.
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

de hond mag hier niet in de winkel niet in een doosje niet op je arm niet in een reisbens wand,ik heb het gevraagt en het staat ook aan gegeven verboden voor honden.de fokster had al tegen mijn gezecht dat al zou ik naar de winkel gaan de hond in de bench dan maakt hij veel cabaal maar dat wend echt met de tijd zij de fokster this niet anders hij mag niet meein de winkel ja wel de dierenwinkel
gr

Constance

Bericht door Constance »

marcel schreef:de hond mag hier niet in de winkel niet in een doosje niet op je arm niet in een reisbens wand,ik heb het gevraagt en het staat ook aan gegeven verboden voor honden
Een grote hond aan de riem kan ik me voorstellen maar een pup :scratch: , in een doosje of op de arm? Ik zou het zelf niet eens vragen , gewoon doen een helle ( = brabants )die mij tegen zou houden :hihi: , laat ik gewoon de volle kar in de winkel achter en zeg o, sorry...dan ga ik snel naar buiten en ga ik wel naar de buurman :tong:
Afbeelding

sammydesmous

Marcel de pup kan nog niet zo lang alleen. Denk aan het vertrouwen dat hij in je heeft en zorg er voor dat als hij jankt je er gelijk bent en dat kan niet als jij in de winkel je boodschappen aan het doen bent. Misschien kan je samen met je visite even naar de winkel of vraag anders de buurvrouw even. En als je bij de winkel bent neem dan gelijk een voorraad mee zodat je niet iedere dag hoeft te gaan. Je kunt ook veel op de Markt halen en dan kan Banjer lekker wel mee.

Laatst gewijzigd door sammydesmous op 09 aug 2012, 15:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Constance

Bericht door Constance »

.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Marcel, dat waar wij bang voor waren gebeurt dus gewoon toch ondanks al jouw bezweringen van het komt wel goed. Het is geen speelgoed, het is een levend wezen. En ik weet voor 100% zeker dat de fokster prima voor de pups is geweest maar heb wel gemerkt dat ze niet erg in de ontwikkelingen op het gebied van hondengedrag is meegegroeid.
Je hond maar laten blerren in plaats van langzaam laten wennen zodat hij het vertrouwen heeft dat je altijd terug komt, is echt uit den boze. Als je pech hebt blijft hij zijn hele leven janken, brullen, gillen, huilen. Heb je mazzel dan accepteert hij zijn situatie maar wie wil daar nu op gokken?
En ja, José heeft gelijk. Voor een 1-persoons huiushouden kun je toch wel de nodige boodschappen vantevoren in huis halen ?
Marcel, je vergeet toch niet de puppywijzer nog eens goed door te lezen?
Voor elke situatie staat wel hoe je één en ander moet oplossen.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten