Lotje vind het erg moeilijk met al de heerlijke afleidingen de opdrachtjes te doen, die ze thuis makkelijk doet. Moeten de hondjes waarschijnlijk wel leren in verschillende situaties dingen te doen, die je van ze verwacht. Maar toch vind ik het niet eerlijk
Dorus
Re: Dorus
Wel jammer dat zoveel cursisten gezakt zijn. Maar dan moet je je wel afvragen, of dit alleen aan den honden lag, toch? En zeker niet leuk, als dat een voorwaarde is voor de volgende cursus (snap het wel, maar dan liever op verschillende momenten toetsen, dit geeft een veel beter beeld)
Lotje vind het erg moeilijk met al de heerlijke afleidingen de opdrachtjes te doen, die ze thuis makkelijk doet. Moeten de hondjes waarschijnlijk wel leren in verschillende situaties dingen te doen, die je van ze verwacht. Maar toch vind ik het niet eerlijk
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Wij denken er net zo over José!
Sneu van zo'n hond die de hele dag gecommandeerd wordt. Die van ons hebben heus wel verbeterpunten hoor. En daar wordt ook aan gewerkt, maar dat gaan we nu dan verder zonder papiertje doen.
En dat Lotje nog snel afgeleid is, is niet gek hoor Martina. Met rustig volhouden leert ze vanzelf zich beter concentreren.
Dorus ziet er het nut niet van om met zijn blote buik in het natte gras te gaan liggen
en ik eigenlijk ook niet. Hij heeft al een probleem met natte voeten, laat staan dat hij z'n hele onderkant nat wil hebben. En hij heeft net niet van een vreemde. Stijnke was er als pup ook niet gek op en is pas vanaf ca. 3 jaar daar wat laconieker in geworden.
Sneu van zo'n hond die de hele dag gecommandeerd wordt. Die van ons hebben heus wel verbeterpunten hoor. En daar wordt ook aan gewerkt, maar dat gaan we nu dan verder zonder papiertje doen.
En dat Lotje nog snel afgeleid is, is niet gek hoor Martina. Met rustig volhouden leert ze vanzelf zich beter concentreren.
Dorus ziet er het nut niet van om met zijn blote buik in het natte gras te gaan liggen
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Je kunt een smous met liefde en begrip de gekste dingen leren en ze 'kunnen' ook heel gehoorzaam zijn. Maar een gedrilde hond, dat past niet.
Overigens lijken de meeste gedrilde honden ook vaak niet gelukkig, maar er zijn rassen die er mee kunnen leven.
Er is gelukkig heel veel veranderd op trainingsgebied.
Onlangs het trainen van Hollandse Herders mogen bekijken. Daar werd gezegd... als ze even niet luisteren en ergens gaan snuffelen, willen ze hun hersens even leegmaken. Zo kunnen ze ont-stressen.
Onze meisjes ont-stressen heel vaak...
Wij hebben hier momenteel een klein dametje rondlopen... ze loopt om elke plas heen en als ze maar het idee heeft dat haar prinsessenvoetjes nat kùnnen worden, gaat ze er met een grote boog om heen.
Overigens lijken de meeste gedrilde honden ook vaak niet gelukkig, maar er zijn rassen die er mee kunnen leven.
Er is gelukkig heel veel veranderd op trainingsgebied.
Onlangs het trainen van Hollandse Herders mogen bekijken. Daar werd gezegd... als ze even niet luisteren en ergens gaan snuffelen, willen ze hun hersens even leegmaken. Zo kunnen ze ont-stressen.
Onze meisjes ont-stressen heel vaak...
Wij hebben hier momenteel een klein dametje rondlopen... ze loopt om elke plas heen en als ze maar het idee heeft dat haar prinsessenvoetjes nat kùnnen worden, gaat ze er met een grote boog om heen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Geweldig!
En ja, die van ons ontstressen heeeeeeel veel.
Leerden wij trouwens ook bij de Balans en Coördinatielessen. Daar werden zelfs snuffelbakjes neergezet: platte bakjes met balletjes erin, waar je dan iets lekkers in kon mikken om even de neus aan het werk te zetten. Heel geliefd
En ja, die van ons ontstressen heeeeeeel veel.
Leerden wij trouwens ook bij de Balans en Coördinatielessen. Daar werden zelfs snuffelbakjes neergezet: platte bakjes met balletjes erin, waar je dan iets lekkers in kon mikken om even de neus aan het werk te zetten. Heel geliefd
Maureen
Die van mij ging ook net ontstressen (moest een uurtje alleen blijven in de hal, ik was bij de kerkviering van school van zoontje). Ze ontstresste met mijn bril en een met een rubberen pijl van zoon.
..... dacht dat ik alles weg gehaald had - niet dus .... Nu ligt ze lekker naast mij, met haat stinkende gelievde kauwhoefje.... was net blijkbaar niet interessant genoeg 

Hmmmm
ongewenst eigen initiatief
wel zonde van je bril 
Maureen
het was een leesbril voor 5 Euro, dus dat viel mee en is nog te gebruiken. Het glas was eruit en kon weer terug geplaatst worden
Eigen schuld natuurlijk ..... 

Ooooh, dat kan Suske beter...
Het blijft vervelend. Suske heeft ooit via samenwerking met de kat de bril van jetske te pakken gekregen. Daar was echt niets van over. Die stinkhoefjes zijn hier ook erg favoriet!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Oh wat is prinsesje Indy toch een plaatje he Jeanette, en die natte voetjes wil prins Bero ook niet hoor , loopt altijd ruim om de plas heen .
Maar daar in tegen geeft hij er niks om als het regent, ook door natte bosjes struinen deerd hem ook niet.
Maar daar in tegen geeft hij er niks om als het regent, ook door natte bosjes struinen deerd hem ook niet.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Dorus heeft net zijn eerste rondje naast de fiets gelopen. Natuurlijk eerst maar niet door plassen. Het was zo al spannend genoeg. Maar na een paar keer even lekker schudden was de ergste spanning eraf en begon hij wat soepeler te bewegen.
Het was nog maar een klein rondje en helemaal in zijn, rustige, tempo.
Leuk om iets nieuws met hem op te pakken nu het trainingsseizoen geëindigd is.
Stijnke vond het maar niks dat hij wel mee mocht en zij niet.....
Misschien ga ik het met haar ook nog een keer proberen opnieuw op te bouwen.
Het was nog maar een klein rondje en helemaal in zijn, rustige, tempo.
Stijnke vond het maar niks dat hij wel mee mocht en zij niet.....
Misschien ga ik het met haar ook nog een keer proberen opnieuw op te bouwen.
Maureen
Nu Fija alleen is wordt er met haar ook weer gefietst, ze vindt het heerlijk.
Fijn hoor, dat Dorus het goed oppikt.
Fijn hoor, dat Dorus het goed oppikt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Jammer dat Dorus gezakt is, en nog wel de hele groep. Nou ja, niets aan te doen.
Leuk dat hij al een klein stukje mee gaat naast de fiets. En Stijnke jaloers.
Leuk dat hij al een klein stukje mee gaat naast de fiets. En Stijnke jaloers.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, ze heeft het wel zwaar hoor: Dorus naast de fiets en ook aan het speuren. En straks ook nog behendigheid, waarschijnlijk met mij.
Maar ze wordt niet vergeten. Ze blijft ook speuren en behendigheiden en misschien zelfs fietsen als ze kan leren om rustiger te lopen....
Maar ze wordt niet vergeten. Ze blijft ook speuren en behendigheiden en misschien zelfs fietsen als ze kan leren om rustiger te lopen....
Maureen
Leuk , Dorus lekker naast de fiets.
Ik wil daar morgen een begin mee maken , wandelen met de fiets en Bero er rechts naast
Ik wil daar morgen een begin mee maken , wandelen met de fiets en Bero er rechts naast
Jolanda en Trix
- e kuilboer
Jaaaa zo leuk met Dorus fietsen! Teun heeft tot nu in de mand gezeten maar ik ga het van het weekend ook oefenen denk ik. Rustig aan beginnen en samen naast de fiets lopen. Heerlijk 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Dorus heeft vandaag zijn tweede eindje gelopen. Hij vond het al een stuk minder spannend en had wel zin om iets meer vaart te maken. Dat mocht. Hij let nl heel goed op wat ik met de fiets voor tempo aangeef. Wil hij sneller en ga ik mee, dan gaat hij ook sneller, maar ga ik vertragen, dan vertraagt hij netjes mee.
Wel moeilijk om een interessante paal voorbij te lopen zonder een poot op te tillen.
Wel moeilijk om een interessante paal voorbij te lopen zonder een poot op te tillen.
Maureen