belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
andrea21

Re: belevenissen van banjer

Bericht door andrea21 »

:thumbsup:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Goed gedaan Marcel. :thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

De vereniging zal de fokster van Banjer toch niet zomaar met dit nieuws bellen lijkt me. Als je het niet helemaal begrijpt, zou ik je fokster vragen het je wat duidelijker uit te leggen, of zelf even contact opnemen met de club Marcel. Zelf conclusies trekken uit stukjes uit het clubblad lijkt heel logisch, maar ik zou toch even uitgelegd willen hebben waarom ze dan door de club gebeld is... :scratch:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

ik zou toch even uitgelegd willen hebben waarom ze dan door de club gebeld is
ik zou het niet weten waarom ze is gebeld door de club

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het is de fokster gevraagd om dit aan alle eigenaren door te geven neem ik aan.
Dus even na laten kijken bij de dierenarts als je er bent.
En dan doorgeven aan de club of de fokster, wat de dierenarts gezegd heeft.
Zo gepiept. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

marcel

Bericht door marcel »

banjer is erg vervelend het lijkt weer of ik bijaf ben plast gewoon weer binnen als het hem zint,en hij heeft gisteren zijn hele bench onder gezeken kleedje drijf nat ik heb heb hem tog echt goed uit gelaten van te voren ag tjonge jongen wat een een werk hebben juli dit ook allemaal gehad..........maar ik ge gewoon door ook dit komt denk ik wel weer goed
gr

Erna

Bericht door Erna »

De ene hond is eerder zindelijk dan de andere.
Hij is zo'n beetje vijf maanden, dan zou je verwachten dat het niet zo vaak meer mis gaat.
Je zegt dat je Banjer goed hebt uitgelaten voor die tijd. Hoe lang heb je hem daarna in de bench laten zitten Marcel. Als dat te lang is geweest heeft hij het toch niet op kunnen houden.
Hij kan zich ook afzetten tegen de bench, hoewel ik er dan weer niet in geloof dat hij daarom zij eigen kleed onder piest.
Vraag eens bij je club hoe je dit het beste kan oplossen. Succes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Plasje in huis kan ik me nog iets bij voorstellen, maar in z'n eigen bench plassen :hmm: Heel vervelend is dat en ook extra werk. Het enige dat ik je kan aanbevelen is: totaal negeren! Niets tegen hem zeggen en gewoon opruimen. Dus ook niet iets van " wat doe je nu?" Helemaal niets zeggen. Als het een vorm van aandacht trekken is, dan gaat het wel over. Senna had het ook nog wel eens als er iemand op bezoek kwam. Ze was volgens mij toen ook van de leeftijd van Banjer. Nu kan ze met het grootste gemak 's morgens pas om 10 uur hoeven plassen. En dan is ze de avond ervoor om 22:30 uur uitgeweest. Ze staat dan niet eens op springen en doet vaak pas een plas als we al even op weg zijn. Meestal ga ik veel eerder, maar ze kan het wel. Dus.......het komt echt goed hoor.
Afbeelding

Roos

Bericht door Roos »

Alleen thuis zijn geeft toch helemaal niks?

Sam blijft nu met regelmaat alleen thuis als ik moet werken, ik heb een max van een aantal uren en moet ik langer werken gaat hij naar de oppas, zo ook als ik naar school moet.

Sam wilde eerst niet zindelijk worden, was te druk bezig met de honden van mijn ouders. Toen Sam alleen thuis was was hij met een paar dagen zindelijk (ik dacht dat het hem nooit zou lukken hij snapte het gewoon niet). Nu geeft hij het heel goed aan, maar zijn we ergens op bezoek gaat het altijd mis, dan is hij uit zijn ritme.

Sam gaat op vaste tijdstippen naar buiten, vroeg in de ochtend, na zijn ontbijt, na zijn tussen de middag eten, na zijn avond eten en laat in de avond. Geeft hij zelf nogmaals aan dat hij naar buiten moet gaat hij nog een keer.

Ook kan hij met gemak nu een aantal uren alleen zijn en dan zijn plas ophouden, sterker nog die hoeft niet eens als ik thuis kom. Uitslapen is zijn favoriet, als die lekker ligt te slapen hoeft hij ook niet. Ik heb wel een van mijn regels overtreden, Sam moest in het begin altijd heel nodig heel vroeg in de ochtend 4/5 uur. Hij gaf dat goed aan maar hij sliep in de bench in de kamer, en dan hoorde ik dat niet, dus dat ging iedere keer mis. Nu slaapt hij op zijn eigen kussen en kan hij ons wakker komen maken als hij eruit moet, doet dan zijn plas, komt weer binnen en slaapt zo weer verder. Van daar uit ben ik nu weer aan het oefenen dat hij hele nachten in de bench kan, want hij kan het nu makkelijker ophouden. Dit met het oog op eventuele nachtjes dat hij uit logeren moet.

Ik heb dus mijn eigen manier aangehouden en die werkt voor hem het beste.
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Alleen thuis zijn hoeft geen punt te zijn, als het goed is opgebouwd.
Mocht dat niet zo zijn, dan kan een hond met verlatingsangst ontstaan.
Dat kan allerlei 'vervelend' gedrag geven.

Volgens mij moet je er snel eens over gaan praten met de mensen waar je de cursus bij gedaan hebt en straks weer gaat doen.
Belangrijk is om te weten wanneer Banjer het doet.
B.v. altijd als jij even weg bent, even uit de kamer.
Of als hij langer alleen is.
Of zomaar, maakt niet uit of jij er bent of niet.

Dus gewoon bespreken met de mensen van de cursus. Ondertussen inderdaad NIETS zeggen als hij het gedaan heeft. Opruimen en klaar is kees.

yvonne

Bericht door yvonne »

Een beetje een vast ritme met uitlaten is ook wel fijn voor de hond, daar wennen ze snel aan. Soms denk ik wel eens dat Senna kan klokkijken :hihi: Hier wordt ze altijd uitgelaten vòòr het eten. Bewegen - eten - rusten, in die volgorde.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

ik laat hem 2 x 1 ½ uur uit en tussen de middag is dat tog wel zo 3 kwatier maar dan mag hij los,en nou dan is hij echt vlink aan het racen hoor en plassen en poepen.dinsdag wat hij iets te lang alleen 5 uurtjes maar dit doe ik wel eens meer en niets aan de hand vanmiddag was het ook ruim 4 uurtjes ook niets gedaan in de bench.ik heb vandaag overlecht of de banjer mee mag naar de manege maar dan moet hij ook in de bench maar dan kan ik heb vaker uitlaten,en inderdaat het mag maar dan ben ik wel de hle dag op de manege.ze hebben niet zoveel vrijwilgers dus ga ik daar 2 dagen in de week helpen ( verstandelijke handicepten te paard) dus alleen maar goed.maar goed dan is hij niet thuis.
gr

karin73

Bericht door karin73 »

Anderhalf uur is nog veel te lang voor Banjer. Hij is 5 maanden... dan mag hij ongeveer 25 min per keer wandelen.
Hij komt waarschijnlijk over alsof hij het makkelijk aan kan, maar het is erg slecht voor de ontwikkeling van zijn botten om hem zo te overvragen.
Toen Suske zo oud was gingen wij nog wel 5 keer per dag naar buiten en dan wat korter.

Ik moet de anderen wel gelijk geven, je aanpak in het begin is niet zo handig geweest en daar pluk je mogelijk nu de zure vruchten van. Snel bij de hondenschool vragen of ze samen met jou een aanpak willen bedenken.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

andrea21

Bericht door andrea21 »

Marcel kan je hem niet beter wat vaker uit laten dan zo lang en ik vind 4 a 5 uur alleen voor zon jonge hond wel erg lang, ik laat zelfs Bickel nog niet zo lang alleen thuis. Hoelang moet hij in zijn bench zitten dan op de manege als jij daar de hele dag bent?
Hij is nog steeds een puppy hoor met 5 maanden onthoud dat.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

marcel

Bericht door marcel »

ja ik moet het hier zo maar eens overleggen........en de hond kan wel langer in,de bench hoor is geen brobleem als ik weg ga normaal zit hij er ook zo 4 uurtjes in.maar ik weet er best wel wat van dus hier gaan we niet opdoor,de manege is er nog niet helemaal door wand ook daar zit hij er ook wel ruim 3 uurtjes in.ik zit er ook aan te denken om er voorlopig mee te stoppen tot de zon jaar of 2 is,wand dit is een hond je wil het echt niet weten handen vol aan echt niet normaal hoor zo heb ik het nog nooit mee gemaakt het lijkt wel of er hier 10 kinderen rond lopen die allemaal spelen,ik kan het niet prezies zeggen je moet het zien echt heel heel heel druk in huis en zoms heel slecht luisteren ik denk niet dat alle smousen zo zijn en dan is het wel ff lekker als je ff weg kan hoor ff rust
gr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goed idee om Banjer mee te nemen naar de manege.
Ik zou denken, probeer hem echt zo min mogelijk alleen te laten.

Overleg ook met de mensen van je cursus Marcel!
Die kennen jou en Banjer goed.

Dat hele drukke hoort wel bij een jonge smous.
Over een jaar zal hij wel een stuk rustiger zijn.

Martine

Bericht door Martine »

Is Banjer misschien toch een beetje bang voor je, Marcel?
Dat zou voor mij het vele plassen binnen verklaren. Je mag nooit boos worden op een pup, dat begrijpt hij niet. Maar ik merk dat je zo geergerd reageert over zijn plas-ongelukjes in huis en zijn (ondeugende) puppenstreken dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat je nooit op hem moppert...
Hij ziet jou als zijn beste vriend en snapt echt niet waarom je soms boos bent. Hij leert alleen van complimentjes die hij krijgt als hij iets goed doet en niet van straf. (Dat vele lange alleenlaten ziet hij als straf; kan hij niet met je mee? Dat was toch geen enkel probleem zei je eerst?)
Sterkte met je geduld en een knuffel voor Banjer!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Jeetje Marcel, wat wil je nou.
Banjer is een vrolijke drukke pup. In plaats dat je daar blij mee bent, vind je dat drukke alleen maar lastig. We hebben vanaf het begin gezegd dat Banjer niet lang in de bench mag, en dat je dat voorzichtig moet aanleren.
Nu blijkt dat hij regelmatig vijf uur in de bench moet, vind je het gek dat hij zich gaat verzetten. Hij kan niet praten, dit is zijn manier om te zeggen dat hij dit niet wil. En nu schrijf je ook nog dat je blij bent dat je zijn drukke gedoe kan ontvluchten door de deur uit te gaan.
Ik vraag me af of je blij bent met Banjer. En ook of Banjer wel blij is met jou.

Lisa is ook een drukke hond, Door haar opvoeding, en ook door haar leeftijd is dat inmiddels een stuk minder.
Ik zou niet anders gewild hebben, ik noem het enthousiasme.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Al doe jij hem zolang in de bench en zolang alleen dat is niet te zeggen dat Banjer dat fijn vind hij heeft geen keuze hij moet wel als jij dat doet, en vluchten voor een drukke pup je kan beter wat tijd er insteken en rust creeren voor Banjer het is voorlopig nog niet afgelopen hoor dat drukke gedrag. Bickel is ook geen rustige hond als pup niet en nu nog niet en je moet hem ook niet vergelijken met Rex is een hele ander soort hond en die was al jaren volwassen, sousjes zijn hele inteligente beestje ze reageren ook heel erg op de baas Bickel merkt aan bepaalde dingen in huis wat er gaat gebeuren dingen waar wij niet eens bij stil staan soms.
Groetjes, Andrea

yvonne

Bericht door yvonne »

marcel schreef:heel heel druk in huis en zoms heel slecht luisteren ik denk niet dat alle smousen zo zijn en dan is het wel ff lekker als je ff weg kan hoor ff rust
gr
:cry: :cry: :cry:

Waar zijn toch alle mooie plannen gebleven? Je had er zo'n zin in. Nu lijkt het net of alles tegen valt. Druk, niet luisteren, plassen in huis, trekken aan de riem enz. Ik kan niet voor een ander spreken, maar wij hebben het ook allemaal gehad. En niet omdat het een smous is, maar omdat het een pup is.
Afbeelding

Gesloten