Da's mooi ....beter zo dan een kind 'nemen' om het huwelijk te redden....Erna schreef: Heb zelfs al eens van iemand gehoord die een hond heeft genomen dat het een nieuwe impuls aan hun huwelijk heeft gegeven.
Boester.
Re: Boester.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat is helemaal wat, maar helaas soms al te waar.Jeanette schreef:Da's mooi ....beter zo dan een kind 'nemen' om het huwelijk te redden....Erna schreef: Heb zelfs al eens van iemand gehoord die een hond heeft genomen dat het een nieuwe impuls aan hun huwelijk heeft gegeven.
Dit huwelijk hoefde niet gered te worden hoor, de hond gaf alleen iets extra's omdat ze het beide erg leuk vinden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Alma
Ook wij genieten volop van Boester.
We zijn dan ook erg blij dat hij weer thuis is!!!
Ik heb hem vanmiddag met Inèz en Rhodé opgehaald. Hij was blij ons te zien maar gelukkig niet over de top....om het zo maar eens te noemen.
Eerst ging hij naar Rhodé en Inèz en daarna moest hij ffe mn oren likken en pakken...Daarna naar huis en hij hoeft niets te wennen en ziet er prima uit!
Wat een opluchting. Ook fijn dat dit kan, ze hebben daar ook een dagopvang en dus als je echt een familiefeest of zoiets hebt waar iedereen meemoet dan weet je dat hij daar prima kan zijn.
Volgens die meneer had hij volop gespeeld en gesprongen en zou Boester wel heerlijk gaan slapen vannacht.....
Ik denk dat Boester niet aan zn 5X5 minuten is gekomen maar aan veel meer.......
groetjes, Alma
We zijn dan ook erg blij dat hij weer thuis is!!!
Ik heb hem vanmiddag met Inèz en Rhodé opgehaald. Hij was blij ons te zien maar gelukkig niet over de top....om het zo maar eens te noemen.
Eerst ging hij naar Rhodé en Inèz en daarna moest hij ffe mn oren likken en pakken...Daarna naar huis en hij hoeft niets te wennen en ziet er prima uit!
Wat een opluchting. Ook fijn dat dit kan, ze hebben daar ook een dagopvang en dus als je echt een familiefeest of zoiets hebt waar iedereen meemoet dan weet je dat hij daar prima kan zijn.
Volgens die meneer had hij volop gespeeld en gesprongen en zou Boester wel heerlijk gaan slapen vannacht.....
Ik denk dat Boester niet aan zn 5X5 minuten is gekomen maar aan veel meer.......
groetjes, Alma
Heerlijk Alma..dat dit zo geslaagd is !!
Heel fijn om het achter de hand te hebben.
Heel fijn om het achter de hand te hebben.
Wat fijn dat het goed is gegaan, als het nodig is heb je een adres achter de hand waar Boester graag is. 
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat ideaal
.
Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt.
Kun je hem met een gerust hart 'dumpen'
.
Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt.
Kun je hem met een gerust hart 'dumpen'
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Alma
Misschien is er een topic niezen???
Boester heeft intussen een droge neus...en niest vandaag weer wat minder.
groetjs, Alma vervolg van ziek, ziek, ziek
Boester heeft intussen een droge neus...en niest vandaag weer wat minder.
groetjs, Alma vervolg van ziek, ziek, ziek
Nee....maar wel eentje van Kennelhoest...daar staat ook wel het een en ander.
Maar het is al aan de beterende hand zo te lezen
Maar het is al aan de beterende hand zo te lezen
Misschien zat er toch iets vast in zijn neus, wat hij door zijn gesnotter
inmiddels kwijt is.
inmiddels kwijt is.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Alma
Ik hoop het, straks ga ik even tempen....doe ik wel even samen, Boester is erg lief maar ik schat in dat een thermometer iets meer temperament oplevert
Ik had het natuurlijk moeten oefenen
dom dom dom.
groetjes, Alma
Ik had het natuurlijk moeten oefenen
groetjes, Alma
-
Alma
Met Boester zn verkoudheid is het goed afgelopen, het is zo goed als klaar, gelukkig! Hij had ook geen koorts en de themometer was niet leuk, vond hij......Dick moest hem stevig vasthouden.
Vandaag is Boester een half jaar!!!!
En gisteravond heeft hij werkelijk op een kort rondje wel 8 keer zijn poot tegen de struiken opgetild ik heb me helemaal rot gelachten. Het was net of hij rondliep en zei: ik kan het, ik kan het!!!
Hij plast altijd al op het gras met een pootje omhoog, vrijwel vanaf het begin maar nu komt de rest erbij......
groetjes, Alma
Vandaag is Boester een half jaar!!!!
En gisteravond heeft hij werkelijk op een kort rondje wel 8 keer zijn poot tegen de struiken opgetild ik heb me helemaal rot gelachten. Het was net of hij rondliep en zei: ik kan het, ik kan het!!!
Hij plast altijd al op het gras met een pootje omhoog, vrijwel vanaf het begin maar nu komt de rest erbij......
groetjes, Alma
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ach, en nu moet hem geleerd worden dat al dat te pas en te onpas pootje optillen wel leuk is, maar niet gewaardeerd wordt en hij dus gewoon daar zijn plas in 1x moet doen waar jij dat wilt. Nog een reden waarom ik liever een teefje heb. 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat heeft bij ons ook zeker in de overwegingen meegespeeld. Hoewel onze oppastoller het keurig kan ophouden tot bij de hondenuitlaatplaats.
groetjes, Karin
Ja, maar dat moet je hem wel weer leren en dat is echt niet de gemakkelijkste oefening
Maar bij GH (lijkt op de cursus bij de Dierenbescherming) is dat ook een onderdeel, op commando de behoefte doen daar waar jij het wil. Maar bij mij is consequent de regel, eerst alles doen en dan pas mag er eventueel gespeeld worden
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Suske doet haar plasjes altijd meteen, op het grasveld aan de overkant van ons huis. De grote boodschap is wat minder planbaar, maar wij zijn natuurlijk heel erg bij dat ze alles gewoon buiten doet.
Net zijn we lekker even naar het bos geweest, dan laten we haar eerst even plassen, en dan pas de auto in.
Fout gaat het eigenlijk nooit meer, in principe houdt ze alles op tot we gaan lopen, en mocht ze tussendoor echt nodig moeten geeft ze het aan.
Net zijn we lekker even naar het bos geweest, dan laten we haar eerst even plassen, en dan pas de auto in.
Fout gaat het eigenlijk nooit meer, in principe houdt ze alles op tot we gaan lopen, en mocht ze tussendoor echt nodig moeten geeft ze het aan.
groetjes, Karin
Wat goed van Boester dat hij dat al kan. Gefeliciteerd met zijn halve verjaardag.
De reuen die overal tegenaan plassen vind ik ook maar niets. Lijkt me wel moeilijk om het af te leren.
Lisa plast en poept alleen maar op plekken waar ik dat wil. Maar op één soort plek krijg ik het niet afgeleerd.
Dat zijn n.l. ons trainings en alle wedstrijdvelden.
Ik kan Lisa voor en tijdens trainingen en wedstrijden uitlaten wat ik wil, maar eenmaal op het veld moet ze altijd plassen. Ik geef de schuld aan alle geurtjes die daar rondhangen, maar netjes is het niet van haar.
Heb gisteren erg moeten lachen om een Herder die net de bal bij de bak had opgehaald en meteen naast de eerste horde terug, met de bal in zijn bek uitgebreid en op zijn gemak ging poepen om daarna zijn weg te vervolgen. De baas vond het niet zo'n leuke aktie van zijn hond, maar strafte hem niet gelukkig.
Misschien niet genoeg uitgelaten, maar opwinding kan ook een oorzaak zijn.
De reuen die overal tegenaan plassen vind ik ook maar niets. Lijkt me wel moeilijk om het af te leren.
Lisa plast en poept alleen maar op plekken waar ik dat wil. Maar op één soort plek krijg ik het niet afgeleerd.
Dat zijn n.l. ons trainings en alle wedstrijdvelden.
Ik kan Lisa voor en tijdens trainingen en wedstrijden uitlaten wat ik wil, maar eenmaal op het veld moet ze altijd plassen. Ik geef de schuld aan alle geurtjes die daar rondhangen, maar netjes is het niet van haar.
Heb gisteren erg moeten lachen om een Herder die net de bal bij de bak had opgehaald en meteen naast de eerste horde terug, met de bal in zijn bek uitgebreid en op zijn gemak ging poepen om daarna zijn weg te vervolgen. De baas vond het niet zo'n leuke aktie van zijn hond, maar strafte hem niet gelukkig.
Misschien niet genoeg uitgelaten, maar opwinding kan ook een oorzaak zijn.
-
Alma
Ja, dat klopt allemaal! Ook wij laten Boes eerst alles doen voordat er gespeeld wordt en hij houdt het keurig op totdat we op de juiste plek zijn.
Gewoon lekker doorlopen de komende tijd....dat zal de truc zijn?
Wij haden vroeger altijd reuen, ik heb er geen problemen mee ondanks dat deze reuen wel bijna elke boom bezochten
maar dat lag niet aan mij...
Nu moet ik het wel anders doen
Ook Boester plast op het veld bij de cursus, de trainster zegt dat dit af te leren is.
Ik ga hem daar niet staan corrigeren omdat ik me afvraag of Boester wel snapt dat ie buiten het hekje wel en binnen het hekje niet op hetzelfde stukje gras mag.......
En ik wil toch zeker voor altijd geen plasproblemen hebben door een correctie op een stukje gras.......
Als jullie wel tips daarvoor hebben, welkom.
groetjes, Alma
Gewoon lekker doorlopen de komende tijd....dat zal de truc zijn?
Wij haden vroeger altijd reuen, ik heb er geen problemen mee ondanks dat deze reuen wel bijna elke boom bezochten
Nu moet ik het wel anders doen
Ook Boester plast op het veld bij de cursus, de trainster zegt dat dit af te leren is.
Ik ga hem daar niet staan corrigeren omdat ik me afvraag of Boester wel snapt dat ie buiten het hekje wel en binnen het hekje niet op hetzelfde stukje gras mag.......
En ik wil toch zeker voor altijd geen plasproblemen hebben door een correctie op een stukje gras.......
Als jullie wel tips daarvoor hebben, welkom.
groetjes, Alma
Gefeliciteerd met de halve jarige.Vieren met een halve vlaai?
Finny en Guusje heb ik toch allebei aan hun verstand weten te peuteren dat ze op trainingsvelden niet mogen plassen en poepen.
Ik laat ze altijd uit voordat ik het veld op ga, en mocht ik zien dat ze aanstalten zóuden maken, krijgen ze een duidelijk
.
Beiden houden het ook op totdat we het veld weer verlaten hebben.
Mocht ik langere tijd op zo'n veld zijn, laat ik ze tussen door opnieuw uit.
Ik kan mij storen aan reuen/teven baasjes die hun hondjes gewoon tegen toestellen e.d. laten plassen
, zonder te corrigeren, of niet proberen dit te voorkomen. Het zijn meestal dezelfde honden die dat gedrag vertonen.
Finny en Guusje heb ik toch allebei aan hun verstand weten te peuteren dat ze op trainingsvelden niet mogen plassen en poepen.
Ik laat ze altijd uit voordat ik het veld op ga, en mocht ik zien dat ze aanstalten zóuden maken, krijgen ze een duidelijk
Beiden houden het ook op totdat we het veld weer verlaten hebben.
Mocht ik langere tijd op zo'n veld zijn, laat ik ze tussen door opnieuw uit.
Ik kan mij storen aan reuen/teven baasjes die hun hondjes gewoon tegen toestellen e.d. laten plassen
Charlotte