Moos

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Martina

Re: Moos

Bericht door Martina »

Wij hadden natuurlijk al contact gehad, maar ook hier nog een :Kuss: voor de nacht voor Moos (en voor jou :kus: . Hoop dat jullie lekker kunnen slapen en het morgen stukken beter gaat :) ....en wij jullie binnen kort wel mogen verwelkomen. Maar nu eerst weer snel beter worden. Pootje :poot: ook van van Ltje
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Jan&Willem

Bericht door Jan&Willem »

We hebben wel eens op de markt bij de hondenkraam speciale wegwerp hondenwashandjes gekocht. Die zijn doordrenkt van een soort geurneutalisator (denk Febrèze). Bij ons helpt het wel eens (gedeeltelijk) als Abel weer eens in een dooie vis heeft liggen rollen. Neemt in elk geval iets van de geur weg zonder een douchebeurt.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Hopelijk ben je inmiddels van de schrik bekomen en uitgerust, Jiske.
Gelukkig weet je nu wat de oorzaak is van alle ellende met Moos.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Hoe is het intussen met haar en jou? Heeft de nachtrust geholpen en de nieuwe medicijnen?
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Inmiddels gaat het alweer iets beter met Moos. Ze slaapt de hele dag al heeft ze nu een opleving; ze speelt met een koekje :) Vannacht hebben we heerlijk geslapen omdat Moos nog suf was van alle medicatie.

Soms bibbert ze nog, als ik dan wat dekentjes over haar heen leg stopt dat. Ze heeft net een paar hapjes rijst gegeten, hopelijk wil ze morgen al iets meer.

De stank is gelukkig een beetje weggetrokken. Gisteravond had ik al een washandje met hondenshampoo over het rampgebied gehaald, maar aangezien ze de hele dag in haar eigen stank had gelegen was de geur gewoon in haar haren getrokken :yucky:

Hopelijk kunnen we morgen al een klein rondje gaan lopen. We moeten deze week nog wel even andere honden ontwijken.

Maureen

Bericht door Maureen »

Sneu hoor, al die viezigheid in haar vacht terwijl ze zich toch al zo lamlendig voelt.
En voor jou ook geen pretje.
Maar wel fijn dat er een klein beetje leven in haar zit en ze ook al een hapje gegeten heeft.
Morgen even uitwaaien, als dat lukt zonder andere honden te benaderen, helpt vast ook om weer wat frisser te gaan ruiken. Er wordt wind genoeg voorspeld geloof ik :wind:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Erna

Bericht door Erna »

Heerlijk geslapen, en Moos weer een klein hapje gegeten.
Jammer dat de vieze lucht nog niet helemaal weg is uit haar vacht. Zelf zal ze daar denk ik geen last van hebben.
Morgen een klein ommetje, zal jullie beiden goed doen.
Verstandig om andere honden nog te mijden.
En de wind gaat door jullie haren hoor, hier waait het nu al behoorlijk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Nienke

Bericht door Nienke »

We duimen nog steeds, hopelijk vandaag weer wat beter!
Poot en knuffel van Timmie!
:boeketje:
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Ik kan wel zeggen dat Moos weer helemaal is opgeknapt :cheer:

Hoe ziek ze een weekje geleden nog was, zo druk en levendig is ze nu weer. Ze eet en drinkt weer normaal (is altijd al wat weinig) en alle pilletjes zijn afgebouwd. We moeten alleen de antibioticakuur nog even afmaken en dan is alles weer als vanouds! Vanaf gister mag ze ook weer in contact komen met andere honden. Meteen lag ze al onder een dominante Stafford die ook naar mij begon te grommen. Baasjes deden er uiteraard heel laconiek onder :scratch:. Uiteindelijk heb ik Moos haar lijn losgelaten zodat ze kon vluchten, terwijl ik tegelijkertijd een stok voor die hond de andere kant opgooide en naar de baasjes riep dat ze hun <%^£¥hond vast moesten maken, idioten :boos: . Dat werkte en zo hebben we dat ook weer overleefd :)

Wel jammer dat we de afspraken met Timmie en Lotje nu hebben gemist. De stambomen liggen hier al een tijdje klaar. Best snel aangezien Abel's DNA nog niet was aangekomen en ik weer ergens een handtekening vergeten was :oops: We moeten maar snel weer nieuwe data prikken ;)

Martine

Bericht door Martine »

Wat fijn om te horen dat Moos weer helemaal de oude is! :yes2:

En ja, die AmStafjes... Het ligt natuurlijk nooit aan de hond maar aan het soort baas. Die combinatie is nou eenmaal heel vaak niet zo prettig. "Een hond opvoeden is voor watjes" zullen ze wel denken.
Onze wet staat het (helaas) niet toe dit soort baasjes een fokverbod (voor zichzelf dan hè :grijns: ) op te leggen, maar dat kan wel bij de andere helft van die combinatie.
Het is mij echt een raadsel waarom ik ze steeds meer zie; ze zijn toch ooit verboden? Dat verbod is zeker verjaard ofzo...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pitbull_(hond)

Gelukkig gaat het weer lekker met Moosje. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Ik blijf het onbetrouwbare beesten vinden, zelfs de goed-opgevoede honden hebben toch nog die kronkel in hun kop waardoor ze zichzelf opeens kunnen verliezen. Hier in Rotterdam is denk ik wel 60% van het type vechthond. Waarvan er misschien 10% een sympathieke baas heeft. Ook de asielen zitten vol met pitbulls en staffords...

Maar goed, genoeg gezeurd; Moos is weer beter :cheer: Zaterdag zal ze weer verenigd worden met Jip en Woezel om sinterklaasavond te vieren. Al wordt ze nog gelukkiger van Maria die altijd wel iets lekkers in handen heeft om uit te delen :hihi:

Erna

Bericht door Erna »

Gelukkig, Moos weer opgeknapt.
Vervelend die staffords, ik vertrouw ze ook niet zo.
Gelukkig kon je het goed oplossen Jiske.
Fijne avond zaterdag.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Grappig; als ik op de link klik, krijg je precies wat ik bedoel...
Zelfs Wikipedia ziet er geen gat in! :lol:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Hier in het dorp woont ook een AmStaf.
Indy heeft weleens om hem heen staan dansen, maar hij reageerde eigenlijk niet.
Toen ik Indy riep kwam ze wel bij me terug gelukkig.
Ik blij en meteen een brokje erin gestopt, maar Moeke Beer was me toch boos op haar! Indy werd op de grond gegooid en kreeg er flink van langs. :boos:
Blijkbaar wist Beer wel wat voor vlees ze in de kuip had. :wink2:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Jan&Willem

Bericht door Jan&Willem »

Goed om te horen Jiske dat Moos weer lekker aan 't opknappen is, fijn!
Pitbulls, Staffords en al dat soort rothonden, als je de kans krijgt zou ik er met 'n grote boog en 'n aangelijnde Smous omheen lopen. 'n Goede baas of 'n slechte baas, deze honden blijven onvoorspelbaar. Dat zal heus niet iedereen met me eens zijn, maar zo denk ik erover. Ik snap niet waarom mensen juist zó'n hond willen.
'n Paar dagen geleden las ik in de krant dat in Rotterdam 'n Pitbull de arm van z'n baas eraf heeft gebeten. Nou dan is Abel er destijds blijkbaar nòg goed vanaf gekomen na die aanvaring met zo'n Stafford. Hij had er 'alleen maar' 'n gebroken kuitbeentje aan over gehouden...
Laatst gewijzigd door Jan&Willem op 03 dec 2015, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

Alida

Bericht door Alida »

Wat fijn dat Moos weer helemaal is opgeknapt :smile: tja hier lopen ook van die leuke staffords rond :( geen fijne honden :nee: wens jou een hele gezellige sinterklaas avond zaterdag! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

:jeah2: Moos weer opgeknapt! Fijn Jiske, dat je haar door de infectie heen hebt en ook onder de Staf vandaan. Ook hier worden de Staffies niet gewaardeerd. Ook al komen we nog zoveel mensen tegen die ze zo geweldig vinden "want ze zijn zo lief voor de kinderen..." Dat zal ook heus wel, maar als ze een keer happen is het meteen zo helemaal mis. Ik zou ze niet bij m'n kinderen willen (als ik die zou hebben). Het blijven vechthonden :( .
Maar goed: Moos kan zaterdag lekker smullen op het feest en genieten van Smouspraatjes met Woezel en Jip.
Maureen

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Heerlijk dat ze weer opgeknapt is :cheer:

Ook hier hebben wij het niet zo op staffords en pitbulls, Bob is ooit eens als pup van 11 weken door zo'n *** beest, zomaar uit het niets, aangevallen. Hond liep los en het baasje (petje noemen wij ze) maar zeggen dat hij dat anders nooit deed. Totdat iemand mij van een balkon af riep en vertelde dat deze hond eigenlijk niet zonder muilkorf buiten mocht komen................ waarom wil je in godsnaam zo'n hond.... geef mij Bob maar en onze eigenzinnige Sarah!
Ik loop liever voor joker met mijn knuffelhondjes dan met een vechthond hoor!!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

:cheer: Moos weer beter.
Dat wordt dubbel genieten met Sinterklaas.

Pitbulls of Staffords zijn ook niet mijn type honden, zitten inderdaad heel vaak typische bazen aan vast...
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten