De avonturen van Kasper

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Charlotte

Re: De avonturen van Kasper

Bericht door Charlotte »

Visite wel het vaak ook niet begrijpen.
Soms krijg je zelfs het verwijt dat je niet ingrijpt.
In de bench is een prima optie, mits je het geluid zacht of uit kunt zetten.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Dat zijn hier ook de moeilijke momenten; ze denken nou eenmaal dat iedereen speciaal voor hen komt. Bobbies mand staat hier naast de verwarming; hij krijgt dan zijn riem om die ik aan de verwarming vastmaak. Pas als de rust is weergekeerd en hij kalm is, laat ik hem weer los. Maar dat is wel heel moeilijk bij een verjaardag waarop de hele dag de deurbel gaat...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt dat visite het hinderlijk vind (veel hondenliefhebbers :wink2: ), maar ben ik het juist die de visite vraagt haar te negeren.
Valt niet mee voor zo'n enthousiasteling om rustig te blijven als de visite al binnen komt met "Hé Senna!" of zoiets.
Als ze genegeerd wordt totdat ze rustiger is, gaat ze meestal vrij snel daarna haar eigen gang.
En zo niet, dan luistert ze wel na "nee" of "laag". Opsluiten of vastbinden zal ik nooit doen.
Afbeelding

Alida

Bericht door Alida »

We hebben ook gevraagd om Kasper te negeren,maarja dat valt niet mee voor mensen die zelf geen hond hebben, dus krijgt hij toch die aai over zijn bol.de bench hebben we ook gebrobeerd.hij heeft drie kwartier alles bij elkaar gepiept. Dus er maar weer uit.tegen de tijd dat de visite weer weg ging, ging hij op zijn kussen slapen :hihi: ach in maart weer een herkansing, dan is onze jongste jarig.mijn verjaardag en die van Dics hebben wij te gelijk met Matthijs gevierd. Ik ben a.s.zondag jarig en Dics volgende week dinsdag.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Opdat ik het niet vergeten zal: alvast gefeliciteerd met jullie a.s. verjaardagen! :cheer:
(Is niet persoonlijk hoor; ik ben zelfs mijn eigen verjaardag weleens vergeten.... :oops: )
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Alida

Bericht door Alida »

:hihi: Stella toch! :hihi: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha... :wink2:
Afbeelding

KarinB

Bericht door KarinB »

Stella schreef:Opdat ik het niet vergeten zal: alvast gefeliciteerd met jullie a.s. verjaardagen! :cheer:
(Is niet persoonlijk hoor; ik ben zelfs mijn eigen verjaardag weleens vergeten.... :oops: )

:hihi: haha ik snap dat. Toen ik 6 jr bij mijn (nu) ex was vergat ook zijn verjaardag ook standaard.

Maureen

Bericht door Maureen »

KarinB schreef:
Stella schreef:Opdat ik het niet vergeten zal: alvast gefeliciteerd met jullie a.s. verjaardagen! :cheer:

:hihi: haha ik snap dat. Toen ik 6 jr bij mijn (nu) ex was vergat ook zijn verjaardag ook standaard.
Precies. Belangrijke zaken zoals honden uitlaten of te eten geven vergeet ik niet. Maar mijn onthou-capaciteit is enigzins beperkt.......
Maar dit geheel terzijde en off-topic. :peace: sorry.........
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Alida

Bericht door Alida »

Kasper is oostindische doof of te wel aan het puberen.was heeeeel even naar het toilet, lag meneer op de bank onze radio/ tv gids te mollen, ik dacht het niet dus zonder pardon er weer af gestuurd met een duidelijke nee.was ik even in de keuken doet hij het weer.naar de comando's luisteren? Wat is dat? Alles wat bij ons nee is, is bij Kasper ja :grijns: en onze kat Boris doet gezellig mee, wat een rustige brave kat was is nu ook aan het slopen geslagen :bibbers: de apple ear pods kapot van Matthijs, snoertje van Ronald zijn oordopjes kapot, beloningsnoepjes van Kasper opeten waar hij eerst helemaal niet naar taalde, kortom de pubertijd is aangebroken in huize Sixma, maar het blijven toch schatten! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:schrik:
Oh..jee..de puberteit. En iedereen doet mee.
Straks gaan je jongens ook nog slopen.
:crazy:
Met beleid het kereltje er door heen loodsen en dat gaat helemaal lukken.
Vandaag halfbroer Reus/Romke op bezoek gehad.
Maar die werd buitengewoon vermaakt door Stapper.
Had wel in een flits de koek van tafel te pakken.
Druk, maar heel lief.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alida

Bericht door Alida »

:crazy: Ronald en Matthijs hebben de leeftijd maar gelukkig valt het mee. Ja de pubertijd gaan we doorkomen met Kasper, gewoon duidelijk blijven naar Kasper.leuk de halfbroer van Kasper op bezoek, hoop ze op de RITS te zien teminste als we allemaal tegelijk moeten.wel grappig en neef/nicht en halfbroer/zus van elkaar zijn.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zorg ervoor dat los liggende spullen opgeborgen zijn, zodat Kasper ook niet de gelegenheid krijgt die dingen te slopen.
Die wijze les hebben wij jaren geleden eens gekregen van Loes van den Boogaard.
Finny had ook e.e.a. te pakken gehad. Wij waren toen nog zo groen als gras. :smile:
Het is zo jammer dat je niet meer naar een vervolgcursus gaat met meneertje.
Dat is niet alleen voor zo'n puberende vlegel heel goed, maar zeker ook voor de baasjes.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Charlotte schreef:Zorg ervoor dat los liggende spullen opgeborgen zijn, zodat Kasper ook niet de gelegenheid krijgt die dingen te slopen.
Die wijze les hebben wij jaren geleden eens gekregen van Loes van den Boogaard.
Finny had ook e.e.a. te pakken gehad. Wij waren toen nog zo groen als gras. :smile:
Het is zo jammer dat je niet meer naar een vervolgcursus gaat met meneertje.
Dat is niet alleen voor zo'n puberende vlegel heel goed, maar zeker ook voor de baasjes.
Zo herkenbaar Charlotte! Voorkomen is beter :ja:
En een vervolgcursus geeft echt steun. Al is het alleen al doordat je met z'n allen aan het rustig volhouden bent :grijns:
Maureen

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, hèèèèl lastig dat puberen :ja: Het is net of ze alles vergeten zijn van de cursus. De vervolgcursus vond ik wel fijn, juist omdat ze dan zo eigenzinnig kunnen doen.
Sterkte met al je pubers! :)
Afbeelding

Alida

Bericht door Alida »

Gaat helemaal goed komen met Kasper, we hebben eingelijk geen losse spullen liggen. Maar de krantenbak is favoriet, en sinds vanmorgen ook potgrond uit de kamerplanten :bibbers: maar ja ik kan moeilijk alle kamerplanten wegzetten.we hadden graag naar de vervolgcurssus gegaan maar ik werk s'avonds en Dics is bestuurslid van de muziekvereniging en heeft het erg druk op dit moment.we kunnen altijd instromen op de vervolgcurssus.de vervolgcursus is doordeweeks.maar er is ook leuk nieuws onze achterburen hebben een drentse patrijspup een teefje ze heet vaja Kasper speelt veel met haar.hij is nu nog twee keer zo groot :grijns: maar dat gaat gauw veranderen.en zo lekker zacht echt een droepie :hihi: nu ik dit aan het typen ben is Kasper in een diepe slaap :smile: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat leuk, zo'n speelkameraadje zo dicht bij! :thumbsup:
Afbeelding

KarinB

Bericht door KarinB »

Pubertijd..ik ga goed meelezen :ja:

Alida

Bericht door Alida »

Heel goed KarinB :ja: moet wel zeggen dat hij s'middags en s'avonds beter luistert dan s'morgens :hihi: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Alida

Bericht door Alida »

Hier nog een leuk filmpje van Kasper die deze week is gemaakt:
https://db.tt/4BdINaIs
Afbeelding

Gesloten