Suske en Fien

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: Suske

Bericht door Erna »

Alle worst er uit gegeten :o :hihi: Wat een bijdehandje. :jeah2:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Het kleine meisje leert snel hoor.
Gisteren was aan een lijn lopen nog niet echt leuk, bij de eerste keer naar buiten vanochtend ging het al een heel stuk beter en om half zeven hebben we echt een "flinke" wandeling kunnen maken. Ze liep nu ook meer naast ons in plaats van achter ons. Ze ging eerst steeds zitten en maakte dan een sprintje tot ze weer bij onze benen was.

Morgenavond gaan we het eerste kind al weer halen. Daarvoor maken we een tussenstop met maaltijd bij een tante van Gerrit. (We moeten haar om 19.00 uur halen).
De dag daarna moeten we om 16.00 uur in Delft zijn om Jetske te halen. Dan gaan we vooraf naar Fredie, zodat de honden aan elkaar kunnen wennen. Wel zo handig als Fredie graag de vaste oppas wil zijn. :)
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Karin,

wat ontzettend leuk om dit alles mee te lezen. Het eerste begin is bij ons ook niet zolang geleden, maar wat gaat het allemaal hard!
Het eetverhaal herken ik niet, Boester is een echte schrokop en soms verslikt hij zich zelfs.....Eigenlijk doe ik dat ook altijd met onze dieren wat Charlotte zegt, er is een kwartier tijd om te eten en daarna gaan de bakjes weg, ook met de katten altijd gedaan...werkte hier uitstekend.
Buiten dat heb ik geen zin in stinkende etensbakjes in huis :nee: tenminste het natvoer van de kat...... :niks:

succes maar weer vannacht en morgen,
groetjes uit Oostenrijk, ook van collega-pup Boester,
Alma

andrea21

Bericht door andrea21 »

Leuk Karin sorry dat ik niet eerder reageerde ik lees op moment wel me mail en dan de stukjes die via mail dan aangemeld worden maar was vergeten te kijken naar iets nieuws stom ik wist dat Suske bij jullie zou komen wonen :oops: , maarja wij gaan kamperen en sinds jaren weer is uitgebreid en met de tent inplaats van de caravan dus we hebben ons hele kampeer uitrusting aan moeten passen inmiddels. Deze week er dus druk mee de laatste puntjes op de i te zetten zo gezegd.

Maar wat doet ze het leuk bij jullie zo te horen zeg en wat een slimme hondjes zijn het ook, de meiden zullen wel naar huis verlangen nu ze weten dat Suske thuis is. En vaders zijn toch apart hoor mijn vader had het ook toen wij aan een hond begonnen jullie willen een hond en je zorgd er maar voor, maar hij zag hem en was verkocht en hij mocht elke vakantie komen logeren en ze haalden hem vaak op voor de duinen. :jeah:

En Loes het zal straks wnnen zijn dat ze allemaal weg zijn de kleine donders maar ook wel weer lekker rustig denk ik zo. :(:)
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

loes

Bericht door loes »

Ik laat het ook niet staan. Vanavond waren ze zo moe, dat er vrijwel geen brok werd gegeten, dus dan gaat het weg. Hebben ze morgen flink trek en gaat het niet zo hapsnap.
Ik heb alleen toen ik overging op brok omdat ik ze echt goed gespeend wilde hebben als ze weg zouden gaan , pens of kuipje erdoor gemengd/ gewreven, maar zo fijn dat er geen stukken meer waren, zodat ook de brokjes die lekkere aantrekkelijke smaak hadden.
Als Fija of Adah wel eens geen trek hebben, dan haal ik het ook weg, zeker omdat de ander het dan zou opeten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

karin73

Bericht door karin73 »

Ik heb het tot nu toe ook iedere keer weggehaald. In verband met dat hapsnap eten, heb ik het telkens een half uur laten staan.
Vanochtend een wat kleinere portie gegeven en dat was bijna op.

Ze heeft een goede nacht gehad. Rond kwart over 6 piepte ze voor het eerst, toen is Gerrit even met haar in de tuin geweest. Daarna heeft hij nog even doorgeslapen, maar omdat hij dacht dat dat niet zou lukken heeft hij toen het deurtje van de bench opengelaten. Tegen 8 uur, werd hij met een geurtje in zijn neus weer wakker en lag Suske lekker in de bench te spelen met een knuffeltje.

Toen zijn we lekker een wandeling gaan maken, dat gaat heel goed. Ze gebiologeerd naar de ruisende blaadjes in de bomen aan het kijken, het waait hier flink.
groetjes, Karin

Alma

Bericht door Alma »

lekker vroeg........ :hihi:
Hier ook.....Ik liep om 5.30 uur, tegen alle gewoontes van Boester in, ook rond om die tijd. Ik voel dus met jullie mee.... :cry:

Alma

karin73

Bericht door karin73 »

. Vanwege de MS en bijbehorende vermoeidheid van Gerrit is hij in de tijd dat Sterre klein was (en twee jaar lang 7-8 keer op een nacht wakker werd) beneden gaan slapen, we hebben daar een ruime slaapkamer en een badkamer. Dan hoefde hij niet hele nachten wakker te zijn. Ik sliep toen boven, om bij de kinderen in de buurt te liggen. En dat slaapt toch lekker rustig zo alleen :oops: :fluit: , dus hoewel de kinderen al lang 's nachts lekker slapen is deze situatie gewoon blijven bestaan.
Niet altijd gezellig, maar we slapen er allebei prima door en dat was in de situatie van Gerrit toch het belangrijkste. Nu staat Suske 's nachts bij Gerrit op de kamer, met deur naar de tuin, omdat dat nu eenmaal het meest praktisch is.

Ik heb dus lekker tot 8 uur doorgeslapen...... :hihi: Voor Gerrit maakt het niet zo veel uit, die is toch altijd wel vroeg wakker. :mrgreen:
groetjes, Karin

Alma

Bericht door Alma »

O...dat is dus een geluk bij een ongeluk....
Gaat het wel goed met Gerrit nu, is de ziekte een beetje onder controle?
Het alleen slapen is inderdaad lekker......Dick wil nog wel eens snurken.....maar we hebben geen plek over....... :cry: Maar flink aanstoten helpt ook wel, :jeah2:

Alma

karin73

Bericht door karin73 »

Het gaat nu redelijk, daarom durven we de bench bij Gerrit ook wel aan.
groetjes, Karin

loes

Bericht door loes »

Zo om een uur of 6 werden ze de laatste week ook hier wakker, maar na ruimen van de hopen e.d. ging ik meestal gewoon nog een poosje slapen, dus dat ritme vinden ze gewoon.
Heerlijk dat iedereen zijn draai lijkt te vinden . Ben benieuwd hoe ze het vindt als de meiden er zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Een mazzel dat het zomer is, kun je zo naar buiten.
In de winter moeten er eerst wat lagen over die pyama heen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het lijkt me super-gezellig voor Suus en Gerrit, dat ze zo bij elkaar kunnen slapen! :) Dat zouden de meiden vast ook wel willen.
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

De eerste regenwandeling.... :regen:
We gingen thuis weg met droog weer, maar halverwege de wandeling begon het ineens heeeel hard te regenen.
Het eerste stuk ging prima, staart omhoog en gewoon doorgaan. Maar na een poosje waren we zo nat, dat ze helemaal bibberde, nog steeds met de staart omhoog. De laatste paar meter zat ze op mijn arm.

Thuis wachtte Gerrit al met een lekkere oude handdoek.
groetjes, Karin

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Meteen gedoopt dus, die kleine Suske.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe wandelt niet graag in de regen, dus ik vind dat Suske zich er dapper doorheen geslagen heeft.
Laatst gewijzigd door Renate op 30 jul 2009, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Alma

Bericht door Alma »

Ook Boes vindt het niks, snel plassen en dan weer naar binnen...

Alma
Laatst gewijzigd door Alma op 30 jul 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Cilia

Bericht door Cilia »

Wat leuk die begin periode van Suske zo mee te kunnen maken :-)
Bruno is ook een slechte eter. In het begin toen hij maar niet bleef eten, heb ik de brokken geweekt met een beetje water en dat vond hij wel lekker. Nu krijgt hij nog steeds dezelfde brokken gewoon droog maar af en toe eet hij dus een hele dag gewoon niet. Na een kwartier haal ik het bakje weg, alleen niet als hij dan net aan het eten is natuurlijk...
Regen vindt hij ook maar helemaal niks. Als hij in de tuin is en het begint te regenen is hij meteen binnen. Als we naar buiten moet voor het noodzakelijk p&p dan gaat dat heel aarzelend als het regent, terwijl hij normaal naar buiten stuift.. Onze vorige smous Bobby wilde ook niet naar buiten als het regende, echte mietjes....

Alma

Bericht door Alma »

:hihi:

Alma

karin73

Bericht door karin73 »

De eerste dochter is weer opgehaald. Helemaal glimmend van plezier stond ze ons, nou ja eigenlijk meer Suske, op te wachten.
Met zo'n 20 kinderen en bijbehorende ouders aan belangstelling geen gebrek. Mensen gaan dan ook helemaal prima, met vreemde honden is ze voorzichtig. Op de laatste wandeling kwamen we een stokoude borderterrier tegen, die mocht wel snuffelen, maar dan bij voorkeur als ze op de arm zit. Ze snuffelt zelf ook wel, maar spelen is er nog niet bij.

Maar kalm aan, dan breekt het lijntje niet.
Morgen gaat ze "echt" kennismaken met het tweetal van Fredie. Tjalda heeft het niet zo op pups, dus ik ben benieuwd...
groetjes, Karin

Gesloten