Dorus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
e kuilboer

Re: Dorus

Bericht door e kuilboer »

Lekker bezig :thumbsup:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus heeft gisteren zijn eerste 15km. rondje gelopen. Onverstoorbaar. We hebben wel na ca. 8 km. even 5 minuutjes gewoon gelopen. Het was te koud om stil pauze te houden. Hij zag er echt het nut niet van in, maar liep braaf mee.
Hijgen wel tijdens het lopen, maar dat lijkt vooral opwinding te zijn. Zodra we stil staan gaat zijn tong in zijn bek en staat hij stoer rond te kijken. Geen hijg meer te zien. Ook thuis gekomen geen zichtbare vermoeidheid. Maar 's avonds sliep hij wel extra..... Afstand of indrukken? Ik denk nu allebei wel.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Martina

Bericht door Martina »

Fietsen is wel zijn hobby hé :fiets: Heerlijk en bijna niet moe te krijgen. :wink2:

Ik heb er totaal geen verstand van, maar bij mensen ga je het hardlopen per week om 5 minuten uitbreiden om alle lichaamsdelen eraan te laten wennen (spieren, pezen, long). Soms ga je er zelf een stap terug tijdens het opbouwen van langere afstanden. Zit dat bij honden misschien anders? Maar dat weet jij vast wel veel beter natuurlijk!
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik ben al vanaf december of zo bezig met opbouwen met hem. Eerst wennen aan de fiets en het lopen er naast. Dan pas kleine stukjes fietsen. Hij was meteen verkocht en heel langzaam zijn we gaan opbouwen. Niet dagelijks, maar eerst om de dag kleine eindjes (500 m. , 1km.) Dan naar 2 km. Dan 3km. afgewisseld met 1 km.
Het UV-schema bouwt sneller op, maar Dorus is nog jong, dus ik doe het veel rustiger. We fietsen nu bijna dagelijks, maar niet iedere dag 15 km. Vandaag ca. 5 km. en morgen rust. Woensdag weer een langere ronde b.v. 10 of 12 km. Donderdag weer een klein eindje. Vrijdag langer en zaterdag niet, want dan heeft hij al behendigheid.
(UV staat voor Uithoudings Vermogen en is een officiële proef voor werkhonden. Je kunt er dus ook nog examen in doen. Maar zonder oefenen aan zo'n proef meedoen is misdadig [vind ik], en wij fietsen ook gewoon omdat we er samen van genieten. Maar als er een proef komt hier in de buurt, wil ik wel meedoen. En daarna kun je ook niet zomaar weer stoppen. Dan moet je lekker door blijven fietsen met je hond of afbouwen volgens een afbouwschema. )
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Martina

Bericht door Martina »

Dat klinkt echt super :) Wat leuk, jullie hebben er allebei zo veel plezier in :thumbsup: Heerlijk, zeker met dit weer. Dorus is precies een jaar ouder dan Lotje, en zij mocht maar aan een fiets snuffelen tijdens de puppycursus :hihi: Er is dus nog wel hoop dat het ook bij haar goed komt :peace:

Maureen

Bericht door Maureen »

Zeker, maar dan moet ze echt wel de grootste groei gehad hebben en heeeeel rustig opbouwen. En sommige Smouzen vinden er helemaal niks aan....zoals onze Lienke en Baukje. Die vonden het helemaal niks.
Maureen

Martina

Bericht door Martina »

Ja, hier ga ik zeker rekening mee houden :thumbsup: en dan is het maar nog afwachten wat de kleine dame ervan gaat vinden

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Heerlijk samen bezig zijn en net als mensen hebben ook honden zo hun voorkeur voor bepaalde dingen of sporten.

Ik ben heel benieuwd of Sarah het fietsen leuk gaat vinden.... vooralsnog doen wij het niet, wij zijn net begonnen met vervolg gehoorzaamheid I en ze is (denk ik) ook nog niet helemaal uitgegroeid. Ik wil ook wel met Bob fietsen maar die is kleiner dan Sarah dus ik weet niet of het voor hem wel zo leuk is..... met hem start ik in april met flyball bij KC Amsterdam.

Het is gewoon lekker om bezig te zijn met je viervoeter... ik voel onze band groeien en dat geld denk ik voor de meesten onder ons!! :love:
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Maureen

Bericht door Maureen »

Precies :) die band, daar gaat het om. Samen lekker bezig zijn.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

15 km, behoorlijke afstand al voor Dorus. Is niet eens moe als hij thuis komt.
Leuk als jullie in de toekomst de UV proef kunnen doen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag was de behendigheid weer aan de beurt. Hij mocht voor het eerst korte stukjes los. Wat had hij een aandacht voor me :klappen:
Voor we kunnen beginnen, moeten we eerst samen de baan opbouwen. Alle honden moeten dan even aan het hek en netjes wachten. Vorige twee keer was Dorus vrij rustig gebleven, maar deze keer duurde het hem veeeeeeel te lang en dat liet hij horen ook :fluit: Een echte zoon van zijn moeder. Wat kan er een hoop geluid uit zo'n klein beest komen. En nog zeer gevarieerd ook. Nou ja, dat laatste kennen we al van Stijnke (Maria Callas). Maar tijdens de les komt er geen geluid uit bij Dorus. Hoog, breed, doooooorheen, 2on2off, band, paaaaaaltjes. Hij pakt het goed op. Nou ja, de paaltjes zijn er pas 4 van de 12, maar de rest komt t.z.t. er wel bij.
Hij krijgt er steeds meer plezier in en let steeds minder op de andere honden.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Leuk Maureen, net als Sijnke wil Dorus ook graag werken.
Die herrie als ze vast zitten klinkt me bekend in de oren. :crazy:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lekker bezig! Fijn hoor, dat ventje.
Dieuw gaat tussen de oefeningen door in de bench. Ze laat ook van zich horen.
Maar dat gaat steeds beter, dus ook dat in de bench zitten is een leer moment.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Goed zo Dorus :thumbsup:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Maureen

Bericht door Maureen »

Erna schreef:Leuk Maureen, net als Sijnke wil Dorus ook graag werken.
Die herrie als ze vast zitten klinkt me bekend in de oren. :crazy:
Nou hè! Stijnke deed dat in het begin ook, maar is nu al veel rustiger. Ze wacht netjes tot we beginnen. Maar dat eerste rondje.......
Bij Dorus zal het op den duur ook wel zo worden. Gillen helpt niet. Ik ga er toch pas heen als hij rustig is.....
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Jeanette schreef:Lekker bezig! Fijn hoor, dat ventje.
Dieuw gaat tussen de oefeningen door in de bench. Ze laat ook van zich horen.
Maar dat gaat steeds beter, dus ook dat in de bench zitten is een leer moment.
Dorus hoeft alleen vast als we opbouwen gelukkig. Daarna kan hij gewoon bij mij blijven. En als Stijnke aan de beurt is, is Lies klaar met lesgeven en is Dorus bij haar.
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Hij gaat goed zo.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Trix

Bericht door Trix »

Dat gaat lekker.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus had vandaag de eerste teek in ons huishouden. Een ieniemienie exemplaar wandelde over zijn neus. Die was gelukkig gauw gevangen, maar wij zullen er ook snel aan moeten met de bravecto....
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag (hm, eigenlijk gisteren) was Dorus weer aan de beurt voor een speurles.
Wat liep hij te genieten. En ik erbij natuurlijk. Volgens de juf is hij net zo goed als Stijnke, maar ik lees hem nog niet zo goed als haar. Dat heeft even tijd en dan vooral speurtijd nodig. Hij was totaal versleten aan het eind van de les, maar had dan ook een paar erg moeilijke keuzes moeten maken. B.v. of hij achter een paard aan moest gaan of toch de juf zoeken. Heel moeilijk, want het paard liep vlak langs ons en dus over het spoor van de juf. Gelukkig liep het aan de teugel. Dat is minder spannend dan met ruiter op de rug. Maar die kwamen we verderop nog tegen. Met twee tegelijk en ook nog loslopende honden erbij, die even kwamen buurten.
En toch pakte Dorus de draad weer op en vervolgde het spoor dat hij aan het uitwerken was. :fluit: Makkie! :klappen:
Maureen

Gesloten