Lekker dier, die Billie.
De avonturen van Bero en Billie vh Hooge Nest.
- jetwolrich
Re: De avonturen van Bero en Billie vh Hooge Nest.
Hier vond ze de kippen ook al heel interessant. Ik had wel het gevoel dat ze een filetje niet zou versmaden. Dus de ren maar dichtgehouden....
Lekker dier, die Billie.
Lekker dier, die Billie.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ansje schreef:ha fijn, vandaag weer een avontuur beleefd![]()
Leuk ook met Billie in de kar zodat Bero ook aan zijn trekken komt
Oh maar Ans , Bero komt juist extra aan zijn trekken , omdat het weer wat koeler was heb ik alleen met hem heerlijke wandelingen gedaan en leuke spelletjes onderweg .
Dat kan omdat Billie nu al heel goed alleen kan zijn , ze slaapt heerlijk echt uren in de bench door ,mijn buurvrouw heeft haar nog geen een keer gehoord.
Ik ben zo blij hier mee want je vraagt je van te voren wel af hoe dit moet , ik wil tenslotte ook graag dat het om Bero blijft draaien de schat .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Mooie balans zo met rust en avonturen voor Billie en Bero die zijn eigen uitjes ook blijft krijgen naast de momenten samen. Genieten van en met allebei 
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Goed aangepakt Trix.
Tot onze schande moet ik erkennen dat we onze honden te weinig 'alleen' hebben leren zijn.
Dieuwertje is sinds kort een paar keer alleen geweest. Ging prima.
Vooral met dit grote kind had ik er moeite mee om haar te scheiden van haar moeder.
Dus...heel goed. Super voor Bero en natuurlijk heel goed voor Billie. Die ziet er geen been in om Bero tot personeel te bestempelen, als ze de kans krijgt.

Tot onze schande moet ik erkennen dat we onze honden te weinig 'alleen' hebben leren zijn.
Dieuwertje is sinds kort een paar keer alleen geweest. Ging prima.
Vooral met dit grote kind had ik er moeite mee om haar te scheiden van haar moeder.
Dus...heel goed. Super voor Bero en natuurlijk heel goed voor Billie. Die ziet er geen been in om Bero tot personeel te bestempelen, als ze de kans krijgt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wij moeten ook nog beginnen met Dorus alleen laten.
Straks als ik vakantie heb, gaan we oefenen.
Heerlijk hoor Trix, dat Billie dat zo snel al gewend is. Geeft je al zo veel meer vrijheid. En fijn voor Bero. Quality time met de baas
Heerlijk hoor Trix, dat Billie dat zo snel al gewend is. Geeft je al zo veel meer vrijheid. En fijn voor Bero. Quality time met de baas
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Gisteravond weer les voor Billie , ik zie dat ze het leuk vind , vanuit de auto rent ze zelf al richting de juiste deur .
Er werdt geoefend op nare enge bange momenten , stofzuiger onweer enzovoort .
De juf had een grote stofzuiger en Billie reageerde er nauwelijks op, ze ging zitten kijken .
En toen ......plots ging het onweren .
Van de 6 hondjes waren er 5 aan het piepen en onrustig zijn .
1 niet , althans niet van het onweer , toen ik zag dat ze het gepiep niet begreep paste ik snel de oefening toe die we een half uur daarvoor geleerd hadden , en ja hoor drie snoepje vooruit rollen en heel vrolijk FEESTJEEEH roepen , ze vond het prachtig .
Ja Jet jouw CD heeft weer wonderen gedaan .
Toen ging de juf fietsen en ook dat ging heel goed Billie bekeek het rustig .
Je mag ook je vaste oppas meenemen en in mijn geval is dat mijn schoonzus , ook zij mocht oefeningen met Billie doen ,maar dat was toch een tegenvaller , Billie wilde naar mij toe , jammer.
Misschien de volgende les .
Thuis gekomen had ze nog voor 5 minuten benzine daarna was de tank leeg .
Zondag mag ze weer .
Er werdt geoefend op nare enge bange momenten , stofzuiger onweer enzovoort .
De juf had een grote stofzuiger en Billie reageerde er nauwelijks op, ze ging zitten kijken .
En toen ......plots ging het onweren .
Van de 6 hondjes waren er 5 aan het piepen en onrustig zijn .
1 niet , althans niet van het onweer , toen ik zag dat ze het gepiep niet begreep paste ik snel de oefening toe die we een half uur daarvoor geleerd hadden , en ja hoor drie snoepje vooruit rollen en heel vrolijk FEESTJEEEH roepen , ze vond het prachtig .
Ja Jet jouw CD heeft weer wonderen gedaan .
Toen ging de juf fietsen en ook dat ging heel goed Billie bekeek het rustig .
Je mag ook je vaste oppas meenemen en in mijn geval is dat mijn schoonzus , ook zij mocht oefeningen met Billie doen ,maar dat was toch een tegenvaller , Billie wilde naar mij toe , jammer.
Misschien de volgende les .
Thuis gekomen had ze nog voor 5 minuten benzine daarna was de tank leeg .
Zondag mag ze weer .
Jolanda en Trix
Geweldig gegaan!!
Eigenlijk wel heel leuk...dat ze naar jou terug wilde Trix. :hug:
Eigenlijk wel heel leuk...dat ze naar jou terug wilde Trix. :hug:
Het is heel fijn als de fokkers 'lawaai' inbouwen in de inprentingsfase maar het is geen garantie op een lawaai/onweer/vuurwerk bestendige hond.
Ik weet dat Erna's Lisa heel goed is voorbereid en desondanks doodsbang is voor knallen terwijl haar zus het een feestje vindt (ja toch Erna en Corrie?).
Lisa's oma = onze Norma raakte van de kleinste knalletjes overstuur, maar haar dochter Adah die samen met haar opgroeide deed het helemaal niks.
Jelle, Adahs zoon vindt het ook allemaal prima.
Ook Fija, die al opschrikt als je een blad van een boek te hard opslaat is bij echt lawaai onverstoorbaar.
Ik weet dat Erna's Lisa heel goed is voorbereid en desondanks doodsbang is voor knallen terwijl haar zus het een feestje vindt (ja toch Erna en Corrie?).
Lisa's oma = onze Norma raakte van de kleinste knalletjes overstuur, maar haar dochter Adah die samen met haar opgroeide deed het helemaal niks.
Jelle, Adahs zoon vindt het ook allemaal prima.
Ook Fija, die al opschrikt als je een blad van een boek te hard opslaat is bij echt lawaai onverstoorbaar.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat geloof ik Loes , ik heb toen we de eerste keer thuis kwamen met Billie eigenlijk al direct gekeken hoe ze op de vrieslades reageerde, ik heb eerder hondje gehad die in elkaar kroop als ik daar uit de lade iets uit pakte .
Billie was nieuwsgierig en begon aan de lade te likken , ik heb haar beloond en ben de lade gaan open trekken en steeds harder dicht gedaan toen het bevroren plastic goed laten kraken en zij bleef maar kwispelen en aan de lades willen blijven likken .
Dan weet je dat het op dat moment goed zit , maar een garantie zal het idd niet zijn .
Maar weet wel zeker dat de cd ook een hoop goed gedaan heeft .
Verder is Billie alweer totaal 3 cm gegroeid , ze eet en drinkt heel goed ,begint al naar de tuin te rennen als ze moet plassen en poepen , alleen dat poepen moet ik goed in de gaten houden , ze eet het op als ik niet snel genoeg ben .
Vanmorgen voor het eerst samen alleen geweest , een half uurtje maar , maar toen ik de auto neer zette en eruit stapte , oh oeps , Wolfen met z'n tweeën , oh zo niet leuk dit . Maar stiekem moest ik ook wel lachen , tjonge wat een herrie , apart alleen gaat goed maar samen alleen moet even aan gewerkt worden .
Billie was nieuwsgierig en begon aan de lade te likken , ik heb haar beloond en ben de lade gaan open trekken en steeds harder dicht gedaan toen het bevroren plastic goed laten kraken en zij bleef maar kwispelen en aan de lades willen blijven likken .
Dan weet je dat het op dat moment goed zit , maar een garantie zal het idd niet zijn .
Maar weet wel zeker dat de cd ook een hoop goed gedaan heeft .
Verder is Billie alweer totaal 3 cm gegroeid , ze eet en drinkt heel goed ,begint al naar de tuin te rennen als ze moet plassen en poepen , alleen dat poepen moet ik goed in de gaten houden , ze eet het op als ik niet snel genoeg ben .
Vanmorgen voor het eerst samen alleen geweest , een half uurtje maar , maar toen ik de auto neer zette en eruit stapte , oh oeps , Wolfen met z'n tweeën , oh zo niet leuk dit . Maar stiekem moest ik ook wel lachen , tjonge wat een herrie , apart alleen gaat goed maar samen alleen moet even aan gewerkt worden .
Jolanda en Trix
- jetwolrich
Dat wolvengehuil heeft Billie van Indy natuurlijk. Beer en Maira hebben dat nooit gedaan. Indy is er mee begonnen en nu horen we als we thuiskomen een enorm gezang en gejank opstijgen.
Indy kan heel hoog gillen. Afgelopen week was er brand in Schildwolde. Veel sirenes te horen. We moesten echt om haar lachen, zoals ze dan een hoog plekje zoekt en haar kop helemaal omhoog strekt. Het glaswerk stond op springen.
Ach, zolang ze het doen als je thuiskomt, is het niet zo`n punt.
Maar als ze alleen zijn, is het voor de buren niet zo leuk.
Er zijn vast oplossingen voor te vinden, met je telefoon verbinding maken en ze toespreken vanuit de supermarkt.....
Indy kan heel hoog gillen. Afgelopen week was er brand in Schildwolde. Veel sirenes te horen. We moesten echt om haar lachen, zoals ze dan een hoog plekje zoekt en haar kop helemaal omhoog strekt. Het glaswerk stond op springen.
Ach, zolang ze het doen als je thuiskomt, is het niet zo`n punt.
Maar als ze alleen zijn, is het voor de buren niet zo leuk.
Er zijn vast oplossingen voor te vinden, met je telefoon verbinding maken en ze toespreken vanuit de supermarkt.....
Jet Wolrich
De geluiden cd heeft vast geholpen, maar de aard van de hond zelf is ook een heel belangrijke factor.
Onze Baukje is bij ons geboren en vanaf de eerste momenten een angstig hondje geweest. Zij heeft steun aan de andere Smousjes, waardoor ze toch een goed leven heeft. Maar een schrikachtig ding is ze altijd gebleven. Niet voor de gewone huiselijke geluiden, maar alles wat maar een beetje anders is is eng.
Gelukkig zijn Dorus en Stijnke veel stabieler. Wel bang voor onweer en vuurwerk, maar verder niet gauw onder de indruk ondanks Baukjes voorbeeld. Ze trekken toch hun eigen plan in veel situaties.
Billie is van zichzelf én met opvoeding een heerlijk ontspannen ding. En met Bero als maatje en voorbeeld wordt dat ook nogeens versterkt. En dan jullie opvoeding er nog bij. Meer kan een jonge hond zich niet wensen om een stabiele volwassen hond te worden.
Onze Baukje is bij ons geboren en vanaf de eerste momenten een angstig hondje geweest. Zij heeft steun aan de andere Smousjes, waardoor ze toch een goed leven heeft. Maar een schrikachtig ding is ze altijd gebleven. Niet voor de gewone huiselijke geluiden, maar alles wat maar een beetje anders is is eng.
Gelukkig zijn Dorus en Stijnke veel stabieler. Wel bang voor onweer en vuurwerk, maar verder niet gauw onder de indruk ondanks Baukjes voorbeeld. Ze trekken toch hun eigen plan in veel situaties.
Billie is van zichzelf én met opvoeding een heerlijk ontspannen ding. En met Bero als maatje en voorbeeld wordt dat ook nogeens versterkt. En dan jullie opvoeding er nog bij. Meer kan een jonge hond zich niet wensen om een stabiele volwassen hond te worden.
Maureen
Billie eindelijk in Noord-Holland aangekomen, en een mooie start gemaakt.
Weer lekker aan de bak, om het mooie voorwerk van Jet en Chiel door te zetten.
Weer lekker aan de bak, om het mooie voorwerk van Jet en Chiel door te zetten.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ai, is Zuid-Holland hoor, onze eigen provincie.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Update Billie,
Het gaat hartstikke goed met de dame , ze eet goed , plast en poept prima .
Alleen denk ik met haar langer werk te hebben om haar zindelijk te krijgen , ze wil niet plassen en of poepen aan de lijn , zodra we thuis komen doet ze het in de tuin of in huis , alhoewel ze nu wel iets beter aangeeft te moeten poepen en rent naar de tuindeur .
Maar Bero was met alles snel , binnen twee weken was hij zindelijk , dat zit er bij Billie dus niet in .
Vanavond gaat ze voor het eerst mee in mijn 45 km karretje naar de puppy cursus en omdat het karretje even meer geluid maakt dan onze Nissan ben ik vanmorgen even naar Noordwijk geweest met Billie in het karretje , nou dat ging prima ze geeft nergens om , geen gepiep of gejank , nee hoor , lekker liggen slapen , tjonge !
Tot nu toe is het elke dag genieten met BenB ze spelen zo lief af en toe wel een knauw maar dat mag de pret niet drukken , Bero moet waarschijnlijk wel zijn rang inleveren , ik ben benieuwd !
Het gaat hartstikke goed met de dame , ze eet goed , plast en poept prima .
Alleen denk ik met haar langer werk te hebben om haar zindelijk te krijgen , ze wil niet plassen en of poepen aan de lijn , zodra we thuis komen doet ze het in de tuin of in huis , alhoewel ze nu wel iets beter aangeeft te moeten poepen en rent naar de tuindeur .
Maar Bero was met alles snel , binnen twee weken was hij zindelijk , dat zit er bij Billie dus niet in .
Vanavond gaat ze voor het eerst mee in mijn 45 km karretje naar de puppy cursus en omdat het karretje even meer geluid maakt dan onze Nissan ben ik vanmorgen even naar Noordwijk geweest met Billie in het karretje , nou dat ging prima ze geeft nergens om , geen gepiep of gejank , nee hoor , lekker liggen slapen , tjonge !
Tot nu toe is het elke dag genieten met BenB ze spelen zo lief af en toe wel een knauw maar dat mag de pret niet drukken , Bero moet waarschijnlijk wel zijn rang inleveren , ik ben benieuwd !
Jolanda en Trix
- jetwolrich
Beer deed haar drolletje ook het liefst binnen....tot een week of 15,16..... 
Jet Wolrich
Onze ervaring is dat de dames een tikje langzamer hierin zijn dan de heren. Maar ze doet het verder prima. Zo lekker ontspannen als er weer iets nieuws op haar pad komt.
Lekker gelest?
Lekker gelest?
Maureen
Guusje had er bijna 6 maanden voor nodig!
Ik vertel het de nieuwe eigenaren er altijd bij.
Zindelijk maken/worden is soms een fluitje van een cent, maar soms kost het heel wat méér.
Ik vertel het de nieuwe eigenaren er altijd bij.
Zindelijk maken/worden is soms een fluitje van een cent, maar soms kost het heel wat méér.
Charlotte
Les vier van de puppycurssus ,
Het is een les van 45 minuten voor Billie lang zat bij 35 a 40 minuten krijgt Billie er genoeg van haar concentratie boog wordt slapper .
Wel grappig , ze begint als een gek rondjes te rennen , even uit de prikkels vandaan en op apart veldje pauze nemen . Tja. En dan is de les afgelopen , jammer maar wel goed om even apart met haar te gaan ,het is iets wat de juf adviseerd bij alle hondjes en word ook veel gebruik van gemaakt .
De les was dan ook best pittig , lopen over planken die wat slap half op een kist lagen , Billie deed het keurig , wel wat voorzichtig maar was totaal niet bang , ook op kussens die de vorm van een trap hadden , dat vond ze wel eng en dat deed ze dus echt niet .
Verder ook nog leren je hond te lezen , wat te doen bij prikkels enzovoort .
En dan nog de eekhorentjes zit ,nooit van gehoord , je laat je hond zitten , voertje voor de neus iets omhoog en je hondje gaat zittend op d'r kontje met pootjes omhoog , goed voor de balans .
Billie mocht even voor doen wat de bedoeling was , en ja in 1 keer goed..
Op de terug weg met het 45 km karretje lag ze moe maar voldaan heerlijk te slapen in de bench , geen angst voor het herriekarretje
Het is een les van 45 minuten voor Billie lang zat bij 35 a 40 minuten krijgt Billie er genoeg van haar concentratie boog wordt slapper .
Wel grappig , ze begint als een gek rondjes te rennen , even uit de prikkels vandaan en op apart veldje pauze nemen . Tja. En dan is de les afgelopen , jammer maar wel goed om even apart met haar te gaan ,het is iets wat de juf adviseerd bij alle hondjes en word ook veel gebruik van gemaakt .
De les was dan ook best pittig , lopen over planken die wat slap half op een kist lagen , Billie deed het keurig , wel wat voorzichtig maar was totaal niet bang , ook op kussens die de vorm van een trap hadden , dat vond ze wel eng en dat deed ze dus echt niet .
Verder ook nog leren je hond te lezen , wat te doen bij prikkels enzovoort .
En dan nog de eekhorentjes zit ,nooit van gehoord , je laat je hond zitten , voertje voor de neus iets omhoog en je hondje gaat zittend op d'r kontje met pootjes omhoog , goed voor de balans .
Billie mocht even voor doen wat de bedoeling was , en ja in 1 keer goed..
Op de terug weg met het 45 km karretje lag ze moe maar voldaan heerlijk te slapen in de bench , geen angst voor het herriekarretje
Laatst gewijzigd door Trix op 14 jul 2017, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolanda en Trix
Weer super gegaan. 
- jetwolrich
Wat een leuke aanpak, zo`n les voor de puppy`s.
Toch heel anders dan vroeger, eindeloos volgen en zitten en liggen, Micos de Appenzeller werd daar echt helemaal niet goed van. En werd vervolgens voor dom en eigenzinnig uitgemaakt.
Die Billie, ze weet wel wat ze wil, en ook wat niet.
Alles op zijn tijd. Ze is ook pas 10 weken!! Een baby nog.
Toch heel anders dan vroeger, eindeloos volgen en zitten en liggen, Micos de Appenzeller werd daar echt helemaal niet goed van. En werd vervolgens voor dom en eigenzinnig uitgemaakt.
Die Billie, ze weet wel wat ze wil, en ook wat niet.
Alles op zijn tijd. Ze is ook pas 10 weken!! Een baby nog.
Jet Wolrich